Alfie Evans zemřel

Alfie s rodiči

Spojené království, resp. jeho lékaři a soudci, dosáhli svého cíle: Alfie Evans zemřel.

Pamatujme na něj a modleme se za něj, jakož i za jeho rodiče.

Modleme se za Spojené království, které vytvořilo vražedný „zdravotnický systém“, který s odobřením a podporou justice a policie vraždí postižené děti. Ať se odvrátí od cesty nacistického zdravotnictví a programu T4.

Modleme se za všechny, kdo se na této vraždě podíleli, především pak lékaři a soudci, aby litovali tohoto strašného zločinu a hříchu, káli se a snažili se ho odčinit, aby zachránili svoji duši.

Modleme se za liverpoolské katolické biskupy, kteří tuto odpornou vraždu veřejně podpořili, navzdory víře, kterou mají vyznávat a hájit, a navzdory vystoupení na obranu Alfieho ze strany papeže Františka, který v tomto případě zase jednou dělal to, co papež dělat má.

A, dokud to nezabere, modleme se za britské občany, jejichž postiženým dětem hrozí zavraždění, aby si vzali poučení a se svými nemocnými potomky (či rodiči či jinými příbuznými) zavčas Velkou Británii opustili.

Kdo chce vědět více, nechť si prostuduje naše články o kauze (viz ZDE) a poznámky a informace k případu, které shromáždila Lucie Sulovská (viz ZDE).

Ignác Pospíšil

38 Responses to Alfie Evans zemřel

  1. roman duba napsal:

    pomodlím se na ten úmysl

  2. Michal Semín napsal:

    Alfie byl platně pokřtěný (jeho otec byl katolík, matka protestantka), proto naše modlitby nepotřebuje. Ti ostatní však jistě ano.

  3. Ignác Pospíšil napsal:

    K tématu:

    Štefan Harabin: “Alfie nebol mimozemšťan. Ak sme nezachránili život tohto nevinného dieťaťa, môžu prísť o život aj naše deti”

    https://www.hlavnespravy.sk/stefan-harabin-alfie-nie-je-mimozemstan/1388272

  4. theofil napsal:

    ani jeden symbol katolictví, samé cetky

    • Fr. Albert T.O.P. napsal:

      Díky Bohu, na tom, kolika křížky a ruzenci je člověk oveseny, jeho spása nezáleží.

    • a b napsal:

      Pro informaci, co je pro Vás v této souvislosti symbolem
      katolictví a co jsou ony cetky?

      • theofil napsal:

        katolík to pozná

        • Jaroslav Klecanda napsal:

          Ano, právě proto se Vás ptáme. My víme, že jediný pravověrný katolík ve Vašem pojetí jste VY sám, a proto od Vás očekáváme ono rozlišení. Děkujeme! :-)

          • theofil napsal:

            Mt.7 6 Nedávajte, čo je sväté, psom a nehádžte svoje perly pred svine, aby ich nohami nepošliapali, neobrátili sa proti vám a neroztrhali vás.

            • Shiloh napsal:

              Díky, že jste nám odpověděl na naši otázku a dál si myslete, že tady nikdo nerozumí vašemu výplodu, protože jsou všichni blbí.

            • Jaroslav Klecanda napsal:

              :-) Milý pane theofile, je vidět, že rád a horlivě čtete Písma Svatá. Výborně! jen jste krapet od rozlišování uhnul k mé nepatrnosti. Moc tedy děkujeme za to, že nám tu rozvedete rozlišení katolických symbolů od cetek. :-)

  5. Bepp napsal:

    Nutno podotknout, že Církev se k těmto mladým lidem, vychovaným v nábožensky vlažném prostředí, zachovala hanebně, alespoň pokud jde britskou biskupskou konferenci a biskupy v Liverpoolu. Pro chlapce ani jeho rodiče neudělali nic, nijak je nepodpořili, postavili se na stranu nemocnice. Když byl Alfie vyhladovělý a bez kyslíku, děkovali jí za perfektní péči. Na twitteru to připomněla i konzervativní poslankyně Nadine Dorries. https://twitter.com/NadineDorries/status/990186910172803072

    Vrcholem byl pomocný liverpoolský biskup Tom Williams, který se odmítl setkat s rodiči, protože nejsou katolíci. Za prvé, otec dítěte je katolík (byť dříve formální), dítě bylo katolicky pokřtěno a za druhé, biskup Williams je diecézní „Ecumenical Development Officer“, co chvíli se objímá s muslimy či buddhisty.

    Rodině nakonec pomohl italský biskup z Carpi, Francesco Cavina, který Tomovi Evansovi zařídil audienci u papeže a poslal jim k pomoci skvělého kněze, mladého Itala žijícího v Londýně, Gabriela Brusca z řádu Legionářů Kristových. Ten poslední měsíce prožil u Alfieho lůžka, často se s ním na žádost rodičů modlil, poskytoval jim veškerou duchovní péči a podporu, aby byl krátce před Alfieho smrtí z nemocnice vyhozen, když připomněl, že Bůh to vidí a bude všechny aktéry soudit.

  6. Bepp napsal:

    Pravověrnost přitahuje i nábožensky vlažné a jinověrce – nejlepší řeč (dokonce tak dobrou, že ji mezi všemi těmi projevy soustrasti zveřejnila sama Alfieho rodina) měl italský biskup Luigi Negri, který byl zvlášť za Františka vyštván na úplný okraj italské církve.
    Na skupině Alfies Army se skoro milionem členů se jí obdivují lidé všech vyznání, z celého světa. A přitom je jen nezředěné katolictví.

    https://www.facebook.com/flo.frazer/videos/1686828604770603/

  7. Froggy napsal:

    Je to moc smutné, bobánek malý… Ale, omlouvám se, jsem velice udiven použitými slovy v článku: Odpojení od přístrojů je vražda? Není to spíš převedení od umělého stavu do přirozeného? Něco jiného by bylo, kdyby chlapec žil sám o sobě (s jistými problémy) a soud ho nechal usmrtit jako neperspektivního – to už by odporná vražda byla (=euthanasie). Mám pocit, že to mnohdy s tím umělým udržováním při životě přeháníme (i když rodiče plně chápu z vlastní zkušenosti a soucítím s nimi). Moje babička říkávala – umře, tak umře, pořídíte další… (ale mně jako rodiči ta slova zněla neskutečně krutě! Ale je v tom zkušenost s velkou úmrtností dětí, s válkou…) Tag „euthanasie“ sem rozhodně nepatří!

    • Ignác Pospíšil napsal:

      Chlapec zemřel především na vyhladovění a dehydrataci. To nepochybně je vražda.

    • Dr. Radomír Malý napsal:

      Ad Froggy: Podle katolické morálky není eutanazií ta realita, kdy život člověka už prokazatelně a nenávratně fakticky skončil, a lékaři nechtějí pomocí techniky prodlužovat stav pouze vegetativního života. Zde skutečně platí, že člověk má mj. i právo na důstojnou přirozenou smrt.
      Jenže toto případ Alfieho rozhodně nebyl. Nikdo z lékařských odborníků neřekl, že jeho stav není alespoň zlepšitelný, když ne vyléčitelný, nota bene tento chlapec dával najevo jakési známky reakce na okolí (smích atd.), proto nebylo možno jeho život považovat pouze za vegetativní, nemocnice Bambino Gesú v Ŕímě mu chtěla poskytnout paliativní péči až do jeho přirozené smrti, což bylo v jeho situaci tím nejlepším a fakticky nejsprávnějším řešením.
      Smrt malého Alfieho nelze proto žádným způsobem ospravedlnit, byla to eutanazie – a podle článku, který jsem přeložil tady výše – italský kněz Brusco personálu nemocnice jasně vytkl těžký hřích. A nešlo jen o eutanazii, ale také o hrubé a cynické porušení práv rodičů, kteří v krajním příapdě byli ochotni pečovat o svého chlapce doma až do jeho přirozené smrti.

      • Froggy napsal:

        Děkuji za vysvětlení. Detaily jsem neznal, měl jsem, podle fotografie, za to, že není schopen bez podpory přístrojů žít. Ale zase, šlo-li pouze k výživu, proč byl hospitalizován? Mimochodem, když už přemýšlím nad tím, co je euthanasie a co není, je například zastavení podávání léků (například na žádost pacienta) euthanasií? Kamarád, lékař, mi říkal, že mu připadá nelidské léčit například u nevyléčitelně nemocných ležáků zápal plic, který by jim jinak utrpení zkrátil.

        • Dr. Radomír Malý napsal:

          Ad Froggy: Nedokážu na Vámi uváděný případ odpovědět a domnívám se, že tak nedokáže ani kvalifikovaný morální teolog, pokud nebude znát detaily případu. Dle mého názoru jde o to, jestli ty léky mohou vést k uzdravení pacienta implicite k záchraně jeho života, nebo jen o pár dní či týdnů oddalují přirozenou smrt. A co se týká toho zápalu plic, tak ho měl můj dědeček, který trpěl na rakovinu a bylo jasné, že brzy zemře, jenže on byl rád, že může být léčen na zápal plic, který mu způsoboval ještě větší utrpení, než kdyby jej neměl.

        • Lubomír Tichý napsal:

          Neposkytnutí živinva kyslíku, jdyž si je člověk není schopen zajistit sám (což mimochodem není schopen každý v narkóze a bezvědomí), je navzdory předstsvě lidí, AKTIVNÍ eutanazie. Toto je nepřijatelné vždy. Nepokračování v léčbě, která nemá předpokládaný profit a mnohdy jen prodlužuje trápení, je věvc zcela jiná! Toto je dovoleno. Vegetstivním stavem bych se neoháněl, ten nemusí být ani nevratný. V takovém případě je důležitá prokázaná nezvratná mosková smrt. Bývalo to stopka na arteria basilaris, nulová mozková perfuse na scintigrafii, vymizelá EEG aktivita a další neurologické známky mozkové smrti. Pouze v tomto případě je mižno zastavit uměliu ventilaci.

          • Dr. Radomír Malý napsal:

            Ad L. Tichý: Díky za odbornou lékařskou analýzu, dobře, že tady promluvil katolický lékař.

  8. Libor Rösner napsal:

    Modlitbu za Alfieho přislíbili na tweeteru fandové Evertonu, jemuž fandí jeho otec a jehož byl Alfie „nejmladším fanouškem“. I fotbalová subkultura, tolikrát peskovaná, ukazuje, že to s ní není tak špatné, na rozdíl od té bandy, která rozhoduje o životech nevinných a pokládá se za pány tvorstva.
    Včera měla mimochodem v Británii proběhnout podle polského vzoru modlitba Růženec do hranic, mj. i za nenarozené životy, protože teď někdy si Británie připomíná 50 let od zavedení potratů.

  9. Lenka napsal:

    Kard. Parolin k tomuto chlapečkovi http://www.radiovaticana.cz/clanek.php?id=27570

  10. Libor Rösner napsal:

    Polský publicista Grzegorz Górny trefně a tvrdě, když podotkl, že početí dítěte bylo dříve chápáno jako požehnání, kdežto dnes to dostalo punc prokletí, proto bylo logickým krokem po legalizaci antikoncepce uzákonění potratů a tím dalším bude praxe eugeniky, resp. už je, protože Alfie je její obětí.

    „Důsledkem toho všeho je proměna vztahů intimních a blízkých ve vztahy povrchní, bez závazků, odcizení a život v osamocení. Je pomstou za pohodlí, komfort, egoismus. Seberealizace vyúsťuje v realizaci samoty. Tendence být jako bohové, rozhodování o životě a smrti druhých, končí chcípáním o vzoru dobytka v utrpení. A tady nikomu žádné ministerstvo nepomůže.“

  11. Libor Rösner napsal:

    A tady na tuto adresu prý lze posílat kondolence Alfieho rodičům:

    Rent a space self storage

    FAO Evans / James family

    9 Dunnings Bridge Road

    Liverpool

    L30 6UU

    United Kingdom

  12. Libor Rösner napsal:

    Ještě to bude zajímavé, Simone Pillon, italský senátor a katolík, který zcela otevřeně hovoří o vraždě, pohnal celou věc k římské prokuratuře, aby vyšetřila Alfieho smrt, tj. smrt italského občana.

    • Helena napsal:

      To je dobře,tento zrůdný případ nesmí jen tak vyšumět,aby se-nikým nepranýřován- znovu neopakoval a postupně nestal normou. Kéž z toho udělají opravdový skandál,odsouzený masou lidí. Protože toto je skandál volající do nebe. Co se to děje se světem? Odpovědí je např. Fatima a lékem Růženec, 1.soboty..

    • Lubica napsal:

      ano, bude sa hovorit….. a už sú známe fakty, že to BOLA VRAZDA – poslednu vraždiacu kvapku podala , čiže zabila ho zdravotna sestra ktora mu podala smrtiaci koktail: https://www.hlavnespravy.sk/hladoval-36-hodin-tesne-pred-smrtou-mu-sestra-podala-neznamy-liek-alfieho-posledne-chvile-nove-znepokojujuce-detaily/1390332#comment-3882906174

    • Václav napsal:

      Podle mého názoru by to i podle našeho práva byla vražda. Trestný čin je možné spáchat konáním či opomenutím (nekonáním, neplněním povinnosti). Každý, kdo má nějakou osobu svěřenou do péče, má povinnost se o ni starat. V tomto případě nemocnice. Mezi základní povinnosti pak patří zajistit dotyčnému výživu. Proto pokud nemocnice přestala poskytovat výživu, tak porušila své povinnosti. Ono je to podobné, jako když má někdo doma těžce nemocného (a nebo i malé dítě), kterého musí krmit (může se například jednat i o člověka, který je mentálně naprosto v pořádku, jen se nemůže hýbat, nebo nemá ruce). Kdyby ten, kdo má takovouto povinnost dotyčného nekrmil, tak se dopustí trestného činu vraždy a to dokonce s přitěžující okolností, že vražda byla provedena zvlášť trýznivým způsobem podle ust. § 140 odst. 3 písm. i) trestního zákoníku. V případě Alfiho by k tomu přibyla ještě přitěžující okolnost, že vražda byla spáchána na osobě mladší 15 let. Troufám si říci, že takto by bylo možné tento odporný čin klasifikovat, kdyby se stal v ČR nebo na českém občanovi, když vycházím z veřejně dostupných zdrojů.
      Polemiku pak může vyvolat pouze to, zda se i pomoc při dýchání dá považovat za tuto základní péči, ale myslím si, že ano. Rozdíl by však byl, kdyby dotyčnému musely být podávány léky. V případě dospělého pacienta, kdyby odmítl léčbu, tak by se nejednalo o euthanasii (vraždu), ale o ukončení léčby.
      Snad bude mít snaha italského senátora pozitivní dopad, aby se těmto zočinům učinila přítrž.

  13. Libor Rösner napsal:

    Arcibiskup Nichols potvrdil svůj předchozí postoj. Nejprve svým způsobem potvrdil nauku Církve ohledně těchto věcí, aby vzápětí řekl něco, co působí tak bizarně, že se nechce věřit, že by je mohl vypustit z úst kněz Kristovy Církve, a to ani v dnešní echt liberální době:
    „Racionální kroky, oproštěné od emocí, mohou být aktem lásky. Jsem si jist, že právě toho se dostalo Alfiemu.“
    Pak pokračoval bz špetky studu tvrzením, že někdy místo rodičů má o životě jejich dítěte rozhodovat soud, protože státní instituce ví nejlépe, co je pro obyvatele stát nejlepší. Napadl i obránce života, kteří prý neměli sdostatek informací, a proto při svých protestech jednali spíše proti zájmům Alfieho.

  14. Lenka napsal:

    3.5. tv,pořad Týden s prezidentem-…president Zeman vyjádřil svůj názor k odpojení malého chlapce, nevyléčitelně nemocného Alfieho Evanse, z přístrojů: „Šlo de facto o eutanazii. Já jsem mnohokrát vystupoval proti eutanazii“.

  15. Lucie Cekotová napsal:

    Vyšlo najevo, že nemocnice utratila více než 145 tisíc liber na právních nákladech spojených s úsilím o ukončení Alfieho života. Rodina měla prostředky a byla připravena Alfieho odvézt do jiné nemocnice, kdy by péče o něj nestála britské zdravotnictví ani penny. Přesto raději utratila obrovskou částku, kterou mohla vynaložit na péči o pacienty, jen aby Alfie zemřel. Dokáže si někdo představit lepší příklad ideologické zaslepenosti?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *