Nejnovější komentáře
- + Josef Poutník: Víra (5): Vyznání a obhajoba víry
- Radomír-1: Víra (5): Vyznání a obhajoba víry
- + Josef Poutník: Navedení k životu zbožnému: XIII. Rozjímání 5.: O smrti
- + Josef Poutník: Nelze vyhánět ďábla belzebubem!
- + Josef Poutník: Víra (5): Vyznání a obhajoba víry
- .: Nelze vyhánět ďábla belzebubem!
- Terezie Šebková: Navedení k životu zbožnému: XIII. Rozjímání 5.: O smrti
- Petr Parvus: Víra (5): Vyznání a obhajoba víry
- Terezie Šebková: Nelze vyhánět ďábla belzebubem!
- Marie Mackerlová: Navedení k životu zbožnému: XIII. Rozjímání 5.: O smrti
Odjinud
- Bergoglio znovu zařadil do papežské ročenky kněze, který sexuálně napadl dvacet řeholnic (2024)REX! 22. 4. 2024
- Komentář Eleison DCCCLXXV – Pozoruhodná poselství – I (2024)REX! 21. 4. 2024
- Papežové a gastronomieTe Deum Hodie 13. 4. 2024
- Archa: Potrat ústavním právem ve Francii. Stane se „základním právem“ EU? (video)Te Deum Hodie 7. 4. 2024
- Hello world!Integrální katolíci 19. 3. 2024
- Kněz a nová mšeKrása liturgie 1. 12. 2023
- Co s novou mší? (R. D. James Wathen)Krása liturgie 13. 11. 2023
- Rocková vánoční mšeKronika Novus ordo 10. 10. 2015
- Stručný přehled historie jednání FSSPX s neomodernisty (aktualisováno 9/2015)Integrální katolíci 9. 9. 2015
- Klaunská mšeKronika Novus ordo 24. 8. 2015
Archivy
- Duben 2024
- Březen 2024
- Leden 2024
- Prosinec 2023
- Listopad 2023
- Září 2023
- Srpen 2023
- Červenec 2023
- Červen 2023
- Květen 2023
- Duben 2023
- Březen 2023
- Únor 2023
- Leden 2023
- Prosinec 2022
- Listopad 2022
- Říjen 2022
- Září 2022
- Srpen 2022
- Červenec 2022
- Červen 2022
- Květen 2022
- Duben 2022
- Březen 2022
- Únor 2022
- Leden 2022
- Prosinec 2021
- Listopad 2021
- Říjen 2021
- Září 2021
- Srpen 2021
- Červenec 2021
- Červen 2021
- Květen 2021
- Duben 2021
- Březen 2021
- Únor 2021
- Leden 2021
- Prosinec 2020
- Listopad 2020
- Říjen 2020
- Září 2020
- Srpen 2020
- Červenec 2020
- Červen 2020
- Květen 2020
- Duben 2020
- Březen 2020
- Únor 2020
- Leden 2020
- Prosinec 2019
- Listopad 2019
- Říjen 2019
- Září 2019
- Srpen 2019
- Červenec 2019
- Červen 2019
- Květen 2019
- Duben 2019
- Březen 2019
- Únor 2019
- Leden 2019
- Prosinec 2018
- Listopad 2018
- Říjen 2018
- Září 2018
- Srpen 2018
- Červenec 2018
- Červen 2018
- Květen 2018
- Duben 2018
- Březen 2018
- Únor 2018
- Leden 2018
- Prosinec 2017
- Listopad 2017
- Říjen 2017
- Září 2017
- Srpen 2017
- Červenec 2017
- Červen 2017
- Květen 2017
- Duben 2017
- Březen 2017
- Únor 2017
- Leden 2017
- Prosinec 2016
- Listopad 2016
- Říjen 2016
- Září 2016
- Srpen 2016
- Červenec 2016
- Červen 2016
- Květen 2016
- Duben 2016
- Březen 2016
- Únor 2016
- Leden 2016
- Prosinec 2015
- Listopad 2015
- Říjen 2015
- Září 2015
- Srpen 2015
- Červenec 2015
- Červen 2015
- Květen 2015
- Duben 2015
- Březen 2015
- Únor 2015
- Leden 2015
- Prosinec 2014
- Listopad 2014
- Říjen 2014
- Září 2014
- Srpen 2014
- Červenec 2014
- Červen 2014
- Květen 2014
- Duben 2014
- Březen 2014
- Únor 2014
- Leden 2014
- Prosinec 2013
- Listopad 2013
- Říjen 2013
- Září 2013
- Srpen 2013
- Červenec 2013
- Červen 2013
- Květen 2013
- Duben 2013
- Březen 2013
- Únor 2013
- Leden 2013
- Prosinec 2012
- Listopad 2012
- Říjen 2012
- Září 2012
- Srpen 2012
- Červenec 2012
- Červen 2012
- Květen 2012
- Duben 2012
- Březen 2012
- Únor 2012
- Leden 2012
- Prosinec 2011
- Listopad 2011
- Říjen 2011
- Září 2011
- Srpen 2011
- Červenec 2011
- Červen 2011
- Květen 2011
- Duben 2011
- Březen 2011
- Únor 2011
- Leden 2011
- Prosinec 2010
- Listopad 2010
- Říjen 2010
- Září 2010
- Srpen 2010
- Červenec 2010
- Červen 2010
- Květen 2010
- Duben 2010
- Březen 2010
- Únor 2010
- Leden 2010
- Prosinec 2009
- Listopad 2009
Rubriky
Štítky
Akce Akčník Amoris laetitia antikoncepce Bůh Církevní kalendář druhý vatikánský koncil euthanasie František I. hřích Islám Jan Pavel II. Ježíš Kristus Kalendárium Kalendář Katolický volič KDU-ČSL Klendárium křesťanské akce křesťanské zpravodajství křesťanské zprávy křesťanství LGBT ideologie LifeSiteNews.com láska manželství modernismus Panna Maria papež František potraty pro-life pro-life zpravodajství pronásledování křesťanů právo na život Raymond Leo Burke rodina tradiční kalendář tradiční katolicismus tradiční liturgie Tridentská mše umělý potrat vyšebrodský klášter víra Zpravodajství Zprávy
Do litoměřické diecéze nic…. :O(
Ono to totiž má svůj důvod, proč do čb-diecéze ano a do litoměřické ne…
V LT diecezi nepůsobí zlé Bratrstvo.
Nechyběli jste náhodou na hodiny zeměpisu? Nechápete, že by to bylo jen z Linze do Litoměřic přes 300 km?
Proč ne do litoměřické diecéze by mne zajímalo….
Jednak tam již kdysi působilo a dopadlo to neslavne, druhak je v litoměřické možnosti, kam jít na katolickou liturgii, opravdu velmi mnoho.
Dobrá zpráva!
Díky všem kněžím FSSP za jejich požehnaný apoštolát, Díky Otci biskupovi Kročilovi
a především Díky Bohu a Panně Marii!!!
Teď co si mám o Kročilovi myslet. Když jsem byl letos, ale i loni na křesťanském táboře ve stylu modlitba chval, kytara při mši, atd.,tak se tvářil celkem nadšeně.
Ahoj Martin, ty taky čteš Duše a hvězdy?
Biskup Kročil má na starosti při ČBK církevní hnutí.Sám je neokatechumenátník. V povolení činnosti FSSP v ČB bych neviděl ani tak podporu tradiční liturgie, ale to, že dává prostor k působení FSSP jako jednomu z mnoha spolků nebo směrů. Já osobně neupřednostňuji tradiční ritus, ale zároveň bych byl rád, kdyby byl v každé diecézi nějak dostupný.Podobné jsou asi i pohnutky biskupa Kročila. Jinak i NOM při kytarách mu nečiní žádný problém
Můj názor je, že poturčenec horší turka.
Všichni víme, jak FSSP vznikla, na jakých „hodnotách“ a jací lidé se na tom podíleli.
Dost dobře nerozumím tomu, proč někteří lidé proklínají FSSPX za její smířlivost vzhledem ke KHS a současně adorují FSSP, ačkoliv tato je s KHS od počátku neoddělitelně spjata.
Možná bych neužil tak silná slova, ale – předesílám, že k FSSP nechodím – třeba proto, že u FSSP je poněkud méně dusná atmosféra a vyžadování obedience vůdci než u Brněnského pěstitele slepic. V ČR je to specifické, ten člověk rozvrátil co kolem sebe budoval mj. i proto, aby se zalíbil představeným, kteří na něj od známých čísel dostali stížnost, že je moc pročeský.
Nikdy Vám prosím nepřišlo komické, jak marginální záležitosti spolurozhodují u těch, kdo se trhli od – dle Vaší terminologie – KHS? 🙂
Tyhle marginální záležitosti rozhodují všude, kde jsou lidé…
Otázka zní,co vedlo Jeho Eminenci biskupa Kročila k povolení činnosi FSSP. Je to láska k věřícím spojeným s katolickou tradicí nebo snaha eliminovat pusobení FSSPX v Boršově?
FSSPX v Českých Budějovicích pěkně vyklidilo pole pro FSSP. Boršov nad Vltavou se s hlavním městem Jižních Čech vůbec nedá srovnat…
za to vy a Hamish děláte tradici medvědí službu
Kyselé hrozny 🙂
Vás zkrátka mrzí, že i bez priora Stritzka a jeho suity může v našich zemích fungovat katolický život v duchu Tradice.
Divím se, že vás nezajímá, proč třeba v ČR skončil třetí řád kapucínů, který, napojený na zdejší priorát, zkoušel oživit jeden dobrý muž z Ostravy.
Může, proč by nemohl. Však ve Vyšším Brodě to funguje nezávisle na komkoli jiném. Ale proč nejdou tam, kde tradice ještě zakořeněna není a tradiční mše se neslouží třeba vůbec? Proč se někde koncentruje několik tradičních mší a někde není vůbec nic? Pro mě by bylo logické, že kdyby jim šlo skutečně o tradici, jdou někam, kde ještě není. Takto to skutečně vypadá tak, že jim jde jen o přetahování věřících od FSSPX. Podotýkám, vypadá to tak. Ne že to tak musí nutně být. Ale úsudek si udělejte každý sám.
Co třeba proto, že na rozdíl od FSSPX můžou jít jen tam, kam je někdo pozve. Jaká je za tím taktika ze strany pana biskupa, je úplně jiná věc. Vyšší Brod je exemptní a na diecézi nezávislý. Situace, že by se sešly FSSPX a FSSP a řekly si „fajn, vy jste tady, tak my půjdeme tam“, je poněkud science fiction. Bylo by to pěkné, ale ne moc realistické. – Mimochodem, člověk by řekl, že v Brně, kde mají Černovice, bude církevní vrchnost dělat tradičním věřícím, co jim na očích vidí, jen aby tam nechodili. Přitom pravý opak je pravdou. Pochybuji, že by na Petrově sídlili tajní příznivci apoštolátu FSSPX, takže tak jednoduché to s tou církevní politikou asi nebude.
Hm, asi jsem idealista. Řekl bych, že zastánci tradice by se měli doplňovat a pomáhat si a ne si konkurovat, aby byla hlásána pravá víra. Vím, samozřejmě, že to je tak, jak píšete, ale nesmírně mě to mrzí a štve. Přitom mi nepřijde, že by tím rozvracečem bylo FSSPX, ti si jedou svou lajnu (zastánci hnutí Odporu by asi nesouhlasili, ale to nechme teď stranou), ale ti, co jsou nějakým způsobem spojeni s KHS… Přitom sloužení či navštěvování tridentské mše ještě není zárukou pravé katolické víry. Vždyť i heretik a cizoložník Rahner sloužil tridentskou mši (ostatně i Luther, než si vytvořil „vlastní církev“).
Podle mých informací je důvod zcela pragmatický: P. Zentner bude studovat u P. Přibyla PhD. (tento kněz přednáší na TF JČU), a proto bude bydlet v Římově a současně bude sloužit mši v ČB.
Hm, zajímavá informace. Vzhledem k tomu, že budějická TF je jednou z nejmodernističtějších fakult, nejde mi to nějak s konzervatizmem FSSP dohromady. Ledaže…
ledaže ČBK používá k likvidaci FSSPX, FSSP a když ne k likvidaci tak k eliminaci, stačí se podívat na okres UH, člověk by si řekl kolik je tam tradičních katolíků
https://www.facebook.com/groups/155264574598713/permalink/1105331102925384/ http://fsspx.cz/bohosluzby_uhersky_brod.html
„Jeho Eminence“ je oslovení pro kardinála. Pro biskupy se užívá „Jeho Excelence“.
Díky za informaci, rád jejich mši při některé z mých cest přes Budějovice navštívím.
Je smutné, že to v Plzni díky místní X mafii napojených na nejvyšší posty biskupství neprošlo.
Můžete objasnit,co myslite „X mafií“? Biskup Tomáš není rozhodně přítel katolické tradice,ba naopak.
Takže to co zde uvádíte jsou jen krivá obvinění. Plzeň je jedine město v ČR,kde je prakticky denně sloužena mše svatá všech časů. Před časem docházelo v první stredy v mesíci k absurdní situaci. V 16:30 sloužil mši P. Nohejl a v 19:00 FSSP. V kostele P.Marie Ružencové. To je plýtvání sil. Kněz FSSP mohl slouzit jinde,kde by to bylo potřebnější.
Osobně se nemohu ubranit dojmu,že FSSP sice slouží tradiční liturgii,ale smýšlení má pokoncilní. Mj.ve svých materiálech nazývá mši katechumenu bohoslužbou slova a mši věřicích bohoslužbou oběti.
Mám stejný dojem a obávám se, že to nebude jen dojem. A to, co Vás napadlo v souvislosti s tím, že se v jeden den sloužila tradiční mše 2x prakticky na stejném místě, mě napadá i v souvislosti s ČB, byť Boršov nad Vlt. není přímo v ČB. Nicméně tam jezdí ještě MHD…
to vás napadá ovšem špatně!
Původně se v Plzni sloužilo jinde, ale biskup Holub z „lásky“ k tradiční Mši projevil „přání“, by tradiční mše byla na jednom „místě“ v Plzni. Tak se Mše FSSP musely přesunout…
Důvodem ale nebylo vytvoření konkurence ke stávájícímu, ale znemožnění rozšíření…
Ano,pravda. Sloužilo se „u rede“ v kostele vzdáleném 20 minut pěšky od P.M.Růžencové. Proč dvě mše v jednom městě? Vím o místech,kde by za tradiční mši byli rádi,ale musí jezdit desítky kilometrů.
Byla jsem několikrát u sv. Jana Nepomuckého na Borech. Že by Bory byly od P. M. Růžencové na Slovanech 20 minut pěšky, to se mi nechce věřit, nicméně jsem tu trasu pěšky nikdy nešla, tak to nemůžu tvrdit.-Problém s dojížděním na Mši sv. daleko je – kromě různého házení klacků pod nohy – problém nedostatku kněží schopných ji sloužit. Příchod kněží FSSP natrvalo do ČR bezpochyby nevyřeší všechno všude a hned, ale z hlediska dostupnosti TLM bude jistě přínosem. Je třeba modlit se za povolání i za diecézní kněze, kteří tradiční Mši sv. slouží mnohdy za cenu různých ústrků, podezíravosti ze strany spolubratří apod. Bez nich by dostupnost TLM byla ještě mnohem, mnohem horší, protože ani obě bratrstva dohromady by neměla šanci pokrýt místa, kde se dnes pravidelně slouží.
Lze považovat působení FSSP v ČR za požehnané. Všechny kroky pro rozvoj dla FSSP se mi snad jeví jako dobré.
Možná by bylo dobré se modlit, aby zde bylo jakési středisko takovéto zbožnosti.
Jakýsi „trvalý“ „priorát“ Knězského bratrstva sv. Petra pro Čechy, Moravu a Slezsko. (oni ale výraz „priorát“ nemají-nepoužívají.).
„Centrum „Tradice““ s možností nejen mít nedělní bohoslužbu, ale i např. stálé mše sv. o prvních pátcích a prvních sobotách v měsíci s prožitým zasvěcením. (a samozřejmě možností jisté sv. zpovědi.). Otevřme diecéze pro FSSP. Ať jsou tady opravdu „jako doma“. (ne jen jako „cestující z Rakous“:)))
Pax
Jan
A že FSSP mají pokoncilní nauku Vám zřejmě nevadí? Možná byste si měl něco přečíst o tom, jak FSSP vlastně vzniklo a o co jde – viz například zde.
Cituji z z promluvy S.E.R. arcibiskupa Marcela Lefebvrea v semináři Saint Curé d’Ars ve Flavigny-sur-Ozerain dne 8. prosince 1988:
„(…)jsme ztratili celkově 15 kněží, z nichž 12 odešlo k Bratrstvu sv. Petra. Při celkem 220 kněžích to představuje méně než 7 procent. U seminaristů to bylo asi 15 z 250.
V Ecône neodešel nikdo, ani v Argentině1 a Spojených státech. Odchody byly u seminaristů v Zaitzkofenu a ve Flavigny. To je jistě politováníhodné, ale v poměru k celku opravdu málo významné. Ani to neotřáslo našimi seminaristy, kteří zůstali věrni. (…)
V Německu má nyní biskup Josef Stimpfle z Augsburgu ve své diecézi německý seminář Bratrstva sv. Petra, který vede P. Josef Bisig, jenž býval rektorem našeho semináře v Zaitzkofenu. Usadili se ve Wigratzbadu, poutním místě v Německu poblíž Bregenzu. Měla tam být jedna osoba, která údajně přijímala poselství nejblahoslavenější Panny Marie. Je to hodně navštěvované poutní místo v augsburgské diecézi, přičemž jsme kdysi i my uvažovali, že tam zřídíme náš seminář. Ale kvůli odmítavému postoji biskupa jsme dali přednost Zaitzkofenu.
Augsburgský biskup jim dal zmocnění užívat původní milostnou kapli, ale dodal: „Jestliže půjdete do velkého kostela (který byl postaven asi před deseti lety), zakazuji vám tam chodit v sutaně. Jděte v clergymanu“. První šikana! (…)
Nato prosil P. Bisig kardinála Mayera, aby byl té dobroty a vysvětil na kněze jednoho seminaristu, který nás opustil a byl jáhnem. Kardinál přislíbil, že toto svěcení provede po svěceních, která měl udělit ve Fontgombault dominikánům z Chéméré. Ale augsburgský biskup se proti tomu postavil: „Nechci, abyste vykonal toto svěcení u mě.“ Takže nastoupili do autobusu a jeli do Říma, kde se poté konalo svěcení. (…)
Seminář „Mater Ecclesiae“, který otevřel svoje brány v Římě, je po dvou letech znovu zavřel. Biskupové Francie prohlásili: „Nechceme u nás tyto kněze. Nesmějí se světit na kněze. Ponechte si je, pokud chcete, ale my je mít nechceme.“ Kvůli odporu biskupů Řím seminář uzavřel a seminaristy poslal do diecézních seminářů.
To stejné musí přijít dříve či později též ve Wigratzbadu. Aby Řím neměl žádné potíže s biskupy, bude jistě radit členům semináře, aby vstoupili (do seminářů) ve svých diecézích.“
Proč zde jako argument citujete předpověď, která se zjevně nenaplnila?
Jen si počkejte…
Ale zeptám se také na něco: Proč FSSP čeká již 30 let na svého biskupa?
https://bohosluzby.cirkev.cz/#;48.97574;14.47187;15;kl%C3%A1%C5%A1tern%C3%AD%20kostel%20%20Ob%C4%9Btov%C3%A1n%C3%AD%20Panny%20Marie%20Piaristick%C3%A9%20n%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD;40003868814513
A do kdy tam má FSSP dovoleno působit?
Kdo by neznal katedrálu v ČB http://img2.ct24.cz/cache/616×411/article/48/4730/472930.jpg
A jinak z webu FSSP: Nová liturgie je autoritou papeže uznána za platnou a legitimní a je nutno ji považovat za církevní právoplatnou formu.
https://www.traditioninaction.org/RevolutionPhotos/A369rcAcrobatSwiss.html