Kardinál Marx proti křížům ve veřejných budovách v Bavorsku

Kardinál Marx

Kardinál Reinhard Marx uvedl, že nařízení, aby ve všech státních budovách v Bavorsku visel kříž, se rovná „vyvlastnění kříže ve jménu státu“. Bavorský premiér Markus Söder ke směrnici, která má vstoupit v platnost 1. června, na Twitteru napsal, že kříž je „jasným přihlášením se k naší bavorské identitě a křesťanským hodnotám.“ Jeho slova vyvolala celonárodní pozdvižení: kardinál Marx, který je krom jiného i předsedou německé biskupské konference, řekl listu Süddeutsche Zeitung, že tím premiér způsobil „rozdělení veřejnosti, neklid a animozitu“.

Svým prohlášením se kardinál ocitl v dobré společnosti předsedy liberálů („Způsob, jak Markus Söder a CSU neustále zneužívají náboženství pro svou stranickou politiku, připomíná [tureckého prezidenta] Erdogana. Ústava je bez vyznání!“) a místopředsedkyně Bundestagu za zelené Claudie Rothové, která Södera obvinila z toho, že marginalizuje milióny muslimů, ateistů a židů.

Katolická církev vždy podporovala, aby ve státech a oblastech s katolickou většinou ve veřejných budovách visel kříž či krucifix. Kardinál Marx, který nové nařízení kritizuje jako „vyvlastnění kříže ve jménu státu“, samozřejmě nic nenamítá proti využívání finančních úřadů státu k výběru a distribuci Kirchensteuer (církevní daně), která je příčinou nesmírného bohatství německé církve, jež potom svůj nepřiměřený vliv využívá k šíření zla v celé Církvi. V tomto případě je „vyvlastnění“ státem zřejmě v pořádku.

Lucie Cekotová

http://www.dw.com/en/germany-catholic-cardinal-rebukes-bavaria-for-ordering-crosses-in-state-buildings/a-43586516

https://rorate-caeli.blogspot.com/2018/04/german-liberalism-is-cancer-in-church.html

8 Responses to Kardinál Marx proti křížům ve veřejných budovách v Bavorsku

  1. Lucie Cekotová napsal:

    Aktualizace: Jak informoval portál kath.net, místopředsedkyně CSU Dorothee Bärová Marxovy námitky odmítla jakožto „matoucí“, neboť „před třemi lety kardinál Marx veřejně vyzýval k tomu, aby kříže visely ve školách a soudních budovách.“ Marx si za svou kritiku vysloužil poměrně ostrá slova apoštolského nuncia v Rakousku Mons. Zurbriggena: „Jako nuncius a zástupce Svatého otce jsem znechucen a stydím se, že když se v sousední zemi mají věšet kříže, přicházejí s kritikou právě biskupové a kněží. To je hanba.“ A dále: „Tahle náboženská korektnost mi jde na nervy.“ Kříže ve veřejných budovách naopak veřejně uvítal řezenský biskup Rudolph Voderholzer. Novinář Peter Seewald, autor několika knižních rozhovorů s Benediktem XVI., si zase v komentáři na portálu kath.net (příznačně nazvaném „Das Kreuz mit Marx“) všímá toho, že kardinál Marx, kromě odporu vůči křížům, také nedávno v listu Frankfurter Allgemeine Zeitung pochválil Komunistický manifest, který je podle něj „značně impozantní“ („durchaus beeindruckend“). A samozřejmě ho ani nenapadlo protestovat proti novému památníku svého nechvalně proslulého jmenovce a autora Komunistického manifestu, který má být zakrátko odhalen v Marxově rodném Trevíru, kde byl Marx v letech 2001 – 2007 biskupem. Přinejmenším vlídné pochopení k zakladateli komunismu kardinál ostatně neskrývá dlouhodobě: „Díváme-li se na dnešní vývoj světové ekonomiky, měl jste zřejmě pravdu, že kapitál neustále usiluje o své zmnožení, že je v tomto úsilí v pravém smyslu bezuzdný a že tendence k ekonomické globalizaci je až potud kapitalismu skutečně imanentní. A měl jste, jak se zdá, pravdu i s předpovědí, že z tohoto vývoje bude profitovat především kapitalista, v jehož rukou se bude hromadit stále více kapitálu. Protože se dá stěží popřít, že z procesu globalizace profituje, neřkuli jej aktivně spoluvytváří dosud relativně málo lidí v příznivých výchozích postaveních,“ píše například Karlu Marxovi v úvodu své knihy „Kapitál. Plaidoyer pro člověka“, která česky vyšla v roce 2013 v nakladatelství Academia (a s předmluvou Tomáše Halíka).

    • Dr. Radomír Malý napsal:

      Vychvalování Karla Marxe z úst jeho dnešního jmenovce v purpuru je o to hanebnější, že K. Marx má spoluvinu na zločinném vyvražďování z třídní motivace, jehož se dopouštěli pařížští komunardi (zavraždili mj. i arcibiskupa Dalboye). K. Marx – zakladatel I. internacionály – tgemkrát k tomuto teroru a vraždění přímo podněcoval.

      • Shiloh napsal:

        I pokud se oprostíme od jakéhokoliv náboženského hlediska, Marx je povaleč, který celý život parazitoval nejdříve na bohatých rodičích, pak na své bohaté manželce a mimo to celý život na Engelsovi, který podědil majetky po otci. Nikdy nic hodnotného nevytvořil a podle toho také ty jeho bláboly vypadají.

        • Dr. Radomír Malý napsal:

          Ad Shiloh: Máte stoprocentní pravdu, jen bych si ještě dovolil doplnit, že byl i pěkný chlívák, když manželka Jenny s ním čekala dítě, čekala ho s ním i jeho služka, s níž manželku podváděl.

          • Maria napsal:

            Cetla jsem zajimavou knizku od Richarda Wurmbranda *Marx a Satan* .Uverejnuje v ni nektere Marxovo dopisy a basne. Puvodne byl Marx verici krestan, ale pak se neco zvrtlo a dost z toho co napsal napovida, ze se stal satanistou.

        • jl napsal:

          Je otazka co to je „nabozenske hledisko“ a jestli se lze od neho skutecne odprostit a hlavne u Marxe (Karla, spatne politizujici kardinal asi neni prilis zajimavy). O tesne blizkosti budhismu a levohegelianskeho marxismu se obecne vi, tady to nejaky hare-krisna intuitivne vyhmatl primo u Karla:
          https://buddhistsocialism.weebly.com/when-karl-marx-practised-buddhism.html

          V prvnim prispevku se pise o pomniku. Ten uz priplul z Ciny, doprovazen projevy potleskem eurounijnich spicek. O sunuti se na vychod se tentokrat (skoro budhisticky) mlci…

      • Libor Rösner napsal:

        On to tak nebere, naopak: na dotaz, co by se K. M. zeptal, kdyby se s ním potkal, odpověděl něco v tomto smyslu: Co říkáte na to, co lidé provedli z vašimi myšlenkami?

        Tudíž je zcela mimo realitu.

  2. Libor Rösner napsal:

    Marx sám před lety sundal pektorál z krku při návštěvě Jeruzaléma, aby nedráždil city muslimů, kteří ho tam pozvali, takže to ani nepřekvapuje. Tady se sice ohání argumenty, že kdo vnímá kříž jen jako symbol kultury a nepřijímá ho i s Kristem, tak ho znevažuje, ale nepůsobí věrohodně v kontextu onoho svého jeruzalémského snímání kříže či třeba toho, jak nedávno vyslovil uznání ke Kapitálu Karla Marxe, který nám prý může dát mnoho dobrého.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *