Jak se naučit hrát automaty 2023

  1. Vulkan Casino 50 Free Spins: Griffon Casinos exkluzivní uvítací balíček odměňuje všechny nově registrované uživatele až 200 bonusovými otočeními
  2. Automaty Lucky Diamonds Zdarma - Jedním z hlavních bodů zaměření v kasinu Red Star Casino nabízí spravedlivý a bezpečný zážitek z kasina, což se projeví, jakmile se podíváte na stránku zabezpečení webů
  3. Automaty Snow Leopard Zdarma: Pokrývá však hlavní varianty kasinových her

Výherní automaty žádný vklad 2023

Automaty Hot 777 Online Jak Vyhrát
Chcete-li se dozvědět více o místě zpracování těchto přenesených údajů, mohou uživatelé zkontrolovat sekci obsahující podrobnosti o zpracování osobních údajů
Arena Casino Bonus Bez Vkladu
Debetní a kreditní karty jsou často používány, ale uznávané metody zahrnují také NETELLER, Skrill, Apple Pay, Paysafecard a další
Hráči před přístupem ověřují ID a osobní údaje

Kasinové hry nejlepší možnosti

Automaty Gates Of Olympus Online Jak Vyhrát
Na ploše se tato platforma pohybuje poměrně rychle
Kajot Casino Promo Code 2024
To je přesně tak, jak vidíme věci
Sportaza Casino 50 Free Spins

Proč máme povinnost přijímat křesťanské uprchlíky

Tábor pro syrské uprchlíky v Jordánsku

Když sleduji všechny ty diskuse o tom, zda přijímat uprchlíky z Afriky a Blízkého východu, kolik a jaké, občas se nestačím divit, co všechno z lidí vypadne. Můj názor je jasný – měli bychom přijímat uprchlíky, v prvé řadě ty křesťanské! A troufám si dokonce tvrdit, že je to v současné situaci naše jednoznačná povinnost. Proč? No, dovolím si to rozvést…

A) Proč přijímat uprchlíky?

A1) Protože na to máme.

Je to tak. Jsme na tom tak dobře, že si můžeme dovolit pomáhat. A – tady není žádných pochyb – kdo může pomáhat, ten pomáhat musí. Tím více, že:

A2) Západ je zodpovědný za neštěstí, které ty lidi potkalo.

Ano, JE! To USA a část EU rozbordelily Irák tak, že se stal líhništěm terorismu a ideálním podhoubím Islámského státu. Stejně totéž platí u Lybie. A i Sýrie, kde by – nebýt systematické podpory protibašárovského terorismu ze strany USA a části EU – žádné občanské války a Islámského státu rovněž nebylo. Rád bych připomněl, že ČR nejenže neodsoudila žádnou z těchto nedomyšlených agresí a nezodpovědností, ale dokonce některé z nich hlasitě a explicitně podporovala.

A vzpomeňme na Nigérii, kde řádí Boko Haram, která se rovněž hlásí k Islámskému státu. Když tam došlo k únosu stovek křesťanských školaček, což pobouřilo celý svět, i USA veřejně naoko slibovaly určitou pomoc. Ale v zákulisí, jak se později ukázalo, Američané sdělili Nigerii, že jakoukoliv pomoc poskytnou pouze výměnou za legalizaci sodomie a potratů v zemi, což tato země samozřejmě odmítla. Takže i díky tomuto americkému zneužívání islámského terorismu k vydírání cizích zemí a šíření vlastní amorální agendy se i v Nigerii rozvinulo peklo, z něhož prchají sta tisíce lidí…

B) Proč přijímat uprchlíky křesťanské?

B1) Protože jsou nejohroženější a nemají kam jinam jít.

Křesťané nemohou hledat dlouhodobější záchranu v okolních muslimských zemích, kde ve skutečnosti nemohou doufat ani v pomoc od červeného kříže, neboť červený půlměsíc, který ji přerozděluje, ji zpravidla dává cíleně pouze muslimům (přestože byla sesbírána převážně mezi evropskými a americkými křesťany). K tomuto více ZDE.

Proto by (post)křesťanské země měly přednostně pomáhat křesťanům a případně dalším nemuslimským skupinám (typicky jezídům), a muslimy nechat v péči jejich bratrů Turků, Egypťanů, Íránců, Saudů a podobně. Muslimové totiž kam jít mají. (Že se jim ty možnosti z řady důvodů tolik nelíbí, je jiná věc.)

B2) Protože jsou nám bližší a protože jsou lépe integrovatelní.

Křesťané jsou nám kulturně bližší a představují tu vzdělanější a pracovitější část Blízkého východu i Afriky. Vlastně se dá říci, že v některých muslimských oblastech jsou křesťané vlastně prakticky jedinými, kdo nějak užitečně pracují. Jejich pobyt bude tedy podstatně méně problematický, než tomu bývá u muslimů, a pokud se protáhne či stane trvalým, dokáží se mnohem lépe integrovat a najít si práci.

(Zde uvážte, že pokud se nestane zázrak, tak náš populační úpadek a rostoucí lenost a pohodlnost si dovoz pracovní síly ze zahraničí brzy prostě vynutí – a v takovém případě představují křesťanští uprchlíci ideální možnost. Už proto bychom je měli brát, dokud jsou. Nebo na nás zbydou muslimové.)

B3) Křesťané by navíc měli chtít přijímat především křesťanské uprchlíky už protože to jsou jejich bratři v Kristu, pro Krista trpící.

Pokud to nechápou, měli by se zamyslet nad tím, proč se vlastně za křesťany označují, když jimi zjevně nejsou.

Nicméně na závěr, aby nedošlo k omylu. Jsem pro přijímání křesťanských uprchlíků, ale to by se mělo dít zcela v naší režii. Žádné kvóty, žádné dobré, užitečné a důtklivé rady z Brusele, které nelze ignorovat. To opravdu nepotřebujeme! Na to Brusel nemá žádné právo!

Ignác Pospíšil

88 Responses to Proč máme povinnost přijímat křesťanské uprchlíky

  1. Ignác Pospíšil napsal:

    Vyšlo i na autorově iDnesáckém blogu, kde lze příspěvek podpořit kliknutím… http://ignacpospisil.blog.idnes.cz/c/463895/proc-mame-povinnost-prijimat-krestanske-uprchliky.html

  2. Takypijus napsal:

    Mám pocit, že toto vaše tvrzení málokdo rozporuje. Problém je, že v naší sluníčkové Evropě nesmíme diskriminovat podle náboženství. I kdybychom mohli, byl vy problém ty lidi filtrovat. Náboženství nemá nikdo napsané na čele. A úplně nakonec, jak bychom rozeznávali, jestli loď veze křesťany nebo muslimy? Kam bychom měli muslimy vracet, kdybychom si vybírali jenom křesťany?

  3. nino napsal:

    Treba podotknut, ze vacsina tychto ,,krestanov“ patri k roznym vychodnym schizmatikom a bergoliovskym kacirom, cize nasi bratia rozhodne nie su, to ale neznamena, ze im nemame pomahat. Treba ale v prvom rade si povedat, ze by ich mali prijat amici a po dalsie, nam s nasimi problemami nik nepomaha, a po tretie preco im nepomoct v ich rodnej krajine?

    • Rudolf napsal:

      ad Michal Kretschmer: Pan ThMgr Ladislav Malý ohlásil rezignaci na funkci předsedy Konzervativního a sociálního hnutí, jehož je otcem zakladatelem a současně nám sdělil článkem na webu narodnisjenoceni.cz nazvanén „Informace ve věci vlastní“ že z tohoto uskupení vystupuje. Dá se tedy očekávat s jistotou jistý posun v jeho názorech. Jeho poslední článek o petici vládě je psán s lehkou ironií a my katolíci, vyššího náboženského vzdělání nemajíce, postrádáme onen dobře skrytý oslí můstek, abychom vůbec pochopili o co jde.

  4. Ignác Pospíšil napsal:

    Překvapuje mne, jak hloupé a vzteklé reakce vyvolal tento článek ze strany pana Valenty a dalších obyvatel Traditia. Je to jeho obsahem, nebo prostě jen tím, že jsem ho napsal já?

    Každopádně teze „valná většina uprchliků jsou mohamedáni. Proto je třeba se přijímání uprchlíků „en bloc“ bránit všemi prostředky“, se kterou přišel správce facebookové stránky Tradicia, je tak nesmyslná a ubohá, že ji snad žádný křesťan nemůže ani vyslovit…

    • Ignác Pospíšil napsal:

      Původně jsem sem psal ne o správci, ale o panu Valentovi, ten se ale ohradil s tím, že není jediný správce a nepsal to. Za to se omlouvám…

      • Ignác Pospíšil napsal:

        I když asi není za co se omlouvat, protože pan Valenta s tímto postojem dodatečně vyjádřil souhlas…

  5. Adanedhel napsal:

    Já bych rád podotkl, že na to rozhodně nemáme. Naše děti musí žebrat o peníze, o dary, o víčka a podobné věci. ¨
    Za druhé: Západ, EU, USA ani nikdo jiný tam žádné teroristy neexportoval. Kde se podle Vás Ignáci vzaly ty desetitisíce mužů zběhlých v taktice, boje muže proti muži, mužů kteří vědí jak bojovat a velet a spravovat velké celky? Tito teroristé vznikli v době studené války v sekularistických zemích jako Sýrie, Irák, Egypt, Lybie aby se tam za patronace SSSR a diktátu vypjatého arabského nacionalismu cvičili teroristé proti Západu a Velkému a Malému Satanu. Takže je pravda, že tzv. Západ přispěl k jisté destabilizaci, ale tyto tendence tam byly odjakživa. Pomáhat svým souvěrcům by měla Církev. Ta ať si vybírá v kostelích a církevních akcích peníze, věřím, že mnoho křesťanů a katolíků přispěje svým spolusouvěrcům v nouzi. Papež by měl v rámci jeho posavení a jeho možností tlačit na politiky, aby se s tímto lidským hnusem vypořádali. A ne vykřikovat řeči o tom, že bude vydávat víza těmto teoristům. To je asi tak vše, co jsem chtěl říci. Je zajímavé, že Papeži nezáleží na tom, že imigranti cíleně znesvěcují, hanobí a ničí kostely a svatá místa.

    • Ignác Pospíšil napsal:

      Velká část teroristů bojujících v Sýrii jsou evropští muslimové, pokud jste si nevšiml… Západ dodal velkou část teroristů, dodal zbraně a zničil místní struktury schopné jim čelit.

      • Takypijus napsal:

        Přesně tak. Kdyby USA ve spojení se západními a blízkovýchodními spojenci (Saúdské Arábie, Kataru atd…) nepodporovali teroristy z ISIL a svržení prezidentů, bylo by všechno jinak. My jsme to tam prostřednictvím našich volených zástupců rozvrtali (i když je pravda, že zrovna ČR se chová poměrně zdrženlivě, pokud jde o Sýrii), takže určitou zodpovědnost prostě neseme.

  6. MS napsal:

    Znal jsem jednoho křesťanského uprchlíka za Senegalu , co byl v táboře na Orlicku a ten udělal jedné holce z Vysokého Mýta dítě, nadělal nejaké dluhy a utekl do Holandska! Ten jeho příběh nebyl ničím u afričanů v Evropě vyjímečný. Většina z nich se snaží svést co nejvíc žen, a moc se nestarat. Ta mediálně známá černoška co v tv ve žluté košili na ulici v Baltimore se snažila odradi svého syna od rabování, měla 6 dětí, každé s jinýn otcem!!! Prostě v jejich
    mentalitě to tak je a žádný farář s tím nic neudělá.
    Taky se divím proč ta udajná povinnost se o ně starat vznikla až teď? Proč nevznikla už třeba před 300 lety, kdy to bylo v Africe a Asii ještě horší než dnes. Lodě je tehdy klidně mohli přivážet. A nebo je jiné učení církve???

  7. MS napsal:

    Pane Ignác, jak se díváte na to že státy Eu zajišťují migrantům lepší podmínky a vyšší příjem než důchodcům nebo rodinám s dětmi dané země? Naposled se o tom namátkou psalo v Litvě, německu , švédsku…. ?

  8. Markus napsal:

    Moslima Obamu bol cert dlzen.
    Islam je dielo diablovo! Preto moslimovia sú v moci diabla.
    ISIS je neoficialná armáda S. Arábie, Kataru, Turecka, USA a rozných emirov a sejkov, ktorí ISIS stvorili, financujú, vyzbrojujú, vsemozne podporujú. Erdogan je islamský diabol.

  9. MS napsal:

    Jak dnes vypadá všední život u našich sousedů :
    https://twitter.com/Fresse_Presse

  10. František Neplech napsal:

    Protože jsme křžesťané, eventuelně přímo křesťané katoličtí./viz Mat. kap.25 Cokoli jste učinili nebo ne¨-učinili/. Ti však, co mají zodpovědnost za svěřené stádce/ otcové,. matky, vrchnosti duchovní i světskéú/musí však sami dokázat odlišit uprchlíky od teroristů odpovídají za zp§ůsob zacházení s těmito skupinami, t.j. uprchlíkům pomloci, teroristy po zásluze potrestat a tak napodobit našeho Nebeského Otce.

  11. Stoofi napsal:

    Mýlíte se Ignáci. Přijímání uprchlíků není naše jednoznačná povinnost.
    1) Povinnost je to jen u těch uprchlíků, kteří jsou v nebezpečí života a navíc není naší povinností tyto uprchlíky zde v Evropě trvale přijmout a udělit jim občanství, či jim jinak vytvořit novou vlast zde v Evropě.
    Po pominutí nebezpečí je můžeme poslat nazpět do jejich vlasti.
    2) Naprostá většina imigrantů jsou ekonomičtí imigranti. Nic jim nehrozí. Nejsou to uprchlíci! Jdou jen za lepším. Je to pochopitelné, ale není ničí povinností je přijmout.
    3) Aktivní rozvracení zemí jako je Irák, Lybie či Sýrie byly domyšlené nikoli nedomyšlené akce, a jejich cílem byl právě tento stav, tj. masivní příliv imigrantů především z Afriky.

    • Ignác Pospíšil napsal:

      Ad 1) Souhlasím, ale nevím, proč máte pocit, že článek říká něco jiného. Námitku bych měl pouze v tom smyslu, že řešení ve smyslu poslední věty patrně nebude u mnohých blízkovýchodních křesťanů nikdy realizovatelné…

      Ad 2) Jistě je mnoho ekonomických migrantů, které přijímat nemusíme, ale to nic nemění na tom, že nejsou jediní.

      Ad 3) Což ale na věci nic nemění…

      • JAV napsal:

        Tvůj problém je v tom, že společně s demokraty vyznáváš kolektivní odpovědnost. Ale to je zásadní omyl – fakt, že byli někteří lidé zvoleni většinou neznabohů a imbecilů absolutně neimplikuje, že my všichni za jejich rozhodnutí odpovědnost neseme. Tak to zkrátka není a máš-li pocit, že je, chtělo by to odkaz na libovolnou závaznou encykliku, mravouku, etc.
        Pokud vím, nic takového neexistuje, takže tvoje argumentace výše je lichá a demagogická.
        Dále – nikdo nemůže být nucen ke konání milosrdenství. Na tom ostatně celé katolické křesťanství stojí a liší se tak od sociálního státu, jenž prostřednictvím daní (třeba daně ze života – tzv. „zdravotního pojištění“) své ovce k milosrdenství nutí. Pouze dobrovolně dobrý skutek má hodnotu nadpřirozenou a v důsledku i přirozenou. Tudíž opravdu nejsme nuceni, neexistuje mravní imperativ, jenž by nám přikazoval uprchlíky přijímat.
        Skutečně se jedná spíše o migranty, nějakou formu vojenského předvoje, kteří mají za úkol vyssávat náš sociální systém (sic) a následně dělat neplechu. Oddělit křesťany od ostatních je v praxi nemožné, tudíž, než riskovat import muslimů, raději nic. Hledat cesty, jak jim pomoci tam, kde momentálně jsou.
        A ano, problém Islámského státu vyřeší v budoucnu pouze atomová bomba, případně biologické zbraně.

        • Ignác Pospíšil napsal:

          Stát jako entita se také pohybuje v morálních kategoriích. Samozřejmě, že jsme za určitých okolností nuceni určité uprchlíky minimálně dočasně přijímat – existuje pro to hned několik mravních imperativů ve světských zákonech i v Bibli. O tom že stát (dříve vrchnost) má povinnosti a musí se chovat určitým mravním způsobem, máme materiálů více než dost – viz např. sociální encykliky.

          Zapomínáš též asi, že sám Ježíš lásku k bližnímu formuluje jako přikázání a ve svých podobenstvích a přikázáních jasně formuluje minimálně to, že kdo ze svého přebytku nepomůže někomu v jeho závažném nedostatku, se nechová jako následovník Krista a nemůže doufat v Boží království.

          S láskou k bližnímu nelze sloučit představu, že necháme naše bližní trpět a umírat (tím spíše jde-li o naše bratry v Kristu pronásledované pro Krista), byť bychom jim mohli pomoci, aniž by nás to nějak těžce poznamenalo. Jistě nelze konkrétním jednotlivým lidem přikazovat konkrétní formu a rozsah pomoci tomu či onomu, zejména pokud by ho to stálo příliš. Ale o tom se zde nebavíme.

          Kecy o tom, že oddělit křesťany od ostatních je v praxi nemožné, jsou jen trapnou výmluvou, kterou nelze akceptovat (už protože není pravdivá) a kterou nejspíše ani Ty nemůžeš myslet vážně. A pokud jde o tu zmínku o jaderných zbraních a dokonce biologických zbraních, mohu jen zopakovat slova jedné známé mediální osobnosti, která jimi zhodnotila jeden hodně neotřelý podnikatelský nápad: Najdi si nového psychiatra. Nebo alespoň tomu současnému řekni, aby ti dal jiné prášky.

      • Stoofi napsal:

        Ad 3) – Ale to na celé věci mění úplně vše. Je-li cílem „Západních“ elit rozvrat hraničních zemí s EU za účelem výměny obyvatelstva, a víme-li jaké hodnoty tyto elity prosazují, tak každému musí být jasné, že halasná slova o křesťanských uprchlících jsou jen zastírací manévr pro islamizaci Evropy.
        Navíc úplně opomíjíte situaci naší společnosti, její problémy, neexistující politické elity hájící naše národní zájmy či zájmy Evropských národů obecně, neexistující katolickou hierarchii schopnou účinně hlásat evangelium. Úplně opomíjíte sociální dopad takové imigrační vlny na vnitřně neuvěřitelně slabou a rozvrácenou společnost jako je ta naše. Úplně opomíjíte doslova neexistenci silových složek schopných alespoň částečně kontrolovat takové množství cizinců na našem území.
        Taková situace je doslova ideální k likvidaci naší společnosti.

        • Ignác Pospíšil napsal:

          Promiňte, ale Vy reagujete na své noční můry a ne na můj článek. „Úplně opomíjíte doslova neexistenci silových složek schopných alespoň částečně kontrolovat takové množství cizinců na našem území.“ – Jakého množství? Jak jste přišel na to, že chci přivést do země „takové množství“, že to naše složky nebudou moci zvládnout? Ten problém je ve Vás a v přeludech, které si do mého článku projektujete… Ne v článku samotném…

      • Jaroslav Klecanda napsal:

        Reakce na JAV: Jestli je pro Vás tradice heslo Arnalda z Amalrica: „Zabte je všechny, Bůh si své pozná! “ /bez ohledu na určitou literární fikci o daném výroku, abychom neutkvěli na sporu o jeho historickou autenticitu/, tak si dovoluji podotknout, že se Církev už skutečně dostala krapet dále. Naše síla není v atomových a biologických bombách, ale v odvaze milovat nepřátele. Kdo že nás tomu učí?

    • Vojta napsal:

      Ad 3) Nečekal bych,. že tolik lidí uvěří nesmyslům konspirátorů, ale očividně jsem se mýlil.

      • Jaroslav Klecanda napsal:

        USA rozmydlilo tyto země, aby se odtud přelili migranti do Evropy a tu zničili. Tím pádem si zruinovanou Evropu mezi sebou rozdělí USA a Rusko, na Čínu nezbude a bude třetí světová válka. Kde v tom prosím vidíte nějakou konspirační nerovnici? 🙂
        Omlouvám se za větší dávku nadsázky a ironie. Děkuji za pochopení. 🙂

  12. ivka napsal:

    Diskuze nic nezmění.
    Kdy už půjdeme do ulic, než bude pozdě?

  13. Ignác Pospíšil napsal:

    Jelikož roste počet příspěvků, které nemohu schválit, protože velice hrubě porušují hned několik zásadních pravidel této diskuse, dovoluji si diskutujícím připomenout několik věcí:

    Příspěvky musí být slušné, musí být k věci, musí být užitečné a musí mít určitou rozumovou úroveň.

    K užitečnosti mohu jen dodat, že:

    A) nemám potřebu zveřejňovat příspěvky evidentně hrubě kolidující s křesťanskou vírou, pokud to není vhodný způsob k potřebné polemice s těmito postoji – primitivní rasismus je natolik v rozporu s katolickou vírou, že opravdu necítím potřebu zde vysvětlovat, že černoši a Arabové jsou taky lidi. Ty, co mají tu potřebu jejich plnoprávné lidství zpochybňovat, prosím, aby se vrátili ke „Svému Boji“ a tady neprudili.

    B) Nemám většinou potřebu zveřejňovat příspěvky, které lžou o tom, co vlastně v článku je, a polemizují s něčím, co v něm není. Zejména když už jsem jeden příspěvek s těmito nesmyslnými výhradami připustil a reagoval na ně…

    Kolegovi, který plánuje budoucnost svého rodu mezi českými lidmi, křesťany, hrdými vlastenci, si dovoluji připomenout, že u Čechů zejména se kombinace všech těchto tří vlastností společně formují velice obtížně.

    Zdůrazňuji: Osobní útoky a urážky směřované na oponenta jsou důvodem pro nezveřejnění i jinak rozumného a kvalitního diskuzního příspěvku. Platí i pro poarabšťování jeho jména či doplňování jeho jména jmény typicky muslimskými či pro muslimské (arabské) pozdravy na počátku příspěvku. Chcete-li zde diskutovat, naučte se slušně chovat. Nebo si jděte dělat křesťanům ostudu na Traditio, tam dobře zapadnete a budete-li ty správné lidi urážet dostatečně intenzívně, třeba Vám pan Valenta dá za odměnu speciální správcovská práva… Zde jen mrháte svým „talentem“…

    K námitce, že je tento článek i s mým postojem hloupý, těžce hříšný a vlastizrádný, mohu jen říci, že jsem ochoten připustit, že se dal napsat lépe. Ale naprosto nepochybuji, že je to postoj křesťanský a morálně naprosto správný – takže nemůže být ani hříšný, ani vlastizrádný (neboť nemůže být za zrádce prohlášen ten, kdo chce, aby se jeho vlast chovala správně).

    • Jaroslav Klecanda napsal:

      Před nějakou dobou jsem držel pod krkem jednoho byvšího spolužáka a krapet jsem s ním třepal jako projevem odměny za jeho výroky o černokošiláčích a klerofašistech. Po puštění mi dost zuřivě argumentoval výroky, které prý získal na jistém Traditiu … no, co se dá dělat, jdu koupit nějaký kvalitní absint a bonbošku a půjdu se mu holt omluvit …
      Pro mnoho lidí je prostor „tradičního“ křesťanství, kde není dostatečně silné autority, prostorem, jak prosazovat a sdílet svou sebelásku. V intelektuálním hávu se to dá celkem snadno zamaskovat, ale ubíjení a ponižovaní křesťané na východě jsou zrcadlem, které trhá fšecky maskovací sítě.
      Na druhou stranu děkuji všem takto přispívajícím – jsou mi nápovědou na to, co mi již dlouho vrtá hlavou – jak mohly celé národy a státy, považující se za křesťanské, doufat, že ve spolupráci s nacisty posílí sebe a svou státnost.
      A zpět k tématu článku – skutečně někdo v člověku, kterému na dům padají bomby a po kterém někdo pálí jako po lovné zvěři, nevidí bližního, kterému je potřeba pomoci? Ještě mi chybí názor, že to beztak jsou kolaboranti s islámem, když tam mezi muslimy vydrželi tak dlouho, tolik staletí …
      Bože, buď milostiv nám slepým, cynicky sebezahleděným bohatým bílým … barbarům … ehm, tedy, křesťanům, katolíkům.

  14. Jan Krásenský napsal:

    Vraťme se k osobní iniciativě a odpovědnosti. Ano přijímejme uprchlíky osobně, což znamená vyloučení státní moci. Kdo může, chce a cítí povolání přijmout uprchlíky, ať tak učiní. Ať tak učiní s vědomím osobní odpovědnosti za přijaté uprchlíky, jejich životy, činy a budoucnost. Za sebe prohlašuji, v této zemi obývám se svojí rodinou prostor šedesáti tří metrů čtverečních deset metrů nad zemským povrchem. Nemohu dlouhodobě přijmout nikoho, krátkodobě, v řádu týdnů, pouze životem ohrožené křesťany. Víc nic.
    Platím daně, jsem zaměstnanec, stát s nimi špatně hospodaří, každou vteřinou státní dluh narůstá. Nejen z tohoto důvodu odmítám možnost, že by „se stát“ za mne staral o uprchlíky.

    • Ignác Pospíšil napsal:

      Problém je, že není možné je přijmout osobně, když je sem stát nepustí…

      • Jan Krásenský napsal:

        Což tak přijmout ten počet uprchlíků a těch uprchlíků, o které projeví osobně jednotlivci zájem?

  15. Karol Dučák napsal:

    Vážený pán Pospíšil,
    v minulosti sme sa nie vždy zhodli, ale za tento Váš príspevok Vám zo srdca ďakujem a vyjadrujem svoju hlbokú úctu a úprimný obdiv.

    • Ignác Pospíšil napsal:

      My se zde nebavíme o ekonomické migraci, ale o lidech prchajících před povražděním. To je dosti odlišný příklad.

      • anežkaB napsal:

        Pane Ignáci, bavit se můžeme o lidech prchajících před povražděním, ale skutečnost, zdá se, je jiná. Na všech snímcích imigrantů jsou vidět jen mladí muži, kteří si přijeli do Evropy zřejmě léčit svou zraněnou duši. Protože jim vlastně nemáme co nabídnout, neb víru Evropa už dávno pozbyla, budou jen ničit naši kulturu a vše, co jsme vybudovali. Nejsou schopni se zařadit do světa, který je nad jejich chápání a není ničím oduševněn. Chápu všechny, kteří se právem bojí, něco jiného je přijmout člověka, který s pokorou přijímá pomoc, a něco úplně jiného je chtít pomoci tomu, který si vše, co je mé,nárokuje.

  16. MilanR napsal:

    nemusíme hledat arbitra na to, aby posuzoval, které fotky jsou „dobré“ a které „špatné“, na lodích u Itálie se mnoho „syrsky nebo irácky vypadajících lidí“ nevidí, nebo moje představa o Syřanech byla nesprávná – lidé na lodích mají tmavší pleť než rodilí Tamilci.
    Obdobně se mi nepodařila nalézt fotografie, na které by nebyla výrazná převaha relativně mladých mladých černých mužů.
    Můžeme to brát jako odvetu za staleté dobývání Afriky – uvidíme, jestli bojovníci postoupí až tam, kde byli turci v r. 1683, než se začali vracet domů.

    • Jaroslav Klecanda napsal:

      Tak jako paní AnežkaB píšete o fotografiích ekonomických migrantů, plujících přes Středozemní moře hlavně do Itálie. Ale v článku je řeč především o křesťanech, prchajících z oblastí bojů v Sýrii, Iráku a dalších oblastí arabského světa. Opravdu je to tak těžké uvidět?

      • anežkaB napsal:

        Opravdu je tak těžké to rozlišit, máme-li se spolehnout jen na tvrzení, že ti dobře a spořádaně vypadajicí jsou křesťané a ti ostatní nikoliv. Máme s manželem zahradu v Kašavě, 50 metrů od bývalého rekreačního střediska, kde byly v době války v bývalé Jugoslávii ubytováni běženci. Tehdy to byla krásná horská chata s vlekem, v blízkosti byla roubená chata v soukromém vlastnictví a náš pozemek, s malou dřevěnou buňkou. Všem zájemcům doporučuji tuto oblast navštívit dnes, je to zářný příklad toho, jak dopadne Evropa. Bývalé rekreační středisko je ZCELA zničeno, chata soukromníka vypálena, naše buňka vyrabována. Je to místo hrůzy, zcela neprodejné.To vše udělali utečenci, kterým náš stát poskytl pomoc, jistě se také považovali za křesťany. Jak chcete rozlišit slušné lidi a ty, kteří přišli loupit? V tomto souhlasím s naším prezidentem, že uprchlíkům je třeba pomáhat v jejich zemi, ne jejich pobytem destabilizovat zemi vlastní.

      • Jaroslav Klecanda napsal:

        Milá paní AnežkoB, takže kvůli Vaší zdevastované chatce zaženeme všechny uprchlíky do Středozemního moře? Nechci nijak snižovat Vaši negativní osobní zkušenost, koneckonců, pravě osobní zkušenosti formují naše osobní postoje, ale právě od Vás mě tato argumentace překvapuje. Zvláště, když se argumentačně dotýkáte povrchnosti křesťanství obyvatel bývalé Jugoslávie – v jedné z diskuzí, kde jsem argumentoval právě těmito postoji obyvatel Balkánu, jakožto ukázkou záměny křesťanství za nacionálně-sociální identitu, jste vehementně proti tomu protestovala. Netroufnu si tvrdit, že postoje křesťanských uprchlíků z Blízkého východu jsou na vyšší úrovni kvality, než u Vámi zmiňovaných obyvatel Balkánu, ale v tuto chvíli to (na rozdíl od ekonomické migrace, která zaplatí tisíce dolarů za jednosměrný odvoz do Evropy) jsou opravdu naši bližní, kteří od nás, bohaté Evropy, potřebují pomoc. Jakou přesně, to je jistě stále rozměrem hledání a uchopení. Argumentaci, že to jsou divoši a je potřeba s nimi nejlépe nakrmit rybičky Bosporského průlivu, aby nám neničily dřevěné chatičky, asi moc podle evangelia neopřeme.

      • anežkaB napsal:

        Pane Klecando, podsouváte mi, co jsem neřekla. Chatky mi zajisté není líto, ale spíše je mi líto Vás pro Vaši naivitu. Světovou situaci máme v rukou právě tak málo, jako pohyb hvězd. Osobně samozřejmě pomáhám svým bližním, právě však těm, které mi Bůh postavil do cesty a ne těm, kteří jsou mi vzdáleni. Nevím o jaké bohaté Evropě mluvíte, já mám mnohem nižší plat než průměrný a přece jsem ochotná pomáhat,zodpovědnost za křesťany v Sýrii nenesu, nemám na to, hasit, co jsem nezapálila. Zde padají jen velká slova.Vždy budou na světě lidé, kteří pomáhat chtějí a ti, kteří hrabou pro sebe. Nevím, na jakou moji argumentaci narážíte, nepsala jsem zde velmi dlouho a zase nebudu.

  17. Rudolf napsal:

    Možná to byli taky křesťané ale z trochu jiné denomitace. Možná pravoslavní, k nim patřil taky Gavrilo Princip, jehož zásluhou jsem přišel o dědečka a rodina upadla do prvorepublikové bídy.

  18. Pius napsal:

    Islámské teroristy nemáme povinnost přijímat. Z Afriky a blízkého východu se hrnou jen muslimové.

    • Ignác Pospíšil napsal:

      Blbost!

      • Anna napsal:

        Kdo všechno má špatné fotky. Jedna paní se začala zajímat:
        Křesťanska Ann Corcoran popisuje hidžru, tedy organizovanou migraci afričanů do Usa pod hlavičkou OSN. A zjistila že UNHCR , tedy Vysoký komisariát pro uprchlíky, ktrerý přesídlil do Usa většinu migrantů, je pod vlivem OIC tedy Organizace islámské spolupráce. To způsobuje že do Usa jsou výhradně vybíráni muslimové jako utečenci. Americké křestanské a židovské náboženské skupiny pak z pověření státních úřadů a na základě sčítání lidu rozmisťují migranty tak aby rozrušili venkovské křestanské oblasti.
        http://truenewsusa.blogspot.cz/2015/06/ann-corcoran-on-refugee-resettlement.html

      • Jaroslav Klecanda napsal:

        Dovolím si znovu podotknout – řeč není o ekonomické migraci z Afriky, ale o pronásledovaných komunitách Blízkého východu. Čímž netvrdím, že zvláště i v rovníkové Africe nejsou země krutého teroru a pronásledování křesťanů. Boko Haram asi není nedělní chvilka poezie nebo odpolední piknik o páté.

      • Markus napsal:

        Anna
        Organizace islámské spolupráce“ otevírá kancelář v Bruselu pro boj proti „islamofobii“ v Evropě
        Autor: Josef Zbořil | Publikováno: 5.6.2015 | Rubrika: Analýzy
        Ilustrace

        Strategický manuál OIS „Strategie Islámské kulturní akce na Západě“ uvádí, že „muslimské komunity imigrantů v Evropě jsou součástí islámského národa“ a doporučuje „řadu kroků, aby se zabránilo integraci a asimilaci muslimů do evropské kultury.
        Podle knihy „Evropa, globalizace a příchod univerzálního chalífátu“: „Chalífát žije a roste v Evropě…postupuje přes popírání nebezpečí a zamlžování historie. Postupuje kupředu na pozlacených kobercích v chodbách dialogu, sítí aliancí a partnerství, v korupci jejích lídrů, intelektuálů a nevládních organizací, zejména v OSN.“

        http://eurabia.parlamentnilisty.cz/Articles/30024–organizace-islamske-spoluprace-otevira-kancelar-v-bruselu-pro-boj-proti-islamofobii-v-evrope.aspx

  19. Pan Contras napsal:

    Rozlišování uprchlíků na křesťany a nekřesťany při poksytování azylu a sociálních služeb je podle platné zednářské legislativy nepřípustnou diskriminací. Kdo tedy požaduje přijmout křesťanské uprchlíky, požaduje přijmout všechny tedy i hrdlořezy.

    Tyto požadavky jsou projevem buď slušně řečeno nevědomosti, nebo záměru. U cenzora tohoto webu předpokládám, že jde o neznalost, nikoliv záměr.

    • Jaroslav Klecanda napsal:

      Jsme znovu u modelu „zabte je všechny, Bůh si své pozná …“. Dobře, přijmu Vaši argumentaci – žádné uprchlíky do Evropy nepřijmeme. Tím ale otvíráme prostor pro ty, kteří se do Evropy umí dostat – ne uprchlíky, ale organizované skupiny, které jsou schopny sem velmi sofistikovanou logistikou dopravit … koho asi … jistě, právě ty, před kterými se Vám klepou kolena – hrdlořezy. Kdo jiný by měl nejen zájem, ale i prostředky, překonat všechny nastavená opatření proti pohybu osob? No přece na prvním místě organizovaný zločin a systematizované struktury – nahodilí potřební jednotlivci zcela určitě ne. Vaše výzva nebrat žádné uprchlíky, protože by mezi nimi mohl být nějaký vykuk terorista otvírá v důsledku dveře příchodu teroristů, pěkně legálně a v kravatách … kteří tu nenajdou nikoho, kdo by se s nimi mohl dorozumět jejich řečí a v pravý včas jim říci – „neblbni a normálně tu žij!“. Jako se to mnohokrát děje, jen to není posun, který by zajímal média – kdo by se koneckonců chlubil, že přišel do Evropy na BUM a pak se mu to tady rozleželo v hlavě, a on tu klidně žije. Poklud problematiku aspoň trochu sledujete, pak dobře víte, že džihádisté přicházející z Východu nebo se vracející do Evropy jsou důrazně varováni, aby se vyhýbali vlastnímu etniku, které nejeví známky radikálnosti – z jejich řad především plynou varování, že by někdo něco mohl … Ach ta sebezahleděnost bílého bohatého …

      • anežkaB napsal:

        Ach, jak vy nenávidíte vlastní kulturu, když ji tolik chcete rozdat uprchlíkům…. Co věnovat čas spíše vymýšlením strategie – myslím té duchovní- proti islamistům, než dokazovat katolíkům, jací jsou hlupáci?

        • Ignác Pospíšil napsal:

          O jaké kultuře to mluvíme? Křesťanská kultura má s křesťanskými uprchlíky společný ten nejdůležitější základ. Uprchlíci z Blízkého východu, kteří si dokázali udržet víru přes staletí útlaku a pronásledování, ji spíše posílí, než poškodí. Nebo snad máte na mysli dnešní postkřesťanskou civilizaci? Na té nic hodnotného není – vždyť ani není schopna přežít, i kdyby žádných islamistů nebylo, protože dobrovolně vymře.

      • Jaroslav Klecanda napsal:

        Milá paní AnežkoB – a Vy nechcete „naši“ kulturu – jak píše níže pan Pospíšil – rozuměno křesťanské kořeny a tradici – rozdávat těm, co ji nemají? Co je tedy podle Vás křesťanství a Církev? Opevněný hrad s totální palebnou kadencí, která zlikviduje každého, kdo se v jeho dosahu objeví, jakožto možného potencionální nepřítele? Souhlasím s tím, že jakmile opustíme představu Církve jako takového hradu a vyjdeme před hradby, staneme se nejslabšími z nejslabších. Ale právě tehdy Kristus vítězí. A to je naše naděje – i nad tou přívalovou vlnou z Blízkého východu.

      • anežkaB napsal:

        Kulturou samozřejmě nazývám to, co vyrostlo na křesťanských základech. Máme však dnes na rozdávání? Nemáme, právěže. První chyba začátečníků v duch. životě je, že chtějí všem rozdávat a všechny obracet. Totéž se snaží udělat pan Ignác a pan Klecanda. Právěže naše kultura zažívá takovou krizi a ztrátu identity, že uprchlíci ještě přispějí k odtržení od evropského křesťanského základu a vše se rozplizne do multikulturního křesťanství na vrcholu s charismatickou obnovou. Oni z Východu zjistí, že my vlastně svou víru nebereme až tak příliš vážně, že klidně používáme antikoncepci a zneplatňujeme manželství, když najdeme dostatečně vhodný důvod atd. Hlavně ta láska, že ano…Zajímalo by mě, kolik má pan Klecanda a pan Ignác dětí, jen láska opravdu nestačí,nebo dá se říct že stačí, když její součástí jsou hranice.

        • Ignác Pospíšil napsal:

          Ne, nemáme na rozdávání, vlastně už nemáme nic. A kdo nic nemá, nemusí se o to bát…

      • anežkaB napsal:

        A ještě bych se chtěla zeptat na pana Ignáce,jak se vlastně křesťanský uprchlík pozná, jestli na to existuje nějaký rozpoznávací znak. Mimochodem, s takovou naivitou právě počítají ti, kteří jsou za tuto situaci přímo zodpovědni, a vaše rádobyřešení vzniklé situace s uprchlíky zajisté nepovede k jejich prozření a obrácení.Proč jenom trpí katolíci komplexem spasitelů světa? Máte snad kolem sebe málo těch, kteří potřebují pomoci?

        • Ignác Pospíšil napsal:

          V době, kdy ze Sýrie a Iráku prchají celé křesťanské vesnice a celé farnosti i se svými kněžími, by opravdu neměl být problém najít mezi uprchlíky pár tisíc „spolehlivých“ křesťanů. To, co tu prezentujete, jsou opravdu jen výmluvy…

      • anežkaB napsal:

        Problém to je, čili vy říkáte, pusťme tu všechny a pak mezi nimi vyberme ty pravé? Ostatní nechme bídě a vlastnímu osudu? Uprchlíkům je třeba pomáhat v jejich zemi, do naší společnosti se nedokážou zařadit. To si s vaší inteligencí snad dokážete spočítat. Za sebe říkám, že nemám povinnost přijímat syrské a jiné uprchlíky, berte to klidně jako výmluvu.

        • Ignác Pospíšil napsal:

          Kde jsem napsal – pusťme je tu všechny?! Klidně vyberme ty pravé v utečeneckých táborech. Pomáhat jim u nich doma? A to si představujete jak?

      • anežkaB napsal:

        Nepředstavuji si vůbec nic, na to tady jsou politici, ať vymyslí, jak pomoci jejich zemi z války. Jestli vy cítíte potřebu pomoci jim a vybrat si nějakou rodinu, tak to udělejte, ale dělat z toho pravidlo a povinnost, je nesmysl. Povinnost by vznikla, kdybychom tu situaci způsobili, jinak je to jen dobrá vůle jednotlivců a taky možnosti, kterými konkrétní člověk disponuje. Jinak česká společnost neumí udržet v pořádku a kázni ani sama sebe, takže si dovedu představit, jak by v utečeneckém táboře v Čechách bujela kriminalita.

      • Pan Contras napsal:

        Rozhodně se mi před vraždícím ksindlem neklepou kolena, ostatně střílet umím.

        K tomu ilegálním pronikání jsem viděl pěkné video, jak se lodička plná pirátu přiblížila k ruské lodi, a rybám byli servírovani smažení niga ganxtas.

  20. Eppur Simuove napsal:

    Žádná spravedlivá povinnost přijímat uprchlíky neexistuje. Nejsem proti poskytnutí azylu komukoliv, kdo je bezbranný a pronásledovaný – tedy ženám, malým dětem, nemocným a starcům, a to bez rozdílu náboženství.
    Azyl by probíhal formou koncentračního tábora s ploty, kulometnými věžemi a rozdělením do sektorů. Jedinou možností opustit tábor by byla deportace do země původu, případně úmrtí. Deportace by následovala automaticky nedlouho po skončení bojů v oblasti. Možnost tábor opustit, natož získat pobyt či občanství by byla vyloučena.
    Co se týče zdavých maldých mužů, ti si mají ve své zemi udělat pořádek, proto by se na ně možnost azylu neměla vztahovat a byli by automaticky nejprve popliváni za zbabělaost a následně s ostudou deportováni zpět.

  21. Pavol napsal:

    „Hostu nebudeš škodit ani ho utlačovat, neboť i vy jste byli hosty v egyptské zemi.“ (Ex 22,20)

  22. Karol Dučák napsal:

    A predsa má pán Ignác Pospíšil pravdu. V susednom Poľsku existuje štátny program integrácie rodín cudzozemcov. Sú medzi nimi aj kresťanské rodiny zo Sýrie. Ich počty sú síce zatiaľ malé, ale aj tu platí ono osvedčené: kto chce, hľadá spôsoby, kto nechce, hľadá dôvody. Jestvuje teda spôsob ako poskytnúť diferencovanú pomoc našim bratom v Kristu, kresťanom, ktorí bojujú o holé prežitie. Neposkytnúť im pomoc by bolo zapretím Ježiša Krista.

    • Pax Jan napsal:

      Je to tak. Západní svět by pro křesťanské uprchlíky měl něco pádného udělat. Jednak aby už nemuseli utíkat (myslím před šílenými válečnými konflikty) a jednak jim pomoci v exilu…

      Zapomínáme. Po roce 1948, po roce 1968 nás svobodný svět „bral.“ Nejen nás. Třeba Maďary po r. 1956. Představme si, že by nás poslali „šupem“ zpět…(!) A oni jsou na tom nyní hůř!! Křesťané. Bojující, jak píšete, o holé přežití!

      Pax

      Jan

      • Eppur Simuove napsal:

        Pomoci jim jistě můžeme a máme. Ať evropské armády zajistí bezpečný kus území v jejich vlasti a ať je tam chrání, pokud možno učinněji než ve Srebrenici. Ať ty schopné z nich vycvičí a vyzbrojí, aby se pak už mohli bránit sami.

      • MilanR napsal:

        Asi bychom měli také lépe zhodnotit, proč vlastně „nás“ tzv. „svobodný svět“ bral. Například Švédsko, (nikoli však svobodné? Finsko), Německo, Austrálie…všechny potřebovaly v době poválečné konjunktury a „baby boomu“ víc lidí na práci v továrnách i v sociální sféře. Nezaměstnaných tam bylo absolutní minimum, jen naše komunistická propaganda nám každou kulturní přehlídku ve Vídni ukazovala jako demonstraci nezaměstnaných.
        Nedostatek zaměstnanců vedl k otevření imigrace Turků to Německa a Rakouska, Alžířanů do Francie, Poláků do Škodovky.
        Mimochodem, z křesťanů se ve Švédsku stali, v lepším případě, protestanti.

        V žádném případě se tedy nejednalo o nějakou nezištnou pomoc, o které teď mluvíme při příležitosti masového útoku afričanů na Evropu.

  23. MilanR napsal:

    ad „Myslíte, že Jozefových bratov niekto pozval do Egypta?“
    Ale pravdaže áno!
    Josef se musel zeptat faraona, jestli si je může přivést. Teprve až to faraon povolil, mohli se usídlit.

    • Pavol napsal:

      Povolenie nie je to isté, čo pozvanie. Pri pozvaní vychádza iniciatíva od pozývajúceho. Faraónovo dovolenie bolo až následné.

  24. Karol Dučák napsal:

    Situácia kresťanov v moslimskom svete nie je ľahká, preto poteší každý úspech. Pri nedávnych voľbách v tomto mesiaci, dňa 7. júna, sa do tureckého parlamentu dostali aj štyria kresťania. Popri troch arménskych kandidátoch si mandát zaistil aj aramejský politik Erol Dora, ktorý sedí v parlamente už od roku 2011. Aj keď je Turecko oficiálne sekulárnym štátom, ktorý nemá štátne náboženstvo, kresťanov je tam ako šafránu. V jednej z prvých kresťanských krajín, ktorú evanjelizoval už svätý Pavol apoštol, žije len 5 200 domácich katolíkov (27 000, ak rátame aj cudzincov v Turecku). Kresťania tvoria celkom asi 0,15 až 0,2 % zo 76 miliónov obyvateľov krajiny. Voľba kresťanov do tureckého parlamentu je svetielkom nádeje do budúcnosti pre tureckých kresťanov.
    Ďalší skromný úspech zaznamenala Katolícka cirkev v tom istom mesiaci v Spojených arabských emirátoch. 12. júna bol vysvätený v poradí druhý katolícky kostol v emirátoch, Chrám sv. Pavla v Abu Dhabí. Prvý katolícky kostol, Chrám sv. Jozefa, tu bol vysvätený pred 50 rokmi vo februári roku 1965.
    (Porov. Kurz notiert. In: Kirche bunt. St. Pöltner Kirchenzeitung. 17. Juni 2015. Nr. 24, s. 10)

  25. Karol Dučák napsal:

    Predsedníčka občianskeho združenia Liga za ľudské práva Zuzana Števulová vyhlásila, že Slovensko je pripravené prijímať žiadateľov o azyl zo Sýrie a Eritrey. “Ak budú utečenci roky žiť v krajinách bez pracovného povolenia a možnosti študovať, sú úplne odkázaní na humanitárnu pomoc. Práve to je živnou pôdou pre radikalizáciu mládeže a ohrozuje to aj nás,” zdôraznila predsedníčka ligy. Viac na: http://www.hlavnespravy.sk/stevulova-slovensko-je-pripravene-na-mozne-prijatie-ziadatelov-o-azyl/632365.

  26. Karol Dučák napsal:

    Na Slovensku sa rozbieha projekt „Kto pomôže“. Jeho cieľom je nájsť tisíc dobrovoľníkov, ktorí budú ochotní spolupracovať pri procese integrácie sto utečeneckých rodín zo Sýrie a Iraku. Koordinátorom projektu je Hugo Gloss. Cieľom projektu je pomôcť rodinám, ktoré utiekli pred terorom ISIS, aby si zachránili aspoň život. Nie sú to neprispôsobiví asociáli, ale ľudia, ktorí mali svoju prácu, obchody a usporiadaný život dovtedy, kým do ich životov nevstúpili moslimskí teroristi.
    Viac na: http://www.cestaplus.sk/tema/mesiac/jun2015_utecenci/hugo-gloss-kto-pomoze

    Tento typ projektov sa zrejme presadí aj v Českej republike a iných krajinách. Povinné kvóty, ktoré chcela členským štátom vnútiť EÚ, sa nepresadia, ale každý štát bude na vlastnú päsť hľadať vlastné spôsoby pomoci ľuďom, ktorí sú vystavení príšernému teroru moslimských vrahov.

  27. Karol Dučák napsal:

    Takže už je to čierne na bielom. To, čo bolo verejným tajomstvom, je už aj oficiálne potvrdené.
    Mnohé svetové agentúry priniesli správu o tom, že teroristická skupina ISIS, kruto popravujúca kresťanov a slobodne zmýšľajúcich ľudí na územiach Sýrie a Iraku, je dielom tajných služieb USA. Judicial Watch, právnická kancelária so zameraním na podporu verejného záujmu v USA dostala tajný dokument vlády USA (http://www.judicialwatch.org/), ktorý dokazuje, že vlády krajín Západu sa účelovo spojili s Al-Káidou a ďalšími islamistickými teroristickými skupinami, aby destabilizovali režim prezidenta Assada v Sýrii. Nešťastie miliónov ľudí v regióne a problémy s prílivom imigrantov k brehom Európy majú teda už aj oficiálne na svedomí Spojené štáty americké!

  28. Martin Moravec napsal:

    Dobrý den,
    článek je hezký, ale jednu věc vidím jinak. Náš státní rozpočet je 20 let v mínusu a pomalu směřujeme k bankrotu, jinými slovy my na to nemáme.

    • Ignác Pospíšil napsal:

      Náš rozpočet je v mínusu díky nezodpovědnému rozhazování a masívnímu rozkrádání…

      • Martin Moravec napsal:

        Ano, ale to na věci nic nemění. Až přestaneme volit slibovače, tj. všechny strany, které byly v posledních 30 letech u moci (včetně současných stran ve vládě) a vyrovnáme státní rozpočet, tak se můžeme bavit, jinak vše, co uděláme, jen urychlí bankrot.

      • Jaroslav Klecanda napsal:

        Čekal bych tu ledajaké názory, ale že na katolickém webu bude někdo plakat, že jsme chudí, tak to je teda síla! Vždyť průměrný Čech se má lépe, jak 85% světové populace, ba v některých parametrech jsme na tom lépe, jak 9 lidí z deseti na naší planetě. A my se budeme ohánět, že jsme chudí a nemůžeme pomoci potřebným … Milý pane Moravec, víte, co je to chudoba? To znamená, že nemáte auto, vlastní dům nebo střechu nad hlavou, vodu, kanalizaci, plyn, elektřinu, žádný sociální příspěvek a jste živ z „odpadu“, který produkuje společnost. Pokud žijete v nějaké favele, beru zpět.

        • MilanR napsal:

          ad „…jsme na tom lépe, jak 9 lidí z deseti na naší planetě“.
          Trochu mi to připomíná argumentaci, že „každý 4. člověk na světě se narodí jako číňan, takže máme jen 3 děti – číňánka jsme s manželkou nechtěli“

        • Martin Moravec napsal:

          Jenže my jsme bohatí na dluh. Je to stejné, jako kdyby si někdo vzal půjčku na auto, nábytek a ledničku, k tomu hypotéku a říkali bychom o něm, že je bohatý. Jsem přesvědčený, že můžeme nyní sledovat, jak se bude vyvíjet život „bohatých“ Řeků. Můžeme na tom vidět nás a naše děti za takových 20 let. Já opravdu nerozporuji, že bychom měli pomoci křesťanským obětem války (ty ostatní už bych rozporoval), jen jsem rozporoval, že na to máme. Myslím si, že brzy zkrachujeme a že na to zatím jen zdánlivě máme, lépe řečeno můžeme si na to půjčit.

          Samozřejmě hovořím o státu, ti z nás, kteří mají velký byt nebo dům, mohou přijmout sami konkrétní uprchlíky, to také nerozporuji.

      • Jaroslav Klecanda napsal:

        Samozřejmě jsem zapomněl zdůraznit, že nemáte žádný pravidelný příjem za svou práci.

Napsat komentář: Pan Contras Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *