Kasino se skutečnými penězi bez vkladu 2023

  1. Bonus Online Hracího Automatu 2023: Duelz je docela nové kasino na švédském trhu, ale tvůrci kasina se v minulosti podíleli na několika velkých úspěších, takže není divu, že s Duelz znovu uspěli.
  2. Hrát Kasino Bonus Vítán Zdarma - K získání bonusu nemusíte investovat žádné peníze.
  3. Automaty A Kasino 2023: Čekací doba pro výběry je až 24 hodin a budete muset počkat téměř den, než kasino zpracuje vaši žádost o výběr.

Živé kasino otočky zdarma za registraci

Ruleta Registrační Bonus Online
Se zavedením možností živého prodejce, hráči mají ještě více důvodů milovat hraní online.
Tipy A Triky Na Kasinových Strojích 2023
Všechny z nich mají pravidelné nabídky pro sloty a profesionální zákaznický servis.
Gold Lab pokie machine je nejnovějším přírůstkem do jejich portfolia pokies a stejně jako jejich další tituly má také působivé grafické a zvukové efekty.

Virtuální kasino omezení blackjacku online za skutečné peníze 2023

Hrajte Automaty Online Zdarma 2023
Bonus cashback je procento ztracených vkladů provedených hráčem.
Které Online Kasino Má Nejlepší Poměr Výplaty 2023
Osobně bych se pokusil naučit Blackjack a zasáhnout některé tabulky s nízkým limitem v centru města.
Nejlepší Online Kasino Rychlé Výplaty 2023

Co znamená termín „synodální církev“

V únoru proběhlo v Praze evropské synodální setkání biskupů z celého kontinentu. Zavázali se k budování „synodální církve“. Prý každý se má cítit být „přijatý“ v evropských „církevních společenstvích“, kde má vládnou „různorodost“. Nikoli tedy jednota, ale různorodost, různost, rozdílnost, totální „inkluze“ všech.

To ovšem nelze přejít mlčením. Právě v tomto zdůraznění „různosti“ je totiž nejzřetelněji patrný odklon od toho pojetí Církve, jaké bylo vždycky adekvátní zjevené pravdě. Zatímco pražské „synodální shromáždění“ postulovalo „různost, rozdílnost“, Božská nauka naopak hovoří o „jednotě“, kterou představuje jednota v učení, tj. ve víře a mravech. O tom ale v synodálních dokumentech nenajdeme ani zmínku.

Naopak, neomodernistická vnitrocírkevní novomluva tady přímo postuluje nejen disciplinární, nýbrž i doktrinální decentralizaci: ať duchovní v Německu, Belgii nebo Holandsku klidně žehnají párům LGBTQ, ať jim tady nikdo neklade překážky. Stejně tak ale ať duchovní v Polsku, v ČR a na Slovensku toto klidně odmítají a nadále učí podle katolického katechismu, že život v tomto stavu je těžkým hříchem. Tento diametrální rozpor vůbec nevadí, Církev má být konglomerátem různých komunit a přijímat všechny s ohledem na příslušné kulturní prostředí. Toto je hlavní a podstatný závěr pražského synodálního novátorství v návaznosti na všechna dřívější tzv. synodální setkání v rámci papežem Františkem postulovaného tzv. synodálního procesu a „ducha synodality“.

To ovšem může mít fatální následky. Příklad: Zatímco v Německu bude jednopohlavním párům žehnáno, na východ od jeho hranic v Polsku jim bude přesně podle trvale platného katechismu odpíráno přistupovat ke svátostem z důvodu života v těžkém hříchu. Záleží tudíž na „kulturním prostředí“ daného kraje, nikoli na pravdě a její závaznosti. Za této situace je už potom jenom vedlejším produktem okolnost, že polští homosexuálové a lesby, když jim jejich duchovenstvo odmítne požehnat, snadno překročí hranice směrem na západ a dosáhnou svého bez nejmenších problémů. Samozřejmě ve výsledku potom se bude argumentovat, že polská cesta je neúčinná, když tamní homosexuálové, lesby, transsexuálové a další LGBTQ si mohou bez potíží jezdit pro požehnání k sousedům za hranice, proto se vyvine na Poláky nátlak, aby to zrušili jako nadbytečné a přizpůsobili se světové církvi.

Je zde jasná tendence k protestantizaci Katolické církve. Protestanté nemají žádnou jednotu ve víře a mravech (diametrální rozpory v tomto byly příčinou nejedněch těžkých válek mezi nimi v minulosti), pouze jakousi mlhavou jednotu „společného úsilí“ o vágní hodnoty, jakými jsou dnes odmítání rasové, etnické nebo třídní nenávisti a angažovanost pro světový mír, což se vše zaštiťuje příslušnými citáty z evangelií. Katolická církev tak má následovat tento úděl protestantských denominací.

Generální zpravodaj synodálního procesu jmenovaný samotným papežem Františkem kardinál Jean Claude Hollerich z Lucemburska, velký obdivovatel Karla Rahnera, o oprávněnosti těchto rozdílů církví jednotlivých zemí hovoří už dlouhou dobu. Osobně je horlivým stoupencem žehnání jednopohlavním párům, kněžského svěcení žen a povolení antikoncepce. Zároveň ale říká, že tato cesta není závazná pro celou církev, v níž prý platí pluralismus. Kde údajně existuje jiné kulturní klima, tam se může místní církev rozhodnout jinak. Co platí v Německu nebo ve Švýcarsku, nemusí platit v České republice nebo v Kostarice. Všichni ale budeme v jedné jediné Katolické církvi v čele s papežem Františkem, v Církvi, která ovšem nebude „uniformní“, nýbrž „inkluzivní“.

No jo, jenže ještě před koncilem v době platnosti tradičního latinského ritu, když bych jako českomoravský katolík přijel do Anglie nebo do Japonska a přišel do katolického kostela, tak bych okamžitě poznal, že jsem i tady ve vzdálené cizině „doma“, ve své církvi. Jsem přítomen na téže mši sv. uprostřed lidí vyznávajících téhož Boha a Spasitele a tutéž nauku. Teď podle ducha synodality již to platit nebude – a to nejen v liturgickém ohledu. Když se octnu v Brazílii a setkám se v údajně katolickém kostele s tzv. amazonským ritem, kde bude uctívána pachamama, určitě si neřeknu, že jsem „doma“ v jedné a téže církvi, která je světová. Taktéž když se octnu v Mexiku, kde místní episkopát požaduje schválení zavedení mayských prvků do liturgie spojených s pohanským kultem. To již bude jiná církev, ne ta, k níž se hlásím a v níž u nás v ČR aspoň prozatím v hrubých obrysech – ještě platí katolický katechismus. Otázkou je, jak dlouho ještě.

Módním heslem současného synodálního procesu je dnes „jednota stanu“ a jeho rozšíření nejen na katolíky. „Inkluzivita“ má zahrnout úplně všechny, katolíky včetně těch žijících v těžkém hříchu, protestanty, muslimy a další příslušníky nekřesťanských náboženství. Církev se musí stát místem, kde „každý bude přijat“, jak lze slyšet i od našeho českomoravského episkopátu, alespoň od některých biskupů.

„Jednota v různosti“ – to je projekt synodální církve, nebo spíše „církevních společenství“. Projekt, který zlikviduje katolicitu Církve a učiní z ní další variantu protestantismu: různost i v podstatných věcech, ale „jednota“ pouze v tom, že všechno bude podléhat dohledu z Františkova Říma, který bude pečlivě dbát na to, aby se nikdo neodchýlil z této cesty a nekráčel bludným „tradicionalistickým“ směrem. Všichni musí povinně budovat nový prostor synodální „inkluzivity“.

Ještě díky Pánu, že máme živou, sice početně malou, ale neustále rostoucí katolickou Tradici.

PhDr. Radomír Malý

Zdroj:

Pawel Chmielewski: To koniec jedności? Biskupi chcą „synodalnego” Kościoła w Europie, www.pch24.pl

4 Responses to Co znamená termín „synodální církev“

  1. Vojtěch napsal:

    Člověk si říká: To si František myslí, že nikdy nenatáhne bačkory? To se nebojí Božího soudu?
    Asi ne…….

  2. Jan+Kubula napsal:

    Děkujeme, pane doktore.
    Málokdo nám vlastně vysvětlí, co je ta synodalita.

  3. Renda napsal:

    Jen větší zmatek a chaos.

    • + Josef Poutník napsal:

      Je to ona falešná církev z vizí blahoslavené Kateřiny Emmerichové. Zesvětštělá, zprotestantizovaná, stavící se už otevřeně proti Kristovu evangeliu.

      Modleme se za to, aby církev temnot opustila Řím. Za to, aby všechny metastáze, parazitující na těle skutečné Kristovy Církve, byly Bohem odřezány.

      A nikdy nedopust’me, abychom ve svých srdcích zradili svého Spasitele pro potlesk tohoto často zvráceného světa.

      Amen, přijď, Pane Ježíši, a zachraň svou Nevěstu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *