Vývojář kasinových her 2023

  1. Automaty Majestic Megaways Online Jak Vyhrát: Současně, pokud chcete lechtat nervy kombinací podnikání s potěšením, můžete hrát Hot Cross Bunnies za skutečné peníze
  2. 69 Casino No Deposit Bonus - Samotný design činí symbol nezapomenutelným a jedinečným
  3. Automaty Lucky Clover Online Zdarma: Jakýkoli dotaz nebo nárok dostane okamžitou pozornost od vysoce profesionální posádky zákaznické podpory, dychtivý pomoci

Ruleta čísla

Kings Casino Bonus Bez Vkladu
Automat na poklad Inků od Toma Horna není výjimkou
Automaty Aztec Pyramid Megaways Zdarma
Bonus bez vkladu je druh bonusové nabídky dané hráčům jako akt štědrosti online kasin
Naše recenze našel vysoce obohacující odstupňované VIP odměny systém, který poskytuje spoustu příležitostí pro stávající hráče, aby skóre tun Roztočení zdarma, reload nabídky, hrát exkluzivní VIP sloty, exkluzivní zdarma žádný vklad peněžní ceny a mnohem, mnohem víc

Hrát kasino jak to funguje

Automaty Arcade Bomb Online Zdarma
Pokračujte ve čtení této recenze kasina 888 pro celý obrázek
Lucky Bet Casino Bonus Bez Vkladu
Grafika hry je podmanivá a pomůže vám ponořit se do tématu slotu a jeho poutavého dobrodružství hned od začátku
Peníze Zdarma Za Registraci

Rozhlédnutí 2011/1/17

Pronásledování křesťanů se postupně stává tématem politiky západních států, držme palce, ať z tohoto faktu vyplynou i konkrétní politické kroky. Abychom to podpořili, znovu vyzývám: podepisujte a šiřte petici a Přijďte na Václavák!

V Anglii a Walesu už vznikl nový personální ordinariát podle Anglicanorum coetibus a Jan Pavel II. bude blahoslaven 1. května.

Stalo se doma

Úterní pražské shromáždění na podporu pronásledovaných křesťanů podporuje celá řada organizací, včetně např. Konzervativní strany, Koruny České a Křesťanské mezinárodní solidarity. Účast na akci oznámili mimo jiné předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek, poradce premiéra pro lidská práva Roman Joch a Benjamin Kuras z Židovské liberální unie. KDU-ČSL zároveň oznámila, že její senátoři vyzvou vládu k aktivní podpoře pronásledovaných křesťanů na mezinárodní i národní úrovni.

Nutno podotknout, že KDU-ČSL a Konzervativní strana jsou jediné české politické strany, které se pronásledování křesťanů v posledních měsících významněji věnovaly ještě před vznikem petice – KDU-ČSL se například zastávala pronásledovaných křesťanů ve Vietnamu a Konzervativní strana žádala ministra zahraničí Schwarzenberga o intervervenci v případu Asie Bibi.

Stalo se ve světě

Na Haiti vypukly nepokoje, které přinutily arcibiskupa Graubnera k urychlenému návratu do ČR.

Egyptský soud odsoudil k smrti muslima, který před rokem o koptských Vánocích postřílel 7 koptů a 10 dalších zranil. Proti rozsudku se již nelze odvolat, musí ho ale ještě schválit velký muftí.

Církev uznala Janu Pavlu II. zázrak, jeho prohlášení za blahoslaveného je naplánováno na 1. května. Zpráva vyvolala mezi katolíky smíšené reakce. Nejvíce se radují pochopitelně v Polsku.

V Anglii a Walesu vznikl první personální ordinariát založený podle apoštolské konstituce Anglicanorum coetibus. Kněžské svěcení obdrželi tři ženatí bývalí anglikánští biskupové.

Itálie bude spolu s Francií, Polskem a Maďarskem usilují o aktivnější podporu pronásledovaných křesťanů ze strany Evropské unie.

Kalendárium

17. leden – Církev slaví památku sv. Antonína Velikého (okolo 250 – okolo 356), poustevníka.

18. leden – Církev slaví svátek Panny Marie, Matky jednoty křesťanů zároveň památku sv. Markéty Uherské (+ 1870 nebo 1871), princezny a řeholnice

19. leden – 69. narozeniny slaví Josef Hrdlička (* 1942), pomocný biskup olomoucký.

20. leden – církev slaví pmátku mučedníků sv. Fabiána, papeže, a sv. Šebestiána

21. leden – Církev slaví památku sv. Anežky Římské, mučednice. 64. narozeniny slaví Thomas James Olmsted (* 1947), biskup Phoenixu.

22. leden – Katolická církev a SECAV se dohodli na vzájemném uznání křtu

23. leden

Probíhající a očekávané akce a události

Více průběžně aktualizovaných informací za delší období naleznete ZDE.

Do 31. března sbíráme podpisy pod Petici na podporu pronásledovaných křesťanů. Prosíme Vás o pomoc v tomto díle.

18. leden – v Praze na Václavském náměstí proběhne Shromáždění na podporu pronásledovaných křesťanů. Začátek v 17:00.

20. leden a 21. leden – v Praze proběhnou výstavy sdružení Stop genocidě. Hledají se dobrovolníci, kteří by přispěli k zdárnému průběhu akce.

22. leden – ve Washingtonu začnou doprovodné akce každoročního washingtonského March for Life (americký národní pochod pro život), vlastní pochod proběhne 24. ledna (viz program anglicky).

Ignác Pospíšil

K diskusím níže:

Duše a hvězdy poskytují na svých stránkách prostor k pokud možno svobodné a otevřené diskusi nad články a příspěvky, které čtenářům předkládají. Nemohou ovšem ručit za správnost diskuzních příspěvků, které také pochopitelně nemusí vyjadřovat názory redakce. Off topic příspěvky a příspěvky obsahující nemístné vulgarity nebo urážky budou mazány.

55 Responses to Rozhlédnutí 2011/1/17

  1. Felix napsal:

    No tak zase tři zprávy:
    1. http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/z-domova/kazde-pate-dite-se-u-nas-rodi-cisarstkym-rezem/
    2. Z diskuse na euportálu: „“Bodejť že bude za 50 let Evropa z poloviny islámská.“ To myslím, není jisté. Právě se ve světě vede boj islámského džihádu se sekularistickým džihádem. A je pravda, že tento boj byl rozpoután sekularistickým džihádem. Islámský džihád ale nelení. Přesto si myslím, že sekularismus se cítí stále být vítězem – je to vidět i z toho, jak islámu takticky ustupuje, ale když jde na lámání chleba, ihned zaútočí (zákaz burek, zákaz minaretů apod.) Sekularismus zde má svůj velký cíl: rozmělnit islám, posekularinštit ho. Třeba vraždu toho guvernéra v Pákistánu, který byl proti zákonu o rouhání, je třeba vidět v tomto světle. Byla to veš, nasazená do islámského kožichu. Proto zdejší sekularisti tak smutní. Proto si myslím, že není jisté, kdo v Evropě vyhraje. Přes všecny ty islámské mešity má zde, myslím, sekularismus stále navrch. A může to skončit – a taky to tak dříve končívao, že se bude smát někdo třetí vzadu. Číňani? Sionisti? Takže boj v Evropě mezi islámem a sekularismem nemá zatím jistého vítěze. Podobně v islámských emích. Islámští fanatici sice mobilizují, ale sekulární stovky tisíc žoldnéřů, sekulární „kultura“ rozvracejí taky mocně. Ani tam myslím není vítěz jistý.
    Krátce a jasně: obě bojující strany jsou svinské.“
    3. Ke zdejšímu oblíbenci panu Michálkovi: http://www.euportal.cz/Articles/7168-dvoji-metr-mf-dnes-proc-abl-nemuze-spehovat-lidi-stejne-jako-kamarad-mf-dnes-michalek-.aspx

    Hezký týden.

    • Honza Kohoutek napsal:

      ad 2. zajímavý text. Přidávám otázku k zamyšlení: Když se katolíci (hlavně hierarchie) a jiní křesťané snaží tlačit na představitele islámu, aby ustoupili od tvrdých zásad práva šaría a různých předpisů ohledně zahalování žen apod. a stali se tzv. umírněnějšími, nedávají tak současně výbornou zbraň do rukou sekularistů: Vy chcete po muslimech, aby se vzdali předpisů, kterými jsou dle své víry vázáni, tak se taky staňte umírněnějšími a opustě přísná dogmata o potratech a bla bla bla. Měli bysme se vůbec spojovat se sekularisty a žádat po islámských zemích umírněné postoje? Odpověď na tuto otázku je ale odvislá od toho, jestli tvrdá pravidla, šaría apod. jsou do podstaty islámu vklíněna tak jako je katolická nauka o potratech apod. vklíněna do katolicismu. Umírněním katolicismu katolicismus zaniká (viz Halík a jiní). Lze umírnit islám tak, aby nezanikl? Je mírný islám ještě vůbec islám?
      Nemám o tom zatím tolik informací (přestože se zajímám a čtu), tak zatím věřím Lhoťanovi a spol., že existuje umírněná forma islámu, která ještě je legitimním islámem, ale co když je Lhoťan muslimský Halík?

  2. Hamish napsal:

    To „blahořečení“ je snad ještě horší, než chystaná blasfemie a zrada víry v Assisi.
    Ale snad to některým konzervám otevře oči.

    • Felix napsal:

      Všechny tyto události překvapují jen do svých subjektivních představ zahleděné ignoranty, kteří nevnímají dlouhodobou posici a směřování Vatikánu v moderní době, natož aby jim rozuměli. Proto držme palce realistům, aby snad – jako tito ignoranti – taky nepodlehli brýlím mámení a vábení.

    • Santo subito!!! napsal:

      O budoucím světci by se nemuselo mluvit takhle. Domyslete (a to odkazuji všem diskutujícím:), že jde u sv. otce, který umírá na První sobotu v měsíci, a den před svátkem Božího milosrdenství (podle sv. Faustyny Kowalské), kterou sám svatořečil. Při beatifikacích snad není přítomen Duch Svatý?
      Nemusí každý katolík uznávat např. politické postoje papeže Wojtyly. Jen bych rád řekl, že tato beatifikace je pozitivním světlem pro Církev Kristovu, – Církev katolickou.

      • Hamish napsal:

        Ani ohledně svatořečení neexistuje jednotný názor teologů. Pravověrných, podotýkám.
        Wojtyla byl, slušně řečeno, kontroverzní osobnost. Ať už se týká jeho známých aktivit v Assisi, políbení Koránu, nebo též akcím proti katolické Tradici.
        Jeho blahořečení je ostudnou záležitostí, která pro mne osobně znamená, že v oficiální struktury nevkládám už vůbec žádnou naději a iluze o návratu Říma a současného papeže ke katolické víře, už nevyznávám.

      • Felix napsal:

        Souhlasím s Vámi, uctivost a úcta je nutná. Vždyť nebyla upřena ani papežům v avignonském zajetí (a přitom, jak známo „zůstávali zcela ve vleku francouzské politiky“). Proč by se měla upírat papežům v sekularistickém zajetí.

      • miroslav krabec napsal:

        beatyfikacja jest wyłącznie zezwoleniem na rozpoczęcie zgodnego z prawem szczegółowym (mogą być np. ograniczenia co do terytorium czy czasu) kultu publicznego, czyli publiczne wystawianie świątyń pod wezwaniem sługi Bożego, wieszanie tamże obrazów, wystawianie pomników, celebracje publicznych nabożeństw za wstawiennictwem sługi Bożego, publiczne odmawianie litanii do sługi Bożego, itp.
        Dekret beatyfikacyjny nie wypowiada się ani słowem na temat tego, czy dany sługa Boży jest już zbawiony w Niebie.
        Dekret beatyfikacyjny jak widać jest dokumentem dyscyplinarnym, a nie doktrynalnym, nie nakłada na Kościół żadnego nowego obliga, a jedynie zezwala osobom chętnym na rozpoczęcie kultu publicznego. Zewnętrznym wyrazem rozpoczęcia kultu publicznego jest odsłonięcie wizerunku sługi Bożego, który to wizerunek do chwili ogłoszenia dekretu beatyfikacyjnego pozostaje zasłonięty.

      • :) napsal:

        @ Hamish: Dejte prosím nějaké příklady těch pravověrných teologů, kteří spekulují nad omylností svatořečení. Toto téma by mě zajímalo a ještě jsem se s takovým názorem u žádného nesetkal. Pravda, ani s názorem, že neomylné je… Není to asi moc téma v hlavním proudu. Říkáte ale, že nepanuje mezi pravověrnými teology shoda, tak vkládám naději, že víte o nějakých, co tvrdí to a o jiných, co tvrdí to druhé… Díky.

      • Hamish napsal:

        Z hlavy vám to nevysypu a taky jsem se nevyjádřil úplně přesně. U svatořečení záleží, tak jako u všeho, na úmyslu svatořečícího.
        Což je samozřejmě kompatibilní se svatým Tomášem, Suarezem a dalšími scholastiky.
        Hezkou úvahu na toto téma měl P. Scott od Bratrstva, leč tu jsem četl kdysi a teď ji nemohu nalézt.

  3. cinicius napsal:

    Doplněny informace o March for Life…

  4. BERAN napsal:

    Vrací se lednové výročí. Prosím pěkně, co je to „ekumenická mše svatá za Jana Palacha“ u sv. Tomáše?

    (http://www.augustiniani.cz/cz/main/files/palach.pdf)

    • Hamish napsal:

      Hmmm, zajímavé. Já myslel, že i na NOM nesmí laici kázat a ejhle, má ho tam. A navíc bludaře.
      No to bude vopičárna.

      • Papo napsal:

        ruku do ohně bych za to nedal, ale mám za to, že při zvláštních příležitostech to možné je.. Ostatně – pokud na to kývne biskup..

    • Paul Max napsal:

      To je síla. K čertu s takouto ekumenou!

    • Felix napsal:

      Já to např. nevím. Snad by bylo lepší optat se tam a sem umístit odpověď? Nevím ani, jak je to s kázáním pana Trojana. Taky by se snad našel kompetentní představený, který by to kvalifikovaně zodpověděl. Taky by bylo asi lepší zveřejnit kvalifkovanou odpověď než osobní názory nezainteresovaných.

    • jayef napsal:

      Na apha.cz, stejně jako na nástěnkách Filosofické fakultě se píše přímo o mši svaté, kterou má celebrovat otec biskup Václav Malý. Můžeme jenom doufat, že se ve skutečnosti to místo mše svaté bude pouhé modlitební setkání s promluvou evangelíka, což by snad bylo přijatelné, nebo alespoň méně závažné než dovolit evangelíkovi mít skutečnou mešní homilii. Ale ve skutečnosti nejsem tak naivní, abych věřil, že tomu tak bude.
      Dovolené to není, instrukce Redemptionis sacramentum z roku 2005 to výslovně zakazuje, to lze ale chápat i bez znalosti tohoto církevního dokumentu.
      Otci biskupovi Malému jsem v pátek napsal přeuctivý dopis, kde jsem ho prosil, ať k něčemu takovému nesvolí, ale nedostal jsem odpověď.

      Redemptionis sacramentum předepisuje, že liturgické přestupky mají být oznámeny nejdříve diecéznímu biskupovi, teprve potom, bude-li třeba, do Říma. Takže by to chtělo takhle postupovat.
      Rozhodně doporučuji přečíst si tu římskou instrukci, na internetu je v češtině v PDF. Určitě bude dobře, když otec arcibiskup těch dopisů dostane víc, samozřejmě ve vší slušnosti. Nebo napsat také na interdiecézní liturgickou komisi Jiřímu Kubovi?

      • jayef napsal:

        Nehledě k tomu, že v té homilii bude se značnou pravděpodobnosti Palachův čin glorifikován, což také není dobře.
        Snad by pomohlo se na protest proti tomu upálit, ale ani to by asi úspěch nezaručilo.

      • Papo napsal:

        Jayef: Nemyslím si, že bych ze tří možností, kdy jsem prof. Trojana slyšel hovořit o J. Palachovi, kdy Jana Palacha glorifikoval. Každopádně to je pro profesora Trojana čin – sebeoběť. Byl za pohřbení Jana Palacha vyslýchán a zbaven státního souhlasu. To jen tak na okraj.
        PS: Takto jsem vnímal vyprávění prof. Trojana o Janu Palachovi http://papo.signaly.cz/0901/ceska-soda-jana-palacha

      • jayef napsal:

        ad papo: Uznávám, že možná nešlo o přímou glorifikaci, ale jistě víš, že Palachův čin z hlediska katolické morálky je poněkud out. Kázání má mluvit o Kristu nebo o tajemství spásy, případně může být i výkladem mešních modliteb, ale rozhodně je třeba varovat se něčeho, co by mohlo připomínat jakýsi triumfalismus. A toho se dost možná včera stalo. Nehledě k tomu, že evangelík mešní homilii mít nesmí, tak není co řešit.

        Mj. v létě jsem zažil homilii, při níž byl skutečně glorifikován a vynášen do nebe jistý zemřelý, který v tu dobu ani nebyl svatořečen. Měl jsem z toho dost nepříjemný pocit. Jak ostře to kontrastovalo s kajícím charakterem zádušní liturgie. Tož to je jen moje zkušenost.

        Ale předpokládám, že ta homilie bude někde otištěna, tak nebudeme muset spekulovat.

      • cinicius napsal:

        Jayef: Předpokládám, že nejen katolické, ale křesťanské obecně. Jinak pokud na toto téma napíšeš článek, rád ho zveřejním.

        Jinak musím říci, že probíranou událost chápu jeden z extrémních dokladů otřesného úpadku Katolické církve v ČR… 🙁

      • Papo napsal:

        Jayef: „Palachův čin z hlediska katolické morálky je poněkud out“ -> jsem ochoten slevit na „diskutovaný“, ale OUT? Jistě ne, když to byla sebeoběť.. 😉

        • cinicius napsal:

          Byla to sebevražda, tudíž čin mravně zcela nepřijatelný a OUT. Diskutovat lze o „polehčujících okolnostech“, ale o ničem jiném.

      • Papo napsal:

        Cinik: Jak píšu – sebeoběť, což není přečin ani v katolické morálce, tedy naprosto v pohodě. Jsem ochoten napsat „diskutabilní“, ale to bych se už asi opakoval, že?

        Existují v případě sebeoběti polehčující okolnosti? :-O

      • cinicius napsal:

        @Papo – jeden ze základních postulátů křesťanské morálky je, že účel nesvětí prostředky.

        Když někoho zaštítím a schytám teroristovu kulku, je to sebeobětování. Když se sám poleju benzínem a zapálím, pak páchám sebevraždu.

        Sebevražda je objektivně smrtelný hřích, jeden z nejtěžších možných. Subjektivně mohou u konkrétního činu existovat polehčující okolnosti, které ulehčí vinu hřešícího.

        Objektivně není žádných pochyb o tom, že Palachův čin byl mravně vadný a nepřijatelný. Prostě špatný. Diskutovat lze pouze o tom, jak moc velké bylo Palachovo osobní provinění.

      • Hamish napsal:

        Nevedla se tahle diskuse už před rokem někde jinde?
        Palachův čin hlavně absolutně zbytečný. De facto byl jen demonstrativní a demonstrativní sebevražda je, dle mého chápání mravouky, naopak přitěžující okolností.

      • Papo napsal:

        Hamish: Vedla. I proto si z toho dělám legraci, protože se nikam nedobrala. S tím, jestli to bylo demonstrativní nebo ne by se opět dalo polemizovat. Podle některých to byla snah „vzbudit“ lidi. Žádná manifestace.. atd. ale kašlat na to.. stejně to nikam nepovede..

      • :) napsal:

        Přečtěte si začátek Obce Boží I. knihy od sv. Augustina. Tam se přesně k tomuto tématu sebevraždy vyjadřuje. Zda existuje situace, kdy si člověk smí sáhnout na život. A dochází pochopitelně k závěru, který drží celá křesťanská tradice (je možné že heretici se od ní samozřejmě odchýlili, ti se však odchýlí od čehokoliv), že žádná taková sebevražda není přípustná. A to si troufám říct rozebírá situace, kde by z lidského hlediska byla sebevražda daleko více ospravedlnitelná, než u činu Jana Palacha… Přečtěte si to Papo a ostatní a pak se vraťte diskutovat.

      • :) napsal:

        Pardon. Nemyslel jsem I. knihu, ale I. svazek. Jaké jsou to přesně knihy teď nevím, nejsem doma, abych se podíval. Pokud by to někoho zajímalo nebo nemohl najít, ať řekne a já mu to dohledám.

      • Papo napsal:

        🙂 : K tomu se nedostanu dřív než o prázdninách.. 🙂 Priority ve vzdělávání se leží jinde.

      • Papo napsal:

        Tady pár fotek, abychom si připomněli, jaký účinek sebeoběť Jana Palacha měla: http://obrazem.ihned.cz/c1-49512750-fotografie-z-nichz-mrazi-tak-vypadaly-dny-kdy-zemrel-student-jan-palach

      • MichalD napsal:

        omlouvám se za rozsypaný text v mém příspěvku výše, chtěl jsem tam dát odkaz na http://www.apha.cz/ekumenicka-bohosluzba-u-nejsvetejsiho-salvatora/ a asi jsem to udělal nějak špatně

      • Civil a Medojed napsal:

        Žádná bohoslužba slova neexistuje. Existuje jen mše katechumenů, a ta je ekumenická z principu.

      • MichalD napsal:

        @Civil a Medojed: vim, ale tuto diskusi jsem tady teď nechtěl otevírat, spíše mně zajímalo, zda se pro tento druh akcí dá vůbec někde v dokumentech Církve katolické (byť pokoncilních) najít nějaká opora, nebo je to celé jen „soukromá tvořivost“ dotyčných duchovních.

      • BERAN napsal:

        Tiskovému středisku ČBK jsem položil dotaz:

        „U bratrů augustiniánů (http://www.augustiniani.cz/cz/main/files/palach.pdf) jsem se dočetl, že otec biskup Malý bude sloužit „ekumenickou mši svatou“ za Jana Palacha. Prosím, co je to ekumenická mše? Já myslel, že může být ekumenická bohoslužba v obecnějším smyslu, ale mše svatá že je obřad katolický, tudíž naprosto obecný.

        Snad to prospěje muži, jenž spáchal sebevraždu.“

        A přišla mi odpověď:

        „Ekumenická bohoslužba není bohoslužba podle chápání katolické nebo pravoslavné bohoslužby, kde se obětní dary chléb a víno přeměňují na Tělo a Krev Pána Ježíše Krista a věřící je přijímají. Ekumenická bohoslužba je pouze modlitební setkání se zástupci všech nebo některých církví, i jiných než katolických, např. pravoslavné církve, Církve československé husitské, Českobratrské církve evangelické a dalších.

        Katolický obřad je obecný, jak uvádíte, také katolická církev je obecná, to znamená, že do ní může vstoupit každý, kdo věří v Ježíše Krista jako Božího Syna podle katolické nauky.“

      • jayef napsal:

        To, co napsali augustiniáni, je sice hezké, ale arcibiskupství inzerovalo výslovně mši svatou. Kdo měl tedy pravdu?

  5. BERAN napsal:

    Někteří Afričané také „pochodují k životu…“

    http://www.prweb.com/releases/2011/01/prweb4974274.htm

    • Felix napsal:

      Na Radiu Vatikán jsem o tom nic nečetl. Kolikpak je v těch končinách mladých katolíků ve srovnání s počtem slibujících?

  6. BERAN napsal:

    Dvakrát k americkému Nejvyššímu soudu.

    Reverend Rusty Lee Thomas: „Keep in mind that national sin brings national calamity.“
    http://www.christiannewswire.com/news/587315931.html

    AP: „Court rejects appeal over D.C. gay marriage law“
    http://www.washingtontimes.com/news/2011/jan/18/court-rejects-appeal-over-dc-gay-marriage-law/

  7. karmelita napsal:

    ad jayef – s tou „mší“ naprostý souhlas. Ale nedělejte si iluze, že se povede něco změnit. P. b. M. již jako duchovní správce ve farnosti toto realizoval + zkoušel další vylomeniny, např. mytí nohou při Zeleném čtvrtku taky ženám – naštěstí to neprošlo, což ho těžce ranilo :-)), a když už se nad něčím i hoši -ministrantni tehdy pozastavovali (byli náhodou docela znalí :-)),tak je jen jednoduše a zkrátka odbyl – např. při protestu proti podání Eucharistie protestantskému pastorovi: „ale vždyť oni tomu taky věří, tak co…“ . A v této své dnešní funkci, se už vůbec nenechá „nazorově zpochybnit“…Odpověď na takový dopis raději nečekejte, tím méně, že Vaše byť přesné a správné argumenty nějak zapůsobí. Smutná zkušenost – bohužel…

    • Papo napsal:

      Jako by to nebyl biskup, kdo uděluje dispens.. bezprecentně, samozřejmě.. (že by nemělo dojít k pohoršení je také podmínkou, vím..)

    • vonrammstein napsal:

      Souhlas. Před pár lety jsem mu zdvořile, ale velmi nesouhlasně zareagoval na nějaký slint, ohromně vstřícný k islámu. Tuším že na Apha. Taky nezareagoval.

      • jayef napsal:

        Já jsem ovšem zareagoval nejen zdvořile, ale dokonce velice zdvořile, až to působilo šroubovaně. 🙂

      • vonrammstein napsal:

        jayef: No jo, to já asi taky. Přece jenom-je to duchovní. Přibližně. Ale co je nám platná zdvořilost, když cíl naší korespondence nemá ani tolik zdvořilosti, aby nás stručně poslal..řekněme…na trestnou lavici?

    • jayef napsal:

      Ale to já si iluze nedělám, však už také něco vím a vím leccos o tom, co a jak se v církvi šustne.
      Ale zase abychom to neviděli černě. Napsat uctivý email otci arcibiskupovi je záležitost chvilky. Člověk potom má pocit, že splnil svou povinnost. No a když to bude dělat dost lidí, tak se může něco pohnout. No a potom se dá psát do Říma. To už by ale chtělo, aby napsal někdo, kdo v těchto věcech umí chodit.

  8. karmelita napsal:

    Tak to je výborná zpráva! Člověk je občas kupodivu i příjemně překvapen – když už málem rezignoval…:-)

  9. Felix napsal:

    První zprávy:
    1. Sekularismus: Náhradní mateřství: ano, ale (zatím?) jen v rodině.
    2. Sekularismus: Obama varoval Čínu, USA rozmístí vojáky v Asii.

Napsat komentář: Civil a Medojed Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *