Nové právní předpisy o hracích automatech 2023

  1. Automaty Giant S Gold Online Jak Vyhrát: Mějte na paměti, že Americas Bookie je web na černé listině a je třeba se mu vyhnout
  2. Automaty Eagle Bucks Online Jak Vyhrát - Hráči raději hrají s webovými stránkami, které nabízejí zdravou a pravidelnou dávku bonusů a nabídek
  3. Online Casino Platba Boleto: Volatilita na tomto slotu je střední

Stáhnout kasino sloty zdarma 2023

Automaty Hazardowe
A profesionální hokej je kariéra s kolegy a šéfy, kteří se musí vyrovnat, stejně jako na jakémkoli jiném pracovišti
čísla Loto
Jeho velikost závisí na politice konkrétního zařízení pro hazardní hry a na druhu nabízeného bonusu
Herní podlaha kasina nabízí výběr video automatů, rulety a pokerových variací

Živé kasino automaty zdarma bez registrace

Automaty Buffalo King Online Zdarma
Hraní bez zpoždění, plynulost platby, mnoho možných praktických a rychlých akcí, to je mnoho výhod aplikace
Luxury Casino 50 Free Spins
To se začalo měnit koncem roku 2023
Zet Casino Bonus Za Registraci

Halíkovy vánoční knížky a RIV

halikskČeský knižní trh si zvykl na to, že každý rok před Vánoci vychází kniha Tomáše Halíka, kterou pak zájemci o plytké filosofování a lacinou spiritualitu naleznou pod stromečkem. Takový už je trh: lidé chtějí Harryho Pottera, dostanou Harryho Pottera, chtějí Halíka, dostanou Halíka. Autoři těchto publikací chtějí peníze, dostanou peníze úměrně tomu, jak moc lidé stojí o jejich díla. V souvislosti s Halíkovými knihami je zajímavá jiná věc – nejde totiž jen o komerční meditace na různá témata, ale podle prof. Halíka jde zároveň i o odborné knihy. Jak je to možné? Začneme trochu ze široka.

Adam B. Bartoš ve svém článku Ostuda Tomáše Halíka poukazuje na to, že Tomáš Halík, ačkoliv se například v kauze Putna rozohňoval pro akademické svobody, sám se snaží upřít svobodu přednášet Danielu Solisovi. Protože Solis vyslovil něco, co se Halíkovi nelíbí, napsal Halík dopis rektorovi vysoké školy, kde Solis působí, ve kterém se ptá, jak je možné, že Solis ve svém předmětu nevyvrací „extremistické výplody“, ale naopak je „fanaticky propaguje“. Když odhlédneme od skutečnosti, že Halík ví pravděpodobně o způsobu výuky Daniela Solise velmi málo, zůstává nám rozum stát nad drzostí, s jakou si Halík osobuje právo z pozice vyučujícího na Univerzitě Karlově zasahovat do chodu jiné vysoké školy. Ale o to nejde.

Daniel Solis napsal v reakci na Halíkovo kádrování dopis rektoru Univerzity Karlovy, v němž mimo jiné žádá uvést na pravou míru, jak je to s Halíkovou profesurou na UK, když je zřejmé, že Halík kromě svých upovídaných meditačních knih, které slouží jako vánoční dárky, nevykazuje žádnou publikační činnost. A nyní jsme u jádru pudla.

Když nahlédneme do Rejstříku informací o výsledcích (dále RIV), v Hodnocení za rok 2012 (nejedná se o publikace napsané v roce 2012, ale v roce 2012 hodnocené, hodnocení za rok 2012 tedy obsahuje nejkompletnější informace o publikační činnosti dané osoby), nalezneme u Tomáše Halíka 14 výsledků z toho 3 kapitoly v monografii, 1 časopisecký článek v pochybném periodiku (Dingir) a 10 odborných knih. Problémem je, že knihy, které Halík v RIVu uvádí, nejsou žádné odborné knihy, ale jeho vánoční meditační knížky (v češtině a jiných jazycích) včetně jednoho rozhovoru:

  • Divadlo pro anděly – v češtině a polštině
  • Noc zpovědníka – v maďarštině
  • Co je bez chvění, není pevné – v češtině
  • Dotkni se ran – ve slovinštině
  • Stromu zbývá naděje – v polštině
  • Vzdáleným na blízku (Trpělivost s Bohem) – v polštině a němčině
  • Tomáš Halík: smířená různost: rozhovor – v češtině

Ve výčtu je uvedeno 9 různých knih (započítány jsou i překlady). Jméno desáté „monografie“ nedokážeme rozšifrovat, neboť u ní v názvových údajích v RIVu nacházíme tuto sekvenci znaků: ??? ?????????? : ????????? ????? ???? ? ???????????????? ?????

Je zcela zřejmé, že žádná kniha Halíkem vykázaná jako odborná kniha nesplňuje ani v nejmenším kritéria tohoto žánru, která byla nastavena pro RIV, neboť odborná kniha

…prezentuje původní výsledky výzkumu, který byl uskutečněn autorem knihy nebo týmem, jehož byl autor členem. Kniha je neperiodická odborná publikace o rozsahu alespoň 50 tištěných stran vlastního textu bez obrazových, mapových apod. příloh vydaná tiskem nebo elektronicky a recenzovaná alespoň jedním obecně uznávaným recenzentem z příslušného oboru (ne však z pracoviště autorů knihy). Týká se přesně vymezeného problému určitého vědního oboru, obsahuje formulaci identifikovatelné a vědecky uznávané metodologie (explicitně formulovaná metodologická východiska i v monografiích směřujících k aplikacím a/nebo formulace nové metodologie opírající se o dosavadní teoretická bádání v dané oblasti. Formálními atributy odborné knihy jsou odkazy na literaturu v textu, seznam použité literatury, souhrn v aspoň jednom světovém jazyce, eventuálně poznámkový aparát a bibliografii pramenů.
[…]
Odbornou knihou dále nejsou: metodické příručky, katalogy, normy, cestopisy, beletrie, texty divadelních her, výběrové bibliografie, výroční zprávy, proslovy, reportáže, soubory studentských soutěžních prací, turistické průvodce, komerční překlady z cizích jazyků nebo memoáry, informační materiály, popularizující monografie, biografie, autobiografie, účelově monograficky vydané závěrečné zprávy z grantů.
http://www.vyzkum.cz/FrontClanek.aspx?idsekce=650022

Původní výsledky výzkumu, recenze, metodologie, formální atrituty, to vše u Halíkových vánočních knížek zcela chybí. Přesto za každou z knih Halík v RIVu obdržel 40 bodů, jako by se o odborné knihy jednalo. Nasbíral tak díky laxnosti posuzovatele 400 bodů. Nutno podotknout, že na základě bodů v RIV jsou rozdělovány finance výzkumným institucím. 1 bod = 1.500 Kč. Halík tedy pro svoji katedru svými vánočními knížkami získal 600 000 Kč z peněz daňových poplatníků.

Je vidět, že Halík se vyplatí. Tedy jak komu. Nakladatelům a Univerzitě Karlově určitě. Méně pak české vědě a daňovým poplatníkům.

Jiří J. Stodola

36 Responses to Halíkovy vánoční knížky a RIV

  1. Adonis napsal:

    Tak to je ovšem síla…..

  2. Hamish napsal:

    To bude asi jak s tím údajným Halíkovým kněžstvím.
    Šméčko vedle šméčka.

  3. václav napsal:

    Rád bych se zeptal odkud pochází ten obrázek, je také z nějaké knížky monsignora Halíka ? A co je to ten nový světový pořádek, který propaguje pan Solis a jak to dělá ?

    • jjstodola napsal:

      Ten obrázek není z knihy monsignora Halíka, nechci, aby mí nadřízení dostali nějaký zlobný dopis. Je z webu. Co je nový světový pořádek celkem trefně popisuje skupina Megadeth v jednom ze svých textů:

      The quiet war has begun with silent weapons
      And the new slavery is to keep
      The people poor and stupid
      „Novus Ordo Seclorum“

      How can there be any logic in biological war?
      We all know this is wrong
      But the New World Order’s beating down the door
      Oh, something needs to be done

      (…)

      Disengage their minds
      Sabotage their health
      Promote sex and war and violence in the kindergartens
      Blame the parents and teachers, it’s their fault, „Annuit Coeptis“

      Attack the church dynamic, attack the family
      Keep the public undisciplined till nothing left is sacred
      And the „Have not’s“ get hooked
      And have to go to the „Haves“ just to cop a fix

      MEGADETH – WASHINGTON IS NEXT! LYRICS

  4. upnenejvicnejzlejsi napsal:

    Kdy zareaguje mistni vyhlasen pastor?Chcí slyset hlas toho-ktery-mluvi-s-Bohem!Zrcdalo,zrcadlo,kdo je na svete nejchytrejsi?LOL!

  5. Jak říkáte: "Liberální" katolík napsal:

    Teda odvolávat se na Bartoše… 😀 Vám fakt tady hráblo :-/

    • JM napsal:

      Co jsem si i z jiných zdrojů ověřoval, tak s tím Solisem jde o fakt. Ať již Bartoše máme rádi, nesnášíme jej či je nám jedno. Zkrátka Halík je pokrytec, pokud se odvolává na akademické svobody v případě Putny, ale chce „zavřít zobák“ Solisovi jako vysokoškolskému pedagogovi.

    • jjstodola napsal:

      Mně sice asi hráblo již před léty, ale jinak mám za to, že Bartoš popisuje kauzu Halík – Solis dosti spolehlivě.

  6. F.K.Ladislav napsal:

    Bartoše mam rád, i když píše jak Protiproud. Ale o to nejde. Halika bych pod stromečkem fakt nechtěl. Nerad si do domu pouštim hnus, jenž mi vnucuje televize.

    • nino napsal:

      tak, tak… Halikove texty patria na index. Smutne, ze dodnes nebol exkomunikovany, a jeho, podla mna, rozvratna cinnost zasahuje siroko-daleko europske krestanstvo, teda to, co z neho zostalo.
      Nie tak davno bol i u nas v jednej relacii s Hribom (clovekom, ktory podla mna napachal slovenskemu katolicizmu viac skod, ako komunisti za 40 rokov cielenej likvidacie) a sirili svoje nazory na Cirkev 🙁 skoda, ze obaja nie su exkomunikovani, a odsudeni cirkevnou vrchnostou

      • Markus napsal:

        nino, nie je to náhodou to to:
        http://video.tyzden.sk/redakcia/2013/02/08/lampa-s-tomasom-halikom/
        http://video.tyzden.sk/redakcia/2013/02/08/lampa-s-tomasom-halikom-2/
        Tomáš Halík citoval na Slovensku Jana Husa: Milujte se a pravdy každému přejte

        Napísal(a): Rastislav Tercius Čižmár | Uverejnené: Sobota, 9. februára 2013, 3:49 (CET)
        Zdieľať | Verzia pre tlač | Čítaj neskôr | Veľkosť písma:A A A

        Zväčšiť obrázok
        Zľava Štefan Hríb a Tomáš Halík.
        (Tyzden.sk)
        Profesor Tomáš Halík bol tento týždeň hosťom relácie Lampa v Slovenskej televízii, ktorú moderuje Štefan Hríb, šéfredaktor časopisu Týždeň.

        V takmer dvojhodinovom rozhovore spolu hovorili najmä o situácii okolo bývalého arcibiskupa Trnavskej arcidiecézy Róberta Bezáka.

        Na záver rozhovoru citoval Tomáš Halík Jana Husa ako odkaz pre slovenských biskupov i Róberta Bezáka: „Milujte se a pravdy každému přejte.“

        Pravda je veľmi dôležitá hodnota a práve preto je potrebné dopriať druhému človeku vnútornú slobodu, aby ju mohol vnútorné prijať, nemôže byť vtĺkaná násilím alebo manipuláciou, uviedol.

        V rozhovore, okrem iného, povedal, že v určitých cirkevných štruktúrach vládne strach zo zmien v spoločnosti, ktorým ľudia nerozumejú, nedokážu ich zastaviť a zároveň vidia, že ten typ, akým prezentujú cirkev prestáva byť účinný.

        Tradičná zbožnosť má svoju kultúrne-sociálnu biosféru a tou je, podľa Tomáša Halíka, tradičná dedina, ktorá modernizáciou mizne a tak tento typ zbožnosti stráca biosféru, v ktorej dokáže dýchať.

        Časť kléru sa, podľa neho, sústreďuje iba na toto prostredie i keď vidí, že mizne a dostáva sa do zmätku, strachu a úzkosti. Človek, ktorý má strach má tendenciu, že chce, aby z neho mali strach druhí, dodal.
        Celý rozhovor je k dispozícii v dvoch častiach na internetovej stránke http://www.tyzden.sk.
        Tomáš Halík: Prodám křesťanství, zn.: levně
        http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/9534-tomas-halik-prodam-krestanstvi-zn-levne.aspx

        Halík je vsade, v mediách, v novinách, len iných nechcú tam dat, pritom Halík je budhisto-moslim, bludár a heretik ako H. Kung.

      • nino napsal:

        ano, myslim, ze to bolo ono, a zda sa mi, ze tam dokonca niekde ,,velebili“ Palachovu samovrazdu, aj ked tuna, ked som orientacne pozrel na video som to nevidel, neviem, ci mi to len uslo, alebo este bolo nejake tretie pokracovanie.
        Kazdopadne, Stefana Hriba povazujem osobne za jedneho z najvacsich skodcov krestanstva v Strednej Europe, podla mna buduje uspesne verziu falosneho krestanstva- liberalneho, ekumenickeho, amerikanistickeho, sluziaceho vyhradne zaujmom oligarchie, a liberalne jakobinskych politickych sil, a je v tom pomerne uspesny, vela pseudokonzervativcov sa okolo neho zdruzuje, a vytvaraju nielen novu verziu krestanstva, ale i nove ponatie konzervativizmu, teda ,,pseudokonzervativizmu“.

  7. nino napsal:

    uz duse deti nivocia takymi vecami?
    Za clanok, odvazny a trefny, velka vdaka.
    Inak, by ma zaujimalo, co take dolezite robia pokoncilovi biskupi, ze nevaruju a nechrania stado pred ,,vlkmi“?

  8. václav napsal:

    Monsignora Halíka mám upřímně rád a také si ho vážím. Jako kněze a kazatele.
    Obzvlášť mne mrzí když někdo proti němu používá to co něm říkají lidé a periodika, která jsou proslulá nenávistí ke všemu co nějakým způsobem souvisí s křesťanstvím a pro které je církev veřejným nepřítelem číslo jedna. Nebo když uměle vytváří souvislosti stylem bulváru. Včetně toho obrázku.

    • jjstodola napsal:

      To, že Halík vydává neodborné publikace za odborné jsou uměle vytvořené souvislosti stylem bulváru? Já ani nevím, jak se píše stylem bulváru, neboť bulvár prostě nečtu. Nevšiml jsem si, že RIV je periodikum proslulé nenávistí ke křesťanství a že je pro něj církev nepřítelem číslo jedna. Víte Václave, stále více se kloním k přesvědčení, že Vy nejste obyčejně blbej, ale že jste spíš navedenej. Chcete vědět, jak se projevují protagonisté nového světového pořádku? Jako Vy.

      • václav napsal:

        Smím Vás požádat abyste v tom dál pokračoval ? Abyste se věnoval mým hříchům a nedostatkům a monsignora Halíka nechal na pokoji ? Snažně Vás o to prosím.

      • anežkaB napsal:

        Ale Václave, proč tolik hysterie. Páteru Halíkovi neublíží trocha kritiky, zvlášť když je to vyváženo ódami lidí, co nejsou schopni se na něho podívat kriticky. Každý člověk potřebuje přátele, kteří ho brzdí a upozorňují na jeho zjevné chyby, kvůli pokoře. Až toto páter Halík, a vy s ním, pochopí, nebude reagovat tak předrážděně. Ale to si zřejmě ještě počkáme.

      • nino napsal:

        Vaclav, Halik svoje pochybne rozumovanie vydava za krestansku teologiu, ba dokonca spopularizovanu.
        Siri pochybnu verziu krestanstva, vytrvalo a pomerne uspesne.
        Je podla mna povinnostou kazdeho katolika varovat pred textami a nazormi p. Halika.
        Biskup, ktory je nad nim, ma obrovsku vinu, podla mna, ze ho este neexkomunikoval.
        uz len to svedci o Halikovi, ze bol so Stefanom Hribom v jeho kontroverznej relacii.

      • jjstodola napsal:

        @Václav. Vaše hříchy pane Václave mne, upřímně řečeno, nezajímají. Zajímají mne spíše hříchy člověka, který si hraje na morálního arbitra a přitom má máslo na hlavě – tedy hříchy Tomáše Halíka.

    • Benjamin napsal:

      „…periodika, která jsou proslulá nenávistí ke všemu, co nějakým způsobem souvisí s křesťanstvím a pro které je církev veřejným nepřítelem číslo jedna…“ Které články na freeglobe, nebo eportálu jsou protikřesťanské? Bartoš je evangelík, křesťan, a v přízni je s tradicionalisty. Na eportálu publikuje David Hybš. Je web, který občas cituje i Duše a hvězdy, protikřesťanský? Od Solise jsem žádnou hlubší a útočnou kritiku na církev neslyšel, tady mám možná mezery. Mě znepokojuje, že opravdoví nepřátelé církve se s lidmi, jako je Halík a Bezák poplácávají po ramenou

      • nino napsal:

        suhlasim, euportal prinasa mnohe kvalitne clanky hlavne na nabozensku temu, avsak musim uznat, a je pravda, ze ma iste sklony k spolupraci s nevercami, a napr. v kritike islamu sklzava casto k jakobinizmu (cize nenabozenske clanky tam su sporne naozaj), cize urcite ho nepovazujem za tak cisto katolicky portal, ako ine, ale v porovnani s Halikom je naozaj oazou pravovernosti a vo vacsine otazok dany portal zastava katolickejsie stanoviska ako Halik, o ktoreho som zatial asi ani poriadne katolicke stanovisko nevidel. Byt halikovcom a katolikom sa podla mna naozaj vylucuje.

    • nino napsal:

      Vaclav, media su vonkajsi nepriatelia Cirkvi, za normalnych okolnosti absolutne neskodni. Horsi su vnutorni nepriatelia Matky Cirkvi.
      Inak, to sa da, vazit si Halika ako knaza a kazatela, a byt sucasne krestanom?

  9. Michal napsal:

    Halíkovy knihy nepatří do žánru klasické teologie, ale teologického eseje vyjadřujícího odborný obsah prostřednictvím krásné literatury. Podobně psali třeba Chesterton nebo sv. Augustin. Kniha Vzdáleným nablízku dostala „Cenu za nejlepší evropskou teologickou knihu“ roku 20090/2010 a vyšla v edici Libreria Editrice Vaticana jako kniha prvního českého autora. Takže případnou nekompetencí trpí i další mezinárodní instituce, nebo je to trochu jinak. Jiří Grygar nedostal největší astronomická ocenění za ryze odborné práce, ale za popularizaci astronomie. Také to je velký kumšt a uznávají ho i největší kapacity. Do jaké míry je správné zařadit svou povahou interdisciplinární díla do předem daných škatulek, jak to udělali ostatně i v zahraničí, nejsem kompetentní soudit.
    Mimochodem přehled překladů Halíkových knih je výrazně neúplný, zcela chybí angličtina.

    • MichalD napsal:

      Jestli dobře rozumím tomuto článku, tak p. Stodola píše o tom, že Halíkovy knihy nesplňují kritéria, stanovená pro RIV. To, pokud je pravda, je docela závažnou skutečností, zejména v případě, že RIV ovlivňuje prostředky vyplácené ze státní kasy. Nechápu, co s tím má společného, jak psal Chesterton nebo že nějaká publikace získala “Cenu za nejlepší evropskou teologickou knihu”. Má snad tato cena ve svých propozicích stejná kritéria jako RIV? Uděluje se tato cena jen odborným knihám stejně formálně vymezeným?

    • MichalD napsal:

      Ještě poznámka k J. Grygarovi: ten, přestože za svoje popularizační knihy sbíral mezinárodní ceny, si je do RIV nedával, alespoň pod jeho jménem se mi tam nic najít nepodařilo. V tom vidím mezi těmito dvěma autory zásadní rozdíl, nikoliv podobnost.

    • jjstodola napsal:

      1) popularizující monografie, jak je vidět z citátu uvedeném v článku, do kategorie odborných knih nepatří. Halíkovy knihy ale ani popularizujícími monografiemi nejsou.

      2) uveden je pouze seznam knih, které jsou vykázány jako odborné knihy v RIV.

    • Michal napsal:

      Po formální stránce mají Halíkovy knihy poznámkový aparát a odkazy citací z (i odborných) knih. Z hlediska obsahu je to na hraně. U některých kapitol by se dalo splnění uvedených kritérií pro odborné knihy při dobré vůli najít, zatímco třeba u knihy rozhovorů přinejmenším výrazně obtížněji. Teologie má zajímavé specifikum – ústřední dílo, ke kterému se vztahuje (Bible), by danými kritérii neprošla. Jsou na to tuším i nějaké vtipy. Každopádně by bylo zajímavé vidět zdůvodnění zařazení Halíkových knih do RIV včetně oponentury.

      • MichalD napsal:

        To není pravda, v RIV je např. zařazeno „Co je bez chvění …“ a v této knize, pokud vím, žádný seznam použité literatury s odkazy, jak je zvykem ve vědeckých publikacích, není. Je tam jen seznam „doporučené četby“.

      • nino napsal:

        Michal, Halikove ,,diela“ nie su teologicke v kat. zmysle

      • jjstodola napsal:

        Ta věc se má takto: zařadit knihu do RIV je poměrně snadné. Dělá to autor sám, hromadně pak údaje zasílá příslušná instituce. Existují sice pracovní skupiny, které potom mají vyřazovat publikace, které tam nepatří, nicméně ty pracují špatně, a pokud pracují dobře, z rozhodnutí RVVI se vyřazené knihy dor RIV opět vracejí. Z dobře informovaných zdrojů vím, že přesně toto je případ Halíkových knih, posuzovatelé je pravidelně vyřazují, ale ony jsou do RIVu opět vráceny.

  10. Maria Anežka napsal:

    „Monsignore, mohl byste mi doporučit nějakou dobrou knihu o pokoře?“
    „Ale jistě – jedině tu svoji.“

  11. nasirov napsal:

    Pan profesor Halík je velmi vzdělaný člověk, bohužel neukotvený v katolické víře, člověk , který neustále hledá smysl bytí ve všech možných pseudo náboženských směrech.Využívající profese katolického kněze pro hlásání svých bludných poznání. Kdyby byla normální doba, pravděpodobně by byl zavřen v nějakém klášteře, studoval a pomalu by se dopracovával k víře trojjediného Boha.

    • Vojtěch Kamil Sova Vrba napsal:

      Kdyby byl pan Halík vzdělaný a inteligentní člověk, spíše by se, tak jako jiní vzdělaní a inteligentní lidé, dopracovával k atheismu či agnosticismu.

  12. […] řazení Halíkových prací do vědecké literatury už dříve upozorňoval Dr. Stodola ZDE a […]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *