Online kasino bonus bez placení vkladu

  1. Spinbetter Casino Bonus Bez Vkladu: Kasino však nabízí rozsáhlé FAQ, které odpovídá na většinu otázek, které hráči v kasinu mají tendenci mít doporučujeme, abyste si je rychle přečetli, než se obrátíte na tým podpory
  2. Beepbeep Casino Bonus Codes 25 Euro - Můžete navštívit Theatre of the Night na jednom z našich nejlepších New Jersey slotů míst nebo top Pennsylvania sloty míst a podívejte se na další top sloty tituly z NextGen
  3. Hazardní Hra: Všimněte si, že časy uvedené níže nezahrnují kasino čekající období (prodleva)

Kasino online vstupní bonus bez vkladu 2023

Automaty Wild Spells Online Jak Vyhrát
Dosáhla však určitého úspěchu v kamenných kasinech
Automaty Multihand Blackjack Zdarma
Bezplatná otočení mohou být spuštěna a zisková prostřednictvím symbolu scatter
Jedním z důvodů je to, že mnoho hráčů používá specifickou taktiku rulety, která by mohla výrazně zvýšit jejich šance na výhru při absenci limitů stolů ve svůj prospěch

Hry s automaty zdarma bez peněz 2023

Nike Casino Bonus Bez Vkladu
U některých online kasin hrajete své hry a buď vyhrajete, nebo prohrajete, a to je to
Automaty The Gold Of Poseidon Online Zdarma
Snový uvítací balíček lze snadno nárokovat, když se zaregistrujete do Dream Vegas casino
Automaty Starz Megaways Online Jak Vyhrát

Prokop, Cyril a Metoděj

Místní církev dnes a zítra slaví dva velké svátky. Dnes, 4. července, si připomínáme sv. Prokopa (+ 1053), zakladatele a prvního opata sázavského kláštera, který je patronem Čech, a zítra sv. Cyrila a Metoděje, slovanské věrozvěsty a patrony Moravy a Evropy.

Mějme na paměti a v úctě tyto velké osobnosti katolické tradice, a to tím spíše, že někdy můžeme mít pocit, že první je pozapomenut a druzí při oficiálních oslavách ustupují do pozadí i s tím, co hlásali.

A děkujme Bohu, že dnes již máme díky několika statečným kněžím mnohem více příležitostí, než dříve, vzpomínat na tyto osobnosti při nezvulgarizované katolické mši.

Ignác Pospíšil

20 Responses to Prokop, Cyril a Metoděj

  1. Teni napsal:

    Tomu říkám oslí můstek par excellence, bravo!

  2. poutní program(y) napsal:

    Svatoprokopská pouť letos

    Středa 4.7. svátek sv. Prokopa – malá (kněžská) pouť

    8:30 mše sv. kolínského vikariátu

    10:00 modlitba sv. růžence

    10:30 mše sv. – kněžská pouť

    Sobota 7.7. pěší pouť z Chotouně do Sázavy

    7:00 odchod z Chotouně

    17:00 mše sv. v kostele

    18:00 křížová cesta ve Svatoprokopské brázdě

    20:00 začátek celonoční adorace

    Neděle 8.7. velká pouť ke sv. Prokopu

    6:00 zakončení adorace svátostným požehnáním

    10:00 modlitba sv. růžence

    10:30 slavná poutní mše svatá – celebruje Manuel Lobo

    (jestli budou sloužit sv. liturgii také řeckokatolíci, nemám tušení)

    Jinak

    Bohoslužba na Velehradě 5. července 2012

    Apoštolský exarchát Řeckokatolické církve v ČR srdečně zve poutníky a účastníky Dnů lidí dobré vůle 2012 na byzantsko-slovanskou liturgii sv. Jana Zlatoústého, kterou bude celebrovat Mons. Milan Hanuš, generální vikář Apoštolského exarchátu. Liturgie se bude konat dne 5. července 2012 v 15 hodin v bazilice na Velehradě

    Pax

    Jan

    • Josef Bartoň napsal:

      Velmi mne mrzí, že na Sázavě (v souvislosti s neblahou epizodou podivných pseudobaziliánských mniších bratrů na Sázavě v nedávných letech) se úplně přestala sloužit slovanská mše západního obřadu (hlaholská mše).
      Pokud už se tam vůbec slouží církevněslovanská, pak vždycky jen východní (Jan Zlatoústý), navíc v rusínské variantě.
      Nedalo by se něco udělat pro oživení hlaholské mše? Vždyť máme pěkný misál Tkadlčíkův (tištěný v hlaholici i v přepisu do latinky, takže kněz se nemusí učit abecedu), v solidní české variantě církevní slovanštiny, „filologicky posvěcené“ předními slavisty (můj profesor Radoslav Večerka Tkadlčíka vždycky velmi chválí).

      • Pan Contras napsal:

        Pokud už se tam vůbec slouží církevněslovanská, pak vždycky jen východní (Jan Zlatoústý), navíc v rusínské variantě.

        Tak to mně významně těší.

      • :) napsal:

        Hlaholskou Mši tam každoročně slouží P. Tomáš Stritzko, takže, pane Bartoni, není problém se zúčastnit. Letos bude opět. Viz http://www.fsspx.cz – svatoprokopská pouť.

      • Josef Bartoň napsal:

        Ad 🙂
        „Hlaholskou Mši tam každoročně slouží P. Tomáš Stritzko, takže, pane Bartoni, není problém se zúčastnit. Letos bude opět. Viz http://www.fsspx.cz – svatoprokopská pouť.“

        – Beru jako pozitivum, že lefebvristé nezapomínají na slovanskou římskou mši.
        Na druhou stranu – pro normálního římskokatolíka je problém přinejmenším s přijímáním svátostí od kněze, který má zatím stále -jakožto lefebvrista- (do doby, než se jejich biskupové opravdu řádně spojí s římskou církví) podle všeho vpodstatě status „clericus vagus“. A to odhlížím od matení a pohoršení maličkých („byl na lefebvrovské mši, tak to bude v pořádku, když k jejich knězi půjdu ke zpovědi“ – což je dle mého soudu vážný omyl, protože patrně nemají zpovědní jurisdikci, takže mohou platně zpovídat jen v nebezpečí života).

  3. honzah napsal:

    Cyril a Metoděj mají svátek 14. 2., mám tedy brát 5. 7. jako prokázané datum jejich příchodu? Anebo bylo datum účelově vybráno, aby se podařilo zastínit Jana Husa?

    • vonrammstein napsal:

      To je, pokud vím, datum úmrtí Konstantina.

    • re: 5. července... napsal:

      Domnívám se, že šlo o to, že v únoru je zima a tak velký svátek byl určen v českém království, aby mohl býti náležitě oslaven. Tehdy se ještě putovalo pěšky, ne v autocarech:)

      Idea, že jde o jakési nahrazení, či konkurenci Jana Husa vypadá lákavě, ale nějak to nehraje. V 19. století katolíci Jana Husa jistě neuctívali poutěmi a evangelíci v podstatě poutě k lidem, považovaným za svaté, také nějak moc nemuseli…:)

      Jan

      • Josef Bartoň napsal:

        Pravděpodobně šlo opravdu o to, aby se do „sousedství“ Husovy připomínky dostalo něco „českého a katolického“ (co je na tom špatného?). Zároveň se jistě hodilo, že je to čas letní, který je výhodný co do počasí a není v postní době (pravoslavní slaví C+M – pokud vím – 24. května).

    • :) napsal:

      14. 2. je svátek v římské církvi až po destrukci Pavla VI. Jinak 5. července byl od r. 1880 do 1886, pak se přesunul na 7. červenec a tam byl až do zmiňované destrukce. České a slovenské země si podrželi 5. červenec. Připomínka Jana Husa se u nás vůbec neslavila. Připomínala si ho pouze hrstka lidí. Až prvorepublikový zednáři a antiklerikálové typu Masaryka Husa vytáhli a udělali z něj národního hrdinu. Zcela v tomto duchu se nesly oslavy r. 1915, kdy si Masaryk protizákonně nechal na Hradě vyvěsit vlajku s kalichem a antikatolické zaměření oslav Jana Husa v republice, kde se 70% lidí hlásilo ke katolické Církvi, bylo takové, že papežský nuncius na protest opustil Československo a už se sem nevrátil… Dnes se místo toho naši arcibiskupové s husity schází, pouští je kázat do sv. Víta a budou jim pomáhat s oslavami. Že by v tom měl prsty opět onen spolek, v kterém členství bývalo trestáno automatickou exkomunikací?

  4. honzah napsal:

    Kupodivu tu mou odvážnou spekulaci shodou okolností někdo rozvinul, i když je to asi poněkud pakůň…

    http://cesak.blog.idnes.cz/c/276661/Pravda-nas-pry-osvobodi.html

  5. kdo byl opravdu poněkud pozapomenut napsal:

    Minulou sobotu jsem se účastnil poutě do sv. Jana pod Skalou. (byl jsem pozván, šlo o osobní věc – abych nepohoršil anitiekumenu:).

    Šlo totiž o pouť pravoslavných věřících. Velice mě překvapila široká účast, připadal jsem si jak někde na Slovensku. Autobus z ciziny…..Shrnuto – jinověrci a cizinci putují k sv. Ivanu Českému poustevníkovi.Pro nás katolíky je to pouze „místní úcta“, žádné velké národní oslavy se nekonají. Proč? Svatoivanskou ikonu (upozorňuji, že jde opravdu o Ivana Českého z Charvát:), lze najít i v Sankt Petěrburgu….

    Nevadí mi, že pravoslavní uctívají sv. Ivana Českého. Jako Čecha mě také potěší, když spousty cizinců jedou přes půl Evropy, aby uctili našeho milého, ne příliš známého Jana.:)

    Jenže – katolíci by měli „přidat“. Což takhle posílit a rozšiřovat tuto úctu!

    Pax

    Jan

  6. VlaM napsal:

    Ignáci, proč Vám vadí moje poznámka o bratrech Konstatntinovi a Metodějovi, že neuznávali Filioque a nevěřili v očistec? Je to historická skutečnost a tvořilo to součást obvinění od německých biskupů, z něhož se museli hájit u Svatého stolce. Přiznám se, že nevím, jdou-li známy argumenty jejich obhajoby, ale tipuji, že tím největším asi byly tehdy ostatky svatého papeže Klimenta. :-/

    • cinicius napsal:

      Nevím, jak probíhal spor před Svatým stolcem, nicméně před ním se hájili a obhájili.

    • re: očistec a křesťanský východ napsal:

      Očistec, purgatorium, telonia, strazeň….Pravoslavný východ prý nevěří v očistec….Přitom se všude konají panychidy za zemřelé. Pravoslavný theolog je schopen tvrdit, že očistec neexistuje, ale jinde hovořit o tom, že duše člověka po smrti, pokud je spasena, prožívá utrpení za své neodčiněné(lehké) hříchy, kterou nazývá „strazeň“….

      Jinak – držme se našich pramenů. Abychom na přímluvu svatých Cyrila a Metoděje byli věrně oddáni apoštolskému stolci. (t. j. papežovi). Východní oddělení bratři interpretují mnohé jinak…bohužel.

      Pax

      Jan

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *