Kardinál Marx proti křížům ve veřejných budovách v Bavorsku
Kardinál Reinhard Marx uvedl, že nařízení, aby ve všech státních budovách v Bavorsku visel kříž, se rovná „vyvlastnění kříže ve jménu státu“. Bavorský premiér Markus Söder ke směrnici, která má vstoupit v platnost 1. června, na Twitteru napsal, že kříž je „jasným přihlášením se k naší bavorské identitě a křesťanským hodnotám.“ Jeho slova vyvolala celonárodní pozdvižení: kardinál Marx, který je krom jiného i předsedou německé biskupské konference, řekl listu Süddeutsche Zeitung, že tím premiér způsobil „rozdělení veřejnosti, neklid a animozitu“.
Svým prohlášením se kardinál ocitl v dobré společnosti předsedy liberálů („Způsob, jak Markus Söder a CSU neustále zneužívají náboženství pro svou stranickou politiku, připomíná [tureckého prezidenta] Erdogana. Ústava je bez vyznání!“) a místopředsedkyně Bundestagu za zelené Claudie Rothové, která Södera obvinila z toho, že marginalizuje milióny muslimů, ateistů a židů.
Katolická církev vždy podporovala, aby ve státech a oblastech s katolickou většinou ve veřejných budovách visel kříž či krucifix. Kardinál Marx, který nové nařízení kritizuje jako „vyvlastnění kříže ve jménu státu“, samozřejmě nic nenamítá proti využívání finančních úřadů státu k výběru a distribuci Kirchensteuer (církevní daně), která je příčinou nesmírného bohatství německé církve, jež potom svůj nepřiměřený vliv využívá k šíření zla v celé Církvi. V tomto případě je „vyvlastnění“ státem zřejmě v pořádku.
https://rorate-caeli.blogspot.com/2018/04/german-liberalism-is-cancer-in-church.html
Aktualizace: Jak informoval portál kath.net, místopředsedkyně CSU Dorothee Bärová Marxovy námitky odmítla jakožto „matoucí“, neboť „před třemi lety kardinál Marx veřejně vyzýval k tomu, aby kříže visely ve školách a soudních budovách.“ Marx si za svou kritiku vysloužil poměrně ostrá slova apoštolského nuncia v Rakousku Mons. Zurbriggena: „Jako nuncius a zástupce Svatého otce jsem znechucen a stydím se, že když se v sousední zemi mají věšet kříže, přicházejí s kritikou právě biskupové a kněží. To je hanba.“ A dále: „Tahle náboženská korektnost mi jde na nervy.“ Kříže ve veřejných budovách naopak veřejně uvítal řezenský biskup Rudolph Voderholzer. Novinář Peter Seewald, autor několika knižních rozhovorů s Benediktem XVI., si zase v komentáři na portálu kath.net (příznačně nazvaném „Das Kreuz mit Marx“) všímá toho, že kardinál Marx, kromě odporu vůči křížům, také nedávno v listu Frankfurter Allgemeine Zeitung pochválil Komunistický manifest, který je podle něj „značně impozantní“ („durchaus beeindruckend“). A samozřejmě ho ani nenapadlo protestovat proti novému památníku svého nechvalně proslulého jmenovce a autora Komunistického manifestu, který má být zakrátko odhalen v Marxově rodném Trevíru, kde byl Marx v letech 2001 – 2007 biskupem. Přinejmenším vlídné pochopení k zakladateli komunismu kardinál ostatně neskrývá dlouhodobě: „Díváme-li se na dnešní vývoj světové ekonomiky, měl jste zřejmě pravdu, že kapitál neustále usiluje o své zmnožení, že je v tomto úsilí v pravém smyslu bezuzdný a že tendence k ekonomické globalizaci je až potud kapitalismu skutečně imanentní. A měl jste, jak se zdá, pravdu i s předpovědí, že z tohoto vývoje bude profitovat především kapitalista, v jehož rukou se bude hromadit stále více kapitálu. Protože se dá stěží popřít, že z procesu globalizace profituje, neřkuli jej aktivně spoluvytváří dosud relativně málo lidí v příznivých výchozích postaveních,“ píše například Karlu Marxovi v úvodu své knihy „Kapitál. Plaidoyer pro člověka“, která česky vyšla v roce 2013 v nakladatelství Academia (a s předmluvou Tomáše Halíka).
Vychvalování Karla Marxe z úst jeho dnešního jmenovce v purpuru je o to hanebnější, že K. Marx má spoluvinu na zločinném vyvražďování z třídní motivace, jehož se dopouštěli pařížští komunardi (zavraždili mj. i arcibiskupa Dalboye). K. Marx – zakladatel I. internacionály – tgemkrát k tomuto teroru a vraždění přímo podněcoval.
I pokud se oprostíme od jakéhokoliv náboženského hlediska, Marx je povaleč, který celý život parazitoval nejdříve na bohatých rodičích, pak na své bohaté manželce a mimo to celý život na Engelsovi, který podědil majetky po otci. Nikdy nic hodnotného nevytvořil a podle toho také ty jeho bláboly vypadají.
Ad Shiloh: Máte stoprocentní pravdu, jen bych si ještě dovolil doplnit, že byl i pěkný chlívák, když manželka Jenny s ním čekala dítě, čekala ho s ním i jeho služka, s níž manželku podváděl.
Cetla jsem zajimavou knizku od Richarda Wurmbranda *Marx a Satan* .Uverejnuje v ni nektere Marxovo dopisy a basne. Puvodne byl Marx verici krestan, ale pak se neco zvrtlo a dost z toho co napsal napovida, ze se stal satanistou.
Je otazka co to je „nabozenske hledisko“ a jestli se lze od neho skutecne odprostit a hlavne u Marxe (Karla, spatne politizujici kardinal asi neni prilis zajimavy). O tesne blizkosti budhismu a levohegelianskeho marxismu se obecne vi, tady to nejaky hare-krisna intuitivne vyhmatl primo u Karla:
https://buddhistsocialism.weebly.com/when-karl-marx-practised-buddhism.html
V prvnim prispevku se pise o pomniku. Ten uz priplul z Ciny, doprovazen projevy potleskem eurounijnich spicek. O sunuti se na vychod se tentokrat (skoro budhisticky) mlci…
On to tak nebere, naopak: na dotaz, co by se K. M. zeptal, kdyby se s ním potkal, odpověděl něco v tomto smyslu: Co říkáte na to, co lidé provedli z vašimi myšlenkami?
Tudíž je zcela mimo realitu.
Marx sám před lety sundal pektorál z krku při návštěvě Jeruzaléma, aby nedráždil city muslimů, kteří ho tam pozvali, takže to ani nepřekvapuje. Tady se sice ohání argumenty, že kdo vnímá kříž jen jako symbol kultury a nepřijímá ho i s Kristem, tak ho znevažuje, ale nepůsobí věrohodně v kontextu onoho svého jeruzalémského snímání kříže či třeba toho, jak nedávno vyslovil uznání ke Kapitálu Karla Marxe, který nám prý může dát mnoho dobrého.