Online kasino bonus bez placení vkladu

  1. Spinbetter Casino Bonus Bez Vkladu: Kasino však nabízí rozsáhlé FAQ, které odpovídá na většinu otázek, které hráči v kasinu mají tendenci mít doporučujeme, abyste si je rychle přečetli, než se obrátíte na tým podpory
  2. Beepbeep Casino Bonus Codes 25 Euro - Můžete navštívit Theatre of the Night na jednom z našich nejlepších New Jersey slotů míst nebo top Pennsylvania sloty míst a podívejte se na další top sloty tituly z NextGen
  3. Hazardní Hra: Všimněte si, že časy uvedené níže nezahrnují kasino čekající období (prodleva)

Kasino online vstupní bonus bez vkladu 2023

Automaty Wild Spells Online Jak Vyhrát
Dosáhla však určitého úspěchu v kamenných kasinech
Automaty Multihand Blackjack Zdarma
Bezplatná otočení mohou být spuštěna a zisková prostřednictvím symbolu scatter
Jedním z důvodů je to, že mnoho hráčů používá specifickou taktiku rulety, která by mohla výrazně zvýšit jejich šance na výhru při absenci limitů stolů ve svůj prospěch

Hry s automaty zdarma bez peněz 2023

Nike Casino Bonus Bez Vkladu
U některých online kasin hrajete své hry a buď vyhrajete, nebo prohrajete, a to je to
Automaty The Gold Of Poseidon Online Zdarma
Snový uvítací balíček lze snadno nárokovat, když se zaregistrujete do Dream Vegas casino
Automaty Starz Megaways Online Jak Vyhrát

Boží Tělo: Folklór, nebo zbožnost?

Nemohu spočítat, kolikrát jsem musel už za komunistické éry vyslechnout od mnoha „pokrokových“ katolíků ironické úšklebky na adresu Božítělových průvodů: Je to jen folklór, církevní obdoba socialistických prvomájových průvodů, není v tom nic duchovního, postrádá to vnitřní hloubku……

Jenže ti, kdo tak mluví, zapomínají, že duchovní život není ničím křečovitým a izolovaným od normální lidské přirozenosti. K ní nerozlučně patří též potřeba veřejně slavit, když mám z něčeho radost, dát to najevo všem okolo. Jako katolík věřím v reálnou přítomnost Krista v Eucharistii. V srdci mám radost, že Božský Spasitel je neustále uprostřed nás. Bohočlověk, jehož přijímám při mši svaté, přesněji řečeno On přijímá mne, hříšníka, objímá s láskou celou moji bytost. Toto nevýslovné štěstí chci nadšeně vyzpívat všem, kteří jsou kolem mne, jde o naprosto přirozenou reakci a potřebu lidského srdce. Jak brutální a nelidské je potlačovat ji! Není to radost přízemní, radost typu prvomájových průvodů, kdy se účastníci těšili na buřty s pivem a projevy papalášů vůbec neposlouchali.

Ať se někdo jde podívat, s jakým vnitřním zanícením a nadšením věřící tradiční katolíci, kteří kráčejí v Božítělovém průvodu, zpívají „Ježíši Králi…“, „Ze všech srdcí, která bila v prsou…“, „K nebesům se orla vzletem…“ atd. A když kněz zanotuje u jednoho z oltářů „Hospodin popřeje příhodného počasí“ – a lid odpoví „A země vydá úrodu svoji…“, požehnání monstrancí s Tělem Páně, to všechno přibližuje atmosféru Ráje, kdy se začnu těšit do nebe a mám jen jednu starost: opravdu se tam dostat. A z čistě pozemského hlediska: Kolik je v Božítělovém průvodu i estetického půvabu!

Kroutím hlavou nad tím, jak vůbec mohli modernisté po II. vatikánském koncilu něco tak nádherného a duchovně povznášejícího zrušit a pohrdnout tím. Jako historikovi je mi jasné, co tím sledovali: likvidaci autentické katolické víry. Ti, kteří měli plná ústa kritiky, že současná podoba katolicismu je prý „málo radostná a ponurá“, najednou to, co skutečně patří k autentické radosti z víry, odmítají, případně zcela zakazují. Pamatuji dlouhé období za komunistického režimu, kdy Božítělové průvody se konat nesměly. Ale ani po listopadovém zvratu r. 1989 to nebylo lepší, naši hierarchové se nijak nehrnuli do toho, aby tyto projevy radostné zbožnosti obnovili. Věřící lid si je musel doslova vybojovat.

Jenže průvody v podání NOM liturgie postrádají duchovní hloubku Tradice, nejsou schopny nahradit krásu starého obřadu, který mluví sám za sebe, kdy se kněz nepředvádí vlastními úvahami před vystaveným, Sanctissimem, ale nechává mluvit samotného Pána skrze staré a trvalé platné texty, jež chytají za srdce! Takže „vzhůru srdce“! Dejme účastí na Božítělovém průvodu najevo svoji radost nad tím, že máme takového Spasitele: Boha, jenž se za nás obětoval na kříži, vstal z mrtvých a zůstává s námi v Nejsvětější svátosti! Díky tomu můžeme být nejšťastnějšími lidmi na zemi! Samozřejmě za předpokladu, že máme upřímnou snahu zachovávat Jeho přikázání. Pane, snažně tě prosíme, dopomoz nám k tomu a sešli svého Svatého Ducha! Amen.

PhDr. Radomír Malý

98 Responses to Boží Tělo: Folklór, nebo zbožnost?

  1. Jan Kubula napsal:

    Dnešní katolíci se zřejmě stydí jít ven s průvodem, nebo mají obavy z posměchu.
    U nás a v okolí máme pobožnost a adoraci před vystavenou Nejsv.Svátostí.
    Záleží na knězi, díky za ty některé….

  2. Karol Dučák napsal:

    Nechápem pána Dr. Malého, že pre zmenu on nechápe, že eucharistické sprievody na Božie telo aj pri novej liturgii majú svoju nádheru a veriaci ich majú veľmi radi. Včera bol u nás, vo Vranove nad Topľou, eucharistický sprievod. Kvôli tomu nezmyselnému koronaošiaľu sprievod síce žiaľ (!)nešiel cez celé mesto, ako tomu bolo do roku 2019, ale bol len „menší okruh“ okolo farského kostola Narodenia Panny Márie, ale zúčastnila sa na ňom „bájvočko“ stovka nadšených ľudí, medzi nimi aj ja s manželkou. Garantujem pánovi Dr. Malému – akože je Boh nado mnou – že tam išli všetci dobrovoľne a s radosťou. Dnes je v kostole vystavená Najsvätejšia Sviatosť na celodennú adoráciu. Musím však priznať, že účasť veriacich na adoráciách v kostole už nie je taká masová, ako sme ju zažívali v minulosti.

  3. Jan Kubula napsal:

    Přátelé,
    všimli jste si také jak se v důsledku koronaviru vyprázdnily kostely? I když celkem nebezpečí nákazy nehrozí, mnozí katolíci dřepí u obrazovek nebo rádia, aby nemuseli jít do kostela.
    Biskupské konference se sice někde vyjádřili, že účast na bohoslužbách trvá, ale to mnozí nevědí, nebo jim to takto vyhovuje.

    • Ještě méně Novus ordo napsal:

      V chrámech, kde se vysluhuje katolická mše svatá, naopak věřících během COVIDu přibylo. Zejména v USA je to markantní. Dost lidem s tím zavřením kostelů došlo, kde se ještě věří v Pána Boha a vysluhují katolické svátosti, a kde se naproti tomu schází ke společenské události při zprotestantizovaném Bugniniho obřadu z 60. let. Někteří také měli příležitost online objevit, jak opravdu vypadá katolická mše svatá. Je na čase, aby si to uvědomili lidé i u nás a přestali definitivně NOM navštěvovat a jakkoliv finančně podporovat. Oni také modernisté již připravují, jak by proti tradicionalistům v oficiálních strukturách zakročili.

      • Renda napsal:

        Covid ukázal zbabělost a servilitu NOM struktur. Na jejích obřady nechodit , nijak je finančně nepodporovat. Že zavřeli kostely bylo pozitivní , omezilo se svatokrádežne přijímání na ruku , výsměch Bohu prázdným obřadem.

      • Ambrož napsal:

        Velice rád jsem měl předkoncilní mši,krásné jsem se prospal a nebo myslil na všechno možné jen ne na Boha!

  4. karmelita napsal:

    ad Jan Kubula-ano, to je jedna stránka věci.
    Druhá je masové rozšíření znesvěcujícího sv. přijímání na ruku z „hygienických“ důvodů (což je samo o sobě pitomost). Neumím si dost dobře představit, že by po skončení pandemie biskupské konference vyzvaly věřící, aby se vrátili k uctivému přijímání do úst, ale i kdyby, nebudou vyslyšeny. Stejně jako když Benedikt XVI. vyzýval k uctivému sv. přijímání a jedinci, kteří byli vybráni, aby při jeho veřejných mších přijímali do něj, museli přijímat na klekátku a do úst, aby byl jasný příklad. Nikoho to nezajímalo…V dřívějších dobách pandemie vedly k posílení zbožnosti věřících, zde je to paradoxně naopak…

  5. Dr. Radomír Malý napsal:

    Ad K. Dučák: Milý příteli, já přece nepopírám, že „eucharistické sprievody na Božie telo aj pri novej liturgii majú svoju nádheru a veriaci ich majú veľmi radi“, nic dehonestujícího v článku nepíšu. Doporučuji vám ale jedno: Zkuste příští rok zajít na Boží Tělo v tradičním obřadu, určitě na Slovensku budete mít příležitost – a poznáte podstatný rozdíl! V tradičním ritu jsou přesně stanovené rubriky, které nelze měnit: 4 oltáře, u tří se čte evangelium o ustanovení eucharistie podle synoptiků, u čtvrtého z evangelia sv. Jana z eucharistické řeči Kristovy „Tělo mé je vpravdě pokrm a krev má je vpravdě nápoj….“. Kněz zpívá úryvky ze žalmů s aklamací lidu, např. „Živil je výbornou pšenicí, aleluja!“ – lid odpovídá „A medem ze skály je sytil, aleluja!“ atd. Schola zpívá hymny, při procesí k jednotlivým oltářům lid zpívá písně k Pánu Ježíši… Nejsem si jist, jestli NOM vůbec nějaké rubriky k Božítělovému průvodu má, já mám z dřívějška zkušenost, že kněz většinou improvizuje a předvádí vlastní meditace, které ovšem, i kdyby byly sebeskvostnější, nemohou nahradit nádheru Božího slova, tj. evangelia a žalmů. A když je tato meditace pouhým „mlácením prázdné slámy“ bez hlavy a paty (i toto se stává), pak je to skoro blasfemické. Takže jděte a srovnejte!

  6. Karol Dučák napsal:

    Drahí bratia a sestry v Kristu, Boh mi je svedok, že si ctím každého katolíka, ktorý inklinuje k mimoriadnej forme rímskeho rítu, len už, prosím Vás, nájdite odvahu pozrieť sa pravde do očí. Podľa článku z roku 2019 iba zhruba 1 % kňazov v celosvetovom meradle celebruje svätú omšu v mimoriadnej forme rímskeho rítu. (https://www.katholisch.de/artikel/20720-schaetzung-ein-prozent-der-priester-feiert-alte-messe)
    Po 2 rokoch je však situácia stále rovnaká. Iný článok z roku 2021 totiž uvádza, že znovu len 1 % kňazov na svete celebruje svätú omšu v mimoriadnej forme rímskeho rítu. (https://www.katholisch.de/artikel/28407-studie-alte-messe-wird-von-juengeren-und-familien-besucht)
    Už celé roky sledujem štatistiky a stále sa to pohybuje okolo 1 % kňazov, ktorí slávia mimoriadnu formu rímskeho rítu.
    Ja viem, že na mňa znovu zaútočí zástup mojich „verných“ nepriateľov, ktorí ma zahrnú atakmi všetkého druhu, ale niekto Vám, moji bratia a sestry v Kristu, musí otvárať oči.
    Ubezpečujem každého oponenta, že vždy budem bojovať proti každému, kto by vnucoval riadnu formu rímskeho rítu tým, ktorí túžia po mimoriadnej forme rímskeho rítu. Budem bojovať za právo každého katolíka dať prednosť tej forme rímskeho rítu, ku ktorej ho ťahá rozum a srdce. Ale v každom prípade ostávam nohami na pevnej zemi a nevznášam sa v ilúziách. Nech mi odpustí každý, koho sa dotýka moja nekompromisná pravdovravnosť, ale naozaj som presvedčený, že len pravda nás zachráni. Určite nie vzdušné zámky.

    • Ignác Pospíšil napsal:

      A z jakých zdrojů ty články čerpají? Není to náhodou tím, že vzaly jeden a tentýž odhad?

      Počty kněží sloužících tradiční liturgii evidentně zřetelně rostou – jak je vidět na institutech, u nichž je výhradní, i u kněží diecézních. Často navzdroy zuřivému nepřátelství ze strany modernistických biskupů.

      Ve Francii slouží tradiční liturgii polovina či většina nových kněží.

      Jste to Vy, kdo by měl otevřít oči.

      V ČR bylo před deseti lety méně kněží sloužících tradiční liturgii, než kolik je prstů na rukou. Dnes je jich patrně přes 50. Přes zuřivý odpor většiny českých biskupů, z nichž mnozí dělají ještě víc, než podle práva mohou, aby ten počet co nejvíc zredukovali.

      • Karol Dučák napsal:

        Vážený pán Pospíšil, položím Vám rovnakú otázku, ako Vy mne: z akých zdrojov čerpáte Vy? Ja než čokoľvek napíšem, vždy si preštudujem všetky dostupné zdroje. Natoľko ma už asi poznáte. Nevylučujem však možnosť, že zdroje, z ktorých čerpám, nemusia byť presné. Ak teda máte Vy spoľahlivé zdroje, ktoré uvádzajú niečo iné, ako píšem ja, verejne sa čitateľom ospravedlním. Nikdy som nemal problém priznať si omyl, ak som sa ho dopustil, ale len na základe nespochybniteľného seriózneho zdroja. Takže ešte raz: z akého zdroja čerpáte Vy? Nie je to vo Vašom prípade tak, že želanie sa stáva skutočnosťou?

        • Ignác Pospíšil napsal:

          Statistiky novokněží z Francie (zmíněny v tomto slovenskojazyčném rozhovoru)

          https://svetkrestanstva.postoj.sk/16342/abbe-jozef-hutta-vo-francuzsku-som-rebel-a-fundamentalista

          statistiky FSSPX

          https://laportelatine.org/qui-sommes-nous/la-fsspx-dans-le-monde

          a FSSP

          https://www.fssp.org/en/presentation-2/figures/

          , vlastní poznatky a zkušenost z rostoucího počtu kněží, celebrujících tradiční liturgii v České republice (i přes ziřivé sabotáže a pronásledování ze strany některých biskupů – největší výtečníci jsou v tomto směru biskupové Holub a Cikrle, v případě prvního už přinejmenším hraničící s kriminálním jednáním), tam mám docela přehled. Zároveň vím, že by kněží celebrujících tradiční liturgii by bylo mnohemm více, kdyby se nebáli pronásledování ze strany svých modernistických představených. Což platí i v mnoha dalších zemních.

          Přesto všechno počet příznivců tradiční liturgie mezi kněžími i laiky zřetelně roste. Což o něčem svědčí – o něčem přesně opačném, než byste chtěěl slyšet a než tvrdíte.

        • Anna Lavrova napsal:

          Ad Karol Dučák:
          Je opravdu zábavné, číst ty Vaše superlativy, jimiž opravdu nešetříte. „Vždy si preštudujem všetky dostupné zdroje“, „nikdy som nemal problém priznať si omyl“… Superlativy k Vám zkrátka patří jako k modernistovi civil. V právu se tomu říká dovolené reklamní přehánění čili dryáčnická reklama. To je dovoleno jen tehdy, když je přehánění rozpoznatelné průměrnému spotřebiteli, což je, vážený pane, ve Vašem případě bohatě splněno, protože na stránkách tohoto webu Vás průměrný čtenář již takto skutečně bere. Obávám se, že modernismu zde děláte medvědí službu svou svéráznou apologetikou, nemyslíte?

      • Karol Dučák napsal:

        Mám údaje zo Slovenska. Sväté omše v mimoriadnej forme rímskeho rítu sa slúžia v 11 kostoloch. Ak by ma chcel niekto podozrievať z neobjektívnosti a zaujatosti, upozorňujem, že tieto údaje uvádza Inštitút Summorum Pontificum Slovensko: http://missa.sk/omse-na-slovensku/.
        Na Slovensku je celkove 2627 rímskokatolíckych kostolov: https://www.dnes24.sk/na-kazdu-slovensku-obec-pripada-1-43-kostola-len-242-z-nich-nema-ani-jeden-265580.
        Tých 11 kostolov, v ktorých sa slúžia sväté omše v mimoriadnej forme rímskeho rítu, tvorí približne 0,4 % z celkového počtu rímskokatolíckych kostolov na Slovensku. Aj keby ich bol dvojnásobný počet, aj tak by netvorili ani 1 % všetkých kostolov. Možno máte v Čechách a na Morave inú situáciu, ale nerobím si žiadne ilúzie. Som realista a ako katolícky žurnalista a spisovateľ som povinný držať sa faktov a informovať veriacich pravdivo.

        • Ignác Pospíšil napsal:

          Slovensko nelze tak úplně dávat za klasický příklad, už protože tam je sloužení tridentských Mší bráněno ještě zuřivěji, než v České republice. (A překonat v restrikcích a sabotážích takové výtečníky, jako jsou monsignoři Holub či Cirkle, to už je výkon hodný zaznamenání do encyklopedie.)

        • Anna Lavrova napsal:

          Ad Karol Dučák:
          Na Slovensku je pouze 1 kostel a 1 kaple, kde se slouží mše sv. všech věků každou neděli. To představuje cca 2/2627 ze všech kostelů.
          Podle Msgre Hoyose papež Benedikt XVI. vyslovil v r. 2010 přání, aby tradiční katolická mše byla nabízena ve všech farnostech na světě (zdroj http://www.krasaliturgie.cz/clanky/texty/vatikansky-kardinal-papez-si-preje-tradicni-msi-v-kazde-farnosti.html). Píše se rok 2021 a na Slovensku už začali… :-/

          • Karol Dučák napsal:

            Ad Anna Lavrová: ja nemám problém s tým, že sa budú slúžiť sväté omše v mimoriadnej forme rímskeho rítu v každej farnosti. Ale to neznamená, že budem žiť v svete ilúzií a zavádzať veriacich údajmi, vytiahnutými z kúzelníkovho klobúka.
            Pán Pospíšil sa odvoláva na údaje FSSPX a FSSP. Ja som si to prečítal a zistil som nasledovné: samotné Kňazské bratstvo svätého Pia X. uvádza, že vo Francúzsku slúži sväté omše v nedeľu, vo sviatok a vo všedný deň na 125 pietnych miestach. A FSSP uvádza 260 miest s pravidelnými svätými omšami. Lenže to je len kvapka v mori! Vo Francúzsku je celkove vyše 40 000 katolíckych kostolov a kaplniek.

            • Ignác Pospíšil napsal:

              Pokud bychom ovšem sečetli místa obou bratrstev, jsem již u toho 1 %. S dalšími tradišními instituty a neorganizovanými kněžími se dostaneme daleko přes 2%:

              Nicméně já nerozporuji ani tak procenta, ale Vaše tvrzení, že situace se roky nemění, což je zjevná nerpavda (jak ukazují mnou dodané statistiky, podle kterých počet kněží sloužících tradiční liturgii výrazně roste).

        • Renda napsal:

          Slovensko je jednak v tomto pozadu , pak zde vládne papalatrie , servilita k biskupům , nedostatek informací. Čechy jsou na tom líp , tam je krize mnohem víc vidět. Mnozí Slováci si myslí , že Novus Ordo je jediná mše , nic jiného nepoznali. Jeden pár chtěl oddat v tradičním ritu. Kněz se servilně zeptal biskupa , ten pochopitelně řekl ne. Slovensko nelze dávat jako příklad.

          • Karol Dučák napsal:

            Ad Renda: Buď tej lásky a neber si Slovensko do úst. My sme na Slovensku nezbúrali ani jeden mariánsky stĺp ako vy v Čechách a neničili sme pamiatky svätého Jána Nepomuckého ako vy v rokoch 1919 – 1920. Tak buď tej lásky, Renda, a vynechaj Slovensko zo svojho slovníka.

          • Karol Dučák napsal:

            Ad Renda: Píšeš, že „Slovensko nelze dávat jako příklad.“ Lenže ak by ste v Čechách nemali poľských a slovenských katolíckych kňazov, nemal by u vás kto vysluhovať sviatosti, pretože nemáte ani dosť vlastných českých kňazov, aby ste udržali Cirkev pri živote. Koľko primícií českých novokňazov budete sláviť v Českej republike v roku 2021? Ak sú správne údaje, ktoré mám k dispozícii, tak v Čechách 2 novokňazov. Ešte aj na Morave je situácia už tradične omnoho lepšia a tam bude vysvätených 7 novokňazov: https://primice.cz/index.php/knezske-sveceni/.
            Na Slovensku sa aj v tomto pre Cirkev tak ťažkom roku 2021 chystá 29 (ak som správne počítal) primícií novokňazov: https://www.tkkbs.sk/view.php?cisloclanku=20210610024. Teda mnohonásobne viac ako v Čechách. Netvrdím, že je situácia Katolíckej cirkvi na Slovensku najlepšia. Mohla by byť aj omnoho lepšia ako v súčasnosti a ja dúfam, že sa tá situácia naozaj zlepší. Ale v každom prípade by som bol na Tvojom mieste, Renda, veľmi opatrný pri posudzovaní, či „Slovensko lze dávat jako příklad“. Nech mi je odpustená nekompromisná pravdovravnosť. Viem, že bolí, a viem, že rozšíri rady mojich odporcov a nepriateľov, ale ja nedokážem zatvárať oči pred pravdou.

      • Anthracit napsal:

        Obdivuji se trpělivosti, kterou máte s tímto slovenským arogantem.

      • David napsal:

        V pražském semináři je asi 15 seminaristů, zatímco v semináři FSSP je jich 80. Možná že u nás i jinde dojde k tomu, k čemu došlo za argentinského biskupa, nějakého Bergoglia, že se vyprázdnily semináře.

        • Anna Lavrova napsal:

          Ad David:
          Dovolím si Vás opravit: Jak píše Colonna v knize Papež diktátor na str. 30 českého překladu od paní Cekotové, P. Bergoglio po dobu 6 let, co působil jako provinciál, jezuitský seminář, do té doby upadající a rozežíraný modernismem a teorií osvobození, naopak postavil na nohy. V té době ještě nesympatizoval s teorií osvobození, neboť nebyla blízká jeho plebejskému uvažování, když byla vlastní spíše marxistickým intelektuálům z vyšší společnosti, mezi které on nepronikl. P. Bergoglio se proto jevil jako konzervativec, což mu však – dle jemu vlastnímu peronismu – nebránilo, aby otočil, kdykoli to bylo k něčemu užitečné.

    • M.R. napsal:

      Jak můžete vůbec říct „ctím každého…“ a hned v následující větě druhé drsně urážet, abyste pak o nich řekl „zástup mojich „verných“ nepriateľov“.
      Zdůrazňujete svůj nepřátelský postoj označováním nového rituálu stvořeného modernisty za „řádnou formu“ a Mši Sv. podle římského misálu za „mimořádnou“. Stavíte se na stranu biskupů, kteří uvedený nový rituál zavedli do našich kostelů a kteří tradiční latinskou mši potlačují a raději nechají kostely spadnout než aby v nich byla tradiční latinská Mše Sv.
      „Nekompromisná pravdovravnosť“ by se mohla projevit třeba v tom přiznat si, že snahou posledních biskupů na Petrově stolci bylo zničení víry a toho, že se jim to téměř podařilo.

    • Renda napsal:

      Kněží celebrujici katolický obřad roste. Že bratia jsou v tom pozadu svou typický slepou poslušnosti k biskupom na věci nic nemění. Ve Vranově je průvod možná hezký , jak uvedl Dr. Malý , kněz většinou improvizuje. U FSSPX se schází cca 300 lidí. Bugniniho obřad je sám o sobě povrchní a ošklivý , i kdyby ho kněz sloužil dle rubrik.

    • Nazývat věci pravými jmény napsal:

      Pane Karol Dučák: termíny „řádná“ a „mimořádná“ jsou zcela zavádějicí. Řádná forma byla a vždy bude ta tradiční,která má kontinuitu až k apoštolům a nikoliv nově vzniklý zednářsko-protestansko-katolický paskvil. To,že se útočí na Pravdu tím,že se dá věcem naprosto nevhodné až lživé označení je celkem normální taktika ďábla a jeho služebníků, katolíci by však měli po vzoru evangelia nazývat věci pravými jmény.

      Doporučuji Vám přečíst taktéž pasáž z Písma sv. o úzké a široké cestě. Pak Vám možná nebude záležet na tom, kolik procent slouží to či ono. Pokud člověk chce následovat Cestu,Pravdu a Život patrně nebude nikdy úplně v hlavním proudu. Stačí si přečíst prakticky jakýkoli životopis světců minulých století…. kdyby byli šli cestou „demokratické“ většiny patrně by se svatořečení nikdy nedočkali. Katolická církev nám je dává za příklad následování..porozjímejte nad tím jak úžasné je být na mši, kterou žárlivě milovali lidi jako Sv.Jan Bosco, Sv.J.M.Vianney, Sv.Maxmilián, Sv.Alfons aj.. Údaj o tom,kolik procent chodí tam či onam rozhodně nikdy nemůže sloužit jako argument pro správnost/nesprávnost oné cesty. Je to zajímavý statistický ukazatel, který může sloužit k pochopení některých věcí, nic víc.

      „Po ovoci poznáte…“Jestliže nevidíte ovoce NOM, II Vaticana a současné většinové hiearchie, které smrdí svojí zkažeností na tisíce námořních mil, pak Vám skutečně není rady ani pomoci a nemusíte se exhibovat tady na katolickém webu,kde se snažíte vést rádoby učenou pseudo-diskusi a utvrzovat se v naivní představě,že na poli pravdy a lži vede nějaká střední cesta, kterou se snažíte s jistou dávkou schizofrenie jít.

      Pax.

  7. Renda napsal:

    Boží Tělo nomaci slaví většinou v neděli. Průvody jsou vzácné , většinou to odbudou v kostele . Přece nebudeme dělat lidem divadlo , je jejich odpověď. Arc. Graubner vyzval vyučující na CMTF , aby šli do průvodu. Oni dost neochotně souhlasili. Kvitovali to , že najednou byli zahrádky v ulicích plné , lidí je měli za exoty.
    Ve Zlíně byl průvod BT naposledy r.58. Pak v letech 68-69 …a až r.2016. Taková událost , vyjdou sloužit na náměstí. Kde byli těch 26 let? Průvod z kostela a do kostela , bez 4 oltářů. A to musí být nějaké oltáře ? To byla jejich odpověď.

  8. Václav Ledecký napsal:

    Pane doktore Malý, pokud máte rád pravověrné Božítělové průvody, proč Vám stojí zato se zahazovat a ještě chodit do těch NOMáckých, jako včera v Brně u minoritů?
    Jedinou omluvou k tomuto jinak zavrženíhodnému jednání by Vám bylo ospravedlnění, že jste tam byl „na kontrole“ z pověření děkanátu FSSPX…

  9. Dr. Radomír Malý napsal:

    Ad V. Ledecký : Byl jsem v neděli na tradiční mši sv., ne na NOM. Na BT k minoritum jsem se šel podívat že zvědavosti, abych mohl srovnávat, když vás to zajímá. Jako publicista musím a chci být informován. Ostatně cojste tam dělal vy, když jste takový odpůrce NOM?

    • Dr. Radomír Malý napsal:

      A ještě ad V. Ledecký a také ad redakce:
      Pane Ledecký, chci vás upozornit, že jsem katolický žurnalista a veřejně činný publicista a když píši o přednostech tradičního BT proti BT v NOM, tak potřebuji srovnání. Má účast na BT u minoritů byla motivována ryze profesním zájmem, pokud jste to nepochopil, vyprošuji si proto označovat to jako „zavrženíhodné jednání“. I tentokrát mohu říci, že tradiční BT se nedá srovnat s tím podle NOM.
      Tady ale jde o něco jiného. Vy sám se odsuzujete tím, co bych oprávněně nazval špiclováním a fízlováním. Užil jsem si toho dost za komunistů – a poté od pseudokatolických modernistů, musel jsem např. zdůvodňovat ještě v době, kdy jsem přednášel na teol. fakultě, co jsem dělal při jedné slavnosti na Faměrce, kde mě kdosi vyfotil a dal to na internet. Mrzí mne, že tyto odporné praktiky někdo zavádí i v Tradici. Naštěstí, pokud je mi známo, jste nejspíš ojedinělý případ.
      Nikdy bych se nesnížil ke špiclování, kam kdo chodí na liturgii. Mezi tradicionalisty je to různé. Divil byste se, kolik katolíků přítomných v neděli na tradiční mši sv. u sv. Michala, ale i na Faměrce, je vidět ve všední den v kostele na NOM. Netajím, že ve všední den tam také zajdu a několikrát jsem na tomto webu vysvětlil, proč, nebudu to znovu opakovat. Jiní tradikatolíci zase naopak nejdou ani na tradiční mši sv. slouženou diecézním knězem, protože tento kněz celebruje také NOM. Nehodnotím to, je to věc svědomí každého a nepřísluší ani mně, ani vám, ani komukoliv jinému role samozvaného inkvizitora. Kdo se k tomu sníží, vydává sám svědectví o své duchovní úrovni, já jej hodnotit nemíním.
      Prosím ale redakci, tj. pana Ignáce, aby zvážil, jestli pouštět do diskuse příspěvky, které vycházejí z nerespektování soukromí jednotlivců a na základě toho je dehonestují. Vůbec nejde o mě, jsem už ve svých letech a zkušenostech na leccos zvyklý, ale o pověst tohoto webu, jehož si velice cením.
      Někteří radikálové patrně dosud vůbec nepochopili, že tady jde o mnohem víc než o to, kam kdo chodí na liturgii. Tady se systematicky likviduje katolická věrouka a mravouka, tu je třeba bránit a ukazovat všem jedinou pravdu, která je pouze v Katolické církvi. Samozřejmě s tím souvisí i obrana tradiční liturgie, jenže ta nemůže být vedena stylem „vy, co chodíte na NOM, jste heretici a my s vámi nechceme mít nic společného…“ Těm lidem je třeba pozitivně odhalit krásu – a ještě více pravdivost – tradičního obřadu a to, o co jsou v NOM ochuzeni, ne se vůči nim negativně vymezovat. Ale to by bylo na jinou debatu.

      • Karol Dučák napsal:

        Ad Dr. Radomír Malý: Ďakujem za Váš prístup, ojedinelý v celej tejto polemike. Budem sa opakovať, ale znovu konštatujem, že svojím intelektom a vystupovaním vysoko prečnievate ponad úroveň ostatných pisateľov. Namiesto toho, aby sme my, katolíci, žili v láske a porozumení bez ohľadu na to, akú formu rímskeho rítu preferujeme, na radosť diabla sa štiepime. Satan musí mať naozaj nesmiernu radosť z toho, ako sa mu podarilo rozštiepiť katolíkov na rôzne tábory. Veď to je jeho majstrovská stratégia: Divide et impera! (Rozdeľ a panuj!) Vďaka nej už dostal do pekla toľko ľudí, ktorí si mysleli, že len oni majú monopol na Pravdu a zabudli na to, že jedine Boh má monopol na Pravdu. Pán Dr. Malý, ďakujem za racionálny hlas v tejto polemike. Snáď nedopadne tak, ako semeno, zasiate na kraj cesty.

    • Václav Ledecký napsal:

      Pane doktore, na onom průvodě jsem nebyl osobně, informaci mi sdělil známý, který se průvodu zúčastnil a s potěšením mi sdělil, že Vás viděl v průvodu, takže prý to s úrovní tohoto průvodu nemůže být tak špatné, když se ho účastnil i dr. Malý (to mi říkal, protože ví, že já takový NOM průvod neuznávám). Považte tedy, prosím, pane doktore, že pro četné NOM katolíky jste – přestože se neobjevujete na stránkách Katolického týdeníku, v relacích Radia Proglas či vysílání TV NOE – nezpochybnitelnou morální a teologickou autoritou!!! Pokud si tedy vyjdete do takového průvodu „jen“ na informační kontrolu pro své potěšení (bez označení žlutou vestou „PRESS“), ovlivňujete smýšlení a jednání mnohých…

      P.S.: Zajímalo by mě, jaké závěry či soukromé postřehy jste si z tohoto průvodu tedy odnesl.

      • M.R. napsal:

        Ad Ledecký: „Nikdy jsem tam nebyl a osobně jsem nic neviděl, jen doslechu…ale teď to musím nahlásit i se jmény“.
        To, že nějaká žlutá vesta chrání před ovlivňováním veřejnosti, je zajímavá myšlenka, ještě by bylo třeba se podělit o informaci, která tisková agentura (Press“) neovliňuje veřejnost.

  10. Karol Dučák napsal:

    Ad Anthracit, David, M.R., Renda, Nazývat věci pravými jmény:
    Mne sú srdečne ukradnuté vaše primitívne rečičky. Pre mňa ja alfou a omegou to, čo si o svätej omši v riadnej forme rímskeho rítu myslí ten, ktorý je pre mňa jedinou rozhodujúcou autoritou, teda Ježiš Kristus. A Ježišovou jasnou a jednoznačnou odpoveďou je veľké množstvo eucharistických zázrakov, ktoré sa našich omšiach podľa misála Pavla VI. odohrávajú. Nepočul som o tom, že by sa eucharistický zázrak udial na protestantskej bohoslužbe. Len na katolíckej svätej omši buď v mimoriadnej, alebo riadnej forme rímskeho rítu. A v posledných desaťročiach dochádza k eucharistickým zázrakom najčastejšie práve na svätých omšiach podľa misála Pavla VI. Kristus by na týchto svätých omšiach určite neurobil eucharistické zázraky, ak by to neboli pravé a sväté formy liturgie.
    Ostatne, aby som nemusel veľa vypisovať, ponúkam k nahliadnutiu svoj článok: http://www.priestornet.com/2016/08/svatost-omse-pavla-vi.html.
    Aj keby sa Anthracit, David, M.R., Renda, Nazývat věci pravými jmény, či ktokoľvek iný postavil na hlavu a odrážal sa ušami, nezabráni Kristovi prísť na každú svätú omšu v riadnej
    forme rímskeho rítu a uskutočniť tam dva najväčšie zázraky pod slnkom. Tým prvým je zázrak transsubstanciácie, tým druhým je sväté prijímanie, teda to, že ja, úbohý hriešny smrteľník sa môžem dotýkať Spasiteľa najprv ústami a jazykom, ale potom aj každou bunkou svojho tela, samozrejme za predpokladu, že nie som v stave smrteľného hriechu. Každý deň chodíme s manželkou na svätú omšu, každý deň prežívame tieto zázraky a toto je pre nás alfa a omega nášho katolíckeho života. Predovšetkým kvôli týmto zázrakom chodím denne na svätú omšu. Jeden jediný eucharistický zázrak na svätej omši podľa misála Pavla VI. je pre mňa presvedčivejším argumentom o pravosti a katolicite svätej omše v riadnej forme rímskeho rítu, ako tisíc pseudoargumentov „odborníkov“, ktorí pravosť tejto omše spochybňujú.

    • Renda napsal:

      Řádnou formou je mše svatá všech časů , ne Bugniniho zprotestantizovany výtvor.

    • Radomír-1 napsal:

      Ad Karol Dučák:

      „A v posledných desaťročiach dochádza k eucharistickým zázrakom najčastejšie práve na svätých omšiach podľa misála Pavla VI. Kristus by na týchto svätých omšiach určite neurobil eucharistické zázraky, ak by to neboli pravé a sväté formy liturgie.“.

      1. Pri všetkých súčasných zvrhlostiach, ku ktorým dochádza v pokoncilnej liturgii po desaťročiach protikatolíckej pokoncilnej revolúcie v Cirkvi, a to aj vzhľadom na hanebné liturgické nakladanie s Božím Telom na rukách laikov počas pokoncilnej liturgie, neprekvapilo by ma, ak by Vami uvádzané eucharistické zázraky neboli všetky pravé, ale niektoré aj fingované. Ale povedzme, že všetky Vami uvádzané eucharistické zázraky boli skutočne pravé. Ani v takom prípade nemožno súhlasiť s Vaším záverom, že to musí znamenať jedine to, že pokoncilná liturgická forma je Spasiteľovi milá rovnako, ako tradičná.

      2. Možno položiť otázku, či skutočne pravý eucharistický zázrak v pokoncilnej liturgii nemá na rozdiel od Vášho prístupu vyzvať práve naopak na návrat k stáročnej a tradičnej eucharistickej úcte k Božiemu Telu. Lenže práve v tom je problém Vášho prístupu, ktorý odmieta akceptovať pokoncilnú zmenu vo vnímaní samotného kňaza, biskupa a pápeža, ktorí vystupujú dnes ako predsedovia zhromaždenia veriacich vo vetre demokratizačných tendencií. Som presvedčený, že pred Eucharistiou sa má kľačať, a Spasiteľ požaduje práve túto pokoru na katolíckej liturgii od nás pre naše dobro. Pokoncilní modernisti odstránili najmä toto liturgické kľačanie, a teraz dokonca presadzujú pobehovanie laikov s Eucharistiou na vlastných neposvätených rukách. Možno nemám potrebné informácie, ale nevšimol som si, že by Vám toto súčasné liturgické šliapanie po Eucharistii nejako zvlášť prekážalo. Ak sa mýlim, prepáčte.

      3. Spasiteľ môže spraviť zázrak kde chce, narodil sa v biednych a nevľúdnych podmienkach. Lenže to neznamená, že tam, kde On príde so zázrakom, On tým aj schvaľuje všetky podmienky, v ktorých sa nachádzal. Každé dieťa by sa malo narodiť vo vľúdnych podmienkach a rovnako každá liturgia má prinášať Spasiteľovi dôstojnú poklonu. Preto pochybujem, že Spasiteľ si želá, aby deti prichádzali na svet do nevľúdnych podmienok len preto, lebo On tak prišiel na svet. Preto pochybujem, že sprotestantizovaný liturgický obrad vytvorený s pomocou heretikov, Spasiteľ schvaľuje a podporuje len preto, že ho poctil aj svojím eucharistickým zázrakom. Skôr to vnímam ako Jeho mocný výkrik kvôli pokoncilným liturgickým zločinom, nie ako pozdrav a pochvalu od vzácnej návštevy, ktorej sa páči v navštívenom príbytku.

      4. Platnosť liturgického obradu je síce základným rámcom pre existenciu katolíckej liturgie, lenže ani zďaleka nezahŕňa problematiku nevhodných liturgických zmien, ktoré zásadne ovplyvňujú pravovernosť katolíkov a duchovný život.
      Súčasný rozvrat pokoncilného katolíckeho života, ktorý odmieta nadviazať na liturgickú tradíciu Cirkvi a dokonca bojuje proti nej, je dôsledkom toho, že revolúcia proti Cirkvi a katolíckej viere realizuje sa práve na liturgickom poli.

      • Karol Dučák napsal:

        Ad Radomír-1: Viete veľmi dobre, že sa systematicky venujem štúdiu vývoja katolíckej liturgie od čias apoštolov až po dnešné dni. Minule som narazil na prameň, ktorý mi dáva za pravdu. Svätý Peter, prvý pápež, slávil prvé sväté omše za obetným stolom tvárou k veriacim. Píše o tom talianska mystička Maria Valtorta. Chystám o tom ďalší zo série článkov. Keď bude hotový, dám link na ten článok Vám a aj všetkým čitateľom. Už teraz viem, že budete oponovať: „Lenže to je archeologizmus.“ No áno, lenže ja mám silný protiargument: ak Boha neurážalo, že prvý pápež svätý Peter slávil prvé sväté omše za obetným stolom tvárou k veriacim, nemôže ani dnes urážať Boha, ak takto slávia celebranti pri riadnej forme rímskeho rítu sväté omše dnes. Boha neuráža vonkajšia forma. Boha uráža to, že prichádzajú veriaci v stave ťažkého hriechu a idú na svätokrádežné sväté prijímanie. To uráža Boha! Ak prichádza na tradičnú omšu veriaci v stave smrteľného a ide na sväté prijímanie, nič mu nepomôže to, že kňaz slávi svätú omšu obrátený na Východ podľa misála z roku 1962, alebo ešte staršieho misála Pia V. Pomôže mu len kajúcnosť a svätá spoveď.
        Keď čítam Vaše riadky, Radomír-1, uvedomujem si, aké ťažké to mal Ježiš v zápase s farizejmi a zákonníkmi. Tí si tiež potrpeli na formu, ale nie na obsah. Záležalo im na tom, ako kto koná, ale nie na to, či naozaj miluje blížneho ako seba samého.
        Najdôležitejšia nie je forma. Najdôležitejšie je, či veriaci príde na svätú omšu očistený od hriechov a s láskou k Bohu a blížnym.
        To je ako v tom podobenstve o farizejovi a mýtnikovi. Príde mýtnik pred oltár a povie: „Bože, ďakujem Ti, že nie som ako ostatní ľudia: vydierači, nespravodlivci, cudzoložníci, modernisti,
        alebo aj ako tento mýtnik, ktorý chodí na novú liturgiu podľa misála Pavla VI. Pozri, ja chodím na jedine pravú, omšu všetkých vekov.“
        Za tú dobu mýtnik tam vzadu sa bije v prsia, neodváži sa pozrieť pred seba a opakuje: „Bože, buď milostivý mne hriešnemu.“ Čo myslíte, kto odíde ospravedlnený domov?

        • Radomír-1 napsal:

          Ad Karol Dučák:

          Je zjavné, že nereagujete na moje poznámky o rastúcom znevažovaní Najsvätejšej Sviatosti oltárnej v pokoncilnej liturgickej mizérii, a venujete sa detailom, ktoré význam eucharistickej úcty nemôžu prevyšovať, a ktoré vo svojom komentári ani nespomínam.

          Vašu poznámku, v ktorej presadzovanie dôstojnej liturgickej formy v súlade so stáročnou liturgickou tradíciou považujete zjavne za zbytočný formalizmus pokryteckých farizejov, nemožno ani komentovať. Zastávate tak postoj, ktorý odporuje aj pokoncilným cirkevným dokumentom.

          Nezabúdajme aspoň na dokument Redemptionis sacramentum, z roku 2004:

          „169. Tam, kde sa vyskytuje svojvoľnosť v slávení posvätnej liturgie, skutočne dochádza k falšovaniu katolíckej liturgie. Svätý Tomáš napísal, že „dopúšťa sa hriechu falošnosti, kto v mene Cirkvi preukazuje kult Bohu v rozpore so spôsobom, ktorý božskou autoritou ustanovila Cirkev, a ktorý je v Cirkvi obvyklý“.

          Niektorí ľudia skutočne akoby nechceli vidieť, že stáročná liturgická tradícia predstavujúca v najvyššej miere „osvedčenú obvyklosť“, je prenasledovaná a znevažovaná v súčasnosti zjavne v rozpore už aj s pokoncilnými cirkevnými dokumentmi.

          Takže aj v zmysle vyššie citovaného pokoncilného cirkevného dokumentu možno uviesť, že vhodnosť liturgickej formy so zreteľom na liturgickú tradíciu nie je nejaká vonkajšia ozdoba namysleného farizeja, ale mantinel, ktorým starostlivá cirkevná tradícia chráni liturgický poklad pred útokmi heretikov. Eucharistia a jej katolícke chápanie v liturgii je tento najcennejší poklad. Ak chceme zamedziť svätokrádežnému prijímaniu Eucharistie, dôraz na osvedčenú tradičnú liturgickú formu nie je zbytočnou prekážkou, ale naopak, pomocou, aby k tomu nedošlo. Bez tejto pomoci k tomu nemusí dôjsť hneď, ale riziko bude väčšie. Desaťročia pokoncilného liturgického vývoja to jasne preukázali. Na dôstojnosti liturgickej formy skutočne záleží.

          Jedným z útokov heretikov na Katolícku cirkev a na Božie Telo bolo práve zavádzanie svätého prijímania spôsobom na ruku. Slovensko v posledných mesiacoch prechádza satanským zaškolením v tomto liturgickom znevažovaní Spasiteľa, a mám pocit, že sme už nie len dobehli, ale aj predbehli okolité štáty. Stále neviem, čo si o tom myslíte, a ako na to reagujete. Ale nemienim to z Vás ťahať, ak si to necháte pre seba, a rešpektujem to.

          Zákernosť tohto satanského ťahu proti Božiemu Telu snažil som sa charakterizovať v tomto článku:

          https://blog.postoj.sk/57986/svate-prijimanie-na-rukach-revolucie.

          • Karol Dučák napsal:

            Ad Radomír-1: Nikdy som neschvaľoval prijímanie na ruku. Aj v súčasnej dobe vidím v našom chráme, že veriaci sa rozdelili. Ja, moja manželka, aj mnohí iní veriaci sme ostali verní prijímaniu do úst. Aj v dobe, keď bolo prijímanie do úst nariadené slovenskými biskupmi, som to ignoroval a prijímal som od úst. Ostatne, kňazi vtedy hovorili, že ten,
            kto má výhrady k prijímaniu na ruku, nech sa zaradí na koniec a prijíma do úst.
            Žiaden kňaz mi nikdy neodmietol podať prijímanie do úst, keď videl, že mám ruky pri tele a vyzdvihol som bradu, čím som naznačil, že chcem prijímať do úst. Iná časť veriacich striktne dodržiava nariadenie biskupov. Neschvaľujem ani miništrovanie dievčat. Na Slovensku bolo v minulosti výnimočné, ale už sa aj u nás začína zavádzať. Aktívne proti tomu bojujem a schvaľujem miništrovanie žien len vo výnimočných prípadoch, ktoré uvádza Kódex kánonického práva z roku 1917, povoľujúci miništrovať ženám len tam, kde nie sú muži. Teda napríklad ak príde kňaz sláviť sv. omšu do kláštora, v ktorom žijú rehoľnice v klauzúre, je logické, že tam bude miništrovať rehoľníčka. Takisto služba akolytky by mala byť dovolená výhradne rehoľníčkam a aj to len v rozsahu, v akom bola v Katolíckej cirkvi dovolená pred rokom 1970. To, čo sa zavádza v súčasnosti, je zlé.
            Aj čítanie lektoriek v civilnom odeve od ambony považujem za problém. Chcem navrhnúť liturgickej komisii na Slovensku presunutie ambony v kostoloch do chrámovej lode, takže
            takže lektori by čítali v chrámovej lodi a nevstupovali by do presbytéria. Inou možnosťou by bolo zabezpečiť, aby lektori čítali z chrámovej lode s mikrofónom, ktorý by mali v ruke s tým, že lekcionár by mali na lavici. Vídam to na gréckokatolíckych omšiach na Slovensku. Jednoducho do presbytéria by mali mať prístup len celebranti a miništranti.
            Tiež prijímanie na kolenách by bolo potrebné umožniť aspoň tým, ktorí si to výslovne želajú, a tam, kde je to možné. Mne samému zo zdravotných dôvodov lepšie vyhovuje prijímať po stojačky, pretože mám problém s ľavým kolenom a jeden čas mi dokonca hrozila operácia, avšak nakoniec mi ortopéd zachránil koleno aj bez operácie. Prichádzajú na prijímanie aj ľudia na invalidnom vozíku a tí by si nemohli kľaknúť, aj keby chceli. Tiež pri svätej omši pod širákom by bol problém kľaknúť si niekam do trávy alebo blata pri svätom prijímaní. Riešením by bolo umožniť aspoň v kostoloch, kde sú kľačadlá, a tým, ktorí to chcú, prijímať na kolenách. Jeden kňaz v Bratislave mi povedal, že on najprv podá sv. prijímanie tým, ktorí chcú po stojačky a potom ide ku kľačadlu, kde kľačia veriaci, ktorí chcú prijímať na kolenách. Vyhovie teda všetkým.
            Poviem to jednoducho tak, že Katolícka cirkev by sa mala vrátiť do situácie, aká bola na Slovensku pred rokom 1989. Miništrovali len chlapci, prijímalo sa len do úst, ženy pri oltári boli neznámym pojmom a nezavádzali sa cudzie praktiky zo Západu.

            • M.R. napsal:

              „cudzie praktiky zo Západu“ – budu Vás citovat:“ Vy ste viac ako pápež?“
              Tyto praktiky zavedli poslední 3 muži, kteří byli na Petrově stolci. Například v Argentině v době, kdy P. Jorge Bergoglio byl prvním biskupem v Buenos Aires, byly důchodkyně jako ministrantky,lektorky, „pozdravení pokoje“ jako skutečný polibek na tvář…. Sv. přijímání pouze do ruky.

    • M.R. napsal:

      …“nezabráni Kristovi prísť na každú svätú omšu“… Vaše tvrzení, pane Dučák, je falešné: jak snad víte, záleží také na intenci.

    • M.R. napsal:

      Ad p. Dučák: „Mne sú srdečne ukradnuté vaše primitívne rečičky.“. Nevím, jestli je to ta proslulá „pravdovravnosti“, ale pokud by to bylo skutečně „srdečne ukradnuté“, tak byste asi nemusel tak plýtvat invektivami.
      Řádná Mše Sv. je zamozřejmě ta „tradiční latinská“, případně „staroslověnská“ a „řecká“, jelikož tohle jsou tradiční liturgické jazyky. Jestliže kdokoli změní označení „řádné“ na „mimořádné“ (jak to provedl římský biskup), tak se jedná o terminologický převrat, který lze klasifikovat jako propagandistickou lež.

      • Karol Dučák napsal:

        Ad M. R.: Označenie svätej omše podľa misála Pavla VI. ako riadnej formy rímskeho rítu zaviedol pápež Benedikt XVI. Pokiaľ iný pápež nezmení toto označenie, dovtedy bude pre mňa jedine platné. Vy ste viac ako pápež? Možno tomu niekto uverí, ale ja nikdy.

        • M.R. napsal:

          Kdokoli, kdo bojuje proti Kristu, je „Antikrist“, a pokud proti němu bojuje i nějaký biskup (klidně ten z Efezu, ze Sard, nebo z Říma), potom je Vám jistě známo, co říká apoštol Jan – podle jména je živ, ale je mrtev.
          Jak P. Wojtyla, tak P. Ratzinger, tak P. Bergoglio, všichni tři, které jsme zažili a zažíváme usilovně bojovali proti Kristu například revolucí na 2. vati. koncilu, klaněním se cizím modlám – viz setkání v Assissi a jinde (buddha na oltáři, pačamáma) a další protikřesťanské akce uvedených mužů. Tito muži změnili Mši Sv. k nepoznání tak, že se od protestantského setkání často neliší vůbec v ničem.
          K Vaší otázce – ne, nejsem „víc než oni“, ale také nejsem slepý.

        • Renda napsal:

          Jindy zas novou mši označil jako banální produkt ušitý horkou jehlou. Kard. Ratzinger nevěří v neměnnost víry , židy bychom neměli obracet . Jako umírněný modernista je považován za konzervativce.

    • Pan Contras napsal:

      Mimořádné Boží působení může existovat i při NOM, jde-li o platnou konsekraci, ale jinak je tento výtvor promulgovaný Montinim paskvilem, ohrožujícím pravidelnou konzumací katolickou víru v obětních podstatu mše svaté.

      Blahodatný oheň se taky ukazuje po schizmatu v roce 1054 u nesjednocených dodnes a dokonce podle starostylního kalendáře. Váš argument je vedle, ale zase tu děláte vlny. Dlouho jsem o vás neslyšel, ale vidím, že tu bude zábava.

  11. bohuš napsal:

    joj pánko Dučák opět nezklamal

  12. Lu-Ma napsal:

    Boží Tělo v Jaidhofu 2021
    https://www.youtube.com/watch?v=R6gc97lM0bs
    bez náhubků, bez šikany, důstojné a radostné – nádhera
    přední lavičky byly rezervovány pro vlajkonoše, proto byly prázdné, ale pod stromy ve stinu v parku bylo plno, byla slyšet polština, maďarština i češťina

    • Qweėëęēěéèêrřtťzźžžuūüùůúûiīìįïîíoōøœõòôöópaæãåāáàâäsśšßdďfghjklyýÿxcćčçvbnńňñm@#$_&-+()/*"':;!?~`|•√π÷׶∆£¢€¥^°={}\%©®™✓[]% napsal:

      A pak někdo z nich nakazí těhotnou ženu nebo mou babičku. Umřelo nejvíc lidí od války a Vám je to úplně buřt, a to koňský buřt s boubelem. To si taky můžete uvědomit, až budete chrčet s indickou mutací, protože na Vás nevybude ventilátor. Škoda, že nelze jít na exkurzi do nemocnice, možná by to někomu otevřelo oči.

      Pozn. Ten název jsem použil, aby si toho každý všiml a já tak varoval co nejvíce lidí, není to projev omezenosti, ale něco jako velká výstražná značka. Prosím reagovat na obsah komentáře, ne na název.

      • Anthrazit napsal:

        Snad je vaše babička na smrt připravena, přijde s chřipkou i bez ní. Koho tady chcete varovat mi není jasné, rozesmál jste však mnohé.

        • Qweėëęēěéèêrřtťzźžžuūüùůúûiīìįïîíoōøœõòôöópaæãåāáàâäsśšßdďfghjklyýÿxcćčçvbnńňñm@#$_&-+()/*"':;!?~`|•√π÷׶∆£¢€¥^°={}\%©®™✓[]% napsal:

          Chci varovat ty, kdož nedodržují preventivní opatření a ty, kdož se s takovými musejí stýkat. To, že umřelo nejvíc lidí od války, je nezvratný fakt. Už mám dost lidí, kteří říkají, že je to jen chřipečka. Viz Indie. Kdo se rozesměje z varování před velikým neštěstím, je nemoudrý. Když chcete, tak si umřete, kuřte, jezte kilo sádla a deset hamburgerů denně, ale neohrožujte ostatní.

          Strachuji se lidí, kteří mají větší starost o nevynechání růžence než o to, jestli nakazí druhé nemocí, která je zabije.

          • Anthracit napsal:

            Chřipečku neznám, jen chřipku, nejnověji čínskou. Že u nás umírají mnozí není překvapivé, máme obyvatelstvo tak staré, jako nikdy předtím, čím více bude starých, tím více bude umírajících, to chápou i jen slabým rozumem obdaření. Co s tím má co dělat Indie nebo strava netuším, klidně se krmte naklíčeným zrním, noste si třeba sárí, děste se tabáku, ale nepřibližujte se maskovaný jako lupič, což je mezi svědky covidovými v módě, někdo by se mohl cítit přepaden a ohrozit vaše zdraví doopravdy.

            • Jifhfzfufzffzg napsal:

              V Indii přece covid zabíjí nejvíce lidí. Nehraje, že to nevíte. Já nechci jíst naklíčené zrní. Jen jsem řekl, že můžete poškozovat své zdraví, ale ne cizí.

              Jo vyhrožovat by se zachtělo?

              • Anthracit napsal:

                Vzhledem k počtu obyvatel nejsou počty osob, které snad v Indii zemřeli na čínskou chřipku, nijak vysoké. Nehraje, že byste si to nepočítal.. Vlastně hraje, vzhledem k tomu, co jste zde dosud vyplodil, hraje.

                Co jste řekl je stejně bezvýznamné jako nesmyslné, přesto však budu doufat, že se překonáte a pokusíte se rozvést, komu se zachtělo vyhrožovat a čím.

              • Ignác Pospíšil napsal:

                Pánové, už to stačí. Ukončuji to.

      • George Smiley napsal:

        Reagovat na obsah komentáře? Míníte ten výkřik, který svou nesmyslností zcela koresponduje s hloupým „jménem“ v titulku?
        Cmon…

      • Lu-Ma napsal:

        Děkuji, že Vám tolik leží na srdci mé svědomí a mé zdraví.

      • Lu-Ma napsal:

        „Umřelo nejvíc lidí od války a Vám je to úplně buřt, a to koňský buřt s boubelem.“

        https://www.czso.cz/csu/czso/obyvatelstvo_hu
        Tab. 1 Pohyb obyvatel České republiky v letech 1785–2020: absolutní údaje
        04.06.2021 (kód: 130070-21) Zemřelí (absolutní počet)
        1946 134568
        1980 130407
        1981 130765
        1982 130765
        1983 134474
        1984 132188
        1985 131641
        1986 132585
        2020 129289
        a
        Tab. 2 Pohyb obyvatel České republiky v letech 1785–2020: relativní údaje
        04.06.2021 (kód: 130070-21) Zemřelí (na 1000 obyvatel)

        Za rok 2021 můžeme počty zemřelých v prvních 4 měsících srovnávat pouze s roky 2011-2020.
        https://www.czso.cz/csu/czso/obypz_cr
        Graf 3 Počet zemřelých (absolutní) podle kalendářních měsíců v letech 2011–2021
        15.06.2021 (kód: 130184-21)
        Tato data ukazují, že došlo k nárůstu úmrtí v prvních měsících roku 2021 oproti rokům 2011 – 2020, ale nic víc. Proto Vás snažně prosím, abyste byl s podobnými výše uvedenými hysterickými výkřiky opatrný.
        Děkuji

        • jl napsal:

          Navíc je dobré pamatovat na takový detail – stále není známo, kdo na co roku 2020 vlastně umíral. Známe počty úmrtí, víme o existenci všemožných regulací – např. plošném ministerském zákazu výkonu zdravotnické péče, víme o jednom mediálně a sociálně-inženýrsky vděčném viru.

          Ředitel Ústavu zdravotnických informací a statistiky Dušek na podzim hovořil o vypracování zprávy zabývající se příčinami úmrtí za r. 2020, která měla vyjít v průběhu ledna. On sám se v té době zmiňoval redukci úmrtí tehdy přičítaných kovidu na cca třetinu. Podobně se o něco později vyjádřil ministr zdravotnictví.

          Nyní se pomalu chýlí ke konci pololetí a zpráva, z níž bylo citováno již před vánoci, stále nikde.

          https://www.novinky.cz/domaci/clanek/na-co-loni-umrely-tisice-lidi-stat-to-zatim-nedokazal-zjistit-40354162

          https://www.novinky.cz/domaci/clanek/v-cesku-zabiji-vedle-covidu-i-neco-jineho-stat-neni-schopen-rict-co-40363368

          Kdo je zde vlastně obchodníkem s koňskými buřty?

        • Ufugugugugugugugufufufug napsal:

          Všude se dočtete o patnáctiprocentním nárůstu, to je největší nárůst od války. To je sedmnáct tisíc lidí málo? Kolik lidí má Vaše město/obec?

          • Ufugugugugugugugufufufug napsal:

            Jde taky o pohyb celkového počtu obyvatel, použít absolutní čísla je nevhodné.

          • Anthracit napsal:

            Jakože někde vymřela obec a všude jinde byl klid? To byste měl popsat podrobněji, zaujal jste mne, možná nejen mne.

            • Gzfzfhghfzftrtt napsal:

              Vůbec ne. Ale jen jsem Vám chtěl ukázat, jak velký je to problém, když umře tolik lidí. Na tu nemoc umřelo sedmnáct tisíc lidí, a Vy ostentativně používáte termín čínská chřipka, abyste naznačil, že je to úplně obyčejná horší chřipka. Tak hlavně chřipka je sezónní, tohle je masivně i přes zimu, a nakazí to mnohem víc lidí.

      • Lenka napsal:

        Milý Qw…,podobně jako vy mluví ti, kteří se setkali během covidu tváří v tvář s lidmi pod kyslíkem, někoho z rodiny pohřbili, případně se koukli na dějinné reakce odpůrců vakcinace kolem neštovic,TBC …(bez nichž by tu nebyli).Pyšným na svoji pravdu je to jedno, protože oni vědí své o covidovém humbuku a neexistenci této takzvané nemoci a smějí se pošetilým, co skočili na lep propagandě.

        • jl napsal:

          Vakcinace proti turbekulóze byla ukončena z důvodu neúčinnosti (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27010255/). Počty úmrtí na pravé neštovice se po dlouhá léta předcházející uzákonění zákonné povinnosti očkovat děti (r. 1919) pohybovaly typicky v jednotách případů ročně s občasnými excesy (1. sv. válka aj.), kdy vystoupaly na stovky ročně.

          Rozhodně nelze tvrdit, že by zde někdo bez jedné či druhé vakcinace „nebyl“. Příznačné je spíš to, že se vymýšlí neexistující apokalyptické hrozby, přičemž banální skutečnost, že dvousetletých oslav „Česka“ se zúčastní de facto vymřelý národ, není takřka nikdo schopen vnímat.

        • George Smiley napsal:

          Neznám nikoho, kdo by rozporoval, že covid existuje.
          Co však rozporuji mnozí, jsou zaváděna opatření. Počet zemrelych jim přitom dává zapravdu – opatření byla neúčinná, proto máme tolik mrtvých.
          Hezký den a pokud možno bez slaměných panáků.

        • Renda napsal:

          Kolik jich bylo? Kolik bylo mezi nimi mladých , zdravých , sportovců? A klik lidí hospitalizovali pro zisk zbytečně?

        • Lu-Ma napsal:

          „podobně jako vy mluví ti, kteří se setkali během covidu tváří v tvář s lidmi pod kyslíkem, někoho z rodiny pohřbili … „

          Je to jak na kolovrátku, to nabubřelé osočování, že ti, kteří nepodléhají covidové hysterii, jsou bezcitní idioti, co se nikdy nesetkali s utrpením a se smrtí. Ono vás, dámy a pánové vyznavači covidismu, možná nikdy nenapadlo, že této hysterii nepodléháme právě proto, že máme s umírajícími a se smrtí bližních zkušenosti. A mezi desetitisíci zemřelými na rakovinu, leukemii, infarkt, mozkovou mrtvici, záněty, otravy atd., kteří jako by pro vás vůbec neexistovali, jsou za poslední rok a půl i mnozí, kterým se právě kvůli zhovadilé covidové hysterii nedostalo potřebného ošetření a péče.

          Nikdo neví, kdy a jak zemře, proto je třeba zachovat si chladnou hlavu a být připraven.

          • Dr. Radomír Malý napsal:

            Ad Lu-Ma: Moje řeč, milý pane, nebo snad paní? Z toho pseudonymu to nepoznám. To, co píšete, hlásám takřka do omrzení, díky, že mi v tom pomáháte.

            Ještě jen něco pro všechny: Argumentovat očkováním proti neštovicím, tetanu, psí vzteklině atd. je úplně mimo. Tyto nemoci opravdu dříve zabíjely většinu nakažené populace. Jenže covid se svojí třípromilovou smrtností na úrovni jakékoliv jiné respirační choroby? A kdybychom i přijali podvod nositelů covidismu, kdy vykazují jako „oběti covidu“ pacienty, kteří zemřeli na infarkty, cukrovky, mrtvice nebo rakoviny, ale před smrtí jim pochybné PCR testy „odhalily“ covid, tak jsme u cca 2 procent. Toto jsou tvrdá fakta. Nutit kvůli těmto číslům veškerou populaci k očkování a prezentovat je málem jako „jedinou záchranu před smrtí na covid…“ je buď debilita, nebo zločinný záměr. Tertium non datur.

            • Gjfjfufufucug napsal:

              Troufám si tvrdit, že na vzteklinu u nás ročně nikdy nezemřelo několik tisíc lidí. Nemoc s vysokou růzností a nízkou nakažlivostí mezi lidmi je věc nakaženého. Nemoc, na kterou neumře každý, ale snadno se šíří, je věc všech. To není jen další chřipka. Znám člověka, který ty lidi viděl umírat. Na jeho místě byste mluvil jinak.

              • Anthracit napsal:

                Domníváte se, že kdyby pan Malý viděl na vlastní oči umírat především staré vetché lidi na zápal plic etc. ztratil by z toho rozum? Jedině tak by mohl začít mluvit jinak.

              • Dr. Radomír Malý napsal:

                Ad klikiháky: Také znám člověka, který ty lidi viděl umírat a nebagatelizuji to. Jenže znám i lidi, nikoli jen jednoho člověka, kteří viděli umírat lidi po očkování jako jeho důsledek. Nedávno jsem četl na zprávách vyjádření samotného Prymuly, že u těch, kdo se nechají naočkovat Astrou Zenekou, hrozí v až 20 proc. těžký průběh vedlejších následků, zatímco u těch, co dají přednost Pfizeru, je to prý „pouhých“ 10 proc. Přitom u nakažených covidem je také ohroženo těžkým průběhem dle našeho MZ 10 proc. Takže čistě matematicky v čem je tady očkování přínosem? Absolutní nula, naopak působí často ještě větší škodu než nemoc sama.

                Podlou metodou všech vyznavačů covidismu je prezentovat nás, odpůrce této ideologie, jako surové necitlivce vůči utrpení těch, co na covid (nebo s covidem) umírají. Nikoliv, my máme s těmi lidmi soucit, žádáme, aby jim bylo pomoženo a podporujeme každé rozumné opatření v tomto směru. Tímto rozumným opatřením ale rozhodně nejsou testování špejlí do nosu, lockdowny, tlamohadry a očkování. Toto naopak působí další zdravotní škody a ohrožení zdraví a životů obyvatelstva, nehledě k ekonomickým a duchovním škodám, v případě vakcín proti covidu potom tady jde o konflikt svědomí, neboť je zde spojitost s umělým potratem. Takže nepodsouvejte nám něco jiného než to, co říkáme.

  13. Lenka napsal:

    Ale ano, pane jl, vasi nenaockovani predci by stezi nestovice prezili, vy byste se nejspis nenarodil,ucinnost proti TBC je stoprocentni, po vymyceni ale s migraci v soucasnosti se znovu objevuje.

    • Lu-Ma napsal:

      „pane jl, vasi nenaockovani predci by stezi nestovice prezili, vy byste se nejspis nenarodil“

      Opět hysterický výkřik. I na té potroublé wikipedii se dozvíme, že existují různé formy pravých neštovic a ty mají smrtnost 1 – 30% a že se u 3% nakažených objeví forma, která je 100 % smrtelná. Nepopírám, že je to hrozná nemoc s třetinovou smrtností u nakažených (ne u celé populace, to by byla úmrtnost). Slovo STĚŽÍ ale evokuje spíš 90-ti procentní úmrtnost indiánů, a těžko říct, jestli má pan jl indiánské předky.

    • George Smiley napsal:

      Spousta nemoci vymizela ne díky očkování, ale díky vyšším hygienickým standardům.
      Očkování je dnes především byznis, o zdraví jde až na místě posledním.

      • Ufugugugugugugugufufufug napsal:

        No nevím, jestli vymýtíte hygienou kapénkové infekce. To funguje u cholery (čistá voda), skvrnitého tyfu (odvšivení), ne u TBC a černého kašle. Některé nemoci se vrátily až po nárůstu počtu odmítačů.

        To je klasická a mnohokrát opakovaná konspirační teorie. Když jí tak věříte, jděte za homeopaty, akupunkturisty a proutkaři.

        A nejsem zvědavý na Váš výsměch!

        • Anthracit napsal:

          Tak proto ty nevyslovitelné přezdívky, vy nechcete, aby se vám za vaše hysterické výkřiky jmenovitě posmívali! To máte ale smůlu, například já se vám směji tak jako tak.

        • George Smiley napsal:

          Myslíte spalničky?
          Jo, ty se vrátily přes kdysi očkované třicátníky.

          • Gzfzfhghfzftrtt napsal:

            Přečtěte si tohle. https://www.nasezdravotnictvi.cz/aktualita/jak-to-vypada-kdyz-prijde-epidemie-spalnicek-i-odmitaci-bezi-pro-vakcinu Já tedy nevím, jestli platí očkování proti spalničkám doživotně, ale epidemie propukají tak, kde povážlivě klesne proočkovanost. To Vám potvrdí i odborní lékaři.

            • jl napsal:

              U očkování proti spalničkám se uvádí časově omezená platnost, zároveň se nepřeočkovává a přitom se vytyčují skupiny odmítačů a biomatek, které prý mohou za nedostatečnou proočkovanost. Logiku v tom hledat asi nemá smysl.

              Do toho se cudně mlčí, že se rezervoár této nemoci nachází za bývalou východní československou hranicí, totiž na Ukrajině let následujících po jejím roztřílení. A odmítačové, od počátku odmítající, že by se jednalo o šílené dobrodružství? Ti dnes budují sanitární nový svět…

              • Gftzfzfzgzzz napsal:

                Přeočkování funguje na šest měsíců, já tam máte psáno. Asi neproveditelné, očkovat všechny každých šest měsíců.

                !Jak vysvětlíte, že po zavedení očkování proti nějaké chorobě skokově poklesly případy onemocnění? Kdyby to bylo hygienou, bylo by to u všech onemocnění stejné, ale časově to koreluje se zavedením očkování proti konkrétní chorobě, zatímco ostatní se nezměnily. Dokud nebylo očkování i na ně.!

                https://www.ockovaci-kalendar.cz/novinky/muze-za-pokles-vyskytu-infekci-hygiena-fatalni-omyl-325

                Kdy lidé pochopí, že některé nemoci (podle způsobu šíření a infekční dávce) se vyhubí hygienou, jiné nikoli?

              • jl napsal:

                Já v tom žádnou logiku nevidím. Proti spalničkám je u nás skutečně odolná jediná část populace – poválečné ročníky, které je prodělaly coby děti. Lidé středního věku mají jakousi ochranu navozenou vakcinací, ovšem z principu je tato obranyschopnost kvalitativně horší, což by bylo na delší téma (ovšem téma aktuální, protože s kovidem je to totéž v bledě modrém), navíc se na ní podepisuje zub času. A zároveň jsou za vše pranýřovány ti nejmladší, resp. jejich biomatky a údajně klesající proočkovanost.

                Potom je třeba si vybrat. Buď je očkování všelék, a potom není objektivně možno vinit dnešní děti, ale střední generaci. Nebo je to prostě tak, že očkování příliš nepomůže a jakmile došlo ke kombinaci snížení relativního zastoupení oněch poválečných ročníků a vzniku rozsáhlého rezervoáru nemoci v našem bezprostředním okolí, tak si holt musíme na spalničky znovu zvyknout.

                Text, který odkazujete z http://www.ockovaci-kalendar.cz je snůška nesmyslů postavená na klasickém triku záměny korelace a kauzality. Vezme se klesající trend onemocnění, do něj se zapíchne letopočet zavedení plošné vakcinace (v USA dokonce nemálo magicky letopočet vydání patentu!) a celá záležitost se bere za vyřízenou. Jen je pak ještě nezbytné průběžně „vyřizovat“ dotírající, živým Bohem garantovanou skutečnost vzpírající se plošným schématům. To se pak standardně řeší vnitřním a vnějším nepřítelem – a tak máme dnes biomatky, popírače, dezinformátory, odmítače, zabijáka Putina. A abychom byli objektivní, tak bohužel pro křesťany by papež František nebyl Františkem, kdyby k tomu nepřihodil i sebeničivé negacionalisty, kterým „nerozumí“.

                Nadto si odporujete, protože teď udáváte odkaz, kde se spalničky vylikvidovaly očkováním, v předchozí části diskuze tuto očkovací látku označujete za „špatně uchovávanou, v nedostatečném chladu apod“. Tak nevím. Patrně začínám tušit, proč se na uvědomělých univerzitách označuje logika za mocensku páku a většinové privilegium bílé rasy.

              • dsweszihuombkkk napsal:

                Korelace jistě není kauzalita, ale to, že pokles nastane pravidelně po zavedení očkování proti té chorobě, a to v mnoha opakovaných příkladech všude po světě, už něco znamená. Stejně tak pokles proočkovanosti, kdy pro vakcínu nakonec strachy běží i ortodoxní odmítači. Špatné uchování způsobilo ztrátu imunity v pozdějším věku, protože snížilo kvalitu vakcíny.

                Logiku rozhodně za zlo nepokládáme, stejně tak rasismus nepokládám za striktně bělošský (což by byl učebnicový příklad rasismu démonizací a očerñováním jedné skupiny, zde bělochů).

                Nevím, proč do otázky účinnosti nějaké prevence nebo léčby taháte politiku a démonizaci Putina (Obama zabil více lidí).

                Jinak, kdyby korelace nenaznačovala kauzalitu, ani když stejné dva jevy korelují mnohonásobně na celém světě v různých podmínkách po dlouhé časy, muselo by z toho zàkonitě vyplynout, že ani klinická studie, natož pokus nic nedokazují, protože u nich jako u korelace jde o nějaký soulad, který může být náhodný. Ostatně mezi nasazením léčby a přežitím osmdesáti procent pacientů místo deseti procent je rovněž korelace, stejně jako mezi očkovacím programem a poklesem počtu onemocnění. Také nevíme, jestli vyléčení nezpůsobilo něco jiného, o čem nevíme, nebo nepřežilo více náhodou. Uvedená neprůkaznost korelace platí v praxi v jednotlivých případech nebo u malých statistických vzorků. Pravděpodobnost, že pokles těch onemocnění zrovna po očkovacím programu v mnohých případech působí vždy něco jiného, třeba jednou větší výskyt mechu měříku v lesích a podruhé úbytek husích čmelíků, a dopadne to tak vždycky náhodou zrovna po plošném očkování, můžeme zanedbat.

              • jl napsal:

                „Korelace jistě není kauzalita, ale to, že pokles nastane pravidelně po zavedení očkování proti té chorobě, a to v mnoha opakovaných příkladech všude po světě, už něco znamená.“

                Ovšem ono „něco“ se liší podstatně od závěrů, které dovozují na http://www.ockovaci-kalendar.cz. Prostě hájí apriorně danou tezi na základě klamných, scientistně laděných argumentů. Proč s tím máte problém?

                „ani když stejné dva jevy korelují mnohonásobně na celém světě v různých podmínkách po dlouhé časy“

                Toto se nijak netýká spalniček, kde chybí různé podmínky i dlouhé časy. Za sto let už se nebude moct takhle snadno mudrovat na základě „vědeckých“, zcela nesmyslných extrapolací očkování populace žijící v dlouhodobé rovnováze s patogenem na populaci, kde expozice patogenu dlouhodobě schází.

                Zabředáte do toho čím dál více.

              • Ztreedgvczcugbd napsal:

                Když v nějaké zemi, okrese, státu zavedli plošné očkování proti spalničkám, záškrtu, TBC, pertussi, zarděnkám atd., koreloval pravidelně s očkováním pokles této konkrétní choroby, ale ne ostatních. Jsou to nejméně stovky případů. Kdyby nastal z jiné příčiny, netýkal by se vždy této jedné choroby.

                A naopak, obnova výskytu nastává vždy po poklesu proočkovanosti pod určitou mez. Jako ten americký okres, kde toho bylo tolik, že i striktní odmítači běželi pro vakcínu. Funguje to vždy stejně v nezávislých případech, které byly dobře zdokumentovány.

                Zabředávám do čeho? Do propagandy ošklivých funguje bilderzednářů, kteří chtějí očkováním vyhubit všechny hodné katolíky, zredukovat obyvatele planety a uvést na trůn ďábelské ufouny z planety Hychlychcípbyer? A určitě za to může Bill Gates, Židi, modernisti a sluníčko dvoutečné.

            • M.R. napsal:

              Ad Gz.. Myslím, že těchto nesmyslných komentářů tady už bylo dost, a komentáře typu „Já tomu sice nerozumím, ale budu obhajovat očkování“ je opravdu tragédie přijatelná snad tak po pátém pivu s rumem. Třeba text „epidemie propukají tak, kde povážlivě klesne proočkovanost“ je příšerný nesmysl – například epidemie moru, tyfu, aj. s proočkovaností nic společného neměly.

              • Gftzfzfzgzzz napsal:

                Některé nemoci jdou vyhubit hygienou. Třeba tyto přenáší blechy a vši. Některé nejdou. Záleží na způsobu šíření. To jsem si nevymyslel, to je obecně uznávaný fakt. Mluvil jsem o spalničkách a jejich epidemiích, ne o moru a tyfu.

          • Gzfzfhghfzftrtt napsal:

            Co se týče těch třicatníků, tehdy byla jiná vakcína a špatně se uchovávala, v nedostatečném chladu apod. Tuto informaci lze objevit takřka okamžitě.

        • Realista napsal:

          Ve většině západní Evropy dosud žádné povinné očkování není, případně je povinné na pár nemocí a spalničky mezi ně zrovna nepatří. Povinné očkování je residuum levicových ideologií, v nichž státní útlak má přednost před svobodou jednotlivců. Tím, jak kdysi křesťanská Evropa směřuje stále více k radikálnímu socialismu, se samozřejmě stále více objevují i hlasy jako je ten Váš.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *