Nejnovější komentáře
- + Josef Poutník: Víra (5): Vyznání a obhajoba víry
- Radomír-1: Víra (5): Vyznání a obhajoba víry
- + Josef Poutník: Navedení k životu zbožnému: XIII. Rozjímání 5.: O smrti
- + Josef Poutník: Nelze vyhánět ďábla belzebubem!
- + Josef Poutník: Víra (5): Vyznání a obhajoba víry
- .: Nelze vyhánět ďábla belzebubem!
- Terezie Šebková: Navedení k životu zbožnému: XIII. Rozjímání 5.: O smrti
- Petr Parvus: Víra (5): Vyznání a obhajoba víry
- Terezie Šebková: Nelze vyhánět ďábla belzebubem!
- Marie Mackerlová: Navedení k životu zbožnému: XIII. Rozjímání 5.: O smrti
Odjinud
- Co je třetí fatimské tajemství? (2023)REX! 24. 4. 2024
- Bergoglio znovu zařadil do papežské ročenky kněze, který sexuálně napadl dvacet řeholnic (2024)REX! 22. 4. 2024
- Papežové a gastronomieTe Deum Hodie 13. 4. 2024
- Archa: Potrat ústavním právem ve Francii. Stane se „základním právem“ EU? (video)Te Deum Hodie 7. 4. 2024
- Hello world!Integrální katolíci 19. 3. 2024
- Kněz a nová mšeKrása liturgie 1. 12. 2023
- Co s novou mší? (R. D. James Wathen)Krása liturgie 13. 11. 2023
- Rocková vánoční mšeKronika Novus ordo 10. 10. 2015
- Stručný přehled historie jednání FSSPX s neomodernisty (aktualisováno 9/2015)Integrální katolíci 9. 9. 2015
- Klaunská mšeKronika Novus ordo 24. 8. 2015
Archivy
- Duben 2024
- Březen 2024
- Leden 2024
- Prosinec 2023
- Listopad 2023
- Září 2023
- Srpen 2023
- Červenec 2023
- Červen 2023
- Květen 2023
- Duben 2023
- Březen 2023
- Únor 2023
- Leden 2023
- Prosinec 2022
- Listopad 2022
- Říjen 2022
- Září 2022
- Srpen 2022
- Červenec 2022
- Červen 2022
- Květen 2022
- Duben 2022
- Březen 2022
- Únor 2022
- Leden 2022
- Prosinec 2021
- Listopad 2021
- Říjen 2021
- Září 2021
- Srpen 2021
- Červenec 2021
- Červen 2021
- Květen 2021
- Duben 2021
- Březen 2021
- Únor 2021
- Leden 2021
- Prosinec 2020
- Listopad 2020
- Říjen 2020
- Září 2020
- Srpen 2020
- Červenec 2020
- Červen 2020
- Květen 2020
- Duben 2020
- Březen 2020
- Únor 2020
- Leden 2020
- Prosinec 2019
- Listopad 2019
- Říjen 2019
- Září 2019
- Srpen 2019
- Červenec 2019
- Červen 2019
- Květen 2019
- Duben 2019
- Březen 2019
- Únor 2019
- Leden 2019
- Prosinec 2018
- Listopad 2018
- Říjen 2018
- Září 2018
- Srpen 2018
- Červenec 2018
- Červen 2018
- Květen 2018
- Duben 2018
- Březen 2018
- Únor 2018
- Leden 2018
- Prosinec 2017
- Listopad 2017
- Říjen 2017
- Září 2017
- Srpen 2017
- Červenec 2017
- Červen 2017
- Květen 2017
- Duben 2017
- Březen 2017
- Únor 2017
- Leden 2017
- Prosinec 2016
- Listopad 2016
- Říjen 2016
- Září 2016
- Srpen 2016
- Červenec 2016
- Červen 2016
- Květen 2016
- Duben 2016
- Březen 2016
- Únor 2016
- Leden 2016
- Prosinec 2015
- Listopad 2015
- Říjen 2015
- Září 2015
- Srpen 2015
- Červenec 2015
- Červen 2015
- Květen 2015
- Duben 2015
- Březen 2015
- Únor 2015
- Leden 2015
- Prosinec 2014
- Listopad 2014
- Říjen 2014
- Září 2014
- Srpen 2014
- Červenec 2014
- Červen 2014
- Květen 2014
- Duben 2014
- Březen 2014
- Únor 2014
- Leden 2014
- Prosinec 2013
- Listopad 2013
- Říjen 2013
- Září 2013
- Srpen 2013
- Červenec 2013
- Červen 2013
- Květen 2013
- Duben 2013
- Březen 2013
- Únor 2013
- Leden 2013
- Prosinec 2012
- Listopad 2012
- Říjen 2012
- Září 2012
- Srpen 2012
- Červenec 2012
- Červen 2012
- Květen 2012
- Duben 2012
- Březen 2012
- Únor 2012
- Leden 2012
- Prosinec 2011
- Listopad 2011
- Říjen 2011
- Září 2011
- Srpen 2011
- Červenec 2011
- Červen 2011
- Květen 2011
- Duben 2011
- Březen 2011
- Únor 2011
- Leden 2011
- Prosinec 2010
- Listopad 2010
- Říjen 2010
- Září 2010
- Srpen 2010
- Červenec 2010
- Červen 2010
- Květen 2010
- Duben 2010
- Březen 2010
- Únor 2010
- Leden 2010
- Prosinec 2009
- Listopad 2009
Rubriky
Štítky
Akce Akčník Amoris laetitia antikoncepce Bůh Církevní kalendář druhý vatikánský koncil euthanasie František I. hřích Islám Jan Pavel II. Ježíš Kristus Kalendárium Kalendář Katolický volič KDU-ČSL Klendárium křesťanské akce křesťanské zpravodajství křesťanské zprávy křesťanství LGBT ideologie LifeSiteNews.com láska manželství modernismus Panna Maria papež František potraty pro-life pro-life zpravodajství pronásledování křesťanů právo na život Raymond Leo Burke rodina tradiční kalendář tradiční katolicismus tradiční liturgie Tridentská mše umělý potrat vyšebrodský klášter víra Zpravodajství Zprávy
Sv. Augustín povedal: „Miluj hriešnika, nenáviď jeho hriech.“ Ak by sme to mali aplikovať na sodomitov, museli by sme povedať: „Miluj sodomitu, nenáviď jeho hriech.“ Ako ale máme milovať hriešnika? Určite nie tak, že mu umožníme verejne páchať jeho hriech! Otec, ktorý dovolí dieťaťu beztrestne páchať hriech, nie je milujúci otec! Len ten otec, ktorý dieťa vychováva k mravne bezúhonnému životu, je milujúci otec! Ježiš Kristus bol vzorom lásky k hriešnikom. Nekompromisne však od nich žiadal, aby zanechali svoj hriešnz život a obrátili sa. Ak ktorýkoľvek hodnostár Katolíckej cirkvi v mene akejsi pomýlenej lásky k sodomitom verejne neodsúdi ich konanie, zrádza svoju vieru! Slovenskí biskupi sa nebáli verejne podporiť referendum o rodine, hoci boli za to vystavení tvrdým útokom liberálov. Vďaka Bohu, že kardinál Duka zareagoval správne.
Našiel som na internete zaujímavú úvahu, ktorú zverejnil Vatikánsky rozhlas. Autor úvahy, páter Milan Bubák SVD, tvrdí, že teológ je povinný verejne sa ozvať a odsúdiť páchanie zla, ak konštatuje, že sa tak deje. Čitateľ nájde úvahu na: (http://sk.radiovaticana.va/storico/2014/09/06/zamyslenie_p._bub%C3%A1ka_k_23._nedeli_v_cezro%C4%8Dnom_obdob%C3%AD/slo-823909)
Páter Bubák však vo svojej úvahe navyše uvádza, že aj veriaci je povinný upozorniť kňaza na jeho nesprávne počiny. Ak teda napríklad zistíme, že teológ Tomáš Halík sa odchýlil od hlásania katolíckej pravdy, je správne nemlčať, ale verejne pranierovať takúto skutočnosť. Som lojálny veriaci Katolíckej cirkvi Druhého vatikánskeho koncilu a neraz som to aj verejne dokázal. Ale našej Cirkvi nepomôže strkať hlavu do piesku pred verejným konaním zla a schvaľovania hriechu. Cirkev, ktorá stratí silu pranierovať hriech a konanie zla, je o ničom. Je ako soľ, ktorá stratila slanú chuť.
Co to je církev Druhého vatikánského ?
Tak Bohu díky! Dobrá zpráva, v kterou jsem téměř nedoufal.
Tak sa zdá, že Libor Halík hlása niečo diametrálne odlišné od názorov Tomáša Halíka. Zaujímavý podnet na zamyslenie: http://gloria.tv/media/vLoigWJCMDD
Zaujímavá správa zo sveta. Takzvaná náhradná matka z Thajska odmieta vydať dieťa dvojici homosexuálov. Uvádzam link: https://www.lifenews.sk/node/8913/
Veľmi správne! Veď takzvané náhradné materstvo je odporná zvrhlosť, z ktorej sa musí zdvihnúť žalúdok každému slušnému človeku. A to ani nemusí byť katolík. Vari už naozaj prichádza nová Sodoma a Gomora?!
A toto?
„Léčbu a následnou chemoterapii ale po diagnóze odložila o několik měsíců, aby mohla podstoupit vyšetření a umělé oplodnění, po kterém si nechali s partnerem Craigem zamrazit embrya.“
http://www.novinky.cz/zena/zdravi/375281-kvuli-touze-po-vlastni-rodine-odlozila-lecbu-rakoviny.html
Vnitřně špatný prostředek nelze použít ani k dobrému cíli.
Navenek zákaz, uvnitř dohoda bratří
http://www.christnet.cz/zpravy/27423/halik_otevrena_diskuse_o_homosexualech_se_v_nasi_uskutecni_pozdeji.url
tak se moc neradujte.
Zdravím všechny čtenáře,
prosím o radu
Jak reagovat, v konverzaci s nevěřícím,
na Leviticus 20,13: Kdyby muž spal s mužem jako s ženou, oba se dopustili ohavnosti; musejí zemřít, jejich krev padni na ně.
,jenž bývá mnohdy využíván coby homofóbní klacek?
Tento homofóbní klacek je dáván kontextu kamenování homosexuálů ze strany křesťanství. Jak tedy věcně reagovat?
Velmi děkuji za odpověď
(mám jistý názor, který ovšem nepovažuji za odborný)
Tyto tvrdé tresty platily ve Starém zákoně. Netýkaly se jen homosexuálů, najdete tam také „kdo by zlořečil otci nebo matce, ať zemře…“ atd. S ideou přednostní nápravy a polepšení těžkého hříšníka, která je nadřazena uplatnění starozákonního trestu smrti, přichází až Ježíš Kristus, který, když učedníci chtějí svolat oheň z nebe na Samaritány, protože je nepřijali, říká: „Nevíte, čího ducha jste….“ (Luk 9,51n). Rovněž tak odmítl kamenovat cizoložnou ženu (Jan 8,1n), ačkoliv i toto Zákon předpisoval.
Přesto považují za vhodné uvedený starozákonní citát jako argument používat – a to jako doklad, že vyvolený národ ve St. zákoně považoval praktikovanou homosexualitu skutečně za strašlivou ohavnost a zločin, který zasluhoval smrt. My, tradiční katolíci, samozřejmě nevoláme po trestu smrti za toto, ale dle vzoru Ježíše Krista upřednostňujeme v duchu přikázání lásky k hříšníkovi snahu o jeho napravení a polepšení. To ovšem předpokládá jasně pojmenovat hřích jako hřích, v tomto případě těžký hřích, který je spustlou hnusotou a zvrhlostí.
Zajímavé by bylo kdybychom někoho inspirovali k tomu aby se ptal proč ty lidi tolik milujeme, když nám to ta naše divná víra přeci zakazuje. To by se vysvětlovalo podstatně snáz.
Pane Václave, ta naše „divná víra“ nám nejen nezakazuje tyto lidi milovat, ale naopak to přikazuje. Zakazuje nám následovat jejich hřích a mlčet k němu, ale naopak nám přikazuje milovat tyto hříšníky, ujasněte si to prosím.
Milovat někoho neznamená podporovat ho v jeho chybách.
Dr. Radomír Malý :
To není špatný nápad. Říct jim třeba ale já bych je musel milovat, i kdybych nechtěl. Jako že chci. Přeje si to Bůh, Svatý otec a celá Církev.
Určitě nepatřím k těm, kteří by na toto téma mohli zasvěceně mluvit. Jen několik poznámek:
– dopouštíte se podstatné nepřesnosti – uvedený text je starozákonní, a tedy předkřesťanský. Proto je dosti obtížné tento text jednoduše použít jako – jak to nazýváte – „homofóbní klacek proti křesťanství“. V diskusi je například snadné odkázat na jiný – novozákonní – text, kde Pán Ježíš Kristus zachraňuje cizoložnou ženu (tedy obdobný hřích) před ukamenováním. Podobně apoštol Pavel homosexuální jednání odsuzuje jako těžce hříšné, ale nikde nenabádá tyto hříšníky usmrcovat.
– možná bych druhou stranu také upozornil na to, že pro nás příliš tvrdá a obtížně akceptovatelná hrozba trestem smrti měla pomoci chránit vyvolený národ před mravním úpadkem a také před zbytečnými chorobami. To druhé je pro nás vybavené antibiotiky nepochopitelné, ale v té době riziko nákazy pohlavní chorobou bylo zřejmě na úrovni trestu smrti.
– diskuse je obtížná i proto, že současná společnost pokládá zachování pozemského života lidského jedince za jeho nejvyšší dobro. Tak tomu ale ve smysluplném řádu života není. Pokud tedy tuto nepravdivou premisu v diskusi alespoň zpochybníte, budou i tvrdé Hospodinovy tresty pro druhou stranu pochopitelnější.
Usmrtit určitě ne, ale separovat určitě ano a kdo mlčí k jejich excesům je vinen stejně a Boží pomsta jako v SaG je nemine.
Událost zaznamenala i ChurchMilitant TV: http://www.churchmilitant.com/news/article/lgbt-activism-blocked-in-prague
Myslieť si, že dianie dneška je nové, však poukazuje na ignoranciu histórie. Keď v roku 1049 sv. Peter Damiani napísal pápežovi Levovi IX. svoj traktát Liber Gomorrhianus, homosexualita a sexuálna perverzia boli vo všeobecnosti oveľa viac prítomné v radoch klerikov, ako je tomu dnes. Táto strašná situácia bola predmetom slov svätého, adresovaných pápežovi, za účelom nesmierne potrebnej reformy. Sv. Peter Damiani (1007 – 1072) bol opát kláštora Fonte Avellana, a následne sa stal kardinálom/biskupom Ostie. Patril medzi jedného z najvýznamnejších predstaviteľov reformy katolíckej Cirkvi v 11. storočí. Jeho dielo Liber Gomorrhianus sa objavilo okolo roku 1049 – v dobe, kedy bola korupcia veľmi rozšírená, a to dokonca aj na vyšších pozíciách v Cirkvi. V tomto spise, adresovanom pápežovi Levovi IX., odsudzuje Pater Damiani zvrátené zvyky svojej doby vyjadrujúc to rečou, ktorá nepozná falošné milosrdenstvo alebo kompromisy. Je presvedčený, že najväčším zo všetkých hriechov je sodomia – termín, ktorý zahŕňa všetky skutky konané proti prírode a ktorých cieľom je uspokojiť sexuálne túžby bez toho, aby došlo k vzniku nového života. „Ak táto celkom hanebná a hnusná neresť nie je v okamihu a rázne zastavená – píše – dopadne na nás Boží hnev, ktorý prinesie skazu mnohým.“
ZDROJ:
http://www.lifenews.sk/content/sv-peter-damiani-1049-postoj-cirkvi-voči-homosexualite-klerikov
..děj má pokračování: diskuzní přednáška na zmanipulované téma lesbické sestry proběhne a kontroverzní film se promítne o chvíli později a o kousek dál. Vlk se nažral a koza zůstala celá.
Ale nikoliv v prostorách a s podporou Církve, a to je opravdu zásadní rozdíl…
Přesně tak. Podle mě ale šlo ze strany homolobby o oťukávání a testování pozic. Kdyby to letos vyšlo takhle, příště už by Halíkova farnost možná organizovala část programu sama.
Škoda, že nikoho nenapadlo pokusit se zařadit do programu přednášku na téma homosexuálního jednání ve světle katolické morálky. Bylo by zajímavé, jak by na to reagovali „svobodymilovní“ homosexuálové, kteří tak hlasitě nadávali na cenzuru a strkání hlavy do písku, když jim kardinál zakázal pořádat své akce ve farnosti.
Je jisté, že média si to upraví k obrazu svému. Dopředu je jisté, kdo bude onálepkován jako zlý a kdo utlačovaný nebo šikanovaný. Dopředu je jisté, jak to bude překrouceno a prezentováno. V každém případě z toho Církev musí vyjít co nejhůře. Organizátor(Logos), dále původní a zlou Církví zcenzurovaný poskytovatel místa konání a také publikum zůstane stejné, jen díky této reklamě jich možná bude víc.A o to tady přece jde. Nad skutečností, že se (zatím) nekoná Prague Pride v chrámu sv Víta také není důvod k jásotu.
Snažím se sem napsat a nejde to. Tak jinak: existuje nějaký argument proti homosexualitě než „píše se to v Bibli?“
Jistě, stačí na to zdravý rozum…
Tohle není argument. Zkuste to podrobněji
Jak si představujete takovou argumentaci „proti homosexualitě“?
Homosexualita je nemoc, porucha sexuality, která zásadně svému nositeli ztěžuje založení rodiny a zplození dětí a vytváří v něm sklony k nemorálnímu a společensky nebezpečnému jednání.
To jistě není argument proti homosexualitě, ale rozhodně to je argument proti prohlašování homosexuality za něco, co je OK, a proti propagaci a podpoře sodomie…
Právě: není jasné, proč by to jednání mělo být nemorální (kromě argumentace svatými texty). A slovo sodomie je dnes již poněkud zavádějící a pejorativní, nemyslíte?
Veškeré zdroje mravnosti jsou vposledku metafyzické. To se týká jak sodomie, tak třeba i lži nebo vraždy. Kromě normujících norem (svatých textů) se pak odsouzení nemravností, zpravidla pro nějakou jejich společenskou nebezpečnost, objevují i v normách normovaných – např. trestních zákonících apod. I ona společenská nebezpečnost (=nebezpečnost pro současný řád společnosti) má kořeny v metafyzice, resp. prakticky většinou v její karikatuře – ideologii.
Co když si někdo nemyslí to o metafyzických zdrojích (jsou neprokazatelné)? Kromě toho, to pořád není vysvětlení, proč je něco nemravného, jen prohlášení, že to nemravné je. Proč? Proč je to nemravné?
Stejně tak se společenskou nebezpečností. Proč by to mělo být nebezpečné stávajícímu řádu? A společnost se přeci vyvíjí neustále, tudíž „stávající řád“ v podstatě neexistuje, je jen společnost, která někam směřuje a mění se. Aniž bych podporoval PraguePride, přijde mi sympatické, když v dnešní době společnost směřuje k tomu, že kdokoli může žít s kýmkoli, pokud je tam oboustranná láska. Jak může opětovaná láska vadit komukoli třetímu?
Kdo určuje, co morální je a co není?
Stvořitel, nebo parlament? Společenský konsensus?