Nejlepší android automat hra aplikace 2023

  1. Automaty Star Dust Zdarma: Níže náš tým editorů poskytl stručné odpovědi na nejoblíbenější otázky
  2. Automaty Age Of The Gods Online Zdarma - Bezpečnost za počítačem, jednoduchý software a luxusní designy umožňují Macu cítit se jako všestranný lepší produkt
  3. Texas Holdem Kombinace: Trvalo asi čtyři pracovní dny, než se peníze objevily na mém účtu

Virtuální kasino zdarma bonus

Automaty Lucha Rumble Zdarma
VIP klub a věrnostní systémy zavedené ve vašem online kasinu vás mohou odměnit bezplatnými otočeními a dalšími výhodami-dokonce i luxusní dovolenou
Nejhranější Automaty
Její c-podpora s Ryoma, pro jednoho, vidí, jak reaguje na jeho výzvu k její pozornosti tím, že požaduje vědět, proč její spojenci Hoshidan mluví nadměrně a zdá se, že ji nemohou nechat v klidu a tichu
Samozřejmě, čtení podmínek kasina může být příliš mnoho

Online kasino aplikace skutečné peníze

Automaty Knight S Life Online Zdarma
V kasinu Bell Fruit se naše online automaty a kasinové stolní hry hrají online a v reálném čase
Automaty Halloween Jack Online Zdarma
Nic nepřekoná skutečné peněžní automaty, a to hlavně díky vysoce kvalitním online kasinům, která se stále zlepšují
Automaty 20 Diamonds Online Jak Vyhrát

Rozhlédnutí 2013/06/23

Sv. Petr a Pavel

Vítám vás u dalšího rozhlédnutí. Je pátá neděle po Svatém Duchu. Nejvýznamnější svátky a památky týdne: Narození sv. Jana Křtitele (24) a sv. Petra a Pavla, apoštolů (29). Příští týden otevře šestá neděle po Svatém Duchu.

Z akcí připomínám především přednášku Michala Semína (25), brněnský Odvahu k životu (26) a tradiční pouť v Řeznovicích (29).

Modleme se tento týden především za opětovné pokřesťanštění Západu a za nápravu krize, v níž pozemská část Církve tone.

Zpravodajství

Řadu odkazů a zpráv naleznete na facebookových stránkách Duše a hvězdy a Akce Život.

Povodně vyplavily poutní jeskyni v Lurdech.

V USA proběhly dvě velké bitvy války o právo na život nenarozených. Sněmovna reprezentantů schválila návrh zákona zakazujícího pozdní potraty. Nyní o ní bude rozhodovat Senát – je ale třeba přiznat, že šance tam zákon nemá velké a i kdyby byl schválen, prezident Obama jej bude vetovat. Ve státě New York se guvernér Cuomo neúspěšně pokusil o prosazení svého extrémně propotratového zákona. Uspěl ve Sněmovně, ale neprošel Senátem. Nyní se ho plánuje pokusit prosadit po částech.

Kalendárium + akčník

Podrobnější informace ke kalendáriu pro daný den lze získat kliknutím na jednotlivá data. Podrobnější a dlouhodobější přehled o akcích a očekávaných událostech lze nalézt v Aktualitách na Katopedii, četné odkazy na články o aktuálně připomínaných svatých naleznete na facebookové stránce Svatí, blahoslavení, mučedníci.

Do konce června (tj. do příští neděle včetně) je možno přihlásit děti na Setkání katolických dětí věku 6-12 let na Kozinci. Základní informace ZDE.

Vyzýváme všechny čtenáře a příznivce časopisu, aby podpořili pro-life iniciativu Jeden z nás.

23. červen, neděle – je neděle pátá po Svatém Duchu.

24. červen, pondělí – Církev slaví Narození sv. Jana Křtitele.

25. červen, úterý – Církev si připomíná sv. Viléma da Vercelli, opata. V Ostravě proběhne další přednáška Michala Semína z cyklu Malý kurs apologetiky, tentokráte na téma Proč nebýt muslimem. Začátek v 18:00, podrobnosti ZDE.

26. červen, středa – Církev slaví památku sv. Jana a Pavla z Říma, mučedníků. Před třemi lety (2010) proběhl v ČR první Pochod pro rodinu. V Brně proběhne další dějství pro-life pochodu Odvahu k životu. Začátek v 17:00, podrobnosti ZDE.

27. červen, čtvrtek – 

28. červen, pátek – Církev slaví památku sv. Ireneje z Lyonu, biskupa a mučedníka.

29. červen, sobota – Církev slaví svátek sv. Petra a Pavla, apoštolů města Říma a mučedníků. Před 90 lety vydal papež Pius XI. encykliku Studiorum ducem. V Řeznovicích proběhne II. tradiční pouť ke sv. Petru a Pavlu. Mši sv. podle Misálu z roku 1962 bude sloužit P. Petr Rössler. Po Mši sv. se uskuteční litanie ke sv. Petru a Pavlu a svátostné požehnání. Začátek v 15:00.

30. červen, neděle – slavíme připomínku sv. Pavla z Tarsu. Před 25 lety (1988) arcibiskup Lefebvre a biskup Castro-Mayer vysvětili v Econe čtyři biskupy FSSPX. Kardinál Burke slaví 65. narozeniny.

Zajímavé odkazy

Řadu dalších odkazů naleznete na facebookových stránkách Duše a hvězdy a Akce Život.

Česky:

Dva články na jedno téma: vražda

Francie: Starosta odmítl oddat dva homosexuály. Hrozí mu ztráta funkce, tří leté vězení vězení a astronomická pokuta

Je pojem Novobratrstvo opodstatněný?

Náhradná matka odmietla ísť na potrat s postihnutým dieťaťom, aj napriek lákavému úplatku

Situace uvnitř FSSPX

Velká Británie: Kritika “pozitivního rodičovství”

Slovensky:

Obradoslovie – Život so svätou Cirkvou VII.: Modlitby a rozličné pobožnosti

Pri homosexualite sa takmer všetky štúdie zhodujú v tom, že tu ide o narušenie psychiky

Anglicky:

Children need our marriage tradition

Taoiseach not making sense, according to senior Cardinal at Vatican

Time to talk: the government, the pill, and our daughters

Vatican Cardinal: We need a new appreciation of Christian wives and mothers

World Congress of Families Provides a Pro-Family Perspective on Russian Bill Prohibiting Homosexual Propaganda to Minors

Ignác Pospíšil

55 Responses to Rozhlédnutí 2013/06/23

  1. o "postřižinách" a nejen pokoncilních napsal:

    Zkrátit. Zjednodušit! Symbol dvacátého století.

    Když jsou v „hrabalovském“ filmu Postřižiny zkracovány vlasy a později nohy u stolu, je to úsměvné.

    Když v rámci „vysoké teologie“ je mnohé v Církvi pozemské zjednodušováno, úsměv poněkud zamrzá. Svatý Jan Křtitel přišel o oktáv a později i o vigilii. Nikdo, kromě pár theologů vlastně neví proč. Zkrátit. V červnu oktávy rozličných svátků bývaly tři – např. ke konci června oktávy Narození sv. Jana Křtitele, svatých Petra a Pavla a s nimi i….Nejsvětějšího Srdce Ježíšova.

    Papež, který, dle mého bude jednou svatořečen (santo subito!, myslím zcela upřímně), tedy Pius XII.(Pacelli) v roce 1955 oktávy zredukoval na tři. Resp. stalo se to v rámci „zjednodušení misálu“. Otázka, kdo jej k tomu vedl. Který theolog…. Možná snaha, aby oktávy byly jen tři. Vánoční, Velikonoční a Svatodušní.

    Snad řečeno, 2. Vatikánský koncil silně akcentoval Ducha Svatého.

    Takže po koncilu byl svatodušní oktáv..ehm jaksi upozaděn. Přes rétoriku, že Duch Svatý oktáv nepotřebuje, neboť celý život Církve je „po Duchu Svatém“, …bylo poněkud vyrušeno výrazivo…neděle „po Duchu Svatém“. Takže máme neděle „v mezidobí“. Hlavně že se odvoláváme na koncil. 🙁 . To jsou paradoxy!

    V roce 1955 bylo upozaděno mnohé…

    Jistě má právo sv. otec mnohé měnit a Církev tak během staletí vícekrát činila….

    Není však „postřižin“ v liturgii a pobožnostech 20. století příliš mnoho? A upozorňuji, že nejde jen o „pokoncilní vývoj“. „Zjednodušení“ misálu v roce 1955 bylo přece před koncilem. Kde má oktáv Nejsvětější Srdce Páně? Kde Boží Tělo? Kam se nám poděly „suché dni“ (kvatembry)? V nemilosti před koncilem(?).

    Zvídavé otázky. Možná pro theology budoucnosti. Mnohé a mnohé se dá napravit. To se dělo i ve starozákonní církvi. Alespoň v to doufám.

    Jeníku Křtiteli. Nemáš už oktáv, ani vigilii. Ti Tě doběhli….

    (tyto paradoxní glosy jsou obráceny spíše k odborné veřejnosti „Nového Izraele“. Nic ve zlém a podřizuji se autoritě Církve.

    Pax et bonum

    Johannes Baptista

    • :) napsal:

      Je to jednoduché. Za Pia XII. to byla práce Bugniniho a Antonelliho. A jejich cílem, jak sami napsali, bylo postupnými kroky kompletně přestavět římskou liturgii. Změny za Pia XII. byly katastrofální po všech stránkách. Např. ten zmiňovaný oktáv nejsv. Srdce zavedl Pius XI., za Pia XII. už byl zase fuč, ale ten je z těch změn ještě to nejmenší.

  2. 25. 6. ct. Ivan Český napsal:

    Ctihodný Ivan Český (poustevník – Svatý Jan Pod Skalou).
    dnes.
    http://catholica.cz/?id=2649

    Jan

  3. VlaM napsal:

    K tomu Duchu Svatému: nemáme sice oktáv, ale došlo k silnější akcentaci svatodušní novény, včetně veřejně konaných pobožností. To dříve, myslím, nebylo.

  4. Pravoslavný biskup Markell dal poslancům "napínák".... napsal:

    Pravoslavný biskup Markell dal měsíc….

    Moldavský biskup Маркелл dal poslancům měsíc času, aby zrušili zákon „o rovných příležitostech“, jinak budou exkomunikováni.

    „Jen 39 poslanců podpořilo tuto iniciativu, a zbytek si vybral jinou cestu rozvoje země – homosexualizaci. Poslanci čtyři roky oponovali církvi a rozhodli se ignorovat naše přirozené křesťanské požadavky: sami si vybrali tento postoj, za který je nevyhnutelná exkomunikace. My to nechceme, ale oni se sami postavili do této pozice. Tito lidé si nezaslouží nosit titul poslanců. Možná, že pochopí bolest křesťanské duše a přehodnotí své rozhodnutí. V opačném případě budeme muset vyhlásit jejich exkomunikaci. To znamená, že nebudou moci dávat křtít, ani se vdávat, ani přistupovat ke svátostem, ba dokonce nebudou moci být pohřbeni podle církevních obřadů,“

    prohlásil 19. května metropolita kišiněvský a moldavský Vladimír během demonstrace homosexualistů. Pokud Parlament nezruší tento zákon do jednoho měsíce, budou pravoslavní věřící konat každodenní protestní akce.

    http://svavva.ru/monitoring-smi/obshhestvo/episkop-belckij-i-faleshtskij-markell-dal-deputatam-mesyac-na-otmenu-zakona-o-ravenstve-shansov-ili-otluchenie-ot-cerkvi.html

    Pax

    Jan

    • Lenka napsal:

      „A toto pokušení dnes existuje. Jsou povrchní křesťané, kteří sice věří v Boha, Krista, ale jsou příliš »rozvláční«. Ježíš Kristus pro ně už není základ. Jsou to moderní gnostikové. Pokušení gnosticismu či »tekutého« křesťanství. Na druhé straně jsou potom ti, kteří věří tomu, že křesťanský život je třeba brát vážně, ale zaměňují pevnost a stálost za strnulost. Stanou se rigidními! Myslí si, že křesťan musí být smutný, vždycky.“

      Je faktže těchto křesťanů je mnoho. Nejsou to však křesťané, dodal, jenom se tak tváří. „Nevědí, kdo je Pán – zdůraznil dále, nevědí, co je onou skálou, nemají svobodu křesťanů. A řečeno trochu zjednodušeně, neznají radost:

      „Ti první se vyznačují jakýmsi povrchním »veselím«. Druzí žijí nepřetržitou pohřební vigilii, nevědí, co je křesťanská radost. Neumějí se těšit ze života, který nám Ježíš dává, protože neumějí s Ježíšem rozmlouvat. Nevnímají Ježíše, necítí onu pevnost, kterou skýtá Ježíšova přítomnost. A nejen že nemají radost, ale nemají ani svobodu. Jsou otroky povrchnosti, rozvláčného života. A tamti jsou otroky strnulosti, nejsou svobodní. V jejich životě nemá místo Duch svatý. A Duch svatý nám dává svobodu! Pán nás dnes vybízí, abychom stavěli svůj křesťanský život na Něm, na skále, která nám dává svobodu, posílá nám Ducha a umožňuje nám s radostí jít vpřed po cestě jeho nabídek.“

      Končil papež František dnešní homilii.

      • Hamish napsal:

        A příště ohlásí nějakým uctívačům démonů, že mohou být v klidu, páč dojdou spásy stejně, jako ateisti, ne?
        Já se fakt divím, že ještě někdo ty jeho kydy sleduje. Jednou je to tak, ondy naopak.

      • anežkaB napsal:

        Zajímavé, papež ví, kdo je jakým křesťanem, ale neukazuje cestu k mravnímu životu. Svoboda bez závazků je k ničemu a závazky před Bohem nám rozhodně nemusí činit radost. V životě jde o věrnost, ne o radost. Pro mě mají papežeova kázání hodnotu jen v tom, abych si uvědomila, jak daleko se vzdálil od pravdy.

      • Re: ach jo... napsal:

        Již dlouhou dobu neodpovídám na vaše glosy, pane Hamishi. Nemá to cenu.
        Ale takhle nemluví katolík. Takhle by se neměl vyjadřovat katolík ani kdyby byl papežem smilník, který by dosazoval své nemanželské děti za úředníky Vatikánu. Zdravý „konsezus“ katolického lidu patrně praví: Řeč Náměstkova nesmí být nazývána „k*dy“.

        Pro paní Anežku: podle mne j. svatost papež František k mravnému jednání vede,

        Jan

      • Michal napsal:

        Z kázání papeže Františka http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=18398 :
        Blahoslavenství jsou nová přikázání. Ovšem pokud nemáme srdce otevřené Duchu svatému, vypadají jako hlouposti. ´Být chudí, mírní, milosrdní, to zrovna nevypadá jako věci, které vedou k úspěchu´. … Je to zákon svobodných, těch kdo žijí ve svobodě Ducha svatého.
        Pokud chceme Pána následovat jenom ve své lidské svobodě, stanou se z nás nakonec pokrytci, jako farizeové a saduceové, kteří se s ním přeli. Pokrytectví znamená nedovolit, aby Duch svojí spásou proměnil srdce. Svoboda v Duchu, svoboda, kterou dává Duch, je také jistým druhem otročení, avšak „otročení“ Pánu, který nás činí svobodnými. Je to svoboda jiného druhu. A naopak, pouhá naše svoboda je otroctvím, které neslouží Pánu, nýbrž duchu světa.

        Anežko, spíš byste měla zvažovat a uvědomit si, do jaké míry Vaše soudy blízké či vzdálené od reality a možné osobní důsledky.

      • nino napsal:

        Jan, zrejme Vam unika, ze situacia je daleko vaznejsia, nez keby bol papez smilnik dosadzujuci do uradov svoje deti… situacia je daleko horsia- dnes je papez podozrivy z herezy!
        A tu su snad prijatelnejsie i ostrejsie slova, spomente na Jezisa, i ten pouzil ostre slova- a to jedine preto, aby zobudil ludi, a aby ich varoval, a myslim, ze je namieste varovat duse pred mnohymi nebezpecnymi textami, dost myslim, ze vacsina beznych katolikov by sa mala dokonca papezovym textom vyhybat, podobne ako Lutherovym, pripadne by mal byt k nim nejaky komentar, co by pomenoval a upozornil na nebezpecne veci v jeho kaznach, ci prejavoch, pretoze mozu prosteho katolika viest do pekla a k pohorseniu.

      • Michal napsal:

        Ještě nalezeno ke slovu závazek:
        Drazí bratři a sestry, jak obtížné je v naší době přijímat definitivní rozhodnutí! Svádí nás provizornost. Jsme oběťmi tendence, která nás nutí k provizoriu. jako bychom toužili zůstat po celý život adolescenty! Nemějme strach z definitivních závazků, nároků, které nás zaměstnají a zainteresují po celý život! Tak se náš život stane plodným!
        http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=18233

      • nino napsal:

        Michal, budeme davat na vahy, ze teraz povedal nieco dobre (ktovie, ci z vlastnej hlavy), inokedy zase nieco zle, ba hereticke?
        Uvedme len par skandalov papeza Bergoglia.
        Tento vrcholne skandalny nazor predniesol nejaky dvojnik papeza?
        http://www.aktuality.sk/clanok/229424/papez-frantisek-aj-ateisti-mozu-ist-do-neba/
        http://www.tkkbs.sk/view.php?cisloclanku=20130522043
        Povinnost prijat vieru je nahradena sillonistickym konanim spolocneho dobra, ktore ma spojit veriacich a neveriacich. Je tam zdoraznene potlacenie katolickej identity, oddelenia sa od neveriacich. Je potlacena povinnost prijat vieru.
        Takisto tam podsuva nieco o nabozenskych vjnach katolikov voci ateistom- to je velka urazka nevinnych obeti, ktore boli v Europe, posledne desatrocia vystavene teroru ateistickych komunistov.
        Papez zneuctil katolicku liturgiu, ked do nej zapojil aktivne neveriacich:
        http://www.svetkrestanstva.sk/2013/03/papez-umyl-nohy-dvanastim-vaznom-medzi.html
        Okrem toho je tam zase opat potvrdena predstava katolicizmu, ako akehosi nadnabozenskeho synkretickeho spolocenstva, cize opat utok na katolicku identitu.
        Papez sa stretol s predstavitelom lutheranskych heretikov, ktorych ,,cirkev“ v mnohych krajinach ,,sobasiô homosexualov, a uznava mnohe zvratenosti:
        http://www.krestandnes.sk/article/papez-frantisek-prijal-nejvyssiho-predstavitele-nemeckych-evangeliku-nikolause-schneidera/22176.htm
        Dokonca nazval lutheranskych heretikov mucennikmi! Papez sa dokonca spolu s tymto heretikom pmodlil (kto sa modli s heretikom, je heretik, nie?), neodmietol verejne pozvanie na oslavu reformacie a Luthera, ba odmietol verejne kazat tejto zbludilej dusi vieru.
        Vari tak konal Kristus? Kazal nam schovavat Pravdu?
        Takisto sa papez, pokial viem stretol s predstavitelom anglikanskej sekty- v minulosti znamej prenasledovanim katolikov, dnes podporou sodomie a dalsich utokov voci Boziemu zakonu. Ak sa nemylim, tak sa oznacili za bratov, takze papezovi su bratia anglikanski prosodomiti, a nie katolici? Neni katolik, ci ako?
        Snad pokracovat ani netreba, to by sme ani neskoncili.

      • anežkaB napsal:

        Michale, to co zmiňujete z kázání papeže jsou slátaniny, pod kterými si každý může představit, co chce. Žádná nová přikázání nejsou, stále platí ta, která Bůh zjevil na hoře Sinaj, Ježíš je pouze rozšiřuje a lépe vykládá. Papeže nesoudím,ale do pekla se mi kvůli němu nechce. To snad chápete. Takže raději se budu držet přikázáních starých a osvědčených výkladem těch papežů, kteří se Boha ještě báli. Tento papež nevede k mravnému jednání, když základem jeho mravnosti jsou emoce. Než křesťan dojde k Bohu, musí mnoho vytrpět v duchovním životě, ale tento papež to pravděpodobně neví, protože žádný vnitřní život patrně nevede. Jeho slova proto vyznívají do prázdna. Já se raději držím těch papežů, kteří duchovnímu životu rozuměli . Základem života křesťana není blahoslavenství, ale Desatero.

      • Michal napsal:

        „Slátaniny“, „základem jeho mravnosti jsou emoce“, „žádný vnitřní život patrně nevede“ – to není souzení? Papež se vyjadřuje o emocích jako o integrální součásti člověka, a to včetně zvládání negativních emocí, o kterém jsou do značné míry blahoslavenství. Je zcela legitimní, když někomu jeho styl nesedne a dává přednost jiným zdrojům, ale to neospravedlňuje nedostatečně podložené soudy. Mimořádná tvrzení vyžadují mimořádné důkazy. Chce-li katolík kritizovat papeže, měl by to mít opravdu důkladně podloženo a promyšleno, jinak vstupuje na tenký led. Do pekla se lze dostat i tímto způsobem (muselo by jít o zvlášť závažnou věc). Mimochodem katolická spiritualita všech dob zahrnuje široké spektrum přístupů a bez hlubší znalosti odsuzovat to, co mi nesedne, je opovážlivost.

      • Michal napsal:

        Nino, nejdřív byste se měl vypořádat s Pánem Ježíšem, který vyhledával společnost pochybných lidí všeho druhu. Pak to budete mit s papežem Františkem velmi jednoduché.
        K první zmíněné kauze citace KKC 847, 848: Věčné spásy mohou dosáhnout všichni, kdo bez vlastní viny neznají Kristovo evangelium a jeho církev, avšak s upřímným srdcem hledají Boha a snaží se pod vlivem milosti skutečně plnit jeho vůli, jak ji poznávají z hlasu svědomí. Bůh si může cestami, které jsou známy jen jemu, přivést lidi, kteří bez vlastní viny neznají evangelium, k víře, bez níž se mu nelze líbit, přesto však připadá církvi povinnost a zároveň i svaté právo hlásat evangelium“ všem lidem.
        Papežovo vyjáření je určitě jednostranné, ale obdobně jednostranné jsou i kritiky, které ignorují tyto pasáže katechizmu.

      • anežkaB napsal:

        Michale, nemám vůbec chuť se s vámi přít. Mám právo říct co si myslím. Ani vám nemusí můj způsob sednout, ale také mě odsuzujete. Já však nejsem papež, mé výroky nikoho do pekla nepřivedou, když tak jen mě, jak říkáte. Děkuji za péči, jakou máte o mou duši. V době, kdy je Boží právo pošlapáváno tak, jako jsme toho svědky nemůže papež svou spiritualitu stavět na emocích, ale na Božím Desateru. Jen to jsem chtěla říct. Jeho slova musí být dnes ano ano, ne ne. Lidské emoce zvláště v duchovním životě nejsou vůbec,ale vůbec důležité, když se nežije Desatero. A to se nežije často ani mezi hiearchií, vždyť hned první zní- V jednoho Boha věřiti budeš.

      • MichalD napsal:

        ad Michal: Pán Ježíš zajisté vyhledával ty, „kteří potřebují lékaře“, ale je někde v Písmu sv. něco o tom, že může být spasen někdo bez víry v Ježíše Krista? Vždyť to říká i Vámi citovaný KKC (Bohu se nelze líbit bez víry – předpokládám, že je tam řeč o víře katolické). Z tohoto pohledu moc nechápu smysl Vašeho komentáře.

        KKC 847, 848 lze číst v souladu s učením Církve sv. (viz např. Evžen IV., Florenský koncil: Cantate Domino – Denz. 1352). V rozporu není ani to „… kdo bez vlastní viny …“ (viz např. Pius IX.: Singulari quidem), celý problém pokoncilní pastorace je v tom, že se tváří, jakoby tato mimořádná cesta spásy byla něčím víceméně automatickým nebo běžným (a tento KKC tomu nechává bohužel cestu otevřenou). Církev ale vždy učila, že tuto mimořádnou cestu spásy sice nelze vyloučit, ale nelze na ni ani spoléhat nebo s ní kalkulovat (navíc to neznamená, že Bůh spasí nevěřícího nebo schizmatika, ale že nám neznámými prostředky dá nevěřícímu víru a připojí ho k Církvi sv.).

        Problém inkriminované papežovy homilie z 22.5. (viz http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=18316) je ale zejména v jeho nejasnosti. Ninovy linky nejsou samy o sobě důkazem papežovy hereze (zejména ten z aktuality.sk je dost odvážnou fabulací), ukazují ale, kam takové nejasné vyjadřování vede (podobně jako liberální novinář na tom budou stavět i liberální křesťané a konstruovat si z toho závěry, které budou „šimrat v jejich uších“). Já třeba nevím, co si mám počít s papežovým tvrzením „… tato krev z nás činí děti Boží prvořadé kategorie“ – z kontextu se zdá, že tím „nás“ myslí „všechny, nejenom katolíky“ – já však každou neděli slyším, že moc státi se dítkami Božími dal Pán Ježíš Kristus jen těm, kteří ho přijali a kteří věří v jeho jméno (J 1,12).

      • nino napsal:

        Michal, bez vlastnej viny? Kolko ludi dnes, neveriacich na Zapade odmieta vieru z pyychy, ignoracie, lahostajnosti- daleko viac, nez z ,,nie vlastnej viny“. Je ulohou papeza toto zlahcovat, a utvrdzovat ludi v ignoracii, lahostajnosti, akoby stacilo nejake ,,dobro“ bez krista? Tak to necinil Jezis, ani Cirkev. Nikdy!
        Ulohou Cirkvi je ohlasovat pravu vieru, ako Jezis Samaritanke jasne povedal, ze Samaritani su v omyle, a spasa pride zo zidovstva. To je prava ekumena, a tu som nevidel u Bergoglia.
        Okrem toho, Bergogliov prejav o tom, akoby krestania prenasledovali ateistov bol urazlivy pre miliony obeti komunistickeho ateizmu v strednej a vychodnej Europe. Bergoglio zhanobil a pospinil pamiatku nasich mucenikov.
        Jeho tvrdenia, ze lutheranske obete perzekucii su mucenici su podla mna jasne hereticke, rovnako ako modlenie s heretikmi, co nemaju vieru- katolik sa nema modlit s heretikmi, lebo nemaju vieru. Ak sa modli, tak potom nie je v jednote s katolikmi predchadzajucich generacii.
        To uz nehovorim, ako Bergoglio rozhazoval sv. prijmanie na ruky ludom, bez akejkolvek ucty… atd, atd

      • Michal napsal:

        @MichalD:
        V popisu posledního soudu čteme: Cokoli jste [ne]učinili jednomu z těchto nejmenších, mně jste [ne]učinili. Přijmout jednoho z nejmenších je v určitém slova smyslu také přijetím Krista, i když v o dost jiné poloze než je víra (v klasickém smyslu). Učení o mimořádné cestě spásy se zřejmě do značné míry opírá o tento úryvek. „Bůh je láska; kdo zůstává v lásce, zůstává v Bohu a Bůh zůstává v něm“ – lze toto aplikovat také na nevěřícdí či pohany? Výrok sám to nevylučuje a je to další indicie pro možnost mimořádné cesty spásy. Aby byla mimořádná spása účinná, musí zahrnovat i milost očištění Kristovou krví.
        Tyto úvahy ovšem nelze odtrhnout od náročnosti, se kterou je ukazován obraz pravé lásky, a faktu, že i spravedlivý 7x za den zhřeší. Mix dobrého a zlého, který produkuje každý člověk, se neobejde bez stálého očišťování, a to je bez lítosti a svátostí také s velkým otazníkem. Podstatná je také otázka míry vlastní viny za nepřijetí víry, jak píše Nino. Otázka spásy je jedním z největších Božích tajemství, o čemž svědčí i učení o individuální jistotě spásy pro samotné katolíky. Toto drama je dobře zachyceno v sekvenci Dies Irae v Requiem a její vyškrtnutí považuji za jednu z velkých chyb NOM – zkuste tuto pasáž vyhodit u Dvořáka či Mozarta! Klasický a uvedený liberální přístup k problematice by se dal shrnout jako doufání v Boží milosrdenství versus opovážlivé spoléhání se na ně.
        Dostatečně výmluvné je, že na ono kázání papeže Františka z 22.5.reagoval řekněme upřesněním Vatikán; na podobný případ nepamatuji.

      • MichalD napsal:

        ad nino: to „rozhazování“ přijímání jsem před časem někde taky viděl, nevím už, zda to dělal ještě jako arcibiskup nebo už jako papež, každopádně to byl dost hrozný zážitek. Toto nějak pořád nemůžu pochopit: na jedné straně je schopný veřejně říct, že kdo nevěří k Krista, věří v ďábla, na druhé straně s Nejsvětějším Tělem našeho Pána zachází tak, až z toho běhá mráz po zádech (a kdyby nic jiného, tak v příkrém rozporu i se současnými předpisy).

      • MichalD napsal:

        ad Michal: v tomto si asi v podstatě rozumíme (zejména ten 2. odstavec a jeho závěr). Nemáte link na to „upřesnění“ papežovy homilie? To mi nějak uteklo.

      • Michal napsal:

        Původně jsem vycházel z nepříliš profesionálně půsbícího článku http://www.lidovky.cz/ateisti-skonci-v-pekle-opravuje-papezova-slova-vatikan-pi4-/zpravy-svet.aspx?c=A130527_142038_ln_zahranici_jv .
        Teď jsem našel přesnější informace z pera J. Jandourka (tedy včetně jeho pohledu na problematiku) http://www.reflex.cz/clanek/info-x/50647/ateiste-smeji-do-nebe-rika-papez-cirkev-to-popira-jak-to-tedy-je.html .

      • nino napsal:

        MichalD, suhlasim s tym sv. prijmanim (myslim, ze to konal este pred tym, nez sa stal papez, je mozne, ze ako papeza ho aspon trochu upozornili, ze to je naozaj extremne nevhodne).
        A taksto nechapem tomu, ze prednesie celkom dobru kazen (teda, aj kazne mal skandalne), a nasledne urobi nieco ruhave, ci skandalne. Neviem, mozno mu niektore prejavy pise niekto iny, alebo si neuvedomuje vahu slov uplne, co by bolo aj celkom mozne.
        Myslim ale, ze celkovy dojem z Bergoglia nie je dobry, lebo tie zavazne preciny (ruhania, liturgicke skandaly, atd) sa uz ani prekryt a obist nedaju, a nemozno ich z celkoveho obrazu noveho papeza vynechat 🙁

      • MichalD napsal:

        ad Michal: tím se vysvětluje, proč jsem nemohl nic najít, celé toto jsou patrně jen mediální spekulace nad prohlášením kněze Thomasa Rosicy, který byl omylem tiskem označen za tiskového mluvčího Vatikánu. Tím nechci říct, že je špatně, že se tento důstojný pán ozval, ale Svatý stolec patrně nic nekorigoval. Celé to jen dokresluje současnou situaci a plody, které podobné nejasné projevy přinášejí (jako by nás Náš Pán před tímto nevaroval – Mt 5,37).

        Ještě pozn.: To, že Svatý stolec musí „vysvětlovat“ papežova slova by až takovou raritou nebylo, minimálně si vzpomínám na případ rozhovoru Benedikta XVI. během letu do Afriky o kondomech.

  5. Inde a primis napsal:

    Inde a primis.

    Apoštolský list (blahoslaveného papeže Jana XXIII.) o úctě k Nejdražší Krvi Našeho Pána Ježíše Krista

    (1. července)

    http://benadik-klastor.sk/wp-content/uploads/inde-a-primis.pdf

    Pax et bonum

    Jan

    • nino napsal:

      Blahoslaveneho za co? Za prisposobenie Cirkvi modernemu, od Boha odpadlemu svetu? Za otvorenie svetu, kym Kristus kazal sa od neho oddelit, a sv. Pavol pisal: oddelte sa od nich (neveriacich)!?
      Za otvorenie bran najvacsej krizy Cirkvi v dejinach?

      • Re: nino napsal:

        To se ptáte mne? Beatifikoval jsem jej snad já?:) Ptejte se Ducha Svatého. Popř. si o něm sežeňte dobrou literaturu.

        Četl jste Inde a primis? Nebo zde pouze provádíte (proti)katolický „trolling“ svého druhu?

        Uf.

        Jan

        • cinicius napsal:

          Nemyslím, že by s blahořečením Jana Pavla II. měl Duch Svatý něco společného. Pokud jste to tedy myslel takto. Pokud jste jen chtěl naznačit, že Duch Svatý jistě ví, jak to je, tak to samozřejmě nelze nic namítat…

      • Re: Cinik:) napsal:

        Myslel jsem, že Duch Svatý má vždy do činění cosi s beatifikací, ať už ji vyhlašuje kdokoli. (myslím samozřejmě řádná autorita, nikoli např. – hypoteticky- schismatická(„zbojnická“) synoda:). Už třeba jen pro ten uznaný zázrak. Jinak samozřejmě nedekretuji Duchu Svatému, jak si to nino ve své mysli a srdci přebere. Doufám, že katolicky:)) Gospodi pomiluj.

        Pax et bonum

        Jan

      • nino napsal:

        Jan, Duch svaty s tym blahorecenim nema nic spolocneho, rovnako ako s chystanym svatorecenim Wojtylu.
        Dokonca sa domnievam, ze pokoncilove blaho a svatorecenia su dost mozno neplatne. Tuto moju domnenku blizsie k presvedceniu posunie, ak bude svatoreceny Jan Pavol II., co je zrejme na spadnutie uz tento rok (december), dokonca mozno spolu s Janom XXIII..
        Ale len dobre, aspon sa tym aktom modernisti vo Vatikane uplne zdiskredituju a ich pokoncilove blaho a svatorecenia zdiskredituju uz nadobro v ociach katolikov

      • MichalD napsal:

        ad nino: nesdílím Váš optimismus ohledně zdiskreditování modernistů: u těch, v jejichž očích jsou již zdiskreditováni, se nic nezmění, a v očích jejich fandů to důvodem k žádné diskreditaci nebude. Tedy IMHO to „len dobre“ není.

      • Cathleen napsal:

        Svatořečení jsou pod neomylností. Blahoslavení jsou vedená Duchem Svatým. Tečka. Nemusí se nám ono líbiti, ale je to vše, co proti tomu můžeme dělat. :-). Roma locuta est. Causa finita.

        Cathleen

      • nino napsal:

        Michal, asi mate pravdu, mozno to posunie len mna k tomu, ze sa viac zamyslim nad otazkou platnosti sucasnych svatoreceni, ktore uz teraz beriem s rezervou

      • nino napsal:

        Cathleen, mate pravdu, ak by islo o skutocne svatorecenia, ale su toto este svatorecenia? Alebo len vyhlasenia popularnych osobnosti?
        Jedna ,,katolicka“ napisala, ze nechape, ked chceme ocenit vynimocnu osobnost, naco sa unuvame s tymi stredovekymi hrami na zazraky. Pre nich to je ocenenie osobnosti, kde je dolezite, ci sa hodne usmievala ako ,,usmievavy papez“ Jan XXIII., ci usporiadala svetovy liberalny snem (Pavol VI.), alebo mala ludsku charizmu a oblubenost (Jan Pavol II.).
        To ma od svatoreceni hodne daleko- a ako typicki modernisti, miesajuci pravdu s omylom, tak k tymto prihodia mozno aj niektorych skutocne svatych, cim lepsie oklamu katolicke masy.
        No, uvidime, co s tym Janom Pavlom II. urobiia, myslim, ze potom budeme mudrejsi ohladom celeho (inflaciu svatoreceni pozorujeme uz dlho, cim narastaju pochybnosti o celom procese)- kazdopadne, za co ho svatorecia? Za ruhania, Assisi, herezy, upadkovy pontifikat, zneuzivania deti, atd?

      • MichalD napsal:

        Nino, chápu, že komentáře píšete v rychlosti (a také rozumím, co jste chtěl říct), ale v citlivých věcech je třeba dávat pozor na přesné formulace: pokud vím, není známo, že by Jan Pavel byl osobně podezřelý ze zneužívání dětí, a bohužel závěr vašeho komentáře takto vyznívá. Toho se pak může chytit kdejaký (neo)modernista a potopit tak celé D&H.

      • Re: Nino II. napsal:

        Já bych si takové „zbloudilé“ ideje nepřipustil. Co byste řekl na kanonicky uznané zázraky?

        Zní to drsně, ale toto je cesta do Pidhirek!!! Protože, pokud se zpochybní kanonizace, pak nemůžeme s jistotou vědět, že např. Anežka Česká je svatá. Přesněji: Řádně svatořečena. Ale vůbec taky nikdo jiný….“pater“ Pio, Charbel Makhlouf…..
        ….
        „Toník „exkomunikačka“ Dohnalů“ pouze nastavuje zrcadlo, aniž si to uvědomuje, kam může dojít „tradicionalista“, když svou „orthodoxii“ dotáhne až k odmítnutí Náměstka Kristova. To není legrace!

        Jan

      • MichalD napsal:

        ad nino: ta inflace svatořečení mi byla divná už v době před mojí konverzí, dokonce mohu říct, že to byla jedna z věcí, která mi činila církev katolickou (záměrně píši malé c, protože takto jsem to tehdy vnímal) krajně podezřelou – byl jsem odchován třiceti lety života v socialismu a tak se asociace přímo nabízely. To jen tak na okraj, jak jsem zvenčí vnímal tyto plody aggiornamenta, které přece mělo učinit církev pro nekatolíky přitažlivější.

      • MichalD napsal:

        ad Jan: svým komentářem přesně ilustrujete jeden z největších problémů, které změna kanonizačního procesu a s tím spojená inflace svatořečení přináší – otazníky i u těch svatořečení, která by bezesporu obstála i v procesu podle původních pravidel.

      • nino napsal:

        MichalD, ano, nejak zle som to v rychlosti napisal, samozrejme netvrdim, ze Jan Pavol II. zneuzil deti. Za jeho pontifikatu skor zneuzitia klesali, zrejme, asi uz celkovym odznenim atmosfery 60. rokov a nastolenim aspon urcitej discipliny (i ked zalozenej na vrazkych zakladoch) v klere. Ked vsak nastupil Benedikt, tak vsetko padlo, a vyplavalo na povrch, a zacali sa trestat pachatelia a prijmat prisne a jasne opatrenia- mam pocit ako by vymenou papezou padla ochranna ruka a ista politika.
        Minimalne toto by si zasluzilo presetrenie, a dalsie veci podobne, to vsetko vsak je odsunute stranou a vobec sa pri blahoreceni toto nerozoberalo. Myslim, ze minimalne sa mohlo pockat tak sto rokov, aby z nadhladu sa dala osobnost a ciny posudit a preskumat- to by ale zrejme uz emocie opadli, a kult Jana Pavla sa nedal pouzit, lebo by masy pochopili, ze v takej perspektive vobec nebol az tak v dobrom vynimocnym on, ani jeho pontifikat.
        Samozrejme, dufam, ze moje prispevky Duse a hvezdy nepotopia, pisem len za seba, samozrejme, ako clovek, ktory sa i pyta, uci, a casto i myli.

      • nino napsal:

        ,,Já bych si takové “zbloudilé” ideje nepřipustil.“- nie, nie su tak zbludile. Sledujem kanonizacne procesy na Slovensku napr. z obdobia komunizmu, tykaju sa ludi, co si asi i zasluzia uctu, mozno su i svati, ale pozeram, kto sa v nich angazuje- tvrdi heretici. A verim tomu, ze ti nie su schopni, ani ochotni naozaj posudit vec spravne. A v Rime, kto sedi? Ludia menovani poslednymi papezmi- ti skumaju nezavadnost novych svatych z pohladu viery? Ked sami su zavadni a heretici?
        No, a kanonicky uznane zazraky- nakolko sa naozaj skumaju, ci naozaj ide o zazraky, a nakolko sa len ,,hladaju“? Okrem toho, nejde o zazraky iba, ak su ine veci (podozrenia z herezy, ruhania), tak myslim, ze ziaden ,,zazrak“ neni, ktory by mal danu osobu viest k svatoreceniu.
        Co sa tyka Dohnalovcov, ti su typickym plodom odmietania tomizmu, charizmatickej pastoracie, a svojvole.
        Nemaju s tradicionalizmom nic spolocne, pretoze tradicionalizmus zaklada na tomizme, na objektivnej pravde, nie svojvoli, a na poriadku a rozumovom fungovani.
        Dohnalovci su popletenci, ktorym z tych rozporov v pokoncilovej Cirkvi to trochu sa poplietlo, samozrejme, pokoncilove vlastnosti ako odmietanie tomizmu a pokoncilovu svojvolu si nesu so sebou.
        Takze dohnalovci su jedine svedectvom, kam vedie charizmaticka obnova, pokoncilova mentalita a odmietanie a znevazovanie tomizmu.
        ,,Protože, pokud se zpochybní kanonizace, pak nemůžeme s jistotou vědět, že např. Anežka Česká je svatá. Přesněji: Řádně svatořečena. Ale vůbec taky nikdo jiný….”pater” Pio“
        No, presne tak, nemozete to s istotou vediet (vidite, aky som konzistentny?)- i ked domnievat sa mozme tym, ze taky pater Pio sa neruhal, ci nezastaval herezy na rozdiel od dalsich, ktori tak cinili, a napriek tomu budu svatoreceni.
        Ked sa dostane k moci pravoverni a mudri papez, tak sa odrovnaju pokoncilove svatorecenia vedene heretickymi mechanizmami a casto heretikmi. A taky pater Pio bude potom Cirkvou na novo, vyhlaseny za svateho zrejme.
        Ako to vsetko prebehne, neviem, nie som znalec, a vlastne to uz nebude sa ma ani tykat, kedze myslim, ze to bude trvat dlho, a mozno uz ani nebudem zit. Nas sa dnes tyka to, aby si nase deti a nasi ludia nezobrali priklad z novych ,,svatych“, a nezisli tak na cestu, ktora moze viest do zatratenia.
        Ale som presvedceny, ze svatorecenia budu dalej upadat, az sa jasnejsie ukaze, ze som mal pravdu, a ze naozaj su po Koncile pochybne. Mozno nam o par rokov, ci desatroci vyhlasia za svateho praktizujuceho homosexuala, cinneho v Rakuskej farskej rade, ktory ale vsetkym pomahal, a napriek praktizujucej homosexualite bol aktivny v charite a pomahal svetu. Alebo vyhlasia za svateho moslima, ktory i ked nebol katolik, tak bol slavny a hrdinsky.
        Ze nemozne? Uz dnes Bergoglio tvrdi, ze lutherani boli mucenici.
        Ktovie, ci aj vtedy budete toto obhajovat a tvrdit, ze neni pochybnost o platnosti
        A opustime prax ,,tovarne na svatych“, ktora sposobuje inflaciu a znevazuje cely proces.

      • Hamish napsal:

        Jene, už zase mlátíte slámu, která byly dávno vymlácena.
        Změnil se ritus, změnila se intence, to je zcela evidentní. Vaši svatí mohou občas být i katolickými svatými, ne však všichni. Vizte Wojtylu, jemuž by heroické ctnosti přisoudil snad jen šílenec. No a šílenec bez katolické víry právě uzurpuje papežský stolec, takže nakonec se špatné dílo podaří a další modernistický „světec“ bude promulgován. Je totiž nutné utvrzovat v neokatolících jejich chybnou cestu. A to se děje i skrze falešné svaté.

      • Hamish napsal:

        Ad Dohnalovci – to jsou regulérní heretici a vždycky byli. Navíc nasáklí husitství a charismatismem.
        Tak nás tu nestrašte.
        Dík

    • .Re: No no! Nunquam napsal:

      Ne. Ne. Všechna řádná kanonická svatořečení jsou platná. Mylné, velice mylné je tvrzení, že si může věřící subjektivně vybírat, kdo je a kdo není svatý, nezávisle na autoritě Církve. Ten celý princip je špatně!!! Uvedu opravdu šílený hypotetický případ: někdo by začal tvrdit, že sv. Pio si „vytvořil“ stigmata sám, pomocí autosugesce a kyseliny. Byl by přesvědčen z důvodu, že San Giovanni del Rotondo jeho strýc našel mezi modlitebními knihami patera Pia knihu o sugesci a uklízečka zašlou lahev se zbytky žíraviny. Protože by byl zaujatý, vydal by prohlášení: sv. Pio je podvodník, jeho kanonizace je neplatná, protože ji činil podle změněného postupu papež Jan Pavel II. (pokud se nemýlím, během dějin těch změn bylo více). U Charbela Makhloufa zase pro změnu Pavell VI.
      (to říkám, abych otupil animozitu vůči zrovna nějakému papeži, můžeme si tam dosadit další, třeba i současného, pár kanonizací již provedl.).

      Jde o chybný princip. Takhle bez problému můžeme dojít k heretickému tvrzení: papež František vyhlásí dogma. Libovolně jaké. Třeba týkající se života sv. Josefa (opakuji je to jen fabulace). A ono se nám nebude líbit…..:(((((

      I z lidského hlediska, pokud to vůbec lze takto říci…víme přesně, jak do šroubku probíhají kanonizační procesy? Nejen procesně, ale konkrétně. Opovrhovat kanonizací je opravdu šíleně vážné obvinění, které by třeba bylo (pokud je to vůbec možné) kanonicky doložit (např: postulátor vydírán, pod drogou…plus všichni kolem:), pod bajonety…(pokud je toto opravdu z hlediska víry možné, opakuji).

      Jinak: neurážejte papeže Františka: třeba je psychicky zdravější než my tady všichni…sebe nevyjímaje:)

      Pokoj a dobro

      Jan

      • anežkaB napsal:

        Jene, je mi vás líto. Církev pod vedením papežů udělala chybu, když opustila řád, který sama vytvořila. Místo abyste jí pomohl z bídy přijetím té skutečnosti a následným pokáním, obhajujete neobhajitelné. Chybný princip se nachází ve vašem myšlení, a sice, že papež má vždycky pravdu a může si s Církví dělat, co se mu zachce. Papež, který se neřídí staletými právními pravidly, je špatný papež, a zaslouží si naši modlitbu ne náš obdiv.

      • nino napsal:

        V tom je Jan ta otazka- su dnesne svatorecenia platne a su to svatorecenia?
        ,,Mylné, velice mylné je tvrzení, že si může věřící subjektivně vybírat, kdo je a kdo není svatý, nezávisle na autoritě Církve.“- ja si nevyberam, ja spochynujem, a nie na zaklade svojej autority, ale autority Cirkvi- ktora vzdy odsudzovala moderny ekumenizmus, ruhanie, a svatokradeze a herezy- preto moj postoj vychadza z nauky Cirkvi.
        Ci niekto spochybni sv. Pia je vec jeho svedomia a vlastnej zodpovednosti- a ked tak ucini lahkovazne, nezvazene a so zlymi umyslami, tak hresi.
        Tu vsak ide o nieco vaznejsie, a dovolim si ja Vam nejake hypoteticke priklady uviedst.
        Predstavte si, ze budeme mladez ucit katolickej uzavretosti a tomu, ze sa nesmieme prisposobovat dobe a zdnesnovat- a potom pride niekto a povie, ze ,,svaty“ Jan XXIII. ucil presny opak- zdnesnenie a otvorenost. A mladez tym bude znicena a nastupi cestu peklu.
        Budeme mladez ucit ucte k Bohu, tomu, ako Bohu zalezi na Jeho o vylucnosti- a potom niekto pride, a povie, ze ,,svaty“ Wojtyla predsa dovolil pohansky a hereticky kult na nasich posvatnych miestach. A mladez bude otravena tymto vzorom.
        Budeme varovat pred ekumenizmom, a niekto zase ukaze na ,,svateho“ Wojtylu.
        Uz chapete, preco po Koncile musela vzniknut tovaren na svatych, a zacali masovo svatorecit? Musia vytvorit zastup falosnych svatych, ktori pozehnaju ich falosnu vieru.
        ,,Takhle bez problému můžeme dojít k heretickému tvrzení: papež František vyhlásí dogma. Libovolně jaké. Třeba týkající se života sv. Josefa“- pozor Jan, porovnavate neporovnatelne. Ak chcete porovnavat, tak potom by ta dogma musela protirecit predchadzajucej- co by Duch svaty nedovolil, lebo Boh si protirecit nemoze.
        Tam je mozne, ze iba ak by papez nebol papezom by take nieco bolo teoreticky mozne.
        Jan, ja naozaj nie som subjektivista, ja neposudzujem veci ako chcem, ale vychadzam z katolicizmus, ktory je nemenny a stabilny ako Boh. Na rozhojdanu barku neomodernizmu odmietam vkrocit… Subjektivista sedi skor v Rime, co svojvolne si robi, co sa mu zachce, a vnutorne si rozporuje.

      • Markus napsal:

        nino, je to este horsie, za prefekta kongregácie pre bohosluzbu a sviatosti chce papez menovat Piera Maríniho, bývalého sekretára A. Bugniniho, to nevestí nic dobré:
        http://rorate-caeli.blogspot.com/2013/06/for-record-rumors-parolin-next.html
        RipK said…
        The Bergoglio-Piero Marini team is a match made in „heaven“. They both have a rooted hatred towards traditional catholicism and they both love circus messes with lots of baloons and puppets. What Paul VI and Bugnini have started, these two will successfully finish. The Barque of Peter is now officially the Titanic.
        29 June, 2013 20:08
        RipK řekl …
        Bergoglio-Piero Marini tým je zápas v „nebi“. Oba mají zakořeněnou nenávist vůči tradičnímu katolicismu a oba milují cirkusové nepořádek se spoustou balónky a loutek. Co Pavel VI a Bugnini začali, budou tyto dva úspěšně dokončit. Barque Petra je nyní oficiálně Titanic.
        V Ziline bola akási Nová evanjelizácia, kde bol aj Maríni. Ked sa v diskusii jedna pani opýtala na MP Summorum Pontificum, tak sa hned do nej pustil biskup Gális, ze NOM moze byt aj latinsky potom sa do nej pustil Maríni, co si to vobec dovolila to spomenút. Ked je teda Maríni alergický voci trad. sv. omsi, tak som hned vedel, ze ten clovek bude spojení so slobodomurármi, len tí nenávidia katolicizmus a trad. sv. omsu.
        Nový Bugnini bude riadit reformu reformy, jej výsledok bude úplnou katastrofou a pohromov.

      • MichalD napsal:

        Ještě ke kanonizacím: RV píše, že svatořečení Jana Pavla II. a Jana XXIII. jsou už v podstatě hotovou věcí, překážkou není ani absence 2. zázraku u Jana XXIII.: “ Kromě toho (papež František) přijal mínění členů zmíněné Kongregace, aby byl svatořečen rovněž bl. Jan XXIII. Stalo se tak ale bez uznání nového zázraku na jeho přímluvu. Svatý otec se přiklonil k názoru části teologů, podle nichž jeden zázrak, který byl uznán při beatifikaci Jana XXIII., stačí i ke kanonizaci

      • solipso napsal:

        „The Bergoglio-Piero Marini team is a match made in “heaven”.“
        — Match made in heaven bych spíše než jako zápas v „nebi“ přeložil jako „“nebesky“ sehraný tým.“

      • Teofil napsal:

        není čas zkoumat nějaké zázraky, čas neúprosně kvapí a některé duše jsou ještě nerozhodné tak je jim třeba pomoci kanonizací velikánů revolučního období

  6. Lenka napsal:

    …ze všech sil se snažme, abychom nikdy nedůvěřovali svým podezřením. Právě ony člověka nejvíc odvádějí od toho, aby se měl na pozoru před vlastními hříchy. Podezření ho totiž nutí, aby se neustále zabýval tím, co se ho netýká. Z podezřívání nepochází nic dobrého, jen množství problémů a soužení, takže člověk nikdy nedospěje k bázni před Bohem…(Dórotheos z Gazy)

  7. solipso napsal:

    Ignáci, zkuste dát vědět lidem co o to stojí, že P. Valík slouží denně trident v Praze u sv. Markéty na Břevnově u oltáře sv. Benedikta a je tam sám a sám – volal mi a pokud by někdo chtěl, ať se tam dostaví – Denně v 8. 30 h.

    Bude tam tak do října

    • Re: napsal:

      V 7:30…. Do poloviny září. Pokud se nepletu….ještě si to prosím, ověřte.

    • solipso napsal:

      Ano, v 7.30, omlouvám se za zmatení. A stane se, že některý den mše odpadne, je tedy dobré si předem třeba zavolat.

Napsat komentář: nino Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *