Rána politické korektnosti: Itálie chce zpět kříže a jesličky ve školách

ITÁLIE, 3. prosince 2018 (LifeSiteNews) – V „otevřené válce“ o jesličky ve školách, jak to popisují italská média, provedlo italské ministerstvo školství protiúder a schválilo instalaci křížů a návrat jesliček do italských školních tříd. „Krucifix je pro mě symbolem našich dějin, naší kultury, našich tradic,“ řekl ministr školství Marco Bussetti na výroční konferenci Federace katolických škol v Římě. „Nechápu, proč by to mělo v našich školách vyvolávat podráždění. Naopak to dětem může pomoci zamyslet se nad naší historií.“

Bussetti není sám. Když jedna škola ve městě Terni severovýchodně od Říma zrušila obvyklou vánoční hru o narození Páně, aby tím vyjádřila respekt k dětem z jiných kultur, italský ministr vnitra Matteo Salvini podle zprávy na portálu Voice of Europe toto opatření zkritizoval jako „idiotství“. „Nejde jen o náboženství,“ uvedl Salvini na Facebooku, „ale i o historii, kořeny, kulturu. Já se nevzdám. Ať žijí a šíří se naše tradice!“

Na situaci ve škole v Terni italskou veřejnost poprvé upozornila představitelka Ligy Valeria Alessandriniová, která uvedla: „Jen respektováním [vlastních tradic] … můžeme dosáhnout toho, aby všichni pochopili, že mohou svobodně praktikovat své náboženství, ale musejí také respektovat dějiny a kulturu země, v níž žijí. Doufám, že děti a mladí lidé v této škole budou smět prožívat nejkrásnější, nejintenzivnější a nejsmysluplnější okamžiky Vánoc spolu se svými vrstevníky a jejich rodiči.“

Síly požadující odstranění všech křesťanských symbolů z italských škol kvůli respektu k jiným kulturám působí v Itálii dlouhá léta. Proti křížům v italských třídách se v roce 2009 vyslovil i Evropský soud pro lidská práva.

Doug Mainwaring

Překlad Lucie Cekotová

Zdroj:

https://www.lifesitenews.com/news/in-blow-to-political-correctness-italy-wants-crucifixes-and-nativity-scenes

16 Responses to Rána politické korektnosti: Itálie chce zpět kříže a jesličky ve školách

  1. JaB napsal:

    Tvrdit, že krucifix je jen „symbolem našich dějin, naší kultury a našich tradic“ a vykazovat tak Krista a Jeho Oběť do oblasti historie a folklóru, mi připadá snad ještě urážlivější, pokrytečtější a škodlivější než chtít krucifixy na školách zakazovat.

    • Libor Rösner napsal:

      Taky to ze číst jako explicitní vyjádření, že země vychází z křesťanství.

    • Lucie Cekotová napsal:

      Itálie, pokud vím, není katolický stát, takže chtějí-li politici kříže ve školách ponechat, nic jiného než odvolávat se na „kulturu a civilizaci“ jim v zásadě nezbývá, alespoň dokud se charakter státu nezmění.

  2. Dr. Radomír Malý napsal:

    Ad JaB: Ten Salvini říká, že „nejde jen o náboženství, ale i o historii, kulturu atd.“ Nechci být jeho advokátem, ale nepodsouvejme mu to, co neřekl. On nepopírá, že jde na prvním místě o náboženství, tj. o Kristovu vykupitelskou oběť za lidstvo. Faktem ale je, že právě tato největší událost historie, kdy se sám Bůh obětoval pro člověka, má dopad i na formaci národní kultury, civilizace atd. Krucifix ve veřejných budovách včetně škol je samozřejmě prioritně připomínkou úžasné Boží lásky k člověku, která neváhala pro jeho spásu jít až na kříž, ale sekundárně i připomínkou toho, že tento krucifix je také součástí národní kultury a tradice.

  3. Róm napsal:

    Je to neuvěřitelné a je to jen dobře, co se děje momentálně v Itálii. Ale myslím si, že je otázka času, kdy přijde nějaká reakce, která současné vládě „zatne tipec“. Politická korektnost má už hluboké kořeny.

  4. Vladimír M. napsal:

    Nějak nechápu, proč by mělo muslimům vadit slavení narození proroka Isá (v jejich pojetí) z panenské matky Myriam (i dle jejich nauky) a k tomu symbol jesliček.

    • Shiloh napsal:

      Často nejde o požadavky muslimů, ale liberální levice, která se jimi pouze zaklíná. Využívají muslimů k rozbití západní společnosti (kterou vnímají jako utlačitelskou), ale už nevnímají, že společnost, kterou by muslimové ustanovili na jejím (a ustanoví, v řadě západních zemí je to jen otázka času), by byla mnohem více utlačitelská, a to zvláště proti jejich dalším chráněným skupinám, například LGBT. Oni vnímají rasové, náboženské a sexuální menšiny jako nový proletariát, a nedochází jim, že ty skupiny mají velmi odlišné zájmy. Nebo dochází, ale západní civilizaci nenávidí víc. Douglas Murray to popisuje velmi dobře v Podivné smrti Evropy. Prezentuje třeba průzkum, podle něhož jsou rurální, venkovské oblasti a maloměsta v Británii mnohem tolerantnější k homosexualitě než velkoměsta – člověk by to čekal naopak, ale to je prostě tím, že na venkově nežijí muslimové, kteří se naopak shromažďují ve velkoměstech.

      V Itálii stížnost proti křížům ve školách nepodal žádný muslim, ale militantní ateistka původem z Finska. Před velkým senátem Evropského soudu je nakonec ubránil židovský advokát s jarmulkou na hlavě, Joseph Weiler.

  5. Libor Rösner napsal:

    To ve Francii zakázali ukazovat v televizi betlémy. o čemž se přesvědčila Le Penová, když chtěla vystoupit v televizi BFMTV a chtěla tak učinit právě u betléma a stromku. Bylo jí řečeno, že musí změnit dekoraci, protože takto o tom rozhodlo vedení TV.
    A ačkoli tam z veřejných míst všechny symboly křesťanství (ve vztahu k Vánocům) stahují, jednotka Cizinecké legie v Bordeaux si betlém vystavila s přípodotkem: „Jen ať ho někdo zkusí přijít zničit…“

  6. jl napsal:

    Jesličky v Itálii a intervence polského premiéra v jednom z případů konfiskace dětí norským státním aparátem zkazí nejedné české zasvěcené osobě pokojný advent.

  7. výborně, jen víc a víc takové „zlé škaredé nekorektnosti“

  8. Libor Rösner napsal:

    No a v Kanadě dostali rodiče předškoláka odškodnění 12 000 dolarů za morální újmu dítěte způsobenou vánoční výzdobou ve školce…

  9. Libor Rösner napsal:

    A v Německu na to jdou ještě jinak:

    V kostele Anděla Strážce v Oppu vystavili více než pokrokový betlém: Místo malého Ježíška leží v jeslích Kodex kanonického práva, katechismus a kniha morální teologie. Místo andělů se nad jeslemi vznášejí paragrafy a těm se klanějí biskupové a kardinálové. Dítě Ježíš vede za ruku jednoho kardinála směrem ke dvěma lesbám s duhovou vlaječkou, k nemocnému na AIDS a migrantovi. A aby toho nebylo málo, betlémskou hvězdu nahradil globus, pod nímž jsou k vidění symboly největších světových náboženství, a vše korunují hodiny ukazující pět minut po dvanácté.
    To vše je v rámci ekumenismu dílem protestanta, který tím chtěl vyjádřit, kterak se klaníme liteře a lidé nám mizí ze zorného úhlu.
    Co bude dál?

    • jl napsal:

      Cest kudy dál v ohmátávání možností dědičného hříchu je spousta – třeba radostná dekonstrukce jazyka:

      O přijímání znovu sezdaných tu jde až ve druhém a nebo třetím plánu. Tohle téma je především využito k útoku na řeč, na slova, která mají obsah, na slova, která mnozí považují za závažná, je to projev snahy udělat z nich slova ohebná, rozplizlá, bez jasných mezí. Za celou touto dialektikou se skrývá ďábelský útok na řeč, ve které lze brát vážně vyznání víry.

      http://www.revuetrivium.cz/clanek/dobre-povetri

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *