Pastýřský list biskupa Kročila
Mons. Vlastimil Kročil, 13. biskup českobudějovický, vydal k 24. neděli v mezidobí pastýřský list, v němž se zabývá lidskou důstojností a přirozeností, podstatou manželství a připomíná podřízenost manželství a lidských sexuálních tužeb Božím zákonům (https://www.bcb.cz/pastyrsky-list-biskupa-ceskobudejovickeho-k-24-nedeli-v-mezidobi/).
Doporučuji k přečtení a ztotožňuji se s velmi výstižným komentářem Marie Tejklové: „To je tak hezké, když biskup říká, co má říkat…“ Tak si tohoto u nás zdaleka ne samozřejmého jevu užijme…
Ignác Pospíšil
Na závěr citát z listu:
Rodina vyrůstající ze správně pochopených rolí muže a ženy rovněž není pouhou společenskou konvencí, kterou lze svévolně změnit či předefinovat: je to instituce zakotvená v samotné Bohem darované lidské přirozenosti, která je tím jedinečným přirozeným prostředím pro předávání života a výchovu dětí.
Mons, Kročil
Tady vidíme důvody, proč biskupa Krocila nenávidí biskup Holub a redakce liberální žumpy Seznam zprávy.
A přitom liberální křídlo by mělo být být vymezeno právě třeba biskupy Kročilem a Holubem a teprve bokem takových krotkých věřících, zaobírajících se „rolí muže a ženy“, „správným pochopením“ či „posvátnem sexuality“, by mohly vznikat i drzosti typu, že stvořil-li Bůh člověka jako muže a ženu k obrazu Božímu, znamená to nezbytí znovuzavedení instituce rodiny a její položení coby základu společnosti. Jinak řečeno: nezůstávalo by se u mírné kritiky drobných módních výstřelků, aktuálně třeba kodifikace homo-manželství, s občasnými přesahy tam či onam, ale vyjadřovalo by se i k po generacím budovaného státu, který krom plného vlastnictví a nakládání s majetkem svých poddaných chápe za své i děti, které poté dočasně a za doprovodu všemožných „práv“ umisťuje do „rodiny“.
Ostatně myslím, že pastýřské listy (Rudého) Práva si toto uvědomují lépe:
https://www.novinky.cz/zena/vztahy-a-sex/clanek/co-by-divky-mely-vedet-nez-zacnou-uzivat-hormonalni-antikoncepci-40297055
Biskupové se mezi sebou nenávidí? Takže vzor chování pro katolíky? Nebo vaše „zbožné“ přání?
Vzorem pro katolíky je Kristus Pán a světci, nikoli klérus, madam.
Mé zbožné přání to fakt není. Smutná realita ano. Stačí se podívat, jakž shitstorm rozpoutal bp. Holub proti bp. Kročilovi, respektive Dukovi, když zjistil, že se mu Svatovojtěšský stolec vzdaluje. Využil přitom právě ty užitečné idioty ze „Seznam zprávy“. Ne že by se příliš bránili…
Jak můžete tvrdit,že ten,kdo denně drží v rukou samotného Ježíše někoho nenávidí,smutné,nepohoršujte mnohé.K.
Jejda, vy jste spadnul z višně?
Copak nám historie neukazuje dostatek špatných kněží, biskupů a papežů? Nebo si snad myslíte, že dnes tací nežijí a svěcením se z nich stanou andělé?
Svatá prostoto!
to je tedy pekné. Jak se chovají kněží, tak se choval Kristus. Kněží se přece řídí podle Bible. A jestli ne, tak v církvi nemají co dělat. Nebo lépe církev zrušit, aby dále Kristus nebyl urážen
A zase tam není řečeno, že žena má být podřízena muži, naopak výrok – ,,Vztah muže a ženy, manžela a manželky, proto rozhodně nelze chápat jako vztah mocenský, kdy jeden ovládá druhého“ – může rozhodně nahrát na smeč feminismu.
Taky tam není řečeno, že mají být podřízení jedni druhým ani že muži mají milovat své ženy jako Kristus církev a sám se za ni obětoval.
Převážně ke komentářům:
1. Co je základem? Je čtverý: normální člověk, normální rodina, normální národ a normální Církev. Normální rodina tedy nestačí.
2. Co to je liberální křídlo? Nic takového v diskutovaném oficiálním oboru není. Je jen křídlo více a křídlo méně liberální. Křídlo více liberální to talčí vpřed, méně liberální se snaží brzdit. Za poslední např. století ale pozorujeme nezabrzditelný pohyb vpřed. Při veškeré úctě k předloženému brzdícímu listu už nediskutuje světskou školu, koedukaci, zaměstnanost žen a m. j. Brzdění jistě cenu má, ale neuzdravuje.
Jistě, sklenice může být buď poloprázdná, nebo poloplná.
Místo pomoci těm, kdo ještě neztratili všechen zdravý rozum, všechny smeteme přes palubu, protože denně nerecitují protimodernistickou přísahu a neslouží „trident“.
Inu, dle libosti každého soudruha.
Jsou však tací, kteří váš fatalistický pohled na „diskutovaný oficiální obor“ nesdílejí.
Asi to není špatný text, ale od biskupa bychom měli požadovat mnohem víc. Mám problém porozumět přechodu, který pan biskup vytvořil mezi nedělním textem Evangelia a vlastním obsahem listu. A hodně mi vadí desítky odkazů, zvláště ty, které (snad alibisticky?) odkazují k oficiálním církevním dokumentům z posledních let. Čtyřiadvacet (!) odkazů ve dvoustránkovém textu, který je primárně určen běžnému katolíkovi a k přečtení v kostele při mši svaté, to je myslím přehnané. Proč to?
Píše snad pan biskup dizertaci? Jistě ne.
Pomůže to k pochopitelnosti textu? Obávám se, že nikoliv. Módní trend? Zřejmě.
Ty odkazy jsou fajn. Nenáročnému čtenáři nepřekáží a náročného potěší…