Přijďte na pouť a procesí pro život v Brně

Drazí přátelé!

Také letos jako v minulých letech pořádají věřící tradičního obřadu z olomoucké arcidiecéze pouť k Panně Marii Svatotomské, jejíž milostný Obraz, palladium města Brna, je umístěn v bazilice Nanebevzetí Panny Marie na Mendlově náměstí na Starém Brně. Její součástí jako obvykle bude i procesí za děti zabité umělým potratem. Akce se koná v sobotu 11. září a bude zahájena v 10,30 hod. v bazilice Nanebevzetí modlitbou sv. růžence a adorací před Nejsvětější svátostí, k níž ještě připojíme krátkou pobožnost ke sv. Ritě. Po ní se vydáme procesím od baziliky cca v 11,30 hod. do Loretánské kaple na Minoritské ulici se zastávkou k modlitbě u Mariánského sloupu na Náměstí Svobody. Zhruba ve 12,30 proběhne v Loretánské kapli pobožnost ukončená požehnáním. Pouť, k níž se vždycky připojují věřící katolíci z Brna i z jiných míst, se měla původně konat 25. března na svátek Zvěstování. Poněvadž se nemohla uskutečnit kvůli protikoronavirovým omezením, přeložili jsme ji na 11. září 2021, když předtím 8.září slavíme svátek Narození Panny Marie.

Naléhavě prosíme: Přijďte v hojném počtu! Vraždění nenarozených dětí nejenom nepokleslo, ale nabylo novou, strašlivější dimenzi než dříve. V některých zemích v době protikoronavirové uzávěry, kdy návštěva potratových klinik a lékařů byla obtížnější, zdravotnické orgány na základě doporučení Světové zdravotnické organizace (WHO) rozesílaly těhotným ženám a mladým dívkám preparáty k potratové „samoobsluze“, čímž počet usmrcených dětí v mateřském lůně proti minulým letům vzrostl. Navíc propotratovému smýšlení a potratovému průmyslu nahrál fakt, že všechny u nás používané očkovací vakcíny proti covidu byly buď testovány na buňkách potracených dětí, nebo orgány jejich tělíček přímo použity k jejich výrobě. Encyklika papeže Jana Pavla II. „Evangelium Vitae“ ale jasně říká (b. 63), že používání lidských embryí a plodů jako „biologického materiálu“ při léčení chorob je v rozporu s katolickou etikou a nedotknutelností nenarozeného života. „Zabití nevinných lidských bytostí, třebas ku prospěchu někoho druhého, je opravdu věc naprosto nepřijatelná,“ píše papež Jan Pavel II. Tím více musíme proto dát najevo svůj kategorický nesouhlas!

Proti předchozím rokům dochází k jedné změně, kterou jsme nezamýšleli a již nejsme schopni jakkoliv ovlivnit. V bazilice Nanebevzetí Panny Marie na Starém Brně nebude sloužena mše sv. podle misálu Jana XXIII. z r. 1962, místo ní proběhne modlitba sv. růžence a adorace před Nejsvětější svátostí. Prosíme proto, abyste na úmysl zastavení umělých potratů obětovali svaté přijímání při kterékoliv mši sv., jíž se účastníte, případně nechali přímo někde odsloužit mši sv. Rovněž tak prosíme o soukromou i veřejnou modlitbu v tomto smyslu. Panna Maria ve svém zjevení ve Fatimě naléhavě vybízí k modlitbě sv. růžence, díky ní lze hodně věcí změnit, proto jsme ji spolu s adorací před svátostným Spasitelem zařadili jako hlavní bod do programu letošní pouti.

Nicméně věříme, že mše sv. navzdory nepovolení ze strany brněnského biskupství na této akci chybět nebude. Můžete se jí účastnit kdykoliv a kdekoliv jinde a obětovat ji na tento úmysl. Tím ji učiníte duchovně součástí pobožnosti a procesí. Prosíme proto, podpořte nejbezbrannější bytosti, tj. nenarozené děti ohrožené strašlivou smrtí v lůně matek a přijďte! Jde o skutek lásky k bližnímu, k člověku, jenž sám pod srdcem matky ještě není schopen žádné obrany. Všemohoucí trojjediný Bůh a Panna Maria vám to určitě nezůstanou dlužni! A nejen oni, ale též děti, které se díky vaší oběti, již přinesete tím, že si najdete čas a přijdete, budou moci narodit, protože intenzivní modlitby a sebezápory mohou změnit i zatvrzelá srdce žen plánujících jít na potrat.

Těšíme se proto na vaši účast a Pán vám žehnej!

PhDr. Radomír Malý

19 Responses to Přijďte na pouť a procesí pro život v Brně

  1. Právní analfabetismus napsal:

    Jak může biskup nepovolit mši? Koho napadlo se ho ptát? To u vás v Brně, než jdete sloužit mši, tak se musíte ptát biskupa? Zajímavý to kraj…

    • Lucie Cekotová napsal:

      Napadlo to rektora kostela – s odkazem na Traditionis custodes, a biskupství (nevím, kdo přesně) mši sv. nepovolilo rovněž s odkazem na TC, neboť Staré Brno je farní kostel (taky je to exemptní klášter, ale to už holt nikdo neřešil). Organizátoři s tím nemohli nic dělat. V Brně už je to takový místní kolorit. – Protože zákaz přišel už dost na poslední chvíli, nebylo ani možné hledat jiné řešení (jiný kostel apod.), protože už byly vyřízená všechna povolení na úřadech a nebylo možné změnit trasu procesí.
      Mimochodem na ten zákaz bleskově reagoval portál Rorate Caeli, který na svém twitteru konstatoval, že „v zemi, která je na předním místě v počtu potratů, bylo zřejmě podstatnější pokořit tradiční katolíky než modlit se za oběti potratů“. Snad mají na Petrově sociální sítě – vedle zakázané pontifikální mše sv. ve Washingtonu to byla druhá mše zakázaná na základě TC, takže jsou světoví.

      • matěj napsal:

        K tomu citátu z Rorate Caeli: to se dá ovšem napsat i z druhé strany, že v zemi, která je na předním místě v počtu potratů, je pro tradiční katolíky podstatnější nepřipustit „novou“ mši, „než se modlit za oběti potratů“ (ten konec doslovně cituji, protože nepředpokládám, že by se za oběti potratů bez tradiční mše nikdo nemodlil, tedy ta formulace je trochu matoucí už v originále).

        Ale to jen na okraj, jinak je to samozřejmě mimořádně smutné, že jsou na Petrově takoví … asi mě teď ani nechce napadnout dostatečně kulantní opis, aby můj příspěvek nemusel pan šéfredaktor zcenzurovat. Stejně škoda slov. :-/

        Nejde to tomu rektorovi (případně třeba jiné osobě jinde) holt jenom neříct? Nebo jsou organizátoři už tak všeobecně profláklí, že ani nemusejí nic říkat? :-)

        • Lucie Cekotová napsal:

          Rektorovi to neříct nejde – musí povolit všechno, co se v jeho kostele děje. Kdosi také radil: „Tak řekněte, že to je NOM v latině, oni to stejně nepoznají.“ 😀 I kdyby to tak nakrásně bylo, stejně je to stěží přijatelné.

      • George Smiley napsal:

        Na Starém Brně jsou minimálně dvě kaple, přilepené na kostel, které by se využít daly, ne?

        • Dr. Radomír Malý napsal:

          Ad G. Smiley: Milý pane, i tyto kaple podléhají duchovnímu správci baziliky. V minulých letech nám vždycky ochotně vycházel vstříc, nejinak by tomu jistě bylo i letos, kdyby biskupství neřeklo „ne“. My ho nemůžeme tlačit do pozice neposlušnosti vůči biskupovi, pokud on sám na základě vlastního uvážení nezaujme postoj „je lépe poslouchat Boha než lidi…“ (což by byla jistě optimální varianta). On je tam zodpovědným duchovním správcem a nám nezbývá, než respektovat jeho rozhodnutí. Nějaká partyzánština, kdy bychom vnikli do nějaké z kaplí, o nichž mluvíte, by byla jednoznačně neetická a vůči duchovnímu správci unfair podpásovka, která by nepřinesla požehnání.

          Jedinou možností by bylo zorganizovat tradiční mši sv. mimo oficiální sakrální prostory, jenže zákaz z biskupství přišel dost „na knap“, během té krátké doby se už nedalo nic domluvit. Prosím proto, berte to tak, jak to je, dělali jsme vše, co bylo v našich silách a možnostech.

          • Fr. Anta napsal:

            Zákaz vždy přijde těsně před akcí, aby vás to stálo zbytečnou námahu a hlavně peníze. Hlavně abyste již nemohli zařídit někde jinde a aby vás to znechutilo. To je taktika satanovy novocírkve a jejich „posvěcených“ služebníků. Do budoucna, mohu-li radit, pokud budete cokoli podobného organizovat, mějte mimo hlavního v záloze nejméně dvě náhradní řešení, o kterých bude do doby jejich případného použití vědět co nejméně osob. Pak je stačí aktivovat samozřejmě na poslední chvíli a časová tíseň pak postihne potencionálního cenzora.

            • Lucie Cekotová napsal:

              Pouť se letos koná počtvrté a se Summorum pontificum v ruce nám nikdo žádné problémy nedělal, naopak. Vydání TC jsme těžko mohli předpokládat.

              • Fr. Anta napsal:

                Když by byl zájem novocírkve zakázat tridentinu v „jejich“ kostele, žádné Frantovo TC k tomu nepotřebovali. Ale když už TC je, budou ho využívat. Novocírkev nikdy neměla, nemá a nebude mít zájem katolické bohoslužby.

    • hostyn napsal:

      A to jste ještě neslyšeli, co se děje v Plzni?

  2. Lucie Cekotová napsal:

    Připojuji odkaz na internetové stránky pouti: https://zvestovani.neposkvrnene.cz/

  3. Robert napsal:

    Chvála Kristu. Měl bych jen připomínku k textu, kde se říká, že „všechny u nás používané očkovací vakcíny proti covidu byly buď testovány na buňkách potracených dětí, nebo orgány jejich tělíček přímo použity k jejich výrobě.“

    Ono to tak úplně není, je sice pravda, že někdy během procesu vývoje vakcín použily farmnaceutické firmy těchto buněk k testování, ale zdaleka se to netýká „všech vakcín“, nelze ani říci, že dodávané vakcíny byly obecně takto testovány. Dokumentů je k tomu celkem dost, a také proto biskupské konference různých zemí, i Vatikán, vydaly stanoviska ve prospěch očkování těmito látkami.

    A pokud jde oslavení Mše svaté, vzhledem k tomu, že NOM je platný ritus (na čemž je, doufám, shoda), není mi zcela jasné, proč by Mše při procesí musela být slavena podle misálu „tradičního“, když bylo poměrně pravděpodobné a dalo se tudíž čekat, jaké bude stanovisko místního ordináře. Přijde mi to škoda.

    • Ignác Pospíšil napsal:

      Nemáte pravdu, všechny vakcíny, které jsou dnes u nás dostupné, byly na těchto tkáních minimálně testovány. Jedinou výjimkou měl být CureVac a ten neprošel testy účinnosti. Tím neříkám, že jinde ve světě nejsou dostupné eticky přijatelné vakcíny. Ale u nás ne.

    • Ignác Pospíšil napsal:

      Platnost není všechno.

    • Renda napsal:

      Proč asi? Platný neznamená katolický.

  4. Martinus napsal:

    Když jinak biskupství nedá, nezbývá než před poutí jít na mši sv. k FSSPX na Faměrovo náměstí. Mše sv. začíná v 8:00. Počítám tam s vícero účastníků.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *