FSSP přichází do českobudějovické diecéze

Od října 2018 zahájí kněží Kněžského bratrstva sv. Petra působení v českobudějovické diecézi, konkrétně v Českých Budějovicích a v Římově. Jeho kněží (P. PhDr. Jakub Zentner FSSP a P. Štěpán Šrubař FSSP), kteří budou pravidelně dojíždět z rakouského Lince, zde budou celebrovat:

  • každou neděli Mši svatou v českobudějovickém kostele Obětování Panny Marie (zač. 10:30)
  • každou sobotu Mši svatou ke cti Panny Marie v loretánské kapli v Římově (zač. Mše svaté v 17:30, přičemž ale poutní areál bude otevřen již od 15:00 – možnost soukromé modlitby, rozhovoru s knězem či svaté zpovědi).

 

Případné další  Mše svaté během týdne budou  průběžně oznamovány na stránkách FSSP.

Ignác Pospíšil

Poznámka autora:

Mám já to ale smůlu – zrovna jsem se z Budějovic odstěhoval, takže toho budu využívat jen sporadicky. Každopádně velké díky biskupu Kročilovi, který působení FSSP ve své diecézi povolil.

37 Responses to FSSP přichází do českobudějovické diecéze

  1. Jan Kubula napsal:

    Do litoměřické diecéze nic…. :O(

  2. mila napsal:

    Dobrá zpráva!

    Díky všem kněžím FSSP za jejich požehnaný apoštolát, Díky Otci biskupovi Kročilovi
    a především Díky Bohu a Panně Marii!!!

  3. Martin Šmrha napsal:

    Teď co si mám o Kročilovi myslet. Když jsem byl letos, ale i loni na křesťanském táboře ve stylu modlitba chval, kytara při mši, atd.,tak se tvářil celkem nadšeně.

    • Jan Šmrha napsal:

      Ahoj Martin, ty taky čteš Duše a hvězdy?

    • mv napsal:

      Biskup Kročil má na starosti při ČBK církevní hnutí.Sám je neokatechumenátník. V povolení činnosti FSSP v ČB bych neviděl ani tak podporu tradiční liturgie, ale to, že dává prostor k působení FSSP jako jednomu z mnoha spolků nebo směrů. Já osobně neupřednostňuji tradiční ritus, ale zároveň bych byl rád, kdyby byl v každé diecézi nějak dostupný.Podobné jsou asi i pohnutky biskupa Kročila. Jinak i NOM při kytarách mu nečiní žádný problém

  4. solipso napsal:

    Můj názor je, že poturčenec horší turka.
    Všichni víme, jak FSSP vznikla, na jakých „hodnotách“ a jací lidé se na tom podíleli.
    Dost dobře nerozumím tomu, proč někteří lidé proklínají FSSPX za její smířlivost vzhledem ke KHS a současně adorují FSSP, ačkoliv tato je s KHS od počátku neoddělitelně spjata.

    • Pan Contras napsal:

      Možná bych neužil tak silná slova, ale – předesílám, že k FSSP nechodím – třeba proto, že u FSSP je poněkud méně dusná atmosféra a vyžadování obedience vůdci než u Brněnského pěstitele slepic. V ČR je to specifické, ten člověk rozvrátil co kolem sebe budoval mj. i proto, aby se zalíbil představeným, kteří na něj od známých čísel dostali stížnost, že je moc pročeský.

      • Jaroslav Klecanda napsal:

        Nikdy Vám prosím nepřišlo komické, jak marginální záležitosti spolurozhodují u těch, kdo se trhli od – dle Vaší terminologie – KHS? :-)

  5. Vojtěch napsal:

    Otázka zní,co vedlo Jeho Eminenci biskupa Kročila k povolení činnosi FSSP. Je to láska k věřícím spojeným s katolickou tradicí nebo snaha eliminovat pusobení FSSPX v Boršově?

    • s. Catharina T.O.P. napsal:

      FSSPX v Českých Budějovicích pěkně vyklidilo pole pro FSSP. Boršov nad Vltavou se s hlavním městem Jižních Čech vůbec nedá srovnat…

      • josef napsal:

        za to vy a Hamish děláte tradici medvědí službu

        • Fr. Albert T.O.P. napsal:

          Kyselé hrozny :)
          Vás zkrátka mrzí, že i bez priora Stritzka a jeho suity může v našich zemích fungovat katolický život v duchu Tradice.
          Divím se, že vás nezajímá, proč třeba v ČR skončil třetí řád kapucínů, který, napojený na zdejší priorát, zkoušel oživit jeden dobrý muž z Ostravy.

          • Tomáš napsal:

            Může, proč by nemohl. Však ve Vyšším Brodě to funguje nezávisle na komkoli jiném. Ale proč nejdou tam, kde tradice ještě zakořeněna není a tradiční mše se neslouží třeba vůbec? Proč se někde koncentruje několik tradičních mší a někde není vůbec nic? Pro mě by bylo logické, že kdyby jim šlo skutečně o tradici, jdou někam, kde ještě není. Takto to skutečně vypadá tak, že jim jde jen o přetahování věřících od FSSPX. Podotýkám, vypadá to tak. Ne že to tak musí nutně být. Ale úsudek si udělejte každý sám.

            • Lucie Cekotová napsal:

              Co třeba proto, že na rozdíl od FSSPX můžou jít jen tam, kam je někdo pozve. Jaká je za tím taktika ze strany pana biskupa, je úplně jiná věc. Vyšší Brod je exemptní a na diecézi nezávislý. Situace, že by se sešly FSSPX a FSSP a řekly si „fajn, vy jste tady, tak my půjdeme tam“, je poněkud science fiction. Bylo by to pěkné, ale ne moc realistické. – Mimochodem, člověk by řekl, že v Brně, kde mají Černovice, bude církevní vrchnost dělat tradičním věřícím, co jim na očích vidí, jen aby tam nechodili. Přitom pravý opak je pravdou. Pochybuji, že by na Petrově sídlili tajní příznivci apoštolátu FSSPX, takže tak jednoduché to s tou církevní politikou asi nebude.

              • Tomáš napsal:

                Hm, asi jsem idealista. Řekl bych, že zastánci tradice by se měli doplňovat a pomáhat si a ne si konkurovat, aby byla hlásána pravá víra. Vím, samozřejmě, že to je tak, jak píšete, ale nesmírně mě to mrzí a štve. Přitom mi nepřijde, že by tím rozvracečem bylo FSSPX, ti si jedou svou lajnu (zastánci hnutí Odporu by asi nesouhlasili, ale to nechme teď stranou), ale ti, co jsou nějakým způsobem spojeni s KHS… Přitom sloužení či navštěvování tridentské mše ještě není zárukou pravé katolické víry. Vždyť i heretik a cizoložník Rahner sloužil tridentskou mši (ostatně i Luther, než si vytvořil „vlastní církev“).

            • Prokop napsal:

              Podle mých informací je důvod zcela pragmatický: P. Zentner bude studovat u P. Přibyla PhD. (tento kněz přednáší na TF JČU), a proto bude bydlet v Římově a současně bude sloužit mši v ČB.

  6. Díky za informaci, rád jejich mši při některé z mých cest přes Budějovice navštívím.

  7. Mounty napsal:

    Je smutné, že to v Plzni díky místní X mafii napojených na nejvyšší posty biskupství neprošlo.

    • Vojtěch napsal:

      Můžete objasnit,co myslite „X mafií“? Biskup Tomáš není rozhodně přítel katolické tradice,ba naopak.
      Takže to co zde uvádíte jsou jen krivá obvinění. Plzeň je jedine město v ČR,kde je prakticky denně sloužena mše svatá všech časů. Před časem docházelo v první stredy v mesíci k absurdní situaci. V 16:30 sloužil mši P. Nohejl a v 19:00 FSSP. V kostele P.Marie Ružencové. To je plýtvání sil. Kněz FSSP mohl slouzit jinde,kde by to bylo potřebnější.
      Osobně se nemohu ubranit dojmu,že FSSP sice slouží tradiční liturgii,ale smýšlení má pokoncilní. Mj.ve svých materiálech nazývá mši katechumenu bohoslužbou slova a mši věřicích bohoslužbou oběti.

      • Tomáš napsal:

        Mám stejný dojem a obávám se, že to nebude jen dojem. A to, co Vás napadlo v souvislosti s tím, že se v jeden den sloužila tradiční mše 2x prakticky na stejném místě, mě napadá i v souvislosti s ČB, byť Boršov nad Vlt. není přímo v ČB. Nicméně tam jezdí ještě MHD…

        • mog napsal:

          to vás napadá ovšem špatně!

          Původně se v Plzni sloužilo jinde, ale biskup Holub z „lásky“ k tradiční Mši projevil „přání“, by tradiční mše byla na jednom „místě“ v Plzni. Tak se Mše FSSP musely přesunout…

          Důvodem ale nebylo vytvoření konkurence ke stávájícímu, ale znemožnění rozšíření…

          • Vojtěch napsal:

            Ano,pravda. Sloužilo se „u rede“ v kostele vzdáleném 20 minut pěšky od P.M.Růžencové. Proč dvě mše v jednom městě? Vím o místech,kde by za tradiční mši byli rádi,ale musí jezdit desítky kilometrů.

            • Lucie Cekotová napsal:

              Byla jsem několikrát u sv. Jana Nepomuckého na Borech. Že by Bory byly od P. M. Růžencové na Slovanech 20 minut pěšky, to se mi nechce věřit, nicméně jsem tu trasu pěšky nikdy nešla, tak to nemůžu tvrdit.-Problém s dojížděním na Mši sv. daleko je – kromě různého házení klacků pod nohy – problém nedostatku kněží schopných ji sloužit. Příchod kněží FSSP natrvalo do ČR bezpochyby nevyřeší všechno všude a hned, ale z hlediska dostupnosti TLM bude jistě přínosem. Je třeba modlit se za povolání i za diecézní kněze, kteří tradiční Mši sv. slouží mnohdy za cenu různých ústrků, podezíravosti ze strany spolubratří apod. Bez nich by dostupnost TLM byla ještě mnohem, mnohem horší, protože ani obě bratrstva dohromady by neměla šanci pokrýt místa, kde se dnes pravidelně slouží.

  8. Pax Jan - Bůh žehnej FSSP napsal:

    Lze považovat působení FSSP v ČR za požehnané. Všechny kroky pro rozvoj dla FSSP se mi snad jeví jako dobré.
    Možná by bylo dobré se modlit, aby zde bylo jakési středisko takovéto zbožnosti.

    Jakýsi „trvalý“ „priorát“ Knězského bratrstva sv. Petra pro Čechy, Moravu a Slezsko. (oni ale výraz „priorát“ nemají-nepoužívají.).

    „Centrum „Tradice““ s možností nejen mít nedělní bohoslužbu, ale i např. stálé mše sv. o prvních pátcích a prvních sobotách v měsíci s prožitým zasvěcením. (a samozřejmě možností jisté sv. zpovědi.). Otevřme diecéze pro FSSP. Ať jsou tady opravdu „jako doma“. (ne jen jako „cestující z Rakous“:)))

    Pax
    Jan

    • A že FSSP mají pokoncilní nauku Vám zřejmě nevadí? Možná byste si měl něco přečíst o tom, jak FSSP vlastně vzniklo a o co jde – viz například zde.

      Cituji z z promluvy S.E.R. arcibiskupa Marcela Lefebvrea v semináři Saint Curé d’Ars ve Flavigny-sur-Ozerain dne 8. prosince 1988:

      „(…)jsme ztratili celkově 15 kněží, z nichž 12 odešlo k Bratrstvu sv. Petra. Při celkem 220 kněžích to představuje méně než 7 procent. U seminaristů to bylo asi 15 z 250.
      V Ecône neodešel nikdo, ani v Argentině1 a Spojených státech. Odchody byly u seminaristů v Zaitzkofenu a ve Flavigny. To je jistě politováníhodné, ale v poměru k celku opravdu málo významné. Ani to neotřáslo našimi seminaristy, kteří zůstali věrni. (…)
      V Německu má nyní biskup Josef Stimpfle z Augsburgu ve své diecézi německý seminář Bratrstva sv. Petra, který vede P. Josef Bisig, jenž býval rektorem našeho semináře v Zaitzkofenu. Usadili se ve Wigratzbadu, poutním místě v Německu poblíž Bregenzu. Měla tam být jedna osoba, která údajně přijímala poselství nejblahoslavenější Panny Marie. Je to hodně navštěvované poutní místo v augsburgské diecézi, přičemž jsme kdysi i my uvažovali, že tam zřídíme náš seminář. Ale kvůli odmítavému postoji biskupa jsme dali přednost Zaitzkofenu.
      Augsburgský biskup jim dal zmocnění užívat původní milostnou kapli, ale dodal: „Jestliže půjdete do velkého kostela (který byl postaven asi před deseti lety), zakazuji vám tam chodit v sutaně. Jděte v clergymanu“. První šikana! (…)
      Nato prosil P. Bisig kardinála Mayera, aby byl té dobroty a vysvětil na kněze jednoho seminaristu, který nás opustil a byl jáhnem. Kardinál přislíbil, že toto svěcení provede po svěceních, která měl udělit ve Fontgombault dominikánům z Chéméré. Ale augsburgský biskup se proti tomu postavil: „Nechci, abyste vykonal toto svěcení u mě.“ Takže nastoupili do autobusu a jeli do Říma, kde se poté konalo svěcení. (…)
      Seminář „Mater Ecclesiae“, který otevřel svoje brány v Římě, je po dvou letech znovu zavřel. Biskupové Francie prohlásili: „Nechceme u nás tyto kněze. Nesmějí se světit na kněze. Ponechte si je, pokud chcete, ale my je mít nechceme.“ Kvůli odporu biskupů Řím seminář uzavřel a seminaristy poslal do diecézních seminářů.
      To stejné musí přijít dříve či později též ve Wigratzbadu. Aby Řím neměl žádné potíže s biskupy, bude jistě radit členům semináře, aby vstoupili (do seminářů) ve svých diecézích.“

  9. Jan napsal:

    Kdo by neznal katedrálu v ČB http://img2.ct24.cz/cache/616×411/article/48/4730/472930.jpg

    A jinak z webu FSSP: Nová liturgie je autoritou papeže uznána za platnou a legitimní a je nutno ji považovat za církevní právoplatnou formu.
    https://www.traditioninaction.org/RevolutionPhotos/A369rcAcrobatSwiss.html

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *