Mary Wagnerová opět ve vězení

TORONTO, 11. prosince 2017 (LifeSiteNews) — Kanadská ochránkyně nenarozených Mary Wagnerová byla v pátek zatčena v Torontu v zařízení provádějícím potraty, kde se spolu s další aktivistkou snažila přesvědčovat ženy, aby pro své nenarozené děti zvolily život. Prozatím zůstává ve vězení.

Wagnerová vstoupila do prostor Women’s Care Clinic v pátém poschodí kancelářské budovy na adrese 960 Dufferin Street v Torontu 8. prosince krátce po deváté ráno. Spolu s ní přišla další žena, která se představila jako Immolatia. Wagnerová nesla růže, k nimž byl vždy připevněn model desetitýdenního miminka v děloze, kartička s kontaktem na řeholní kongregaci Sestry života a další lístek, na němž stálo: „Můžeš si své dítě nechat. Láska si najde cestu.“ Immolatia nesla plakát se stejným textem.

Přibližně v 10.30 přijela policie a asi 45 minut poté byla Wagnerová vyvedena hlavním vchodem kancelářské budovy s rukama spoutanýma za zády. Immolatii dva policisté eskortovali mimo prostory budovy.

Další prolife svědek, který byl na místě se třemi dalšími jako modlitební podpora pokusu o záchranu životů, následně vstoupil do potratového zařízení, které používá bezpečnostní systém s bzučákem, avšak policista ho okamžitě vyvedl do haly.

K dalším zatčením nedošlo. Proti třiačtyřicetileté Wagnerové bylo vzneseno obvinění z výtržnictví a dvou porušení podmínky. Nebyla obviněna podle zákona č. 163, neboli zákona o ochranné zóně, který zakazuje jakékoli prolife akce ve vzdálenosti 50 až 150 metrů od osmi potratových klinik v provincii Ontario. Ontarijská vláda zákon schválila 26. října, ale dosud nedokončila jeho prováděcí předpisy.

Wagnerová odmítla kauci, neboť podle svého svědomí nemůže souhlasit s podmínkou, že se nebude přibližovat k zařízením provádějícím potraty. Zůstane ve vězení až do procesu, k němuž možná dojde až za několik měsíců.

Women’s Care Clinic na severozápadě Toronta je tradičně místem každoroční říjnové kampaně 40 dnů modliteb a postu za ukončení potratů. Podle svých webových stránek provádí potraty nenarozených dětí do 20 týdnů od početí.

Katolička Wagnerová byla zatčena v den svátku Neposkvrněného Početí Panny Marie. Učení, že blahoslavená Matka Boží byla v lůně své matky počata bez poskvrny prvotního hříchu pro zásluhy Ježíše Krista, je katolické dogma.

Wagnerová za své pokojné úsilí o ochranu žen a nenarozených dětí před násilím potratu dosud strávila ve vězení čtyři roky a osm měsíců. „Myslím, že bych na této cestě nemohla vytrvat, a nevím, jestli bych s ní byla vůbec začala, nebýt daru víry a Boží milosti – mnoha milostí, milosti za milostí – které mi Bůh dává,“ řekla portálu LifeSiteNews v jednom dřívějším rozhovoru. „A také nebýt Písma, kde Pán Ježíš říká: Cokoli jste učinili jednomu z mých nejmenších bratří, mně jste učinili, a přesvědčení, že je důležité to konkrétně žít. Ne jen nějak abstraktně, ale konkrétně, protože jde o skutečné děti a matky, které jsou každý den v ohrožení,“ dodala.

Pán Ježíš je každý den odsuzován ke strašlivé smrti na Golgotě moderní doby, v těchto zařízeních na zabíjení. Své evangelium nám jasně shrnul ve třech výstižných slovech: Mně jste učinili,“ řekla Immolatia portálu LifeSiteNews. „Trpí nejen kvůli nenarozeným dětem obětovaným falešnému bohu potratu, ale i kvůli mnoha duším, které se vystavují smrtelnému nebezpečí věčné záhuby.“

Důvod, proč šla s Mary Wagnerovou na potratovou kliniku, byl „především z lásky k Bohu a k těm, které miluje, což zahrnuje matku, dítě, otce i ty, kteří přímo či nepřímo zabíjejí“. „Jako pokřtěná katolička jsem povolána k tomu, abych Pánu Ježíši pomáhala zachraňovat duše,“ dodala Immolatia. „Není naléhavějšího díla milosrdenství než zachraňovat duše před temnotou potratu a všech hříchů proti životu.“

Předběžné soudní slyšení Wagnerové je naplánováno na 21. prosince u soudu na adrese 1000 Finch Avenue West, Toronto, a proběhne prostřednictvím videa z věznice Vanier.

Ti, kdo si přejí Mary Wagnerové napsat, mohou dopisy posílat na adresu Vanier Center for Women, 655 Martin St., Milton, ON L9T 5E6.

Lianne Laurence

Překlad Lucie Cekotová

https://www.lifesitenews.com/news/canadian-pro-life-heroine-jailed-again-after-rescue-attempt-at-abortion-cen

25 Responses to Mary Wagnerová opět ve vězení

  1. Dr. Radomír Malý napsal:

    A kde je torontský arcibiskup? Jak to, že neprotestuje proti zatčení Mary Wagnerové, když už nemá sám odvahu jít na kliniku s ní? Kde je kanadský episkopát, jak to, že již dávno nežádal zrušení nemravných zákonů, které umožňují zatýkat a odsuzovat do vězení tuto ušlechtilou ženu s vysokým morálním kreditem?

    • Martin Hejn napsal:

      Torontský arcibiskup asi nemohl tušit, kde bude Mary Wagnerová 8. prosince v devět ráno a i kdyby ho předtím kontaktovala, asi by se jí to pokusil rozmluvit. Rozdávat růže ženám pár minut před zákrokem už ničemu nepomůže, je to jen sypání soli do ran. Vy jste se pane doktore s paní Wagnerovou setkal, mohl bych se Vás zeptat, jestli má sama děti?

      • Ignác Pospíšil napsal:

        Je to poslední (a leckdy i první) pokus přesvědčit je, aby své dítě nezavraždili. Nanejvýš správné a rozumné jednání.

      • Takypijus napsal:

        Naopak. Před zákrokem je poslední chvíle, kdy si ještě může matka uvědomit, že to, co chce provést, je vražda.
        Kdybyste viděl vraha, jak chce právě někoho zabít a měl byste alespoň nějakou možnost mu v tom zabránit, tak byste nad tím mávl rukou, že už to nikomu nepomůže a je to jen sypání soli do ran?

      • Dr. Radomír Malý napsal:

        Ad Martin Hejn: Velmi dobře víte, že Mary Wagnerová je svobodná a žije v dobrovolném celibátu. Nechápu, proč ta poněkud poťouchlá otázka. Chcete tím říct, že kdo nemá děti, tak nemá morální právo se angažovat na jejich obranu, když jsou ohroženy potratem v matčině lůně? Jsem přesvědčen, že každý katolík se proti potratové genocidě musí nějak angažovat, neříkám, že to musí být just tou formou, jakou zvolila paní Mary, existuje spousta jiných možností, ale kdo je zcela lhostejný, tak se dopouští spoluúčasti na cizím hříchu (viz Katolický katechismus).

        A pokud si myslíte, že rozdávat růže „pár minut před zákrokem“ nikomu nepomůže, tam pí Mary má zkušenosti, sama o nich vyprávěla, když jsem se s ní setkal, že některé ženy právě po tom, co obdržely růže a vedly s ní dialog, odešly z kliniky doslova ne pár minut, ale pár vteřin před zákrokem (proto mají provozovatelé potratových klinik na ni takový vztek). I kdyby aktivita pí Mary zachránila jeden jediný lidský život, tak má smysl.

        • matěj napsal:

          Hmmm, „i kdyby to zachránilo jeden jediný lidský život“ myslím obecně není úplně dobrá osnova argumentace: kdyby se například nejvyšší povolená rychlost omezila na třeba 20 km/h (nejlépe navíc nějakými povinnými fyzickými omezovači), jistě by to zachránilo o hodně více než jeden jediný lidský život, a přesto se nezdá, že by katolíci nebo kdo jiný napínali své úsilí tímto směrem. Patrně ten lidský život není ani katolíky ani společností vnímán jako absolutní hodnota, vždy jsou, zdá se, váženy klady proti záporům. Tím netvrdím, že zrovna na činnosti paní Wagnerové vidím nějaké zásadní zápory, jde mi jen obecně o tu zjednodušující, leč oblíbenou argumentaci.

          Nicméně teda navíc v tomto konkrétním případě přece mnohem víc než o ten (ne)zachráněný lidský život jde o záchranu duše té matky, ne?

          Ale jinak si taky myslím, že varování pár minut před zákrokem může být velmi, velmi efektivní.

        • Martin Hejn napsal:

          Nepodsouvejte mi pane doktore co „velmi dobře vím.“ O Mary Wagnerové nevím skoro nic a ve Vašich článcích jsem se o tom, jestli má nebo nemá děti nic nedočetl. Proto ten dotaz. Pokud si pamatuji, v časopise IMMACULATA – myslím, že to bylo loňské číslo – v rubrice ZPRÁVY byla stručná zmínka o tom, že její obhájce argumentoval u jejího posledního soudního procesu právě tím, že ten den, kdy ji z kliniky vyvedla policie nebyl žádný lékařský zákrok zrušen a tudíž dotyčná klinika nebyla nijak finančně poškozena. Proto jsem napsal, že agitace pár minut před zákrokem už nemá smysl.
          Je to smutné a hlavně zbytečné, jak ve Vašich příspěvcích a komentářích projevujete despekt ke všem, kteří se s Vámi naprosto ve všem plně neztotožňují. Právě od Vás, který jste měl tu odvahu podepsat Chartu 77 mě to udivuje. Do církve by měla patřit názorová rozrůzněnost a odlišné názory by se měly rozcházet jako přátelé, jinak se nebudeme příliš lišit od KSČ a podobných partají.

          • Ignác Pospíšil napsal:

            1) Že ten den nebyly výsledky je ultrachabý argument a podklad pro takovou generalizaci, pane Hejne.

            2) Jou věci a témata, v nichž názorová rozrůzněnost nemá mezi křesťany co dělat.

          • Dr. Radomír Malý napsal:

            Ad M. Hejn: Pokud jste opravdu nevěděl o životě M. Wagnerové, tak se Vám omlouvám. Předpokládal jsem, že čtenáři tohoto webu jsou s jejím curriculem vitae obeznámeni. Navíc ta Vaše otázka, jestli má děti, která je zcela irelevantní vůči tématu, mi signalizovala poťouchlost a ironii, pokud tomu tak nebylo, tak se rovněž omlouvám. Stejně tak se omlouvám všem názorovým oponentům, kteří pociťují z mých kategorických stanovisek despekt vůči své osobě. Chci je ujistit, že nic takového vůči nim nechovám a nemám na mysli, jde mi jen o pravdu, která někdy musí být řečena jasně a nekompromisně, zvláště když jde o hodnoty víry a mravů. Jestli někdy poněkud přeženu svou nekompromisní obhajobu pravdy a někoho nechtěně zraním, tak se také omlouvám. Na druhé straně ale musím na svoji obhajobu dodat – a věřím, že toto mi mnoho čtenářů a diskutujících potvrdí, že nikdy nejsem vulgární a sprostý, nikdy nikomu nenadávám, nikoho neurážím, nepomlouvám a nenapadám.

            • Martin Hejn napsal:

              Pouze jsem si neuměl představit, že by M. Wagnerová dokázala skloubit vlastní rodinný život se svými aktivitami, nemluvě o pobytech ve vězení, žádná ironie v tom nebyla. Ale ani ty „potratové“ kliniky, které jistě nabízejí i jiné zdravotní služby než ty, proti kterým Mary protestuje, nemohou úplně za všechno. Jejich klientky se rozhodují svobodně, jestli využijí jejich služeb, nikdo je nenutí. Pokud se rozhodnou pro interupci, musíte to respektovat, stejně jako i fakt, že drtivá většina z nich zřejmě nesdílí křesťanské přesvědčení a hodnoty. Nemá smysl ohánět se Katechismem před lidmi kteří nevěří a dožadovat se, aby se řídili jeho obsahem.

              • Peter krajčovič napsal:

                To že se někdo svobodně rozhodne pro zlo, neznamená,že jej v tom budu podporovat (to k tématu potratové kliniky) … lékaři tak jako sestřičky, se svobodně rozhodují, jestli se budou na vraždách maličkých podílet či ne.

                Ano, … není to snadné, v systému, který povoluje a propaguje potrat obstát morálně, zvláště, když sem zdravotník a měl bych ty to služby poskytovat … Ovšem to je právě ona svoboda člověka se rozhodnout pro dobro … a je to i oběť. Ten kdo čeká, láska,pravda, spravedlnost,morálka atd, nevyžadují sebezapření a oběť, … měl by si znovu připomenout slova našeho Pána a Velitele Ježíše Krista. … Krom svého pokoje nám dává zaslíbení, že nás bude svět nenávidět , pro Něho samotného.

                Lékařský personál, tedy jako každý z nás se musí rozhodnout chce-li děti vraždit a účastnit se toho to zabíjení …

                Proto se na lékařský personál nevztahuje žádná „výjimka z hříchu“

              • Dr. Radomír Malý napsal:

                Pro ty, kteří nejsou věřící, platí přirozený mravní zákon, vepsaný do srdce každého člověka. A ten říká jasně, že zabít nevinného člověka je něco špatného a zvráceného. Ti lékaři a zdravotní personál rozhodně omluvu nemají, neboť na základě své odbornosti velice dobře vědí, že dítě pod srdcem matky je živý člověk.

  2. roman duba napsal:

    kde? tam kde většina hierarchie vedou s pohany dialog a vrní blahem,když jim svět tleská

  3. Lubomír napsal:

    Všem, kteří ovládají polštinu, doporučuji nový dokumentární film Grzegorze Brauna „Luter a protestantská revoluce“. Je to počin světové úrovně! Sto minut nabitých fakty z úst takových osobností jako je Tadeusz Guz, Grzegorz Kucharczyk, John Rao, Roberto de Mattei a další.
    Film možno objednat na:
    https://braunmovies.com/
    http://www.multibook.pl/pl/p/Luter-i-rewolucja-protestancka-film-DVD/8841
    Tento film stěží najde cestu do oficiální distribuce, proto se musí šířit mezi lidmi. Film vznikl pouze z příspěvků drobných dárců, a to nejen z Polska, připravují se další jazykové mutace.

    • Felix Leo napsal:

      Braun podává mimořádně jednostranný pohled, v tom se shoduje většina nezávislých komentátorů. Velmi objektivní pohled přináší docent Tomáš Petráček ve své knize Západ a jeho víra – 9,5 teze k dopadům Lutherovy reformace.

      • Ignác Pospíšil napsal:

        Tak pan docent Petráček je katolík je pro forma, pročež si může dovolit být „objektivní“. Skutečný katolík musí ctít Pravdu.

      • Lubomír napsal:

        To je jak z Rudého Práva…“v tom se shohuje většina nezávislých komentátorů“! Kdou jsou ti nezávislí komentátoři? Já jsem dosud nečetl na Braunovo dílo jedinou recenzi, všude se o filmu záměrně mlčí. Navíc je to kolektivní projekt, který čerpá ze zdrojů a staví na faktech. A že Luder úplně nevychází v dobrém světle, s tím asi moc nenaděláme. Jedině, že bychom se upnuli pouze na „objektivní“ knihy docenta Petráčka. V rámci falešného ekumenismu nesmíme v žádném případě připustit teror pravdy!

  4. pan Labe napsal:

    V Česku probíhá fraškoidní soudní proces s člověkem, známým pro svoje katolické postoje.
    https://www.novinky.cz/krimi/457839-bartos-je-antisemita-jeho-projevy-jsou-rasisticke-rekl-u-soudu-znalec.html

    • Fr. Albert T.O.P. napsal:

      Pan Bartoš je, pokud vím, odpadlým katolíkem.

    • Felix Leo napsal:

      Bartoš je protestant! To jste se moc netrefil…

    • Pletánek napsal:

      To by mě zajímalo pokud by ho odsoudili v jaké nápravné skupině by byl a jestli by byl zavřený jako politický vězeň protože co jiného to je, že?

    • Takypijus napsal:

      Bartoš má naštěstí momentálně asi nejlepší možnou obhajobu, takže z něj snad politický vězeň nebude.

    • matěj napsal:

      To je oblíbený omyl některých, co se považují za katolíky, že rasismus je katolický postoj. Ale právě naopak, jen máloco je víc v rozporu s katolicismem než dělení lidí podle barvy kůže. Zároveň katolicismus, pokud se nic nezměnilo, nevěří na svobodu slova, naopak má za to, že slovem se dá hřešit velmi snadno i velmi těžce a že vina zasluhuje trest. Řeči o černých hordách nemají s katolickými postoji nic společného a katolík takové antikatolické postoje nemůže bránit ani s odkazem na svobodu slova či politického vyjádření, mnohokrát se tu přece citovalo, že omyl nemá žádná práva.

  5. katka napsal:

    Veľmi sa mi páčili knihy Tomáša Petráčka Západ a jeho víra a aj odkaz lI vatikánskeho koncilu. Sú objektívne a nie plné nenávisti a konzervatívneho postoja aký by som čakala len v sektách. Vďaka Bohu a českej katolíckej cirkvi za také osobnosti ako je on, Tomáš Halík a nebohý kardinál Vlk. Sú prísľubom, že vďaka láske a tolerancii povedú aj východné cirkvi von z marazmu konzervatizmu a prehnaného klerákalizmu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *