Jak se naučit hrát automaty 2023

  1. Vulkan Casino 50 Free Spins: Griffon Casinos exkluzivní uvítací balíček odměňuje všechny nově registrované uživatele až 200 bonusovými otočeními
  2. Automaty Lucky Diamonds Zdarma - Jedním z hlavních bodů zaměření v kasinu Red Star Casino nabízí spravedlivý a bezpečný zážitek z kasina, což se projeví, jakmile se podíváte na stránku zabezpečení webů
  3. Automaty Snow Leopard Zdarma: Pokrývá však hlavní varianty kasinových her

Výherní automaty žádný vklad 2023

Automaty Hot 777 Online Jak Vyhrát
Chcete-li se dozvědět více o místě zpracování těchto přenesených údajů, mohou uživatelé zkontrolovat sekci obsahující podrobnosti o zpracování osobních údajů
Arena Casino Bonus Bez Vkladu
Debetní a kreditní karty jsou často používány, ale uznávané metody zahrnují také NETELLER, Skrill, Apple Pay, Paysafecard a další
Hráči před přístupem ověřují ID a osobní údaje

Kasinové hry nejlepší možnosti

Automaty Gates Of Olympus Online Jak Vyhrát
Na ploše se tato platforma pohybuje poměrně rychle
Kajot Casino Promo Code 2024
To je přesně tak, jak vidíme věci
Sportaza Casino 50 Free Spins

Země Koruny české se modlí

Čeští katolíci se připojují k obdobným iniciativám v Rakousku, Německu a Švýcarsku a v dnešní temné době vyzývají ke společné modlitbě růžence: „V době, kdy naše země prožívá jednu z nejhorších krizí za poslední desetiletí, kdy jsou nebývalým způsobem omezována občanská práva, svobodné názory umlčovány a lidé zastrašováni, chceme prosit Pána Boha o milost pro naši vlast a naše rodiny. Svěřujeme se pod ochranu a přímluvám nejblahoslavenější Panny Marie a skrze ni, Prostřednici všech milostí, doufáme ve vyslyšení našich proseb.“ Panna Maria nesčetněkrát zachránila Evropu z nebezpečí, které se zdálo nepřekonatelné, a vyvedla své děti i z bezvýchodných situací. Jistě pomůže i nám, budeme-li ji prosit.

Iniciativa Země Koruny české se modlí zřídila webové stránky na adrese https://zemesemodli.cz/, kde je možné se k ní připojit. Má jít o modlitbu veřejnou, na místech spojených s katolickou bohopoctou: u mariánských sloupů a soch Panny Marie, na náměstích apod., nejlépe ve středu v 18.00, kdy se modlí i katolíci v jiných zemích. Je však možný i jiný čas, pokud tato doba v konkrétních podmínkách nevyhovuje. Na uvedených stránkách lze místo a čas zveřejnit, aby se mohli připojit další zájemci.

A proč „země Koruny české“? Protože je to nejvýstižnější označení naší země, jímž se nemůže cítit dotčen ani ten nejpatriotičtější obyvatel Čech, Moravy či Slezska. Zároveň je dobré si uvědomit, že „koruna česká“ je už hezkých pár století koruna svatováclavská.

Na čelném místě mezi modlitebními úmysly této iniciativy je „za kralování našeho Pána Ježíše Krista ve společnosti“. Vidíme všichni, kam to vede, když Ho lidská společnost svrhne z trůnu a vydá se vlastními cestami. Má-li se to změnit, bez modlitby to nepůjde.

Lucie Cekotová

42 Responses to Země Koruny české se modlí

  1. Josef napsal:

    I v tomto případě platí, kdo se modlí s modernisty je modedernista

    • Ludovicus napsal:

      Zkuste napsat panu Larochovi do Rakouska, že je modernista… A můžete to konzultovat s jeho bratrem, pokud ovšem víte, kým je. Ten se mimochodem v morální teologii dost vyzná a asi vám řekne, že pomluva je hřích a může člověka dostat do pekla. A i pokud tomu člověk unikne, ty restituce bývají hrozně nepříjemné.

    • George Smiley napsal:

      A i v tomto se mylite, pane Lekeši.

    • Josef P. napsal:

      Často mne napadá, zda by Ježíš Kristus nebyl dnes leckým označen za neomarxistu…

      • jl napsal:

        Na to lze odpovědět poměrně přesně. Označit Boha Ježíše Krista za neomarxistu, tedy za předchůdce dejme tomu Antonia Gramsciho, znamená likvidaci Kristova božství a dosazení Ježíše čistě lidského – Ježíše velkého učitele, Ježíše ne víry, ale historického, atd. A to je dnes velmi, velmi časté. A táhne se to od našeho Masaryka až po nejmódnější homosexuální leporelo s „učedníky“ sdílené severoamerickým jezuitou na sociálních sítích. Čili je to opravdu velmi časté a dobrých duší popřít Kristovo božství najdete vždy nepřeberné množství.

      • Tomáš Navrátil napsal:

        ad Josef P.: Krista Pána už dávno před takými +/- 40 lety označili za prvního komunistu na světě.
        Jinak je dobré neplést si modernismus s neomarxismem (neomodernismus nese spíše prvky protestantismu, ke kerému tíhne) a následně to všecko s katolictvím, nedej Bůh s Matkú Církví.
        Pokud by Vás zajímalo vědět neco více o modernismu, doporučuji výtečnú a na informace bohatú práci P. Marady o životě svatého papeže Pia X. Naleznete ju v měsíčních letákách Kněžského Bratrstva Pia X., keré sú volně přístupné na internetu.

      • Patrik Matyášek napsal:

        Ad Josef P.:

        Pamatuji, že takto mluvili komunisti: „Ježíš byl prvním marxistou“. To, že Vás to samé „často napadá“, není zrovna chvályhodná vizitka…

    • Lucie Cekotová napsal:

      A na to, kdo není modernista a s nímž se tudíž smíme modlit, existuje nějaké kádrovací oddělení pod Vaším vedením? Jako že by se třeba sešli lidi před mariánským sloupem a my jim nejprve dali podepsat antimodernistickou přísahu?

      • Josef napsal:

        Třeba paní Cekotová

      • Tomáš Navrátil napsal:

        Tož to není tak úplně špatná myšlenka, paní Cekotová. Byla byste takto pokračovatelkú a poslušnú katoličkú samého svatého papeže Pia X., kerý tuto přísahu složil a vložil ju jako povinnú část kněžského svěcení. Žeby předsevzetí do nového roku? To nezní jako špatná myšlenka, viďte?

        • Ludovicus napsal:

          Církev ani před koncilem obecně nezakazovala účast jinověrců na katolických modlitbách, ani na katolické mši svaté, ba naopak zbožná účast může vést i k obrácení jinověrce. Pomíjím to, že ani dnešní NOM-věřící není rozhodně možné paušálně označit za heretiky, natož dokonce formální heretiky.

          Ty poukazy na „modlitby s modernisty“ mám za naprosto nehorázné a pohoršlivé pro náhodného návštěvníka, který snad zabloudí na tento web. Nevím, jak je to zde v České republice, neznám přesně organizátory české iniciativy, nicméně prvotní a původní, totiž rakouská iniciativa „Österreich betet“ vzešla od rodiny Larochovy, která se ke katolické Tradici (a dílu Mons. Lefébvra) hlásí asi podstatně déle než kdokoli z přítomných diskutérů, totiž nepřetržitě od koncilu. Tamější rakouské iniciativě požehnal i superior rakouského distriktu P. Frey, jak se každý může snadno přesvědčit zde (2. bod): https://fsspx.at/de/news-events/news/rosenkranz-kreuzzug-f%C3%BCr-%C3%B6sterreich-unter-dem-schutz-der-magna-mater-austriae-70036

        • Lucie Cekotová napsal:

          Ano. Obnova antimodernistické přísahy by byla skvělá, jenomže obnovovat by ji nemohli laici a „nahoře“ to na to moc nevypadá, že? Krom toho se týkala kněží, kde byla na místě. Představa, jak na náměstí u mariánského sloupu nejprve zjišťujeme, kdo je hoden se s námi modlit, je mírně řečeno absurdní.

          • Tomáš Navrátil napsal:

            Já to vážně myslel spíš jako povzbuzení.
            Jistěže vím, že nadhozené rozdělování je nesmysl ad absurdum. V podstatě mi je lúto ludí, keří také myšlenky šířija. Protimodernistickú přísahu ovšem ctí věrná část katolických kněží a já jsu hrdý na Boží pomoc, že mi je dal poznat. Indultní ju určitě nebudú šířit. Ti ani nectí oprávněný nesúhlas rodičů se sňatkem věřící s nevěřícím, kde ani není předpoklad, že by nevěřící vůbec uvažoval o křtu.

    • Dr. Radomír Malý napsal:

      Ad Josef: Promiňte, ale vaše poznámka je impertinentní. Nemohu se ovládnout, abych na ni nezareagoval stejně impertinentním dotazem, pardon. Vím o vás, že vaše rodina navštěvuje pouze NOM, dle vašeho přístupu jsou tedy modernisty. To se s nimi ani u štědrovečerního stolu společně nepomodlíte, abyste sám „nebyl modernistou“?

      Rozhodně nikoho, kdo se u nás v Brně bude chtít připojit k naší modlitební skupině na Svoboďáku u Mariánského sloupu každou středu v 18 hod., nebudeme „kádrovat“, kam chodí na mši sv. Zdaleka ne každý, kdo chodí pouze na NOM, je modernistou, už jsem to tady na tomto webu vysvětloval vícekrát. Ocitáte se tady, pane Josefe, v rozporu se samotnou FSSPX, k níž se hlásíte, jejíž kněží, alespoň u nás, podají klidně sv. přijímání i tomu, o němž vědí, že chodí na tradiční liturgii spíše výjimečně, jinak většinou na NOM. Stejně tak udělí takovému člověku i rozhřešení ve zpovědi, aniž kladou jako podmínku, aby přestal na NOM chodit.

      Opravdoví modernisté se na naši modlitební akci určitě nepohrnou, to vám garantuji. Oni totiž odmítají z důvodů pokoncilního „ekumenismu“, aby se „nedotkli protestantů“, jak modlitbu sv. růžence, tak i úctu prokazovanou Panně Marii před jejími sochami a obrazy.

    • Míla napsal:

      Josefe, z vašeho komentáře usuzuji, že vaším největším problémem je pýcha. Zamyslete se nad epizodou z evangelia, v níž se apoštolové Ježíše ptají, kdo je v nebeském království největší – Ježíšova reakce byla zcela nečekaná : ukázal jim malé dítě se slovy : „Jestliže znovu nebudete jako děti, jistě nevejdete do nebeského království.“ (viz Mt 18 1-11, Lk 9,46-48).
      Co sděluje sám Ježíš o pýše : https://www.farnost-jesenik.cz/2019/05/16/pycha-je-pro-pana-neprekonatelnou-prekazkou/
      Pokud s tím chcete něco dělat (což je důkazem, že to není s vámi tak zlé… ;-), zasvěťte se P.Marii!

    • Roman napsal:

      Jste tak pyšný Josefe, že si nevidíte na špičku nosu. Tady jde o veřejnou modlitbu růžence, u sochy Panny Marie, za naši zem. Někdy se stydím za integrální katolíky, a to jsem tradiční.

      • Tomáš Navrátil napsal:

        (Pánu) Bohu žel – vidím to už několik let úplně stejně jako Vy a žádný, ani ten minimální, posun některých jedinců směrem k lepšímu…

  2. P. Vlastimil Vojtěch Protivínský napsal:

    Jenom čeští katolíci se modlí? Moravští ne? Proč tato zbytečná provokace?

    • Lucie Cekotová napsal:

      Nemělo jít o provokaci, nicméně tato reakce ukazuje, jak je dobře, že se iniciativa nazývá „Země Koruny české se modlí“. To snad nikdo za provokaci považovat nebude. Ani já jsem ale nic podobného neměla v úmyslu. Narodila jsem se ve středních Čechách a víc než třicet let žiji na Moravě, kam jsem se vdala, takže by mě nic takového ve snu nenapadlo – stejně jako to, že to někdo bude za provokaci považovat. Tak tedy opravuji: „Čeští, moravští a slezští katolíci, jakož i katoličtí příslušníci národnostních menšin žijících v České republice se připojují…“ Je to dostatečně vyčerpávající, aby se nikdo necítil opomenut?

      • P. Vlastimil Vojtěch Protivínský napsal:

        Mám-li správné informace, k této iniciativě se připojili katolíci v moravské a krátce nato i v české církevní provincii. Snad by tedy nemuselo být na obtíž napsat „Moravští a čeští (nebo Čeští a moravští) katolíci se připojují k …“
        Nejde jen o to, zda se někdo bude cítit opomenut nebo ne. Jde o víc. Globální budovatelé nového řádu nenávidí národy a tak dělají vše pro to, aby lidé ztratili povědomí o svém národu (a tedy i vztah k němu, lásku k němu). Je to logické: žádná láska k rodině, žádná láska k národu, žádná láska k Pánu Bohu.
        Nyní jsou na řadě malé národy (mezi nimi i Moravané). Ale řada přijde i na ty větší. Pak už ale možná bude pozdě lidem připomínat, že láska k rodině, národu a Bohu tvoří pilíře, bez nichž život na zemi není možný.

        • Ludovicus napsal:

          Vážený otče, můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je patrně asi tak všechno, co s tím můžete dělat. Různé dějinné okolnosti způsobily, že samostatný moderní moravský národ v autentickém smyslu se prostě nakonec neutvořil, ačkoliv by bylo bývalo možná z hlediska odporu proti sekularizaci a ateizaci lepší, kdyby se byl býval tehdy konstituoval (což říkám jako ryzí Čech z Čech). V průběhu 19. století, jak je všeobecně známo, naprostá většina česky hovořícího obyvatelstva na Moravě přijala českou národní identitu, což přetrvává i do současnosti. A dlužno podotknout, že se o to z valné části zasloužili katoličtí kněží typu Františka Sušila. Nelze uvést v současnosti ani nějaké relevantní objektivní znaky, které by legitimizovaly tezi o samostatném národě. Dokonce i u té menšiny moravského obyvatelstva, jež se po r. 1989 začala hlásit k tzv. moravské národnosti, jde patrně v řadě případů spíše o projev (jistě velmi spravedlivého!) rozhořčení nad likvidací zemské samosprávy, svébytnosti a nad centralizací.

          Pokud navíc znáte blíže moravistické hnutí, pak jistě víte, že v řadě případů naprosto nepředstavuje nějaký odpor proti Vámi zmíněné globalizaci, nýbrž je spíše probruselskou pátou kolonou, prosazující oslabení národních států a budování nového evropského řádu. Viz např. Moravské zemské hnutí.
          Ostatně i předpoklad, že je možné jen tak vymýšlet nové národy a identity a dekonstruovat „staré“(podle toho, jak se kdo subjektivně cítí) apod., je vlastní spíše liberalismu, ba dokonce postmodernímu relativismu, který nám asi v zápase s globalismem mnoho nepomůže…

          Proto prosím paní Cekotovou, ať nikterak neustupuje.

          • Anthrazit napsal:

            Žádná česká národní identita na Moravě neexistuje, jen zmatení vykořeněných. Zkoušeli jste to na Slováky a neuspěli jste, ani u nás neuspějete. Správně ovšem zmiňujete devatenácté století, jehož je český chauvinismus degenerovaným panchartem. Mährisches Volk není vázán na jazyk, jakkoliv ten je na Moravě uchován lépe, ale na zemi a krev.

            • Ludovicus napsal:

              Aha, takže např. při sčítání lidu opakovaně dochází na Moravě při vyplňování kolonky „národnost“ k masové hypnóze, nebo stojí většině Moravanů u hlavy „pepík“ se samopalem? Zajímavá hypotéza. Zkuste to nějak podložit, myslím, že Vám to otisknou i v Praze.

              Stejně tak by mě zajímalo, zda byste našel nějakého významnějšího katolíka z Moravy např. z meziválečné doby (a máme jich dost – Čep, Zahradníček, Stojan, Habáň atd.), jenž by se nepokládal za Čecha.

              Na Slovensku se skutečně česká národní identita nakonec neuchytila (a je to asi dobře), byť toho např. zmíněný otec Sušil hořce litoval. Na Moravě ovšem uspěla a ani Váš hněv s tím nic nenadělá. Ostatně soudím, že je vhodnější v současné kritické době vydávat energii na úsilí o spásu duší a šíření katolické víry než na nějakou kvasinacionální agitaci s pochybným heslem Blut und Boden, která nemá žádnou šanci na úspěch.

              • Vimpel napsal:

                K moravské národnosti se před 10 lety přihlásilo na 600 tisíc lidí, a zejména katolíků. A se samopalem někdo stál u těch více než 3 miliónů, co se nepřihlásili k žádné, resp. dle Vás české národnosti? To asi ne pepíci, ale západoněmečtí revanšisté. Zajímavá hypotéza, pokud to podložíte, možná Vám to rovněž v Praze otisknou. Jinak významného katolíka moravské národnosti při troše hledání najdete i z pozdější doby, třeba arcibiskupa Vaňáka. A je komické, že zrovna s takovými čechobolševickými výlevy někomu podsouváte Blut and Boden.

            • Ivana Flochova napsal:

              Jestli Vy se cítíte vykořeněn
              (podle sebe soudím tebe), tak je to Vaše věc, ale my z Moravy se cítíme naprosto normálně, ať se už republika jmenovala jakkoliv, nebo i R.-U.

            • George Smiley napsal:

              Ukázkový příklad, kam vedla revoluce a vznik takzvaného národa.
              Odporné, jak se katolíci dokážou hádat o něco, co jim vnutil sekularismus a odklon od Christianitas.

          • Vimpel napsal:

            „moravistické hnutí“, ano existuje i to MZH, existují dokonce i Moravští piráti, ale vypovídá to něco o moravské národnosti? V té vaší Czechii nic takového nemáte? Tak to bude asi požehnaná, Bruselu i globalizaci hrdě vzdorující, příkladně katolická zem. Ano, dějinné okolnosti především prokázaly, že úzké spojení Moravy a Čech bylo vždy pro Moravu a Moravany tím největším neštěstím, ať už to byl český export heretismu všeho druhu, českého šovinismu nebo bolševismu. Snad se toho jednou, dá-li Bůh zbavíme, jako ti Slováci.

        • Lu-Ma napsal:

          Myslím si, že zakladatelé webu a telegramového kanálu “Země Koruny české se modlí“ tímto názvem celkem elegantně předešli národnostním výhradám.
          Vždy jsem považovala za „Země Koruny české“ jak Čechy, tak Moravu i Slezko. Na wikipedii jsem našla: „Jádro tvořily korunní české země, tj. České království, Moravské markrabství, Opavské knížectví[p 1] a jednotlivá slezská knížectví, …“.
          Jistě, někomu se může víc líbit „Čechy, Morava a Slezko se modlí“, ale proč nepoužít nádherný historický název „Země Koruny české“, který znamená to samé. Přávě tento název hrdě poukazuje na naši historii, na naše kořeny, na naše národy a odporuje globalismu.
          A mimochodem globalisté používají pro naše země příšernost zvanou Česko, na kterou jsem opravdu alergická.

          • jl napsal:

            „globalisté používají pro naše země příšernost zvanou Česko, na kterou jsem opravdu alergická“

            S tím, že tohle „Česko“ se rodilo v myslích a později, roku 1918, definitivně překrylo i reálné středoevropské vztahy a tuhle dekonstrukční mánii symbolicky vyjádřilo sérií neuchopitelných zkratek ČSR – ČSSR – ČSFR – ČR. Přičemž každá je spjatá s jiným globalizačním pokusem (které rostou na negaci skutečných vztahů a skutečného světa).

          • Dr. Radomír Malý napsal:

            Prosím všechny diskutující, aby obrátili list. Již dlouho pozoruji nešvar v diskusích na tomto webu, že někdo napíše nebo přeloží článek na závažné a aktuální téma – ale diskuse se zvrtne k nepodstatnému detailu, o který autorovi vůbec nešlo. Pí mgr. Cekotová tady informovala, za což jí patří tisíceré díky, o nádherné modlitební iniciativě – jenže diskuse se zvrtla na moravistickou problematiku, kterou se evidentně vůbec nemínila zabývat. Místo abychom se věnovali otázce, jak zefektivnit tuto modlitební iniciativu a jak s ní seznámit co nejvíce lidí, tak zatvrdneme na neplodné debatě o Moravě.

            Chápu, že pro někoho to může být důležité a může se ho vyjádření „čeští katolíci“ dotknout, jenže pochopte prosím, že článek je o něčem diametrálně jiném a proto třeba zabývat se jeho tématem, v této době tolik závažným. K debatě o Moravě je vhodné napsat samostatný článek nebo si najít jinou vhodnou příležitost. Koneckonců jsem přesvědčen, že autorka článku v jeho závěru (2. odstavec od konce) jasně uspokojuje i zastánce teorie o moravské svébytnosti a dává tak najevo, že plně respektuje moravský, příp. slezský patriotismus některých diskutujících.

            • Dr. Radomír Malý napsal:

              Ad R. Malý: Ještě doplňuji, neboť jsem si zpětně uvědomil, že bych se mohl někoho dotknout svým slovním spojením „neplodná debata o Moravě“ v předchozím příspěvku. Tím nechci říci, že debata o moravské svébytnosti (jíž jsem do určité míry zastáncem) je obecně „neplodná“, tou je pouze tehdy, když se k ní sklouzne u článku na zcela jiné téma. Jinak diskusi na toto téma v jiných souvislostech bych považoval za žádoucí a přínosnou.

    • David napsal:

      Asi jste článek nepřečetl až do konce, že ano?

  3. Marie napsal:

    Informační kanál iniciativy “Země koruny české se modlí” na Telegramu: https://t.me/zemesemodli
    Připojte se k nám!

    • Rostislav Vlček napsal:

      Společnou modlitbu doporučil Spasitel (Mt 18,19-20). Je otázkou, zda by takové doporučení dal i dnes. Sejdou -li se dva nebo tři katolíci České koruny, začnou se nejdříve přít, kteří dva tam nemají co dělat. Viz i zde.
      Oháníme-li se Svatováclavskou korunou, je dobré vzpomenout, že podstatná část z jejích 22 nositelů nebyli ani Čechy, ani Moravany, ani Slezany . Včetně Čecha největšího, který ji nechal zhotovit. Budiž mu čest a sláva. Hlavně pro jeho ojedinělou vnitřní duchovnost a proto, že viděl přes několikery hranice. Budoval Prahu jako sídlo křesťanské Evropy. Mnozí dědicové, kteří se nyní ohánějí jeho korunou, do Evropy patřit nechtějí.
      Jsou i jiná doporučení – Vejdi do své komůrky (Mt 6,5-8). V ní nebudeme shledáni nehodnými. A pokud máme na mysli skutečný účel Svatováclavské koruny, pak se budeme modlit za sjednocení křesťanské Evropy. Kdykoli byla jednotná, ubránila se hrozbám z východu i jihu. Trvají i dnes. Nebude-li jednotná a křesťanská, nebude vůbec. Proč by jí měl Pán Bůh pomáhat v rozdělení a podružných vnitřních sporech?
      České koruně je momentálně nejlépe tam, kde je. Pod 7 zámky, chráněna před znečištěním. Bez výhledu na sídlo králů, toho času duchovní vepřín.

      • jl napsal:

        Do Evropy nepatřit nelze (stačí letmý pohled na mapu), Evropa křesťanská je po staletí minulost, odmítání ideologie sjednocené Evropy není necnost a spor, které dva za tří vyloučit zde, dívám-li se správně, nenajdete ani v jednom příspěvku.

  4. Míla napsal:

    Neposkvrněné Srdce Panny Marie zvítězí. Nepřítel zesiluje boj, protože ví, že má už málo času. My jsme věrné děti Boží a patříme do armády Beránka – který je Láska a Pravda, vítěz nad Satanovou lží a temnotou jeho nenávisti. Byli jsme povoláni, abychom zvítězili svojí důvěrou a oběťmi, a měli tak účast na obnovení tvářnosti země a Kristově vítězství v lidských duších. Zanechme proto malicherných sporů, kterými se akorát oslabujeme a Nepřítel z toho těží. Je třeba obléct si celou duchovní výzbroj (viz. Ef.6,10-18) a oprostit se od všeho, co má třeba jen trochu zdání zla…

    Pro povzbuzení :https://www.youtube.com/watch?v=Z1GDRx-F1C0

  5. MUDr.Ilona Burdová napsal:

    Chvála Kristu a Marii!

    Přidávám sem pro povzbuzení odkaz na Mariina vítězství: https://www.fatym.com/view.php?cisloclanku=2011100029

Napsat komentář: Lucie Cekotová Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *