Ziskové sloty bez nutnosti vkladu

  1. 20 Bet Casino 50 Free Spins: Nezapomeňte na aktivní linky, které významně ovlivňují počet kombinací
  2. Automaty Online Za Darmo Bez Rejestracji - Proto nemusíte provádět žádný výzkum
  3. Automaty Fire In The Hole Zdarma: Hra se odehrává v jurských dobách a nabízí sázkařům možnost vidět některá zvířata, která se potulovala po zemi před miliony let, zatímco roztočí válce o skutečné peněžní ceny

Výherní automaty za peníze 2023

Automaty Troll Hunters 2 Online Zdarma
Tím pádem, vaše počáteční investice bude minimalizována, pokud se rozhodnete, že online oblast je pro vaši domácí hru vhodná
Automaty Eagle Bucks Zdarma
Výrazně zlepšuje celkový herní zážitek uživatelů těchto kasin PayPal
Hráči s pevným koncem jsou velmi fyzičtí hráči s mnoha povinnostmi na hřišti

Zdarma peníze online kasino 2023

Slot česky
Sloty casino je způsob, jakým kasino vypadá
Lopesan Costa Bávaro Casino Bonus Bez Vkladu
Většina kasin mají režim play for fun na svých mobilních verzích, příliš
Automaty Money Train Online Zdarma

V neděli proběhne sčítání účastníků katolických bohoslužeb

V neděli 12. října 2014 proběhne na území České republiky sčítání účastníků katolických bohoslužeb, které se u nás v moderní době koná zhruba jednou za pět let. Stručnou informaci o letošním sčítání naleznete na stránkách ČBK.

Bohužel oproti předchozím sčítáním došlo k podstatnému posunu v rámci církevního roku (sčítání v letech 1999, 2004 a 2009 se konala první neděli po Zmrtvýchvstání Páně), takže lze mít jisté pochybnosti o průkaznosti srovnání mezi tímto ročníkem a předchozími.

Ignác Pospíšil

Dříve k tématu:

Sčítání návštěvníků nedělních katolických bohoslužeb 2009

29 Responses to V neděli proběhne sčítání účastníků katolických bohoslužeb

  1. MichalD napsal:

    Těžko říct, co mohlo být důvodem sčítání přesunout do jiného období církevního roku. Je jasné, že tímto bude informace, vytěžitelná z časové řady, v jisté míře znehodnocena. Vzhledem ale k tomu, že výsledky minulého šetření byly utajeny (a otázka je, jak tomu bude letos), tak je to asi stejně skoro jedno.

    • Ignác Pospíšil napsal:

      Situace se změnila, české diecéze výsledky postupně pustily… Dnes jsou utajené jen ty moravské (ale nevylučuji, že i ty se někde mimo můj dohled objevily)…

      • solipso napsal:

        Církev, navíc spolufinancovaná státem, je něco jako veřejnoprávní korporace, a proto by se na ni podle mého názoru měl vztahovat zákon o svobodném přístupu k informacím.

      • MichalD napsal:

        Máte pravdu, ale já su z Moravy, tož u nás je to stále tajné …

    • Jaroslav Klecanda napsal:

      Je zájem znát „tvrdá“ čísla bez nadhodnocujícího koeficientu Velikonoc a nejbližších dvou, tří nedělí … 🙂

      • MichalD napsal:

        To je možné, ale z hlediska získání přehledu o stavu i o možném výhledu je škoda se takto zbavit časové řady. Přitom stačilo tak málo: udělat ještě letos průzkum i v původním termínu (odhaduji, že náklady na průzkum, tak, jak je prováděn, jsou minimální).

  2. Josef napsal:

    U nás se dnes žádné sčítání nekonalo. Mělo být ve všech českých i moravských diecézích?

  3. Pan Contras napsal:

    Excelencpáni potřebují zjistit, kdo jim bude platit až restituce zu grunt prodrbou. Já jsem ochoten přispět konkrétnímu knězi, ale struktura nedostane nic.

    • Parník napsal:

      Ještě že osud Církve nezávisí na Vášem trucrozhodnutí, ale po Bohu na těch, kteří mají svojí Církev opravdu rádi a podpoří ji i finančně, vč. jejích „struktur“. Rád budu jedním z nich.

      • Ignác Pospíšil napsal:

        Myslím, že ten, kdo má Církev opravdu rád, si dnes víc než kdy jindy pečlivě vybírá, do jakého kostela a ke kterému knězi chodí a kde (a na jaké sbírky) dává své peníze.

  4. Toník napsal:

    Jasně pane Pospíšile.
    Protože svatá mše od špatného kněze je míň platná, že ?
    Mám pocit, že to už v českých dějinách jednou bylo.

    • Ignác Pospíšil napsal:

      Mše svatá od špatného kněze platná být může. Přesto by se jí měl katolík vyhýbat, má-li možnost splnit si účast jinde. Mše svatá sloužená špatným knězem totiž může být sice i platná (ovšem často ani nemusí, závisí to totiž na provedení a intencích), ale přesto svatokrádežná (úmyslným nedbalým či nesprávným provedením, svatokrádežným přijímáním kněze, rouhavým či kacířským kázáním).

      A pokud jde o peníze, je zde otázka, na co kněz (farnost, diecéze, papež) peníze využije. Žádný katolík nemůže s čistým svědomím přispívat na party v chrámové lodi (viz Letohrad), lekce jógy pro farníky, nákup klobás pro „zabíjačkovou mši“, přestavby kostela ve stylu Letohradu či katedrály sv. Mikuláše etc.

      • Pan Contras napsal:

        Zkrátka abychom to shrnuli, podpoříme jistě dobrého kněze, ovšem na nataženou ruku Systému odpovím aspoňá určitě slovy neznámeho vojína.

      • Toník napsal:

        A Vy po tom, co jste napsal se nebojíte chodit na mši ?
        Patrně žijete v bludu, za podobné názory byl / taky / odsouzen Jan Hus.

        • Ignác Pospíšil napsal:

          1) Ne. Nebojím. 2) a) Nežiji v bludu. V čem by měl spočívat? b) To tedy rozhodně nebyl…

      • Toník napsal:

        O církvi / De ecclesia, 1413/ – latinský spis, ve kterém Hus zveřejňuje názory na poslání církve. Pokud podle něj nežije biskup ani papež v souladu se zásadami křesťanství, namohou se pokládat za členy církve a nezaslouží si úctu.Toto dílo bylo jedním z důvodů Husovi obžaloby.

        • Ignác Pospíšil napsal:

          Tak zaprvé. Že je něco napsáno v Husově De ecclesia neznamená, že je to blud. Musle byste to najít mezi explicitně uvedenými bludy. Za druhé, nic z toho jsem tu nenapsal.

      • nino napsal:

        Az na to, ze Hus hovoril o moralke, kym tuna ide o kacirstvo, a to je rozdiel, Toník.

  5. Václav napsal:

    Řekl bych že posun termínu nehraje roli a to ze dvou důvodů. Svátek Kristova milosrdenství není Boží hod vánoční, velikonoční ani svatodušní, ti kteří nechodí pravidelně do kostela toho o něm většinou ani moc neví, připadá jim to jako kterákoliv jiná neděle a obecně ubývá našich „výročních“ bratrů a sester. Chodit o velkých svátcích dřív patřilo ke společenskému bontonu a tento důvod již většinou odpadnul. Tudíž tam většina z nás buď chodí pravidelně a nebo nechodí vůbec a pokud někdo chodí jen ve svátek tak si obvykle vybere Vánoce a ne Velikonoce. Ty lístky jsou na první pohled dokonalé leč přesto se našel případ který nedokázaly pokrýt. Jedné paní je 101 let a to se jí nepodařilo natrhnutím vyjádřit.
    Co se týče restitucí tak jsem četl jeden rozzuřený světský článek o tom jak prý církve šetří na duchovních. Nenašel se zřejmě ani jeden který by si chtěl zvednout svůj plat. Katolík ani nekatolík. Všichni investovali do svých církví a do jejich budoucího rozvoje. Kdysi jsem viděl platové tabulky. Pokud si dobře vzpomínám tak maximum pro metropolitního arcibiskupa nebo jinou hlavu nekatolické církve je 25 000 hrubého, pro biskupa 20 000 a je tam možnost 50% prémií. Nevím jestli naši otcové berou prémie ale i s nimi by měl otec kardinál plat odpovídající vedoucímu malého oddělení nebo mistru na stavbě. Farář středních let bere tak kolem 12 000. V Itálii odpovídá plat kněze přibližně platu italského dělníka, u nás se italskému dělníkovi vyrovnají arcibiskupové a biskupové.

    • MichalD napsal:

      Vaše úvaha o sčítání je ale jen ničím nepodloženým dohadem. Vidíte, že tady např. pan Klecanda reprezentuje opačný názor, a to, že velikonoční doba čísla nadhodnocovala. Možná to tak je, možná ne – to se díky posunu už nedovíme.

      Ať už ze sčítání vypadnou jakákoliv čísla, vždy bude pokus o nějaký názor na to, jestli věřících ubylo a o kolik, spojený s podobnými dohady. Pokud se tedy ukáže, že věřících je např. o dalších 10% méně, může se říct, že jich vlastně tolik neubylo, protože původní čísla byla nadhodnocená a že vlastně je vše v nejlepším pořádku. Kdo ví, jestli jich vlastně ve skutečnosti naopak nepřibylo. V podstatě tedy přesun data šetření je dobrou preventivní medicínou na potenciálně špatnou náladu, kdyby se mělo ukázat, že odliv věřících se s novým pontifikátem nezastavil. To němečtí biskupové jsou na tom hůře – tam jim to ukazují daňová přiznání a s tím moc šibovat nelze (v r. 2012 tam vystoupilo z ŘKC 120 tis., v. r. 2013: 180 tis. osob).

      • Václav napsal:

        Věřících nikdy nebude dost. Dokud bude chybět jen jediná ovečka a nikdy nás nebude málo. Dokud bude zbývat alespoň jediný bratr který se bude těšit z „pouhé“ Otcovy přítomnosti a který bude s láskou vykrmovat tučná telata a leštit prsteny pro ty kteří promrhávají svůj podíl s nevěstkami. Dokud bude zbývat na vinici alespoň pár dělníků kteří budou tíhu a žár dne považovat za natolik zábavný že nebudou chápat co by na tom mělo být záslužného a kteří rádi dopřejí stejnou mzdu těm kteří se o tuto zábavu ošidili.

      • MichalD napsal:

        ad Václav: nejsem si jistý, zda jsem Vaši meditaci správně pochopil, ale nějak mi uniká její vztah ke zde diskutovanému tématu, kterým je IMHO technická stránka provedeného šetření. Pokud se však obrátíme k tomu, na co tato šetření ukazují, pak jde o téma na D&H již mnohokrát probírané – a tam, pokud se držíme katolické eklesiologie a soteriologie, není možné zůstávat lhostejný k odpadům posledních desetiletí a utěšovat se tím, že zbyl ještě alespoň nějaký bratr leštící prsteny či co.

    • F.K.Ladislav napsal:

      Když věříte statistikám o průměrném platu, musíte být hluboce věřící.
      Ukažte mi průměrného dělníka v průměrném podniku v průměrném kraji (ne v Praze!), který má 25 hrubého, a máte u mě sud průměrného piva zdarma 😉 .
      Tím netvrdím, že mají duchovní přehnaně velké platy. Kdyby ale na ně, v současné výši, se měly skládat samy ovečky, juj, to by byl posun při sčítání. Bez ohlednu na svátky.

      • Jaroslav Klecanda napsal:

        Milý pane MichaleD, ten posun se ukáže při dalších sčítáních, pokud budou v tomto období, případně, pokud se vrátí zpátky k Velikonocím, napoví nám to „velikonoční koeficient“ 🙂 .

        Milý pane F.K. Ladislave, myslím, že platy duchovních jsou tam kolem 12 – 15 tisíc Kč, to podle doby služby (stačí se zeptat duchovních ve svém okolí 🙂 ). Je to víc, než je minimální mzda, je to víc, než velká část dělnických platů. Kněží s těmito penězi mají také utáhnout chod farnosti a především držet aspoň ve stávající úrovni stav far. Pokud bude jejich plat záviset na příspěvku věřících, budou muset na většině území ČBK naběhnout do nějakého dalšího pracovního poměru, budou více v pastoraci svým žitím. To je přece také plus, ne? 🙂

      • Václav napsal:

        Beru Vás za slovo.Přečtěte si to ještě jednou, se zvláštním zřetelem na to co je v Čechách a co v Itálii a kupte mi sud průměrného italského piva. Nebo raději přispějte adekvótní částku Vašemu faráři a nebo průměrnému chudému ve Vaší farnosti. :o)))

      • MichalD napsal:

        ad Jaroslav Klecanda: pokud bude další sčítání za pět let, nenapoví nám nic, ať už bude v jakémkoliv termínu. Nenapoví nám nic dokonce ani v případě, že by se konalo už třeba napřesrok.

  6. F.K.Ladislav napsal:

    Václave, Vaše úvaha byla kapánek dvoukolejná, schválně jsem uváděl jen české reálie.
    Tu osobu jste nekonkretizoval, takže jste nevyhrál. Ale pokud nemáte na pivo, rád Vám jej zaplatím.
    Mám 12 netto, tak jakýpak copak.
    Milý pane Klecando, ono to není tak horké, s těmi výdaji duchovních na farnost. Lidé se skládají, jsou štědří sponzoři.
    Nu a já? Dát halíř našemu faráři, který hlásá blud, že Židé jsou vyvolený národ?
    ,, … a rozmazat!“
    Kryle a Pane Contrasi 😛

Napsat komentář: Václav Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *