Nejnovější komentáře
- + Josef Poutník: Víra (5): Vyznání a obhajoba víry
- Radomír-1: Víra (5): Vyznání a obhajoba víry
- + Josef Poutník: Navedení k životu zbožnému: XIII. Rozjímání 5.: O smrti
- + Josef Poutník: Nelze vyhánět ďábla belzebubem!
- + Josef Poutník: Víra (5): Vyznání a obhajoba víry
- .: Nelze vyhánět ďábla belzebubem!
- Terezie Šebková: Navedení k životu zbožnému: XIII. Rozjímání 5.: O smrti
- Petr Parvus: Víra (5): Vyznání a obhajoba víry
- Terezie Šebková: Nelze vyhánět ďábla belzebubem!
- Marie Mackerlová: Navedení k životu zbožnému: XIII. Rozjímání 5.: O smrti
Odjinud
- Co je třetí fatimské tajemství? (2023)REX! 24. 4. 2024
- Bergoglio znovu zařadil do papežské ročenky kněze, který sexuálně napadl dvacet řeholnic (2024)REX! 22. 4. 2024
- Papežové a gastronomieTe Deum Hodie 13. 4. 2024
- Archa: Potrat ústavním právem ve Francii. Stane se „základním právem“ EU? (video)Te Deum Hodie 7. 4. 2024
- Hello world!Integrální katolíci 19. 3. 2024
- Kněz a nová mšeKrása liturgie 1. 12. 2023
- Co s novou mší? (R. D. James Wathen)Krása liturgie 13. 11. 2023
- Rocková vánoční mšeKronika Novus ordo 10. 10. 2015
- Stručný přehled historie jednání FSSPX s neomodernisty (aktualisováno 9/2015)Integrální katolíci 9. 9. 2015
- Klaunská mšeKronika Novus ordo 24. 8. 2015
Archivy
- Duben 2024
- Březen 2024
- Leden 2024
- Prosinec 2023
- Listopad 2023
- Září 2023
- Srpen 2023
- Červenec 2023
- Červen 2023
- Květen 2023
- Duben 2023
- Březen 2023
- Únor 2023
- Leden 2023
- Prosinec 2022
- Listopad 2022
- Říjen 2022
- Září 2022
- Srpen 2022
- Červenec 2022
- Červen 2022
- Květen 2022
- Duben 2022
- Březen 2022
- Únor 2022
- Leden 2022
- Prosinec 2021
- Listopad 2021
- Říjen 2021
- Září 2021
- Srpen 2021
- Červenec 2021
- Červen 2021
- Květen 2021
- Duben 2021
- Březen 2021
- Únor 2021
- Leden 2021
- Prosinec 2020
- Listopad 2020
- Říjen 2020
- Září 2020
- Srpen 2020
- Červenec 2020
- Červen 2020
- Květen 2020
- Duben 2020
- Březen 2020
- Únor 2020
- Leden 2020
- Prosinec 2019
- Listopad 2019
- Říjen 2019
- Září 2019
- Srpen 2019
- Červenec 2019
- Červen 2019
- Květen 2019
- Duben 2019
- Březen 2019
- Únor 2019
- Leden 2019
- Prosinec 2018
- Listopad 2018
- Říjen 2018
- Září 2018
- Srpen 2018
- Červenec 2018
- Červen 2018
- Květen 2018
- Duben 2018
- Březen 2018
- Únor 2018
- Leden 2018
- Prosinec 2017
- Listopad 2017
- Říjen 2017
- Září 2017
- Srpen 2017
- Červenec 2017
- Červen 2017
- Květen 2017
- Duben 2017
- Březen 2017
- Únor 2017
- Leden 2017
- Prosinec 2016
- Listopad 2016
- Říjen 2016
- Září 2016
- Srpen 2016
- Červenec 2016
- Červen 2016
- Květen 2016
- Duben 2016
- Březen 2016
- Únor 2016
- Leden 2016
- Prosinec 2015
- Listopad 2015
- Říjen 2015
- Září 2015
- Srpen 2015
- Červenec 2015
- Červen 2015
- Květen 2015
- Duben 2015
- Březen 2015
- Únor 2015
- Leden 2015
- Prosinec 2014
- Listopad 2014
- Říjen 2014
- Září 2014
- Srpen 2014
- Červenec 2014
- Červen 2014
- Květen 2014
- Duben 2014
- Březen 2014
- Únor 2014
- Leden 2014
- Prosinec 2013
- Listopad 2013
- Říjen 2013
- Září 2013
- Srpen 2013
- Červenec 2013
- Červen 2013
- Květen 2013
- Duben 2013
- Březen 2013
- Únor 2013
- Leden 2013
- Prosinec 2012
- Listopad 2012
- Říjen 2012
- Září 2012
- Srpen 2012
- Červenec 2012
- Červen 2012
- Květen 2012
- Duben 2012
- Březen 2012
- Únor 2012
- Leden 2012
- Prosinec 2011
- Listopad 2011
- Říjen 2011
- Září 2011
- Srpen 2011
- Červenec 2011
- Červen 2011
- Květen 2011
- Duben 2011
- Březen 2011
- Únor 2011
- Leden 2011
- Prosinec 2010
- Listopad 2010
- Říjen 2010
- Září 2010
- Srpen 2010
- Červenec 2010
- Červen 2010
- Květen 2010
- Duben 2010
- Březen 2010
- Únor 2010
- Leden 2010
- Prosinec 2009
- Listopad 2009
Rubriky
Štítky
Akce Akčník Amoris laetitia antikoncepce Bůh Církevní kalendář druhý vatikánský koncil euthanasie František I. hřích Islám Jan Pavel II. Ježíš Kristus Kalendárium Kalendář Katolický volič KDU-ČSL Klendárium křesťanské akce křesťanské zpravodajství křesťanské zprávy křesťanství LGBT ideologie LifeSiteNews.com láska manželství modernismus Panna Maria papež František potraty pro-life pro-life zpravodajství pronásledování křesťanů právo na život Raymond Leo Burke rodina tradiční kalendář tradiční katolicismus tradiční liturgie Tridentská mše umělý potrat vyšebrodský klášter víra Zpravodajství Zprávy
Na výše uvedené facebookové stránce čteme: „Biskupskému gymnáziu v Českých Budějovicích se naskýtá šance obnovit kostel sv. Rodiny, který s budovou gymnázia sousedí. Po dlouhé době tak má šanci vybudovat prostor, který by byl životu gymnázia vynikající pomocí: kostel – esteticky a duchovně upravený tak, aby rozuměl duši dnešního mladého člověka v jeho hledání.“
Výše citovaný úryvek, kromě toho, že je blábolem (…“aby rozuměl duši dnešního mladého člověka“), je dalším jasným dokladem toho, že pokoncilní novocírkev už nechápe (a nevěří v) obětní charakter mše svaté, ale spoléhá na lidské síly společenství. To jejich společenské sezení na židličkách naproti sobě před dohlížejícím knězem, to právě ty duše s dispozicemi k hlubšímu duchovnímu životu k úplně odradí!
Úplně nejpodstatnějším problémem stavby nových kostelů a upravování liturgického prostoru starých je jiné CHÁPÁNÍ MŠE SVATÉ. A to je věc velmi vážná, ba alarmující…
Návrh uspořádání je více než primitivní. Kopírovat podobně úchylné prostory a narvat do kostela plastikové euro-židličky značí o vysoké kulturní úrovni autora či objednavatele přestavby. Možná by zodpovědní autoři měli dbát i na související služby pro mladé a instalovat v rámci přestavby automaty na coca – colu a kondomy.
Smutné jsou ale ty plky co tam píší ti mladí, zřejmě studenti gymnázia předpokládám. Soudě vlastních příbuzných jejich generace jsou ateistická část mládeže jen sluhové vlastní marnivosti a katolíci se přesunuli do názorové pozice bývalých kalvinistů. Na druhou stranu příznivci tradice na těch stránkách jim to dávají dost „sežrat“(úsměv).
Ohavnost znesvěcující!
Můžeme jen doufat, že toto je pouze ve stádiu příprav a že nakonec na to nebudou peníze.
Svědčí to ještě o jiné věci. Biskupské gymnázium je biskupské už jen svým názvem a má to podobnou hodnotu asi jako Biskupský chlebíček. Kdo je v Českých Budějovicích na biskupském stolci a kdo za to nese odpovědnost?
http://www.katopedia.cz/index.php?title=Ji%C5%99%C3%AD_Pa%C4%8Four
Tak on ten krásný historizující beuronský kostelík sv. Rodiny, vystavěný boromejkami roku 1886, byl léta (po jejich vyhnání roku 1950 a posléze od roku 1968) využíván Ministerstvem vnitra jako archiv, byly v něm regály. Všechny tři oltáře byly odstraněny už za komoušů. Takže ono se zase tolik neničí, spíše tu je tendence napravovat (kupodivu trvalo více než 20 let od převratu než to někoho napadlo). Ale je jisté, že to není návrat ke katolickému kostelu, ale snaha vytvořit spíše společenskou pseudosakrální prostoru s naivní přáním „přiblížit se duši současných mladých lidí“.
Problém je v tom, že nemalá část mladých lidí jsou lidé naprosto primitivní pitomečkové, nevzdělaní natolik že neumějí ani pořádně psát, když po nich člověk chce minimální výsledky tak se hned začnou bouřit a reptat, většina z nich nepřečetla za život ani jednu knihu(hovořím o knize na úrovni, nikoliv o Twilightu apod.), nemají znalosti z historie, literatury, náboženství takové jaké bych požadoval po 8-letém dítěti. Kupříkladu já mám 15ti letého bratra. Chodil na ty samé školy jako já a přitom neumí ani 10% co jsem uměl v jeho věku. Jednak je to způsobeno rádobymoderními metodami výchovy, kdy lidé nejsou trestáni fyzicky a v podstatě nejsou trestáni vůbec,
jednak na většině škol, zejména základních se už vůbec neučí(kupříkladu na bratrově ZŠ zrušili všechny!!! tabule a na jejich místě jsou jakési LCD interaktivní tabule za 250 tisíc jedna, ty jsou ale v praxi nepoužitelné, takže ve škole není jediná tabule), protože se zavedlo pravidlo- vše se dá najít na internetu, takže proč se něco učit. A najednou vidíme že mladí neumí vyřešit rovnici o jedné neznámé, zato moc dobře vědí jak se jmenuje poslední písnička od Justina Bíbra.
A pak je tu ta dekadentní „kultura“. Většina mladých v mém okolí jsou marniví, zženštilí, bez názoru, naprosto vymití současnou pseudokulturou. Vždyť to znáte, všechen ten hip hop, tepláky, adidasky, nagelované vlasy, naušničky, cigarety apod.
No dobře, ale úpravu liturgického prostoru nenavrhují oni, ale kněz spolu s architektem. A to jsou, dejme tomu, osoby ve svých oborech vzdělané (tím ovšem nechci říci, že jsou vzdělané zrovna v liturgice! – kdo z nich zná např. studie Klause Gambera?). Já tu spíše vidím tu ohromnou podbízivost, povrchnost, snahu zalíbit se většině. A ta většina je nekatolická, nekřesťanská, relativistická,přičemž ta menšina (ještě nějak věřící) mládeže je modernistická. A u všech dohromady pak zároveň poplatnost době, napodobování zahraničních vzorů, snaha o progresivitu, pohrdání minulostí atd.
Na tom není nic divného. Primitivové nejsou jen mladí, ale stejně tak i lidé středního věku a staří, jen se to třeba zrovna neprojevuje nagelovanou hlavou a neznalostí malé násobilky. Vždycky to bylo a bude tak, že naprostá většina lidí budou jednodušší existence, ne nepodobné zvířatům či automatům, které udělají, co se jim řekne a nebudou schopni pochopit jednoduchou logickou úvahu či vůbec začít nějak racionálně přemýšlet. Řekl bych, že s tím Pán Bůh vždy počítal, že většina je právě taková. Právě pro takové lidi by tu měla být Církev, která je správně vede bez řečí okolo a místo, aby jim život lajnovali celebrity, noviny, televize apod., lajnovali by jim ho jejich faráři, biskupové, ovšem dle lajn, které dal Pán Ježíš Kristus.
Snažit se takovým lidem vysvětlit něco ohledně přijímání na ruku, modernismu, politice nebo vůbec čehokoliv je marná práce, protože nejsou schopni cokoliv chápat, nad čímkoliv racionálně uvažovat. Takhle se nechá přesvědčit pár jedinců nebo k tomu poznání třeba i dojdou sami, zbytek je potřeba vždy nařídit z vrchu a na nic se neptat. Zespoda obroda nemá šanci vzejít – ta musí začít od hlavy.
Jinak když jsme u toho pravopisu, tak nemáte „15ti letého bratra“, ale 15letého bratra. „15ti“, „12ti“ apod. „ti“ v češtině vůbec neexistuje, i když už si to dneska píšou lidé i na reklamní letáky a dveře barů (vstup od 18ti let apod.).
Pochopitelně že starší generace na tom není o moc lépe. Markantní rozdíl je ale v technických znalostech kterých je rovněž třeba a v tom je problém. Kdyby např. nějaký řeholní řád chtěl získat finance tím že si založí nějaký malý pivovar či nějakou malou dílnu a chtěl by zaměstnat nějaké lidi, tak generace dnešních šedesátníků je docela použitelná, ale lidi co jim je dnes 15 neumí ani vyměnit žárovku. Jsou úplně nemožní. Samozdřejmě tahle degenerace je plánovaná a řízená, uvedu příklad. Kdysi jsem byl na prázdninách u tety v Kanadě. Táta říkal, že situace u nás je 20 let za německem a amerika je zase 20 let před německem. Tedy že se mám dívat jak to bude u nás vypadat za 40 let. Jednou jsem se bavili o Kanadě načež nám v rozhovoru tetin 30 let starý syn řekl, že Kanada je rozlohou větší než Rusko. tenhle člověk byl prosím pěkně magistr z montrealské univerzity. Pokud je člověk na takové úrovni, tak co s ním? A takoví sou naprosto všichni v americe. Např. v americe neexistuje de facto průmyslovka a už vůbec ne učiliště. Drtivá většina lidí jde na tzv. High school což je jakoby gymnázium, ale úroveň je jako naše základka. A teď otázka. Až zemře dnešní generace 40 a výše, co bude pak? Dnešní „mládí vpřed“ generace z diskoték bude muset makat ve fabrikách. Ale jak může někdo makat ve fabrice když je někdo úplně nemožný a nejhorší je že ani není ochotný se jakkoliv měnit. Ćlověk s humanitním gymnáziem přece nemůže pracovat v továrně. A kdyby alespoň měli gymnaziální výchovu, no dobrá. Ale dnešní gymnázia mají s těmi v minulosti společné jen jméno. De facto se jedná o opakování látky ze základky. Lidé z jezuitských gymnázií uměli perfektně latinsky, řecky a hebrejsky slovem i písmem. Kde se dnes vyučuje vůbec latina? Kdyby dnešní lidi uměli alespoň anglicky když se tak pro to zastávají, ale oni neumí ani to. Lidi u táty v práci, holky co rok předtím složili maturitu z AJ za 1, tak neumí odpovědět do telefonu v angličtině, prostě se nedomluví. Pokud nenastane nějaká radikální změna v kursu, tak čr za 20 let se úplně rozpadne a stane se z ní stát na úrovni dnešní moldávie. Technickou vyspělostí se vrátíme někam do doby 16. stol.
Dnešní sedesátníci jsou na jakés takés civilizační úrovni. Stačí u nich změnit jejich náboženské názory vzniklé za komunismu a dá se s nimi docela dobře pracovat. Hodnoty jako čest, poctivost, skromnost, morálka jim nejsou cizí. Ale dnešní pubertální mládež co se ku…í každou chvíli s někým jiným, s nimi se už nedá udělat skoro nic. Generaci prostitutek a ochlastů prostě nepřevychováte.
Ad Andy: neviděl bych to tak bledě s mladou generací. Asi záleží s kým se člověk stýká a kde se pohybuje. Debilita mládeže je jistě problém, avšak je možná způsobena i jinými faktory, než právě pouze propadem erudice. Velmi je dnes znát menší počet mladých lidí, než bylo běžné v dobách minulých. Zkrátka na střední školy se dostávájí z nedostatku zájemců úplní idioti, kteří by dříve měli problémy vystudovat i učiliště. Místo řádného síta při přijímacích zkouškách, vezmou všechny zájemce o studium, no a pak už jen to musí kantoři nějaký ten rok vydržet. Také bych nepřeceňoval starou generaci, přeci jen u mnohých se podepsal devastující vliv komunistického hospodaření a výchovy. Spíše bych si troufl tvrdit, že stará generace je jako starý pes – převýchova je opravdu velmi obtížná. Vemte si třeba kněze: kdo ze starých kněží je ochoten sloužit klasický římský ritus? Drtivá většina těchto kněží je spíše mladých. Nebo se podívejte na zájemce o tento ritus: spíše se jedná o mladé rodiny s dětmi, než o důchodce pamatující si ještě dřívější doby. Co se týče řemesla, tak vinu za propad a ztrátu umu lze přičíst právě střední a starší generaci: byli to právě dnešní důchodci, kdo budoval 40 let komunismus a následně dopustil likvidaci hospodářství a průmyslu. V tomto je mládež nevinně, tj. nemá se kvůli hříchům rodičů ani kde co naučit. Stejný problém je u nedostatku poplatníků do důchodového systému. Dnešní mladí nemohou za nízkou porodnost svých matek.
Nebuďte na pana architekta moc přísní, sami tam píší, že je moc vytížený, podle toho, co vypotil (resp. obšlahl ve Würzburgu, viz http://www.kreuz.net/photo.798-page.3.html), tak asi na to moc času nemá …
Ale ani ten Würzburg vlastně není moc originální, já jsem kdysi viděl jakýsi film o zednářích, a tam při zasedání lóže měli velmi podobný zasedací pořádek (ale pravda, netuším, nakolik to odpovídalo realitě).
Ad MichalD: Ano, pokoncilní liturgické prostory se velmi příbližily prostorům zednářských chrámů. Je to naprosto prokazatelné, viz např.:
http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://realnews247.com/masonic_altar_2.jpg&imgrefurl=http://realnews247.com/altar_comparison_pictorial.htm&h=338&w=507&sz=28&tbnid=mdgUv0j3zDAIoM:&tbnh=90&tbnw=135&zoom=1&docid=6bj3Na-vcdjB-M&hl=cs&sa=X&ei=gnKKT9b7LMnIswaNkIjfCw&sqi=2&ved=0CDAQ9QEwAQ&dur=238
Zajímavé je, jak z Facebookové stránky zmizely všechny komentáře, které návrh nechválí – ještě včera jich tam bylo více než těch pozitivních. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.313551288713085.73220.312470708821143&type=1&comment_id=2967546&m_sess=EKji5-I9iG-x6_
Právě jsem tuto informaci doplnil do článku… Je to tak…
Ano, zmizel i můj komentář, tak ho píšu tady: „Zcela proti duchu tradiční katolické teologie liturgického prostoru“. Co mne zaráží, je ne ani tak samotný návrh (něco jiného čekat by bylo asi velým optimismem), ale způsob jeho prosazování. Kritika se nepřipouští. Nevím, co na mém komentáři bylo např. urážlivého nebo jinak nevhodného. Nikdo si nedal práci věcně odpovědět.
Mrzí mne to tím spíše, že se jedná o návrh kostela pro mladé lidi. Když jsem byl já v jejich věku, bouřil jsem se proti všemu a všem a přímo jsem čekal na výzvy k diskuzi. Myslím, že to k mládí patří. Ale samozřejmě, byla témata, o kterých bylo nevhodné veřejně mluvit – vždyť jsme přeci svazáci! A proto bylo mnoho i takových mých vrstevníků, kteří „drželi hubu a krok“. Bohužel, mám pocit, že v jistých církevních mládežnických kruzích je dnes podobná atmosféra. Nikdo nesmí vybočit z linie, kterou určila „strana a vláda“ a o jistých věcech se prostě nediskutuje. Smutné…
Přidávám i svůj komentář, který mi byl bezdůvodně smazán ze zdi stránky „Kostel pro BiGy“:
„Promiňte mi můj pohled, protože jednám ovlivňován Kristovou láskou a dvoutisiciletou tradicí katolické církve: Uspořádaní je zajímavé avšak mi nepřipomíná kostel katolický, nýbrž episkopalický. Tento daný návrh zcela odpovídá ideologii současné antropologicky vedené liturgiky, kterou se snaží razit prof. Kunetka. Lidé nesměřují k Bohu, ale vytvářejí si Krista uprostřed sebe. Středem liturgie není již Kristus svátostný, ale člověk, který jí předsedá. Cením si toho, že chcete opravit interiér kostela a aby to bylo originální, ale nelze vedle kultury uplatňovat experimenty i na liturgické dění.“
Řezníček z Brna,
Oltář by měl být v kněžišti a lid v lodi, jiné úpravy se mi zdají velice nevhodné. Slyšel jsem již o případech, kdy kněz nechal bez povolení biskupství a památkářů rozřezat barokní vyřezávané lavice a zničil i barokní kazatelnu (prý aby nestínila). Lavice nahradil židličkami, prý aby to bylo flexibilní. Obešlo se to bez následků, všichni odpovědní strčili hlavu do písku a dělají že se nic nestalo a jede se dál.
V tomto směru bych volal po odpovědnosti těch, co skončili v písku.
slyšel jsem o případu jednoho kněze (dnes gen. vikáře), kdy upravil jeden kostel v Praze tak, že barokní oltář spálil v kamnech (zůstal pouze svatostánek), no a vidíte, dnes je léta ve funkci a přežil i změnu na biskupském stolci.
Však proč by nepřežil? Osvědčil se v ničení Církve svaté? Osvědčil. Tak proč by ho jeho nadřízený – další škůdce Církve – nenechal v podvratné činnosti pokračovat?
Andy se mně líbí; kritizuje mladé jak jsou nevzdělaní, a sám česky psát neumí.
A to jsem, prosím, v základce s bídou uhrával za 2.
Žil, prý, v cizině.
To pak jde šupem.
A kde jsem řekl že já jsem nějaká vyjímka od dnešní generace. Já sám moc dobře vím že moje znalosti jsou velice chabé. Jenže rozdíl mezi mnou a mnou kritizovanými je to, že já pracně doplňuji vzdělání, třebas tím že čtu katolickou literaturu. Oproti tomu jiní nehnou prstem. A to mi vadí. Samozdřejmě mám právo se zlobit na kvalitu dnešní školství, protože jsem obětoval 9 roků základky a 4 roky průmyslovky na to abych zjistil že polovina věcí co mě naučili jsou hovadiny a krom technických znalostí z průmyslovky mě nenaučili vůbec nic. Kupříkladu moje dějepisářka nám povídala pindy o Husovi jaký to byl světec a že prý když nezaplatíte kněži, tak nedostanete odpustek a tak se nedostanete do nebe. A že kvůli tomu se nemůžete vyzpovídat, nepokřtí vás apod. Prostě ona ve 40 letech nevěděla jaký je rozdíl mezi odpustkem, křtem, sv. manželství, zpovědí apod. A těmihle kecy nás krmili celou dobu. Já se nedivím že tolik dnešní mládeže je taková jaká je když je krmí pohádkami od Jiráska, Masaryka apod.
Co se týče mého původu, nebral bych to nijak vážně. Mám maminku ze Slovenska, doma mluvím docela často slovensky, hlavně na skype s kamarádkou ze Slovenska, pravidelně trávím prázdniny na slovensku, z čehož vyplývá to že mám v obou jazycích trochu zmatek a nevím někdy zda to slovo je správně nebo ne. Ale nijak bych to nepřeceňoval. To že nemumím napsat česky ani řádek, toho jsem si naprosto vědom. Je to vina hlavně mojí debility a neochoty se učit gramatiku když jsem se jí učit měl. Rozhodně bych to nedával za vinu slovenštině.
Skutečně z facebookové stránky Biskupského gymnázia byly vymazány všechny názory, které návrh nechválí!!! Mohu potvrdit, že ty komentáře nebyly vulgární, včera jsem si je několikrát četl. Tak takhle se to dělá…
Pane Lukáši, copak jste čekal něco jiného? Pokud jde o totalitu, tak dnešní struktury NOMcírkve si nezadají s tvrdou sektou. Nutí kněze jednat proti svému svědomí, nutí věřící věřit úchylně tj.jak velí duhová fokolarínsko-modernistická ČBK.
Běda tomu, když chce být někdo normální, či jen věrný víře a trošku vystrčí nos z davu.
Asi berete svou víru příliš vážně, toť možná problém.
Reakční příspěvky po vzoru bolševiků musí být rychle odstraněny: neb jak pravil kdysi jeden bolševik „ideologická diverse je horší, než vojensky-ozbrojená“.
Přece bys nechtěl, aby dopustili, že jim někdo bude kafrat do spolča a kazit mládež znepokojujícími poznámkami? Kde já už něco takovýho zažil …?
http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=15871
To jsou líbivá slova, ale zdá se mi, že v případě Paola Portoghesiho skutek – utek. Např. zrovna kostel v Terni, fotografie jehož stropu je v článku použita, myslím trpí přesně tím, co Portoghesi kritizuje – mnohostí úběžníků, uzavřenost společenství do sebe, kněz v centru čelem k lidu (http://youtu.be/mWAQMIt4yqY). Navíc tento autor se na pokoncilní architektuře významnou měrou podílel, např. jeho kostel Svaté rodiny v Salernu je doslova „zabetonovaný NOM“ par excellence (http://youtu.be/SaF1ljGvpxw).
Trochu mi také uniká, proč se RV ptá na katolickou sakrální architekturu autora mešit (http://en.wikipedia.org/wiki/Mosque_of_Rome, http://en.wikipedia.org/wiki/Strasbourg_Mosque).
„Pokoncilní kostely se často zpronevěřují nejen tradici, ale i koncilu“
To je poprvé, kdy RV uznalo, že koncil je v rozporu s tradicí 🙂
Ten postřeh s podobou zednářským síním je zcela přesný.
Jinak nechápu, že na to nic neříkají památkáři. V tak zoufalé situaci, při riziku totálního zprznění nádherného barokního kostela by snad nebylo od věci je trochu „popíchnout“ – nicméně obávám se, že už si to „někdo“ u nich dostatečně „obšlápl“ předem…jinak se to vysvětlit nedá. Nad takovouhle hrůzou přece musí zaúpět i člověk, kterému sice církev a liturgie zrovna moc neříká, ale má aspoň trochu citu pro krásu, soulad a hodnotu kunsthistorického dědictví. I když se odhlédne od „ideologie“ – tedy od faktu, že tohle musel na sto procent vytvořit někdo, kdo už o mši sv. neví vůbec nic ( pokud tedy nejde o vyložený
naschvál! 🙁 ) – tak barbarství je zde opravdu slabé slovo!
No pokud to v Budějicích někdo trochu zná, památkáři mají dotyčný kostel doslova pod okny. Stačí přejít silnici. Pokud se vydáte po ulici dále, do 100 m narazíte na další zdevastovaný kostel sv.Anny (bývalý seminární, dnes kulturák Jihočeské filharmonie).
viz: http://www.music-cb.cz/cz/sin.aspx
Hned naproti tomuto kostelu v rohovém domě má sídlo Rotary a Lions club…
Úmysl? Naschvál? Ano, i tak se to dá říct.
Omlouvám se a upřesňuji, příspěvek j byl ještě ke katedrále sv. Mikuláše – nemohu tu hrůzu jen tak rozdýchat…BG je příslovečná třešnička na dortu. Naprosto přesně to vystihl Paul Max. U některých hodnostářů – bývalých disidentů lze bohužel pozorovat, že „co se v mládí naučili“ – rozuměj od svých protivníků – teď skutečně jakoby „našli“ ….
Zdá se že Svatostánek je umístěný centrálně. Památkáři obvykle neřeší umístění židlí a jiného mobilního nábytku v interieru budovy.
Ano, to se zdá, a také se podle těch obrázků zdá, že tam před ním plánují provádět nějaké tanečky nebo co … to se mi snad opravdu jen zdá …
Je to u nás samá buzna, tak co chcete. Hřích sodomský prolezl skrz naskrz i církví katolickou, vše jest dovoleno. Jsem znechucen.
Vážení,
konvertovala jsem ke katolické církvi v dospělosti a cítím se být poměrně konzervativní katoličkou. Proč to píši?
S veškerou úctou, kterou k Vám chovám, bratři ve víře, jsem se při čtení některých Vašich příspěvků, hluboce zastyděla.
Jakým právem posuzujete, co přitahuje a evangelizuje mladé lidi?
Proč odsuzujete snahu těchto lidí, kteří vydávají to nejlepší ze sebe, jen, aby jiné přivedli k Bohu?
Proč myslíte, že Ježíši záleží na tom, jestli jsou židle plastové, pokud ho nikdo nebude znát?
Vaše názory jsou obecně dost tvrdé a ublížili mé víře v církev. Proto jsem se Vám odhodlala napsat.
Považujete-li se za katolíky a mluvíte-li o Sodomě a Gomoře, což nemáte v srdci trochu laskavosti a pochopení k tomu, abyste poznali, že to, co je nepřijatelné pro Vás, dobře slouží jiným?
A nemáte-li v srdci místo pro jiné, cožpak nemůžete alespoň odpustit těm, kteří na tom místě nacházejí Pána jinak, než si představujete Vy?
Mám mnoho hledajících přátel, kteří se zaleknou právě toho, o čem píšete. Barokních lavic, nedostupného kněze za oltářem, mřížky ve zpovědnici.
Vždycky jsem si myslela, že je církev především(!) společenstvím, kde máme sdílet lásku k Bohu a sloužit mu, jak nejlépe umíme.
Svatý Ignác z Loyoly přece ve spise Východisko a základ píše, že je člověk stvořen, aby sloužil Bohu.
Je špatné, když kněz vyzpovídá trpícího člověka pod stromem na louce nebo ho ignorovat s vědomím, že by ten člověk jinak nepřišel? Chci tím říci: Je před Vámi špatné, když jiný způsob pomůže komukoli, aby se přiblížil Bohu?
Odpusťte mi za to, že se neumím správně vyjádřit. Jistě je to kostrbaté a nepřehledné, ale snad mi prominete. Nechci Vás kárat – nemám k tomu právo. Chci Vás prosit. Upřímně prosit za to, abyste tak, jako věříte, uměli přijímat. Společenství je společné.Církev je společná. Vy jste moji bratři a sestry, i když se mnou můžete nesouhlasit a opovrhovat mnou.
Jenom Vás všechny, kteří jste radikálními odpůrci toho kostela, prosím, buďte milosrdní v pravém slova smyslu.
Tolle, lege: http://www.lumendelumine.cz/index.php?page=don-luigi-villa-1 a další díly a až to přečtete, budete možná více chápat, je to jen základ a začátek.