Modlete se za papeže Františka
Komentář vydáme později, po modlitbě, dlouhé procházce a spoustě kávy. Musíme zdvojnásobit své modlitby za papeže Františka: celý jeho pontifikát, každý úsměv, každé objetí nějakého postiženého, každá výzva k milosrdenství budou po zbytek dějin stejně jako sám Petrův stolec poskvrněny tímto bezprecedentním a absolutně bezdůvodným aktem pastorační krutosti, totiž pokusem o revokaci Summorum pontificum.
Dnes je svátek Panny Marie Karmelské, hlavní svátek karmelitánského řádu. Když se ve 13. století jako součást probíhajícího reformního hnutí v Církvi objevily žebravé řády, například karmelitáni, z různých důvodů na ně útočili představitelé zavedenějších církevních institucí, jimž se nelíbilo, že evangelní vitalita nového hnutí zpochybňuje jejich vlastní dekadenci a sebeuspokojení. Semper idem.
Milujete-li Církev a tradiční liturgii, začněte se modlit nějakou pobožnost k Panně Marii, pokud to ještě neděláte, a proste Pannu Marii, aby se přimluvila za rozvázání tohoto uzlu hrubé nespravedlnosti. Stejně tak bez ustání vzývejme o přímluvu svatého Josefa, jehož ctíme jako patrona univerzální Církve, která teď zoufale potřebuje jeho mocnou ochranu, a svatého Pia V., jehož misál zůstává nejautentičtějším vyjádřením lex orandi římské Církve.
Gregory DiPippo
Přeložila Lucie Cekotová
Zdroj:
Výzva k modlitbám je jistě OK, ale dovolím si s článkem přesto nesouhlasit. Tohle rozhodně není „absolutně bezdůvodný akt pastorační krutosti“, to je promyšlený a dlouho plánovaný zločin, otevřené vyhlášení války zbožným katolíkům, ze strany bezbožného papeže a jeho suity.
Já myslím, že si to vzájemně neodporuje. Bezpochyby jde o promyšlený a dlouho plánovaný zločin, který se však z pohledu zbožných katolíků v kostelních lavicích nutně musí jevit jako bezdůvodný akt pastorační krutosti. Zejména po všech těch řečech o milosrdenství. Naopak, jak to tak vypadá, ke schizmatu ostrým tempem směřující „synodální cesta“ v Německu je z pohledu Vatikánu naprosto OK.
Nebylo by lepší, než mluvit o nějakém „zločinu“, jako spíše o ovlivnění ze strany otců biskupů? Třeba zde:
https://svetkrestanstva.postoj.sk/80625/papez-frantisek-sa-udajne-chysta-sprisnit-pravidla-slavenia-tridentskej-omse
Zdá se mi to poněkud absurdní. Ano, zní to tvrdě, ale zažil jsem opravdu, že např. příznivci FSSPX si kladou otázku nad druhým vatikánským koncilem, minimálně nad jeho dvěma dokumenty.
Ale lidé, co chodí na ritus v jednotě se sv. stolcem – (např. FSSP) – nezpochybňují Druhý vatikánský koncil, spíše části tzv. „pokoncilního vývoje“.
Nejen ovšem oni. I mnozí, kteří se účastní pouze současného ritu. (Tzv.“NOM“- nemám ten výraz rád). (2V)Koncil by se měl vykládat v kontinuitě s předchozím Magisteriem.
…
Zato jsem zažil (velmi minoritně) věřící, kteří chodí na současný ritus a přitom tvrdí, že „papež František je falešný prorok, neřku-li sám předchůdce antikrista“ (v básnické nadsázce, chraň nás „pánbů“, aby doslova…:)
Tento „personální“ (krypto)sedevakantismus(?) jsem zažil tedy mezi „ne-tridenťáky“:)
Mezi |“indulťáky“ takové názory nebývají. Prostě je pro ně současný sv. otec pravým papežem.
Jan
„na ritus v jednotě se sv.stolcem“ je pro mne trochu zavádějící označení, nevím co tím máte na mysli. Mně záleží na ritu a na tom, zda ho slouží katol.kněz. Je mi upřímně jedno zda je to FSSP, Indult, FSSPX Odboj nebo řecko-kat.. raději jdu k oficialnim strukturam. Modernistický II.Vaticana samozřejmě neuznavam na na NOM nechodim. Takových lidí je spousta, prostě pro nás není menší škatulka, jsme katolíci a bastafidli.
Inženýre, víš že kdybys zobal antidpresiva, netrpěl by si nutkavou úzkostí a těmi trapným i skrupulemi a dokázal by nazvat věci pravým jménem? Zkus to, zajdi k lékaři.
Řešit to, jestli je papež pravý nebo nepravý je zbytečná ztráta času a nikam to nevede, pro laiky je to naprosto bezpředmětné. Být knězem, tak Františkovo jméno při sv.mši rozhodně zmíním na příslušném místě. Je papež heretik? Škodí zcela nepokrytě církvi? Katolík, mající oči k vidění a uši k slyšení, na tyto otázky odpověď zná a dál to řešit nepotřebuje.
Přesně tak.
Slibuji, že se dnes za toho odpadlíka pomodlím nonu, kde zazní mj. slova:
Ustav nad ním hříšníka a ďábel ať stojí po jeho pravici.
Až bude souzen ať je zavržen a jeho modlitba ať je mu připočtena za hřích.
Nechť jsou jeho dny nemnohé a jeho biskupství ať převezme jiný. Ať jsou jeho děti opuštěny a jeho manželka je vdovou.
Ať synové jeho jdou žebrotou a jsou vyhození ze svých příbytků.
Ať si lichvář políčí na všechen jeho majetek … Ať mu není pomocníka a nikdo se nad ním neslituje …
(Žalm 108, smilníkem Montinim vyškrtnutým z liturgie, mnou přeložený).
Na Bergoglia se vztahují některé starší kánony vybavené sankcí anathemy a sv. Bellarmin říká, že jako je dovoleno se bránit fyzickému útoku, je dovoleno odporovat papeži při duchovním útoku.
Bergogliův akt je bezprecedentním projevem heretikovy závisti in spiritualibus, která je hříchem proti Duchu svatému a na jeho konverzi nevěřím. Spíše je třeba se modlit, aby nás Bůh toho hada zbavil.
Sto bodů! 😀