Nejnovější komentáře
- + Josef Poutník: Víra (5): Vyznání a obhajoba víry
- TeŠ: Kardinál Sarah je „velmi hrdý“ na africké biskupy za to, že odmítli žehnání homosexuálním dvojicím
- JaB: Zločin tiché modlitby
- Michaela: Kardinál Sarah je „velmi hrdý“ na africké biskupy za to, že odmítli žehnání homosexuálním dvojicím
- TeŠ: Kardinál Sarah je „velmi hrdý“ na africké biskupy za to, že odmítli žehnání homosexuálním dvojicím
- Terezie Šebková: Kardinál Sarah je „velmi hrdý“ na africké biskupy za to, že odmítli žehnání homosexuálním dvojicím
- + Josef Poutník: Papež pro naši dobu (3)
- Andaman Nikobara: Kardinál Sarah je „velmi hrdý“ na africké biskupy za to, že odmítli žehnání homosexuálním dvojicím
- Andaman Nikobara: Kardinál Sarah je „velmi hrdý“ na africké biskupy za to, že odmítli žehnání homosexuálním dvojicím
- JJM: Víra (5): Vyznání a obhajoba víry
Odjinud
- Kdo je „člověk nepravosti“? (2023)REX! 16. 4. 2024
- Komentář Eleison DCCCLXXIV – Vymírající biskupové? (2024)REX! 14. 4. 2024
- Papežové a gastronomieTe Deum Hodie 13. 4. 2024
- Archa: Potrat ústavním právem ve Francii. Stane se „základním právem“ EU? (video)Te Deum Hodie 7. 4. 2024
- Hello world!Integrální katolíci 19. 3. 2024
- Kněz a nová mšeKrása liturgie 1. 12. 2023
- Co s novou mší? (R. D. James Wathen)Krása liturgie 13. 11. 2023
- Rocková vánoční mšeKronika Novus ordo 10. 10. 2015
- Stručný přehled historie jednání FSSPX s neomodernisty (aktualisováno 9/2015)Integrální katolíci 9. 9. 2015
- Klaunská mšeKronika Novus ordo 24. 8. 2015
Archivy
- Duben 2024
- Březen 2024
- Leden 2024
- Prosinec 2023
- Listopad 2023
- Září 2023
- Srpen 2023
- Červenec 2023
- Červen 2023
- Květen 2023
- Duben 2023
- Březen 2023
- Únor 2023
- Leden 2023
- Prosinec 2022
- Listopad 2022
- Říjen 2022
- Září 2022
- Srpen 2022
- Červenec 2022
- Červen 2022
- Květen 2022
- Duben 2022
- Březen 2022
- Únor 2022
- Leden 2022
- Prosinec 2021
- Listopad 2021
- Říjen 2021
- Září 2021
- Srpen 2021
- Červenec 2021
- Červen 2021
- Květen 2021
- Duben 2021
- Březen 2021
- Únor 2021
- Leden 2021
- Prosinec 2020
- Listopad 2020
- Říjen 2020
- Září 2020
- Srpen 2020
- Červenec 2020
- Červen 2020
- Květen 2020
- Duben 2020
- Březen 2020
- Únor 2020
- Leden 2020
- Prosinec 2019
- Listopad 2019
- Říjen 2019
- Září 2019
- Srpen 2019
- Červenec 2019
- Červen 2019
- Květen 2019
- Duben 2019
- Březen 2019
- Únor 2019
- Leden 2019
- Prosinec 2018
- Listopad 2018
- Říjen 2018
- Září 2018
- Srpen 2018
- Červenec 2018
- Červen 2018
- Květen 2018
- Duben 2018
- Březen 2018
- Únor 2018
- Leden 2018
- Prosinec 2017
- Listopad 2017
- Říjen 2017
- Září 2017
- Srpen 2017
- Červenec 2017
- Červen 2017
- Květen 2017
- Duben 2017
- Březen 2017
- Únor 2017
- Leden 2017
- Prosinec 2016
- Listopad 2016
- Říjen 2016
- Září 2016
- Srpen 2016
- Červenec 2016
- Červen 2016
- Květen 2016
- Duben 2016
- Březen 2016
- Únor 2016
- Leden 2016
- Prosinec 2015
- Listopad 2015
- Říjen 2015
- Září 2015
- Srpen 2015
- Červenec 2015
- Červen 2015
- Květen 2015
- Duben 2015
- Březen 2015
- Únor 2015
- Leden 2015
- Prosinec 2014
- Listopad 2014
- Říjen 2014
- Září 2014
- Srpen 2014
- Červenec 2014
- Červen 2014
- Květen 2014
- Duben 2014
- Březen 2014
- Únor 2014
- Leden 2014
- Prosinec 2013
- Listopad 2013
- Říjen 2013
- Září 2013
- Srpen 2013
- Červenec 2013
- Červen 2013
- Květen 2013
- Duben 2013
- Březen 2013
- Únor 2013
- Leden 2013
- Prosinec 2012
- Listopad 2012
- Říjen 2012
- Září 2012
- Srpen 2012
- Červenec 2012
- Červen 2012
- Květen 2012
- Duben 2012
- Březen 2012
- Únor 2012
- Leden 2012
- Prosinec 2011
- Listopad 2011
- Říjen 2011
- Září 2011
- Srpen 2011
- Červenec 2011
- Červen 2011
- Květen 2011
- Duben 2011
- Březen 2011
- Únor 2011
- Leden 2011
- Prosinec 2010
- Listopad 2010
- Říjen 2010
- Září 2010
- Srpen 2010
- Červenec 2010
- Červen 2010
- Květen 2010
- Duben 2010
- Březen 2010
- Únor 2010
- Leden 2010
- Prosinec 2009
- Listopad 2009
Rubriky
Štítky
Akce Akčník Amoris laetitia antikoncepce Bůh Církevní kalendář druhý vatikánský koncil euthanasie František I. hřích Islám Jan Pavel II. Ježíš Kristus Kalendárium Kalendář Katolický volič KDU-ČSL Klendárium křesťanské akce křesťanské zpravodajství křesťanské zprávy křesťanství LGBT ideologie LifeSiteNews.com láska manželství modernismus Panna Maria papež František potraty pro-life pro-life zpravodajství pronásledování křesťanů právo na život Raymond Leo Burke rodina tradiční kalendář tradiční katolicismus tradiční liturgie Tridentská mše umělý potrat vyšebrodský klášter víra Zpravodajství Zprávy
http://www.teologietela.paulinky.cz/Knezstvi-Panenstvi/Knezske-sveceni-zen
Jinak
„Kněžství rezervované mužům jako znamení Krista-Ženicha, který se odevzdává v eucharistii, je otázka, o které se nediskutuje.“
J. s. papež František.
Evangelii gaudium
více (tamtéž)
104. Dožadování se legitimních práv žen, počínaje pevným přesvědčením, že muži a ženy mají tutéž důstojnost, klade církvi hluboké otázky, které ji provokují a nelze je obejít.
Kněžství rezervované mužům jako znamení Krista-Ženicha, který se odevzdává v eucharistii, je otázka, o které se nediskutuje,
ale může se stát důvodem určitého konfliktu, pokud je svátostná autorita příliš identifikována s mocí. Netřeba zapomínat, že mluvíme-li o kněžské moci, „nacházíme se zde v rovině funkce, a ne v rovině důstojnosti a svatosti“. Služebné kněžství je jedním z prostředků, které Ježíš užívá ke službě svému lidu, ale zásadní důstojnost plyne ze křtu, který je dostupný všem. Připodobnění kněze ke Kristu jako Hlavě, totiž k počátečnímu zdroji milosti, nezahrnuje povýšení, které by jej stavělo na vrchol ve všem ostatním. Funkce v církvi „nezpůsobují nadřazenost jedněch nad druhými“. Ostatně jedna žena Maria je důležitější než biskupové. A třebaže se funkce služebného kněžství pokládá za „hierarchickou“, je třeba mít na paměti, že „je naprosto podřízena svatosti členů církve“. Klíčem a těžištěm služebného kněžství není moc pojatá jako panování, nýbrž moc vysluhovat svátost eucharistie. Odtud plyne jeho autorita, která je vždycky službou lidu. Tady se prezentuje velká výzva pro pastýře i teology, kteří by mohli pomoci lépe poznat, co to obnáší vzhledem k možné roli ženy tam, kde se přijímají důležitá rozhodnutí v různých oblastech církve. (kone cit.)
—-
(kard.) „Kasper upozornil, že odporcovia vysviacania žien za diakonky budú určite argumentovať, že táto nová situácia by otvorila dvere k ich vysviacke do kňazského stavu. Kardinál dodal, že pápež považuje diskusiu na túto tému za uzavretú. Dodal, že rovnaké stanovisko svojho času zaujal aj pápež Ján Pavol II.“
(podle Parlamentních listů (slovenských)
Shhrnuto, podtrženo, zase jedna obrovská bouře a zcela zbytečně. Učení o nemožnosti svěcení žen je jasné, současný sv. otec ofuiciálně v dokumentu Evangelii gaudium opakuje klasické učení (byť se „104“ – ka může jevit někomu poněkud „progresivní“ a dokonce kard. Kasper, kterého bude těžko někdo považovat za „tradicionála“:) tvrdí, že „pápež túto tému považuje za uzavretú“ a odvolává se na sv. Jana Pavla II.“
Takže nezbývá než komisi popřát hodně zdaru a pomodlit se, aby nám něco o diakonisách řekla více. (např. zda pouze byly u křtu žen nebo zda třeba také nevykládaly Písmo sv. nebo nevedly „domácí „(místní?“ církev“). K „svěcení“ to zřejmě doopravdy nebude:) (svěcení jáhenské, je předstupeň kněžství)
„Poněkud“(?)..:( kontroverzní vyjádření je také zde:
http://tradice.net/181-sveceni-zen
Pax
Jan
Fajn že Vám je názor Svatého otce jasný – jste na tom v tomto směru evidentně lépe než P. Lombardi. Pak se ovšem naskýtá otázka, proč Svatý otec uvažuje o zřízení komise, místo aby prostě zopakoval výše uvedenou citaci z EG.
Nechci být pyšný. Ale domnívám se, že jednak není řečeno o roli žen v prvotní Církvi (i o roli diakonis) asi všechno a také výsledek výzkumu komise může být vyjasňující a z hlediska „svěcení“ jáhenek negativní.
Čímž se vyřeší problém a ti, kteří jsou neustále zaujati otázkou „svěcení“ jáhenek se budou věnovat něčemu jinému.
Třeba užitečnějšímu.
Já mám pocit, že se církev zabývá příliš sama sebou. A někteří vzdělaní věřící tak vyčerpávají energii, kterou by mohli využít pro dobro Církve jinde.
Pax
Jan
To se tedy můžete spolehnout, že nebudou (zabývat se něčím jiným). Řeklo by se, že otázka sv. přijímání pro znovusezdané rozvedené byla vyřešena jednoznačně a ze všech možných (často i nemožných) hledisek, a dali snad Kasper a spol. pokoj? Právě naopak – a to za vydatného přispění papežem vydaného dokumentu.
Sám si odporujete, nevidíte to? V předchozím příspěvku jste tvrdil, že věc je jasná i v pojetí současného papeže, a tady, ejhle, „výsledek výzkumu komise MŮŽE být … z hlediska svěcení jáhenek negativní.“ Tedy také nemusí, jak implicitně připouštíte.
Škoda že je čeština tak menšinový jazyk. Kdyby si Vaší argumentace všimli ve Vatikánu, bylo by místo P. Lombardiho ve vážném ohrožení.
Souhlasím s paní Lucií – nebohý bratr Jan nevidí pro stromy les.
Už jste si, bratře Jene, ověřil údaje o kardinálu Danneelsovi, tak vyznamenávaného papežem Františkem?
Jsou potraty pro skutečného katolíka akceptovatelné? Stále mi dlužíte odpověď.
Nejsou. Odpověď doufám nedlužím.:)))
Hrdý člen tajné sekty:) EHS (ekumenická humanistická sekta potridenstská:))))
Jan
:)))))))
Uf:)
P. S.
Nesouhlasím jasně, ale dovedu částečně pochopit „nadšence“, kteří považují téměř vše po 2. Vat. koncilu za špatné. Ale stavět systematicky klín mez j. sv. Benedikta XVI. a js. Františka je poněkud…nekonzistentní.
Takypoutník Jan:)
Nic osobně ve zlém.
Král Baudoin jednal patrně podle nejlepšího svědomí (domnívám se, snad(!). Udělal (asi) co mohl.
Ještě, toto patří asi spíš sem
http://www.duseahvezdy.cz/2016/05/10/robert-spaemann-o-amoris-laetitia-zlom-v-tradicni-nauce/
Jan
Komise „mohou“ mnohé. Ale nejsou magisteriem, pokud se nemýlím:) Důležitá je svatá nauka.
Pax
Jan
Inženýre, četl jsi někdy něco o falešné pokoře? Vím, že to nemyslíš zle, a jsi skrupulant, který si nedokáže přiznat, co je Bergoogliáš za škůdce.
Psal jsem ti to i soukromě, doporučuji i veřejně: změnilo se mnohé a brněnský pěstitel slepic tentokrát napsal velice fundovaný rozbor Amoris Laetetitia, stáhni si ho a přečti.
V KHS je čím dál více k zalknutí. Jak dlouho to ještě bude trvat, pořád mám více dojem, že se změny nedožiju.
Ale jo. Dožijete. To chce klid a hlavně mezi tu chásku nechodit a ignorovat ji.
A co tedy děláte užitečnějšího Vy? Už jste byl zařizovat Mši Svatou nebo Vám spíš vyhovuje tahle role brouka Pytlíka?
Možnože preto, že Sv. Otec EG v skutočnosti ani nečítal 🙂
Chtěl bych upozornit na to, že páter Lombardi je (na neštěstí pro něj)dosud ubohý ale nikoli „nebohý“, jak
mu redaktor podsouvá..
Že role „jáhenek“ se omezovala na pomoc při křtu žen,
který se konal ponořením celé osoby do vody a tudíž
cudnost takovou asistenci vyžadovala, je nám všem dosud ke cti. Dnes při křtu žádná újma cudnosti nehrozí, ale sám papež se při obřadu mytí nohou
skláněl pod úroveň ženských sukní a nám to nevadí?
Co takhle předepsat kandidátkám, které o to stojí
rajtky?
Komu „nám“ to nevadí? 🙂
„nám to nevadí?“ s otazníkem na konci je řečnická otázka účastníkům diskuze. Jsem rád, že nejsem první ani poslední
koho ono divadélko pohoršilo.
Mně to ono „řečnické“ docvaklo až dnes. 😉
Není-li to jasné, co má komise zkoumat, navrhuji jmenovat komisi, která ti vyzkoumá. Tak by to beztak navrhl sir Humphrey.
Text o. F. Lombardi
http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=23765
Svatá prostoto! Typické vyjádření! Svatý otec ani nepomyslí na svěcení žen, ale když vidí, že ony na to stále myslí- tedy některé- ustanoví komisi.Chce přeci, aby nikdo netrpěl a necítil se odstrčen! Snad přece komise najde nějakou skulinku, jak ženy protlačit na místo vyhrazené mužům a ony pak budou svému papeži vděčny…Mnohem méně energie by stálo tohoto muže, kdyby ženám dal za vzor Matku Boží v její pokoře…ale to se přeci dnes nenosí, že…Jak dlouho ještě budete , pane Jane, obhajovat tohoto muže, který je papežem?
Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí… Naivita světem vládne.
Přes všechna pro a proti se nemohu zbavit dojmu, že jsme svědky opatrného nakrojení dalšího salámu. Jen nevíme, jak ta šiška je dlouhá a zda salám není točený.
Pro Pax Jan:
Příteli,
papež Buonaserra má větší smysl pro humor než jsme schopni dohlédnout – je to humor vpravdě černý, brzy to zahlédneme všichni!
Nacházíte-li se na dně Církve svaté, jistě rozumíte technikálii padajícího h…a.
Zde se nacházíme ve slušné společnosti, proto připomínám, že Buonaserra je technický typ, který to má v malíčku.
A nenechme se klamat – nezůstane jen u svěcení žen, či podávání Eucharistie cizoložníkům – to je jen začátek.
Říkáme tomu salámová metoda, odborně „Overtonovo okno“.
Pevný nervy a dobrou náladu všem.
Svěcení žen na jáhenky, kněze a biskupy samozřejmě bude.
Čím dřív, tím líp.
A nezůstal bych jen u toho, otevřel bych náruč Církve i pro nevěřící a světil i je. Nesmíme přece být úzkoprsí a lpět na liteře.
Kdy se otevře diskuze na téma, že peklo je prázdné? Přece nebudeme pochybovat o tom, že Boží milosrdenství je nekonečné a Bůh miluje hříšníka!