Online kasino bonus bez placení vkladu

  1. Spinbetter Casino Bonus Bez Vkladu: Kasino však nabízí rozsáhlé FAQ, které odpovídá na většinu otázek, které hráči v kasinu mají tendenci mít doporučujeme, abyste si je rychle přečetli, než se obrátíte na tým podpory
  2. Beepbeep Casino Bonus Codes 25 Euro - Můžete navštívit Theatre of the Night na jednom z našich nejlepších New Jersey slotů míst nebo top Pennsylvania sloty míst a podívejte se na další top sloty tituly z NextGen
  3. Hazardní Hra: Všimněte si, že časy uvedené níže nezahrnují kasino čekající období (prodleva)

Kasino online vstupní bonus bez vkladu 2023

Automaty Wild Spells Online Jak Vyhrát
Dosáhla však určitého úspěchu v kamenných kasinech
Automaty Multihand Blackjack Zdarma
Bezplatná otočení mohou být spuštěna a zisková prostřednictvím symbolu scatter
Jedním z důvodů je to, že mnoho hráčů používá specifickou taktiku rulety, která by mohla výrazně zvýšit jejich šance na výhru při absenci limitů stolů ve svůj prospěch

Hry s automaty zdarma bez peněz 2023

Nike Casino Bonus Bez Vkladu
U některých online kasin hrajete své hry a buď vyhrajete, nebo prohrajete, a to je to
Automaty The Gold Of Poseidon Online Zdarma
Snový uvítací balíček lze snadno nárokovat, když se zaregistrujete do Dream Vegas casino
Automaty Starz Megaways Online Jak Vyhrát

Duchovní smysl tělesného půstu

Půst a jiné druhy odříkání spojujeme mj. s kajícností. Kajícnost souvisí s obrácením, se zřeknutím se hříchu, s napravováním jeho následků. Tím se dostáváme k prvním dvěma bodům.

1. V důsledku hříchu došlo k nabourání harmonie nejen mezi lidstvem a Bohem (lze-li to takto vyjadřovat); nejen mezi lidmi mezi sebou, ale také v člověku samotném. Mluví se pak o nezřízené žádostivosti. Při půstu naopak se člověk snaží o to, aby měl své chutě pod kontrolou, aby tělesná žádost nezmítala duchem, ale aby člověk byl bytostí uspořádanou, kdy to nižší je podřízeno a v dobrém smyslu pod kontrolou toho vyššího a člověk jako takový podřízen Bohu. „Kdo je věrný v maličkosti, bude věrný i ve velké věci.“

2. Druhým bodem je to, kdy půst chápeme jako součást pokání. O pokání se už téměř nemluví a téměř se vytratilo z života dnešních křesťanů. Zmiňuje se pouze jeden jediný projev pokání, a sice ony tři zdrávasy po sv. zpovědi. Ale pokání je pojmem mnohem širším, výzvy k němu patří k hlavním tématům Ježíšova učení a připomínky např. z Lurd opět ukazují jeho důležitost a potřebnost. Jsem hříšný, a i když je mi hřích odpuštěn, dělám různé skutky dobrovolného pokání. A též se zřetelem na hříchy jiných lidí. Projevy mohou být rozmanité: Dobré skutky (např. tzv. skutky tělesného či duchovního milosrdenství) s úmyslem „na pokání“, trpělivé snášení těžkostí, které přicházejí, nebo i dobrovolný sebezápor. A sem patří také půst.

3. Dalším bodem je podpoření modlitby. Jako když děti o něco prosí, vysloví větu. Když prosí intenzivněji, svou přací větu posílí určitými gesty. Má-li být prosba ještě intenzivnější, připojí další věci. Podobně modlitbu zintenzivňujeme tělesným postojem a mnoha dalšími věcmi, včetně sebezáporu, např. půstu.

4. Další bod souvisí s prvními dvěma. Člověk by v životě neměl jenom brát a čerpat výhody, ale také dávat. V důsledku křtu jsme připojeni k Božímu Synovi, máme z toho mnoho výhod, mj. že jsme Božími dětmi. Ale máme také účast na jeho trojím poslání. Půstem může křesťan zvláštním způsobem uskutečňovat svou účast na Kristově kněžském poslání: „Přinášejte sami sebe v oběť, to ať je vaše duchovní bohopocta.“ Sami sebe – všechno, co jsme, co jsme vykonali a přetrpěli – včetně dobrovolného sebezáporu, třeba půstu. Pamatujme na to, sami si ukládejme dobrovolný (tj. víc, než je předepsáno) sebezápor, který – jsme-li ve stavu milosti posvěcující – nabídneme my, údy Kristova tajemného těla, jemu, aby to přijal za své a učinil součástí své jediné oběti (srov. list Galaťanům).

5. Odtud přecházíme k dalšímu: O Velikonocích (Pascha) myslíme nejen na zmrtvýchvstání, ale také na předchozí smrt Pána Ježíše. Pascha doslova znamená „přejítí“. Skrze svou smrt a zmrtvýchvstání (završené nanebevstoupením) „přešel Pán z tohoto světa k Otci.“ Velikonoční události jsou Pánovo přejítí, viz výrok z Exodu „(bude to) Hospodinova (Pánova) pascha“. Připravujeme nejen na velikonoční ráno, ale i na velkopáteční události, na znovuprožití jeho smrti. Patříme k němu, proto když zakouší něco dost nepříjemného, nepředstavitelně nepříjemného a náročného, i my, kteří jsme k němu přivtěleni, si něco příjemného odřekneme, konáme sebezápor. Srov. též: „Přijdou však dny, kdy od nich bude Ženich (Ježíš Kristus) vzat. Potom, v těch dnech, se budou postit.“

Daly by se vyjmenovat ještě další body, mj. růst v pokoře a tudíž i opravdové lásce. Zatím ale promýšlejme tyto a s jejich vědomím pak praktikujme to, co jednak ukazují církevní přikázání, jednak to, co si člověk navíc určí sám. K poslednímu jmenovanému se jako první nabízí dřívější, zdobrovolněná postní praxe.

R.D. Josef Peňáz

Text byl převzat z FB profilu autora.

9 Responses to Duchovní smysl tělesného půstu

  1. Upřímné Pokání napsal:

    Ano, mnoho křesťanů by mělo řešit v postě také svůj vztah k
    alkoholu….

  2. David napsal:

    Říká se také „Posti se a otevřou se nebesa.“
    Upřímně závidím jabloneckým farníkům P. Josefa a přeji jim, ať jim tam vydrží co nejdéle.

  3. Jindrich napsal:

    Proč se postit, když se nepostí kněží a vysedávaj v hospodách a popíjí nejen pivo

    • Anthrazit napsal:

      Když druhý skočí z mostu nebo ke mně do hlubin, uděláte totéž?

      • Jindrich napsal:

        Když kněží se Boha nebojí a říkají, že peklo není,tak jak asi na to mohou reagovat věřící. Berou víru po svém.

    • Pavel Novotný napsal:

      Všechni kněží, které jsem za celý život poznal, žili tak, jak bych od kněze očekával. V době postní se postili – aspoň jak jsem mohl pozorovat – dostatečně.
      Pokud se nějaký kněz opíjí, tak je to špatně nejen v postní době. Nakonec ani laik by se neměl opíjet. Ale i kdybych takového viděl, tak je to přece jeho zodpovědnost, já si pojedu podle svého.
      A jestli vám náhodou neuniká, že o nedělích, svátcích a slavnostech v postní době není půst.

      • Jindrich napsal:

        Neuniká mi to, nemluvím jen o postní době. Je to pravidelné ve středu, v pátek a v sobotu. A paní Jandlová Martina k biskupovi nikoho nepustí. Vše jen řeší jen přes telefon vrátnice. Vzdali jsme to, holt máme biskupku.

        • Pavel Novotný napsal:

          Brno znám málo. Ale dost na to, abych si byl jist, že většina brněnských kněží se nechová tak, jak píšete výše. Pokud je biskup obžera a opilec, tak je to sice smutné, ale zanedlouho bude končit. Půst je věc osobní, není dobré se srovnávat s druhými. Základní požadavky na dobu postní známe, psaných i mluvených zamyšlení i dobré literatury je dost.

Napsat komentář: Jindrich Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *