Zemřel R.D. Lubomír Štula
22. května zemřel ve věku 94 let R.D. PhDr. Lubomír Štula, tajně vysvěcený kněz, dlouholetý činovník Matice cyrilometodějské, redaktor Světla a zakladatel a redaktor stránek Lumen de lumine.
Zádušní Mše svatá proběhne v pondělí 29. května 2023 ve kostele Navštívení Panny Marie v Ostravě – Zábřehu, začátek ve 13:00. Bohužel v rozporu s přáním nebožtíka nebude slouženo tradiční requiem, ale NOM.
Modleme se za duši otce Štuly. A pokud jde o zádušní mši, tak se najdou kněží, kteří ji odslouží, byť ne ten den na tom místě. Bůh a bohoslužba nejsou omezeni prostorově.
Ignác Pospíšil
Pan Pospisil jiste zna cele pozadi. Nevim odkud. Nez neco zacal psat, mohl se zeptat. Nemam zapotrebi se zde rozepisovat. Verte ale, ze problem nebyl s vedenim diceze.
Omlouvám se za nedorozumění.
Když už je venku, že tradiční requiem nebude a dle komentáře pana Štuly mladšího (bez urážky, je-li to pravá, nikoli jen internetová identita nejsem schopen zjistit) za to nemůže vedení diecéze, je možné se dozvědět pravdu PROČ tradiční requiem nebude?
Důvod mého dotazu je prostý.
Nejsou jen DaH zdrojem informací a jinde se naznačuje (nikoli slovy z evangelia ANO, ANO, NE, NE), že za to může ten či onen. Ale kde je pravda?
Minimálně Ignác by měl informaci uvést na pravou míru.
Děkuji
P.S.
Tak si říkám, jestli vyjádření některých nehraničí s pomluvou…
A možná je to již jak v politice, slovy jednoho písničkáře: „pravdy se v těch řečičkách nedobereš“.
Tímto se omlouvám pozůstalým, kteří by se mohli pohoršit čtením tohoto mého příspěvku/dotazu.
Odpočinutí věčné, dej mu ó Pane,
a světlo věčné ať mu svítí,
ať odpočívá ve svatém pokoji.
Amen
No, než jsem odeslal od 14:00 rozepsaný komentář a nezkontroloval těsně před odesláním, tak se vyjasnilo, že nějak fouká díky údajným pseudointerdiktům z Brna…
Jakými konkrétními?
Tak nechme čtenáře špekulovat, hlavně si kopněme…
Tím nebráním ani jednu stranu, jen by bylo fajn mít vyjádření ve stylu ANO, ANO, NE, NE… a nebo prostě mlčet a nevytahovat polovičatou, nedokončenou a nejasnou informaci. A nechat čtenáře špekulovat…
Myslím, že vyjádření jsou to jasná. Kněží jsou, diecéze by to umožnila, problémem jsou otevřené výhrůžky P. Stritzka FSSPX směrem k věřícím, kteří by na Mši sv. hráli, zpívali či ministrovali a „stali se tak nepřáteli FSSPX“ (pokud by ji nesloužil kněz FSSPX, či kněz s ním spřízněný – což diecéze pochopitelně nedovolí).
Koukám, že brněnský chovatel drůbeže zase prohloubil dno svého sektářství. Kam ještě ten člověk dokáže klesnout?
A kam klesáte vy, nazýváte-li katolického děkana „chovatelom drůbeže“ a tym pádom věřící „drůbeží“, pane Karták? To vás vyučujú chlebodárci na té vaší Charitě takhle jednat? Sám sebe považujete za vzor katolictví???
Kdysi dávno jsem měl o vás vysoké mínění. Ale to je už tolik let zpátky, že to už ani není pravda.
Vyvozujete ze slov pana Kartáka, co nejspíš neříká ani nemyslí.
Z toho, co si o mně lidi myslí, jsem se naučil si nic nedělat, o ničem to nevypovídá, maximálně o nich.
Děkan je instituce okrskového vikáře dle kanonického práva. V případě náboženské společnosti FSSPX je děkan pouze vnitřní název osoby, která tuto registrovanou společnost řídí.
Jsem velice rád, že na tomto knězi nejsem nijak závislý (zejména co do svááátostí) a nemusím pravidelně konzumovat komuniké o tom, co si mám myslet, od koho se distancovat a koho příp. nezvat na kafe.
Jestli tento režim někomu vyhovuje, je to jeho věc. Chápu, že při mentalitě, která tam vládne, působí ti, kteří neakceptují jeho snahu o monopol, jako sůl v očích. Sice se mi doneslo, že není pravda, že on něco zakazoval, ale byla to spíše aktivita jeho uvědomělých práčat, ale to na věci, že tam vládne nezdravá atmosféra nic nemění.
Z těchto stránek se stala klasická pomluvárna. Není to nic neobvyklého, stává se to i v lepších společnostech – přirozený proces růstu a rozkladu.
Co by se mělo napravit u brněnského FSSPX? Jsou tam nějaké viditelné problémy?
Tak ono si přečíst úvodní slovo P. Tomáše v novém letáku je takové zajímavé počteníčko.
Problémy má jenom inďult a snaží se to svalit na Brněnského děkana
A indult je všechno, co vůdci nesype do zvonečku. Jenže všechno mimo mocenský vliv „děkana“ není indult. Odpor rozhodně indult není, jenom snižuje výbirane taxy brněnské drůbežárne. NeoFSSPX se znemožnilo štvanici proti biskupů Willamsonovi snahou po scuchnuti s Římem, a od té do by a zvláště po jednání o svatební jurisdikci s CBK už jej považuji za indult a sektu zároveň.
Pokud zde bude místní cenzor bude pouštět komentáře typu/ chovatel drůbeže/ tak hodnota tohoto webu bude odpovídat kultuře místních přispěvatelů
P. Tomáš Striczko v jednom ze svých sdělení označil hnutí Odpor založené a vedené biskupem Williamsonem jako nepřátelské vůči FSSPX.
Pokud je toto pravda – a nemám důvod nevěřit – takzvaný děkan (ve skutečnosti jen abbé) klesl hlouběji, než jsem si dokázal představit.
Odporné.
RIP Vďaka aj za to, čo cez tento web Lumen de lumine urobil pre kresťanom. Mnohým pomohol otvoriť oči a hľadať Pravdu.
Odstranil jsem poznámku směrem k vedení diecéze, kterou zplodilo nedorozumění.
Stydět by se tedy každopádně měl především brněnský děkan. A opravdu nerozumím tomu, že jeho že všech úhlů pohledu nelegitimní a nelegální pseudointerdiktíky dokáží vystrašit tolik lidí.
R. I. P.
Jen upřesnění – farní kostel v Ostravě-Zábřehu je kostel sv. Ducha, rozloučení s panem Štulou bude v kostele Navštívení Panny Marie.
Nu což, když zemřel P. Mikel ze Skorotic, tak biskup přádní nerespektoval a pohřeb byl v NOM. Stáli jsme před kostelem a modlili se hodinky.
Nebude-li requiem při pohřbu, bude tradiční mše zajisté jinde a bude jich jistě více. Jedna byla za něj sloužen už ten den co zemřel.
A co se četných ordinářů týče, církevní tajemníci byli proti jejich ničení katolicismu naprostí amatéři. Věřím že to již brzy skončí, koncilní humanistické sektě a jejímu falešnému proroku se krátí čas.
Nejde zde o jmena a netreba jmenovat. Bude veci svedomi tech, kteri (ne)vykonali, co (ne)meli, aby se zodpovidali nekde jinde a nekomu jinemu. Requiem slouzeno bude jinde. Stejne jako ho muj otec slouzil za mnoho jinych knezi vcetne tech, kteri se requiem od novocirkve nedockali. Mnoho z nich byli jeho pratele, mnozi z nich od detskych let. S mnohymi nesouhlasil a presto se meli ve vzajemne ucte. Kdyz je Pan povolal z tohoto sveta, vzdy na ne pamatoval. Byly tydny, kdy requiem slouzil i nekolikrat.
Neni nasi starost svedomi druhych. Budu v zájmu pamatky meho otce a verneho sluzebnika boziho vdecen, pokud nesmyslne debaty a uvahy v souvislosti, s jeho umrtim a pohrbem ustanou.
R.I.P. Děkuji za dílo vašeho otce. Requiem odsloužím až budu mít volnou intenci. P.V.
R. I. P. Vyslovujem svoje veľké poďakovanie za dielo zomrelého R.D. PhDr. Lubomíra Štulu. Jeho práca pre Světlo a LDL mala veľký význam aj pre mňa. Hlavne v rokoch, keď som potreboval zorientovať sa a pochopiť, že tradičný katolicizmus je skutočný katolicizmus. Pane, odmeň jeho námahu večnou radosťou.
„Blaze muži, který se bojí Hospodina,
který má velkou zálibu v jeho přikázáních.“ (Žl 112)
Ano, podepisuji se pod příspěvkem pana Radomíra. Také bych ráda vyjádřila velký dík za dílo pana Dr.Lubomíra Štuly! Moc ráda jsem četla jeho Světlo i LDL.
Snažila jsem na něj pamatovat v modlitbě, když ohlásil své utrpení v nemoci…
Kéž mu dobrý Pán odpustí jeho slabosti a co nejdříve ho pozve do pravé Vlasti: „Služebníku dobrý a věrný, pojď se radovat se svým Pánem!“
„Blaze muži, který se bojí Hospodina,
který má velkou zálibu v jeho přikázáních.“ (Žl 112).
R.I.P. a pozůstalým vyslovuji upřímnou soustrast.
V audioarchivu Rádia Proglas je rozhovor s redaktorem „Světla“ PhDr. Lubomírem Štulou z roku 2010:
Lze si poslechnout zde (viz odkazy):
1. část rozhovoru:
https://www.proglas.cz/program/detail-poradu/2010-03-26-16-00-00/
2. část rozhovoru:
https://www.proglas.cz/program/detail-poradu/2010-04-23-16-00-00/
R.I.P. děkujeme za vše. Jaká bude budoucnost LdL. Tento web by si zasloužil zachovat, alespoň jako archiv.
Web bude zachovan v soucasne podobe ve stavu, ve kterem je. Pripadne prispevky na provoz lze zaslat na ucet uvedeny na strankach lumendelunime.cz.
Webová stránka Lumen de Lumine.cz je nepřístupná. Mně osobně dost dala, pravidelně jsem na ní po léta chodil. Dnes nemá jen věroučnou hodnotu, ale i historickou, protože pokrývala dění v církvi po dobu mnoha let. Určitě by neměla skončit. Jestli je problém s penězi, rád přispěji.
Já jsem na ni normálně přistoupil.
Teď jsem zjistil, že na stránkách http://web.archive.org je Lumen de Lumine automaticky archivováno a zdá se, že celé. Takže alespoň takto provizorně, ale je to spoléhání na 3. osobu.
Laudetur Iesus Christus!
Tuto diskusi jsem četl již na konci května, avšak vzhledem k nedostatku informací jsem se nevyjadřoval. Nyní mám informací poněkud více, avšak nejsem ničí tiskový mluvčí, takže vyjádřím jediné:
V záhlaví těchto stránek čtu: „Časopis psaný katolíky především pro katolíky“.
Podle mě, pokud se na tyto stránky přichomýtne nějaký bezvěrec či jinověrec, získá o katolících povědomí jako o pavlačových drbnách.
Uvědomte si prosím, všichni anonymové, že internet není vyjmut z VIII. Božího přikázání: zákazu psaní zlovolných anonymních dopisů. A považte, není vyjmut dokonce ani ze zákazu pomluv.
Za pana doktora Štulu se naše místní modlitební skupina ve Frýdlantě nad Ostravicí modlila pravidelně již od informace o jeho nemoci (polovina března?).
A pomodlili jsme se za jeho duši i po jeho smrti. Kéž jí náš Pán dá věčné odpočinutí.
V Kristu a Panně Marii, Tomáš Eybl – člen III. řádu FSSPX
Moc děkuji za komentář p. Eybla – jsem obyčejný laik, který si váží každého duchovního a nepovažuje se za oprávněného posuzovat a psát hanlivě o kněžích. Jejich poslání je natolik specifické, že nelze psát o nich tak, jak některé výše uvedené komentáře – je mně za ně hanba. P. Striczka neznám osobně, jen občas si přečtu jeho články a podle nich usuzuji, že je to dobrý kněz a dobrý člověk, což lze stěží tvrdit o autorech hanlivých příspěvků. Je mně moc líto, že i na katolických webech se objevují takové komentáře – že by se vrátila doba z období před cca 70léty
Ano, to je právě ten problém -neznate zmíněného abbé osobně. Mnozí, kdo o něm sem i jinam píší,však měli možnost jeho charakterové vlastnosti poznat na přímo, osobně.
Veselá a hezká zkušenost to věru není.
zato vy ho znáte až moc osobně, když vám šlápnul na kuří oko