Nejlepší android automat hra aplikace 2023

  1. Automaty Star Dust Zdarma: Níže náš tým editorů poskytl stručné odpovědi na nejoblíbenější otázky
  2. Automaty Age Of The Gods Online Zdarma - Bezpečnost za počítačem, jednoduchý software a luxusní designy umožňují Macu cítit se jako všestranný lepší produkt
  3. Texas Holdem Kombinace: Trvalo asi čtyři pracovní dny, než se peníze objevily na mém účtu

Virtuální kasino zdarma bonus

Automaty Lucha Rumble Zdarma
VIP klub a věrnostní systémy zavedené ve vašem online kasinu vás mohou odměnit bezplatnými otočeními a dalšími výhodami-dokonce i luxusní dovolenou
Nejhranější Automaty
Její c-podpora s Ryoma, pro jednoho, vidí, jak reaguje na jeho výzvu k její pozornosti tím, že požaduje vědět, proč její spojenci Hoshidan mluví nadměrně a zdá se, že ji nemohou nechat v klidu a tichu
Samozřejmě, čtení podmínek kasina může být příliš mnoho

Online kasino aplikace skutečné peníze

Automaty Knight S Life Online Zdarma
V kasinu Bell Fruit se naše online automaty a kasinové stolní hry hrají online a v reálném čase
Automaty Halloween Jack Online Zdarma
Nic nepřekoná skutečné peněžní automaty, a to hlavně díky vysoce kvalitním online kasinům, která se stále zlepšují
Automaty 20 Diamonds Online Jak Vyhrát

Pastorační revoluce

Již nejméně 50 let je možno pozorovat, že termín „pastorace“ se stal nejužívanějším a zároveň nejzneužívanějším termínem v životě Církve. Počátky toho je nutno hledat u posledního koncilu, který z vůle papežů Jana XXIII. a Pavla VI. byl stanoven jako „pastorační“. To znamenalo, že koncil neměl v úmyslu formulovat nová dogmata a také to neudělal.

V pokocilní době ale se stalo toto pastorační chápání téměř všeobecným, často i prostředkem na ospravedlnění doktrinálních, mravoučných a liturgických bludů. Kněží usilující o likvidaci čistoty katolické víry používají pojem „pastorace“ neustále jako základnu, z níž mohou beztrestně ničit křišťálovou víru prostých lidí. Zneužívání termínu „pastorace“ se tak stává v naší době činnosti antipastorační. Děje se tak vždycky, když představitelé duchovenstva používají cizích a pokoutních nauk, které podněcují ke stylu života v rozporu s Boží vůlí, čímž vystavují duše nebezpečí ztráty věčného života. Taková činnost je duchovním zločinem, protože osoby, které ji provádějí – a jsou mezi nimi bohužel i biskupové a kardinálové – nevedou stádo na pastvu pravdy a Božích milostí, naopak jim jako vzor slouží tento svět (Řím 12, 2). Tito pastýři kladou ducha tohoto světa za vzor i svému stádu a uklidňují svědomí lidí, že mohou klidně žít v rozporu s Boží vůlí, jež byla jasně vyjádřena šestým přikázáním a principem nerozlučitelnosti manželství.

Zneužití pojmu „pastorace“ dosáhlo svého vrcholu v jistém smyslu právě v naší době, neboť osoby, které to dělají, usilují legalizovat hřích proti 6. Božímu přikázání a rozvod. Používají přitom dvojznačné, vábivé a podvodné formulace nebo slova-talismany. Taková hra slov pod pláštíkem „pastorace“ představuje v konečném efektu útok na svatý a božský charakter svátostí manželství, pokání a Eucharistie. Když se podkope nerozlučitelnost manželství, je ohrožena posvátnost rodiny, která má být „domácí církví“. Tato falešná rodinná pastorace vede duše k tomu, aby milovaly svět a volily to, co chce člověk a nikoli to, co chce Bůh, snaží se o to, aby se věřící líbili světu, veřejnému mínění a mocným, nikoli aby byli v souladu s jasnou a vyžadující Kristovou pravdou. Duchovní promotoři takové pseudopastorace ukazují pseudolásku, která je ve skutečnosti strachem před světem a komplexem méněcennosti ve vztahu k němu.

Papež sv. Řehoř Veliký, jedna z největších postav v dějinách Církve, ve svém spise „Kniha pastýřské služby“ stanoví zásady, které jsou zvláště dnes aktuální a potřebné pro pravou katolickou pastoraci, dnes nejspíš ještě aktuálnější než tenkrát. Pastýři musí aplikovat zásady pastorace, jež jsou v souladu s Boží vůlí a nikoli s přáním člověka. Sv. Řehoř o tom píše:

„Když se opomíjí ze strany pastýřů povinnost kárat a ukazuje se měkká blahosklonnost, je to totéž, jakoby se hříšníkovi podkládala poduška pod hlavu, aby pohodlně ležel ve svém hříchu a pokárání jím neotřáslo.“

„Církev svatá nestanoví za duchovní vůdce ty, kteří jsou zkušení v pozemských záležitostech, ale ty, kteří mají zkušenosti v duchovním životě. Ti, kdo se zabývají na prvním místě pozemským úspěchem, kladou logicky touhu po nebi až na druhé místo. Dobrý pastýř se musí postarat o to, aby na prvém místě předložil svým věřícím nebeské hodnoty a ne pozemské, věčnost a ne pomíjivost. Kněžská služba je službou spásy. Když je ale svěřena osobám duchovně slepým v důsledku ignorance, osobám vzdělaným, ale ztrativším víru, nebo osobám oddaným pozemským záležitostem, jak ty mohou vést duše?”

Pastorace ve shodě s Boží vůlí, zvláště pastorace rodin, musí vzbuzovat v duších hlubokou lásku k Boží vůli a k jeho přikázáním a také touhu po věčném životě. Taková láska a touha nejsou však myslitelné bez oběti a kříže, protože kříž, zejména v manželství a rodinném životě, je-li přijat v milosti a v duchu víry – zajisté povede duše do nebeské vlasti.

Poslouchejme ještě jednou sv. Řehoře Velikého:

„Bůh spojuje své dary s tresty, aby všechno, co nám působí potěšení v tomto životě, se stalo pro nás hořkým, a tím v duši zapálil ten oheń, který nás stále znovu pudí k touze po nebeských věcech a pomáhá nám k nim směřovat. Tento oheň nás příjemně pálí, sladce nás křižuje a radostně zarmucuje.“

Kéž Bůh inspiruje pastýře naší doby k opravdové pastoraci rodin, která obohatí Církev a současný svět svatými manželkami a manžely, svatými matkami a svatými otci, mnoha svatými dětmi a svatou mládeží. K dosažení tohoto cíle nám určitě nepomůže dosavadní provizorní „talismanová“ pastorace, nýbrž pastorace trvalá, vyžadující a průzračná, pastorace milující kříž, která nezamyká duše v pozemském časném životě, ale vede je s pomocí pravdy k věčnému životu.

Mons. Athanasius Schneider

Zkrácený překl. PhDr. Radomír Malý

Zdroj pův. článku: pch24.pl  15.1.2017

4 Responses to Pastorační revoluce

  1. Tomáš napsal:

    Děkuji za obsáhlé vyjasnění pojmu „pastorace“ širokému fóru čtenářů. Nespočítal bych osobní ataky na ty, kteří se veřejně ohrazovali faktem, že IIVK byl pouze pastorační a likvidace oltářů (tím i tradičního ritu, který má mít dle DIIVK neustálou podporu) i varhan z kostelů bylo a zůstává dnes i do budoucna těžkým zločinem.
    Teoreticky by se to dalo žalovat jako trestný čin ve věci trvalého poškození majetku. Ale jak? Lze vůbec DIIVK použít jako základ k takové obžalobě? A i kdyby – za jak dlouho by byly katolické kostely uvedeny do původních stavů…?
    Pane, daruj nám svaté kněze. Amen.

  2. Jiří Jan napsal:

    Toto je druhý článek, který zde čtu. První byl o tom, jak p. Halík lže. Teď tento.

    No, pokud bude i třetí vykazovat – osočování bez konkrétních uvedení faktů ( kněží usilující o likvidaci …, zneužitá pastorace, zločin kněží, biskupů a kardinálů …) což je ověřená totalitní praktika,

    raději se vrátím k článkům z Rudého práva – Kdo seje vítr, sklízí bouři … protože to napsali bolševici a proto nezažiji takovou bezmoc jako zde – od autorů katolíků

    • Patrik Matyášek napsal:

      Notoriety není potřeba zvlášť dokazovat, proto se Vám může zdát, že v některých článcích chybí argumenty. Autorům Vámi zmíněných článků jednoduše nemusí připadat potřebné a vhodné dokazovat něco, co již bylo mnohokrát dříve dokázáno jimi samotnými nebo jejich předchůdci. Pokud přicházíte na toto fórum poprvé, doporučuji si toho přečíst víc než jen dva články a pochopíte, o čem je zde řeč.

Napsat komentář: Jiří Jan Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *