Online kasino přihlášení 2023

  1. Casino Vklad Přes Visa: Standardní mřížka 5x3, která se nachází v ledových zemích Antarktidy, je vylepšena o 25 pevných výherních linií schopných generovat skutečně působivé výhry až 50,000 XNUMX X line bet
  2. Loki Casino Bonus Za Registraci - Použijte následující kód pro zobrazení Blackjack Better trainer na svých stránkách na pravidelné (plný) Velikost 550 pixelů široký 400 pixelů vysoké
  3. Casino Vklad Přes Neteller: Protože větší výhody je dosaženo použitím dokonalé strategie a ne každý hráč ví, jak činit optimální rozhodnutí, mnoho kasin nabízí vysoké výplaty a stále mají dobrou výhodu

Online kasino vklad cez sms 2023

Golden Euro Casino No Deposit Bonus
Pokračujte v kontrole informací o aplikacích na webu
Synottip Casino Bonus Za Registraci
Na tomto webu není nic, co by se vám nelíbilo, poskytovatelé her a zákaznická podpora jsou špičkoví a neustále přicházejí s novými sloty, z nichž některé jsou jedinečné výhradně pro hráče Casumo
Pravidla rulety jsou snadno srozumitelná, což pomáhá vysvětlit popularitu této stolní hry po celém světě

Pravidla online kasina blackjack prodejce za skutečné peníze 2023

Automaty Bier Haus Zdarma
Nelegální casino herny online jsou zakázané a jejich využívání je protizákonné
Automaty Lucky Reels Online Jak Vyhrát
Provozovatelé online hazardních her používají sázkové požadavky, aby se chránili před lidmi, kteří by mohli zneužít jejich bonusovou politiku
šťastná čísla Losy

Rozhlédnutí 2013/02/17

Sv. Petr Damián

Vítám vás u dalšího rozhlédnutí, je první neděle postní. Nejvýznamnější svátky a památky nastávajícího týdne: sv. Simeona Jeruzalémského (18), Stolce sv. Petra (22) a sv. Petra Damiána (23). Další týden otevře druhá neděle postní.

Z akcí především připomínám přednášku Michala Semína (19), kurz PPR CENAPu (20) a setkání tradičních františkánů III. řádu (23).

Ve věci pronásledování křesťanů doporučuji vašim modlitbám naše politiky, aby se začali tématem našich pronásledovaných bratří opravdu zabývat a podpořili je nejen čistě symbolicky.

Zpravodajství

Řadu odkazů a zpráv naleznete na facebookových stránkách Duše a hvězdy a Akce Život.

Domácí

Prostějovští radní odmítli schválit vznik katolické základní školy, která by doplnila již existující mateřskou školu a gymnázium. Odůvodnili to tím, že v příštích letech bude méně dětí a tak by bylo takové rozhodnutí nezodpovědné. Podrobnosti ZDE.

Zahraniční

Benedikt XVI. šokoval svět, když oznámil, že k 28. únoru 20:00 rezignuje na papežský úřad. Konkláve by se mělo sejít co nejdříve poté, aby byl nový papež zvolen ještě před Velikonocemi. Modleme se za odcházejícího papeže i za volbu jeho dobrého nástupce.

Osm feministek z nechvalně proslulého hnutí Femen znesvětilo katedrálu Notre Dame v Paříži, v níž se svlékly, pobíhaly polonahé a vyřvávaly rouhačská hesla a urážely papeže. Více ZDE.

Slovenský poslanec Branislav Škripek neuspěl se svými snahami o vykázání erotiky z běžného denního tisku – jeho návrh zákona byl za povyku médií a mediální lobby smeten společnými silami liberálů a levice. Více ZDE.

Kardinálská komise dohlížející na tzv. vatikánskou banku (IOR) jmenovala nového předsedu dozorčí rady tohoto Institutu pro náboženská díla, jak se zvláštní vatikánský peněžní ústav nazývá. Stal se jím německý právník a člen řádu maltézských rytířů Ernst von Freyberg. Pozice byla neobsazená od května 2012, kdy odstoupil Ettore Gotti Tedeschi, jemuž správní rada vyslovila nedůvěru. Více ZDE. Vzápětí bylo oznámeno, že Benedikt XVI. potvrdil složení kardinálské komise dohlížející na banku na dalších pět let. Více ZDE.

Kalendárium + akčník

Podrobnější informace ke kalendáriu pro daný den lze získat kliknutím na jednotlivá data. Podrobnější a dlouhodobější přehled o akcích a očekávaných událostech lze nalézt v Aktualitách na Katopedii, četné odkazy na články o aktuálně připomínaných svatých naleznete na facebookové stránce Svatí, blahoslavení, mučedníci.

Podpořte mezinárodní iniciativu na obranu lidské důstojnosti a petici proti registraci RU-486 u nás.

17. únor, neděle – je první neděle postní.

18. únor, pondělí – je pondělí po první neděli postní. Církev si připomíná sv. Simeona Jeruzalémského, biskupa a mučedníka.

19. únor, úterý – je úterý po první neděli postní. V Ostravě-Zábřehu se odehraje 5. díl série přednášek Malý kurs apologetiky. Na téma Bůh a člověk přednáší Michal Semín, podrobnosti ZDE.

20. únor, středa – je středa suchých dnů v postě. Před 125 lety se narodil francouzský katolický spisovatel Georges Bernanos (1888-1948). Před 65 lety podali ministři ČSNS, ČSL a DS demisi na protest proti tomu, že komunistický ministr vnitra Nosek ignoruje nařízení vlády a pokračuje v čistkách a obsazování vedoucích policejních postů komunisty. Jelikož sociání demokraté a Jan Masaryk se k demisi nepřipojili a prezident Beneš nesplnil svůj slib, že demisi nepřijme, otevřela se hladká cesta k převzetí moci komunisty skrze doplnění vlády. V Brně proběhne 1. setkání kurzu symtotermální metody PPR organizovaného CENAPem. Podrobnosti ZDE.

21. únor, čtvrtek – je čtvrtek po první neděli postní. Před 500 lety zemřel papež Julius II. († 1513). Před 470 lety (1543) porazily spojené portugalsko-etiopské síly adalsko-turecká vojska v bitvě u jezera Tana. V bitvě padl i adalský sultán. Výsledkem byla anulace adalských zisků v Etiopii.

22. únor, pátek – slavíme svátek Stolce sv. apoštola Petra.

23. únor, sobota – je sobota suchých dnů o postě. Tradiční katolíci si připomínají sv. Petra Damiána († 1072), biskupa a učitele Církve. Před 1710 lety vydal císař Dioklecián příkaz ke zničení kostela v Nikomédii, čímž začalo velké Diokleciánovo pronásledování křesťanů (303-311). V Brně proběhne II. setkání obnovujícího se III. řádu sv. Františka tradiční observance. Podrobnosti ZDE.

24. únor, neděle – je druhá neděle postní.

Zajímavé odkazy

Řadu dalších odkazů naleznete na facebookových stránkách Duše a hvězdy a Akce Život.

Česky:

Benedikt XVI.: Byl Koncil Otců a byl koncil mediální

Co dělá bývalý papež v mediální době?

Francie, Británie a homosexuální „manželství“

Jak bezbožná média objevila tvora jménem „Svatý otec“

Kardinál Ratzinger

Kdo skutečně podrazil Benedikta XVI.?

Komentář Eleison CCXCII

Postní pastýřský list J.E. arcibiskupa Marcela Lefebvra

Prohlášení kardinála Meisnera o antikoncepci bylo zmanipulováno

Vatikánský tiskový mluvčí k chystané encyklice Benedikta XVI. o víře

Slovensky:

Bordel Európy: Legalizácia prostitúcie v Nemecku živí mafiánov

Kennedyovci kontra Cirkev

Obradoslovie – Život so Svätou Cirkvou I.

Anglicky:

9 people you should know about who were adopted

Abortion linked to significantly increased chance of preterm birth: Canadian study

Canadian gvmt halts overseas funding to Christian group over beliefs on homosexuality

German Homeschool Case May Impact U.S. Homeschool Freedom

Kidnappings, rapes, and trafficking of Syrian refugees

More priests should work full-time in pro-life ministry, says Fr. Frank Pavone

Panel calls reparative therapy for homosexuals a human rights violation

Parents Can’t Force Teen Daughter to Have an Abortion, For Now

Quebec’s euthanasia proposal means ‚active killing by doctors‘: leading bioethicist

Radical NY abortion bill could close Catholic hospitals, Church warns

Rubio State of the Union Response: “Every Life is Precious”

Texas teen sues parents to stop coerced abortion

Valentine’s Day treat: Continued marriage tax penalties

Ignác Pospíšil

58 Responses to Rozhlédnutí 2013/02/17

  1. Petra Bézová napsal:

    Ráda bych upozornila na skvělý pastýřský list arcibiskupa Graubnera:
    http://www.ado.cz/clanek/pastyrsky-list-arcibiskupa-graubnera-k-postni-dobe-2013

    • topajík napsal:

      Tohle mi připadne nejskvělejší:

      Věřícím pak připomíná, že ve světě i dnes pro víru mnozí trpí, a dodává: „My žijeme v pohodlí, nám kvůli víře nehrozí nic vážného, někdy jen trocha posměchu. Naši víru však ohrožuje náš egocentrismus, náš sklon rozhodo­vat jen podle sebe, ne podle Krista.“

      Škoda, že nemluvil o katolících, které biskupové drtí. Třeba jako pan biskup Cikrle ve farnosti Žďár nad Sázavou. To je taky počteníčko, až zrak přechází. Pokochejte se, Petro, a hovořte o „křesťanské lásce“ našich biskupů:
      http://www.zdarskefarnosti.cz/detailclanek.aspx?IDClanek=469

      • Petra Bézová napsal:

        Já jsem to nemyslela ironicky, opravdu na jeho listu oceňuji důraz na morální hodnoty, nemyslím, že je nutné se cítit dotčeně, když biskupové nechápou poslání Bratrstva. Je třeba na nich ocenit, co si ocenění zaslouží. Jinak kdo chce se zúčastňovat bohoslužeb FSSPX, tomu nějaký list biskupa nevadí, protože jednota Církve není hodnota, kvůli které by stálo za to opustit pravdu. Vždy to tak v Církvi bylo.

      • topajík napsal:

        Jistě – já mám k dotčenosti daleko, pouze konstatuji, že to je další biskupská polopravda. Pronásledování v Egyptě i jinde bez zásahu Církve a bratříčkování s Islámem mi silně připomíná jisté nekalé praktiky naší politiky. Něco na způsob „Nedělejte z komára velblouda, ve světě je hůř.“ Pitomost. Tady je hůř, protože ČBK rozkládá Církev jak na běžícím pásu. Aneb – jak říkával jeden páter jezuita: 11. přikázání zní: Mne neoblafneš. 😉

      • Lukáš Biskupický napsal:

        Ten pastýřský list arcibiskupa Graubnera je dobrý. Na naše poměry nezvykle jasná řeč…

      • Petra Bézová napsal:

        Ach topajíku, trochu milosrdenství s biskupy, vždyť nedokážete posoudit, na kolik je jejich zaslepenost zaviněná a nakolik jen vstoupili do Církve, která pravdou manipuluje. Ani Vy ani já nejsme nositeli správného katolictví, ten úkol je svěřen Petrovi a jeho nástupcům, takže více modlitby za ně z naší strany.

      • Teofil napsal:

        souhals s Topajíkem, takových pastýřských listů už bylo víc, ale nikdy se nepřešlo od slov do praxe a v jeho arcidiecézi jsem už dlouho neslyšel v řadách NOM pravověrné kázání, když chce začat pravověrně kázat musí přehodnotit svůj dosavadní postoj k tradiční liturgii a přejít od slov k činům, jinak je to házení semen na kamení

      • topajík napsal:

        Ani Ježíš nebyl milosrdný k farizeům. Proč bych Ježíše neměl poslouchat, řeknete mi, Petro? Máme Boha poslouchat ve všem nebo ne? Znáte pojem „falešná pokora“?

      • topajík napsal:

        Tak, tak, drahý Teofile. Vyčkávají, nechají člověka vycukat a pak zazní osudné NE – latinu nikdy.

        Ještě něco pro Petru:
        Mk 12, 38-39
        Když učil, řekl: „Varujte se zákoníků, kteří se rádi procházejí v dlouhých řízách, stojí o pozdravy na ulicích,
        o přední sedadla v synagógách a přední místa na hostinách.

        To je NOM vyšitý jak z praku i se svými slavnými předsedajícími drze sedícími na místech určených pouze Bohu (stačí vyhodit svatostánek mimo střed kostela někde bokem) nebo zádama k Nejsvětější Svátosti oltářní (přímo před svatostánkem). Což není jenom liturgická vzpoura protestantů, ale i obrovská neposlušnost vůči JPII, který při svém nástupu hovořil o nutnosti prohloubení úcty právě k Nejsvětější Svátosti oltářní. „Chudáčci biskupové, oni za to nemůžou, to jsou ještě miminka. Topajíku, jak jste nemilosrdný!“ No tak nemají co dělat v kostele notabene natož jako kněží, Tfui Teufel!

      • topajík napsal:

        Ale klidně je můžete, Petro, coby miminka, nechat znova pěkně pokřtít, přebalovat, ošetřovat, vychovávat v katolické víře a až dosáhnou katolické dospělosti, mohou uvažovat o kněžském povolání. To zní fér nebo ne? :-))) Prosím Vás; odkdy se mají řadoví věřící starat o katolickou dospělost kněží a biskupů, falešně je litovat a omlouvat jejich nekatolicitu a svádění duší do záhuby??? Ne já – Vy jste těžce nemilosrdná vůči všem, kteří tímto jednáním biskupů nehorázně trpí nikoli v Egyptě, ale tady, doma, v ČR a mnoho z nich jistě i po smrti.

      • švihák lázeňský napsal:

        Ad Žďár a věta „Jinak kdo chce se zúčastňovat bohoslužeb FSSPX, tomu nějaký list biskupa nevadí“

        A to je právě ta chyba lávky. Takže velmi velmi zjednodušeně: Buď stav nouze, o kterém FSSPX mluví, neexistuje, a v tom případě, nemáte na mši svaté sloužené FSSPX co dělat, protože jeho kněží za takových okolností skutečně nejsou v řádném postavení.

        NEBO

        Stav nouze existuje a vy tudíž chodíte na mše sv sloužené kněžími FSSPX, protože chcete tradiční svátosti. V tom případě byste ovšem neměla nikdy chodit na Novus Ordo, protože chodíte-li na něj, pak nepřímo říkáte, že stav nouze neexistuje.

        O tom, co to znamená s ohledem na sv. zpověď (uzavírání manželství pomíjím), se raději nebudu rozepisovat. Kdo chodí ke zpovědi u Novus Ordo kněze i FSSPX, mohl by zjistit, že má vážný problém.

        A nebo jinak: Existují jasná pravidla, co je možné a co ne, a Církev není supermarket, kde si vybírám, co se mi zrovna ten den hodí.

        Osobně doporučuji všem, kdo chodí na mše sv. sloužené FSSPX, ať se na dobro vykašle na Novus Ordo. Jinak se obávám, že by vám list biskupa vadit měl.

      • Petra Bézová napsal:

        Teofile, když máte tolik rad na rozdávání co má biskup dělat, sám mu napište a řekněte, co má udělat, aby to v jeho diecézi bylo dobré. Já s ním vedu rozhovor víc než dva roky, a za tento list jsem vděčná, protože mám v rozhovorech s NOM katolíky na co navázet. Dělat tady soudy na internetu a přitom mít krytá záda pod nepravým jménem je opravdu ubohost. Musíme začít budovat na morálce, abychom se dopracovali ke správné liturgii. Lidé ve svém současném stavu by takového obratu ani nebyli schopni. Trochu více realismu.

      • Petra Bézová napsal:

        Topajíku, zcela mimo mísu. Mě tato liturgie a tito kněží dali křest svatý a nepřísluší mi vyčítat jim jejich nedostatek víry. To je stejné, jako kritizovat rodiče, kteří Vás vychovali, že nebyli o sto procent lepšími rodiči. Naopak, když jsem dospěla, sama s nimi musím vytvářet a hledat ještě lepší a vyšší dospělost a zralost. Stejné je to s kněžími a biskupy, oni žili v totalitě, přijali takové katolictví, jaké předávají, a teprve společně teď objevujeme, že katolictví je širší, než jsme si mysleli a znali, že liturgie je hlubší než ta, která nás zrodila. tady není místo na urážky, ale na společnou cestu k pravdě, která je neměnná, a všechny naše úlety dokáže vrátit zpátky na cestu k sobě.

      • topajík napsal:

        „protože mám v rozhovorech s NOM katolíky“
        Tak už chápu, Petro, proč jsem Vás onehdy pobavil. Tento Váš výrok považuji za nejhorší vtip dnešního dne. A když už tu poukazujete na realitu, tak vezměte laskavě na vědomí, že NOM není katolický ritus, protože se odklonil od povahy Kristovy oběti na Kalvárii a ke své existenci potřebuje zničené posvátné katolické oltáře a varhany, které nahrazuje neposvátnými hudebními nástroji.

      • topajík napsal:

        AD švihák lázeňský:
        To je právě ten velký problém lidí se zdegenerovanou katolicitou z NOM. Petry je mi dost líto, protože se od závislosti na NOM nemůže odpoutat a bude vidět nepřítele v každém, kdo jí na rovinu řekne, že je mimo.

      • topajík napsal:

        Lukáš Biskupický – já neříkám, že je vyloženě špatný, jen je ještě dost nedotažený do konce.

      • Teofil napsal:

        drahá Petro,
        s naším arciordinářem se znám osobně a on mé postoje vůči NOMu moc dobře zná, ale jestliže mu nevadí kamarádi z řad přátel kožených zástěr, tak tady slova nepomáhají ještě jste řádně neprozřela a mnoho věcí nevíte a pýcha vás provází POZOR

      • Lukáš Biskupický napsal:

        Arcibiskupu Janu Graubnerovi patří navíc dík, že nechává žít časopis „Světlo“, který stále staví čtenáře do stavu bdělosti. Mohu říci, že pokud se lze s někým z lidu alespoň částečně domluvit, např. na téma liturgie, potraty, nevhodnost sv. přijímání na ruku, krize církve apod., pak je to jen díky tomu, že „lid“ (Který většinou nemá tušení o časopise „Te Deum“) má některé užitečné informace ze Světla. Jeho čtenáři jsou většinou věřící se silnou mariánskou úctou, a myslím, že jsou před mnohým zlem, plynoucím z relativistických médií, chráněni.
        A to, že arcibiskup Graubner celou dobu drží ochrannou ruku nad časopisem „Světlo“ (pro zajímavost: Halík nazývá tento týdeník „Temno“), není maličkost. Myslím, že v pražské arcidiecézi by bylo „Světlo“ za arcibiskupa Vlka zakázáno. Prostě, jisté rozdíly tu jsou, je třeba rozlišovat…Jisté ostrůvky naděje tu zůstávají…

      • topajík napsal:

        „Arcibiskupu Janu Graubnerovi patří navíc dík, že nechává žít časopis “Světlo”,…“
        No bodejť by nenechal, když už je redakce skoro čtvrt roku pod plnou kontrolou papalášů. Pan doktor Štula už ale vydává dál na internetu. Má to tu obrovskou výhodu, že tam nemusí strkat „povinné“ články kvůli pochybnému souhlasu sekty hrající si na církev římskokatolickou. To jste nevěděl?

      • topajík napsal:

        Petra Bézová napsal:
        18/02/2013 v 16:59

        Topajíku, zcela mimo mísu. Mě tato liturgie a tito kněží dali křest svatý a nepřísluší mi vyčítat jim jejich nedostatek víry.
        @ Všecko berete osobně. A to nejdůležitější Vám ani nedali – ryzí a nezkalenou katolickou víru.

        To je stejné, jako kritizovat rodiče, kteří Vás vychovali, že nebyli o sto procent lepšími rodiči.
        @ Kněží nejsou Vaši rodiče, na které se m.j. vztahuje 4. Boží přikázání.

        Naopak, když jsem dospěla, sama s nimi musím vytvářet a hledat ještě lepší a vyšší dospělost a zralost.
        @ Co myslíte pojmy „ještě lepší a vyšší dospělost a zralost“? Pokud nezrajete v katolické víře, houbeles Vám to pomůže.

        Stejné je to s kněžími a biskupy, oni žili v totalitě, přijali takové katolictví, jaké předávají, a teprve společně teď objevujeme, že katolictví je širší, než jsme si mysleli a znali, že liturgie je hlubší než ta, která nás zrodila. tady není místo na urážky, ale na společnou cestu k pravdě, která je neměnná, a všechny naše úlety dokáže vrátit zpátky na cestu k sobě.
        @ Pitomost. Já jsem taky žil v totalitě. To ale neznamená, že musím Boha urážet odpadlictvím od katolické víry k protestantismu. A pokud jste tak naivní, že převrátíte ČBK ke katolictví, nemám co říct. Přišla jste mi až doteď jako celkem rozumná žena. A máte pravdu – tady není místo na urážky. Tak je, prosím, vůči tradičním katolíkům nepoužívejte v jakékoliv formě. Děkuji Vám za pochopení.

        Pro mne je ctí být mimo protestantskou sektářskou NOM mísu. Děkuji srdečně za toto Vaše osobní odsouzení a „vyhoštění“. Ale nemáte se čím chlubit, když v ní sedíte Vy. To mi můžete věřit.

      • Teofil napsal:

        Pane Lukáši k tomu Světlu, když pošlete do redakce upozornění aby tuto http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=8437 řeholnici nevydávali za Lucii Dos Santos a oni to bez komentáře dělají dál , je tam něco špatně

      • Lukáš Biskupický napsal:

        Topajíku, my víme, že jste nesmiřitelný bojovník za „čistotu víry“ a jakýkoliv kompromis je Vám cizí. Já přece netvrdím, že „Světlo“ je ideální a bez chyb a že zvláště vždy úzkostlivě dbá na to, aby za žádnou cenu nekritizovalo současné papeže. Ten, kdo má praxi v přispívání do časopisů, dobře ví, že někdy dochází k nedorozumění a rozdílnosti názorů – tím, chci říci, že byste možná někdy narazil se svou pravověrností např. i u redakce „Zawsze wierni“ či „Te Deum“ apod.

        Též vím, že dr. Štula z redakce „Světla“ odešel (jeho články patřily k těm nejzásadovějším), ale i přesto – v porovnání s ostatními periodiky, tento týdeník patří stále k tomu lepšímu, co může běžný český či moravský katolík ve svém rodném jazyku číst. A ten pastýřský list arcibiskupa Graubnera patří – ve všem tom úpadku a marasmu – taktéž k tomu lepšímu, co dnes Církev v „Česku“ produkuje… Na tomto svém výroku trvám.

        • cinicius napsal:

          Odešel je poněkud zavádějící konstatování. Co já vím, tak skutečnost je taková, že na přání vyšších míst byl vedením redakce dotlačen v odchodu.

      • Lukáš Biskupický napsal:

        Pardon, chtěl jsem oslovit Teofila, ne Topajíka. Spletl jsem se…

      • Petra Bézová napsal:

        Topajíku, jsemráda, že mě litujete. To je lepší, něž nenávist. Mimochodem, já nelnu k NOM liturgii ani k Tridentu, pro mě je největší hodnotou světlo víry, které ve mě rozžíhá Bůh. Tento Bůh dopustil na svou Církev krizi, a já nejsem ta, která tuto krizi může vyřešit. Nemám nic ani proti Vám ani proti nikomu, kdo nesdílí zde mé názory. Kdybych měla, nemohla bych zde psát. Nejsem masochista. Za Vámi nestojí nic, žádná autorita, nemáte patent na Boha, takže Vaše slova mi opravdu často slouží k pobavení. V Kristově Církvi ctím Ducha Božího, který i nehodné kněze používá ke svým záměrům. Ale to Vy asi nemůžete pochopit, protože nemáte mé životní zkušenosti. Tridentská liturgie není největší hodnotou křesťanství, největší hodnotou je odpuštění, které dostáváme darem od Boha a které máme předávat dál, třeba i biskupům a kněžím, kteří nejsou s námi na stejné úrovni názorů. Až toto bude v Církvi pochopeno, Bůh vrátí Církev tam, odkud se odchýlila. Vy se především snažte, abyste Bohu v tomto procesu moc nepřekážel.

      • Petra Bézová napsal:

        Ad Teofil. Že mám v sobě pýchu není pro mě žádná novinka, Vy znáte někoho, kdo ji nemá? Jste snad lepší než já, když slavíte jen Trident? Každý člověk má čas určený od Boha ke svému obrácení, stejně tak i Církev. Čas zkoušky a odpadlictví může být časem užitečným, když s druhými hledáme společné hodnoty, vycházející z poznání Boha. Proto Bůh dopustil nevěru na Izrael, aby mohli uvěřit i pohané. Proto teď dopuští tento stav na Církev, aby i pohané měli čas se zamyslet nad sebou a obrátit se. Ten kdo tvrdí, že je jediný kdo má pravdu, ten staví sebe na místo Boží. Já toto netvrdím a když Vy to o sobě prohlašujete, nevěřím Vám.

      • Lukáš Biskupický napsal:

        Cinicie, dr. Štula ze „Světla“ prostě odešel, ať už dobrovolně nebo nedobrovolně. Pokud víte, že ho někdo konkrétní vytlačil z nějakých „ideových“ důvodů, tak to uveďte. Jinak je to celkem irelevantní informace ve vztahu k pastýřskému listu arcibiskupa Graubnera…

      • Teofil napsal:

        Petro, když o té vaší neřesti víte, proč s tím něco neděláte a ještě se s tím chlubíte. Místo odpovídání jeden sv. růženec

      • topajík napsal:

        Lukáš Biskupický na mne reaguje a pak řekne, že mne nechtěl oslovit. Zajímavé.
        Máte hodně zkreslené informace o dění ve Světle, Lukáši. Je to tak, jak píše cinicius. Z mého pohledu šlo o stejné praktiky, které před 30 lety začaly vyhazovat z kostelů oltáře, ač o tom není ani jednoho slovíčka v dokumentech IIVK. Pro mne to je stejná levárna a podfuk na naivní věřící, kteří jsou masírováni ke slepé poslušnosti.
        Nerozumím Vašemu tvrzení o mém jakémsi Vámi smyšleném naražení mé osoby u časopisu TeDeum, který odebírám. Ani nevím nic o tom, že bychom se znali nějak blíže, abyste mohl takové odvážné tvrzení vůbec vypustit do světa. Ale pobavilo mne to. :-)))

        Petra Bézová: máte pravdu. my katolíci se držíme Boha a Duchem Svatým svěřených Pravd. Váš „bůh“ je jen Vaší osobní pohádkou protestantů, kteří chtějí za každou cenu dokázat, jak je katolická církev špatná, ač k takovému tvrzení není jediné opory v Písmu Svatém.
        Žijete v těžkém područí proticírkevní propagandy a je to Vaše zcela svobodná volba proti Bohu i Jeho Církvi. Ano – takových lidí mi líto je, protože protěžováním své vůle (podle SZ jde o svévoli) brání Bohu, aby je obdaroval skutečným Duchem Pravdy a Boží Lásky. Já osobně jsem se s tímto potýkal hodně dlouho. A mohu po letech klidně prohlásit, že jediné rozumné řešení, co člověk může vůbec udělat, je vložit se Bohu naplno do Jeho Svaté vůle (Buď vůle Tvá jako v nebi tak i na zemi.). Co člověk vymýšlí nad to, je jen k jeho vlastní škodě. Bůh pro člověka připravil úžasnou liturgii. Záleží jen na člověku, zda si s tím vystačí nebo začne vymýšlet ničení této liturgie.

        Ostatně – ptáte se Teofila na to, co se klidně mohu já zeptat Vás – co Vám přineslo protestování proti posvátné liturgii dobrého? Cítíte se lépe jako žena nebo lépe jako Boží dítě? Ruku na srdce – necítíte, ale snažíte si to nalhat. Jinak byste se tu s námi nemohla tak škaredě dohadovat. Tohle je jen kopání okolo sebe do domnělého nepřítele, který existuje pouze ve Vaší, proti Bohu obrácené fantazii:
        „Ad Teofil. Že mám v sobě pýchu není pro mě žádná novinka, Vy znáte někoho, kdo ji nemá? Jste snad lepší než já, když slavíte jen Trident?“

        Hodně štěstí Vám přeji. Protože když ho budete mít, dojdete k pravému poznání, že feminismus a emancipace jsou těžké hříchy proti Bohu, protože křesťanská žena má žít ve všem podle vzoru Panny Marie. Z celého srdce Vám toto poznání přeji.

      • MichalD napsal:

        ad Lukáš: s Tvým pohledem na Světlo víceméně souhlasím, myslím že hodně lidí dokázalo nakopnout správným směrem. Temnou skvrnkou na Světle ovšem bylo, že kvalitní a potřebné články byly namixovány určitým procentem velmi diskutabilních informací (např. šíření Medju „poselství“ – to přece není na církevní půdě dovolené, nebo se pletu?). Toto procento se ale dle mého soudu za minulé redakce drželo na přijatelné úrovni. Bohužel poté, co byl dr. Štula odejit, kvalita šla dolů a tento poměr se dosti zhoršil (např. hned v prvních „normalizačních“ číslech byla řada stránek věnována svědectvím z Medju včetně reportáže, jak jakýsi tamní vizionář předvedl zjevení u sv. Štěpána ve Vídni). Uvidíme, na jaké úrovni se to ustálí v budoucnu …

      • Lukáš Biskupický napsal:

        Topajíku, moje odpověď byla vlastně Vám i Teofilovi dohromady. Udělal jsem chybu tím, že jsem svou reakci spletl dohromady do jednoho komentáře. Při troše dobré vůle snad pochopíte, co se týká Vás a co Teofila.

      • Lukáš Biskupický napsal:

        Ano, MichaleD, s tím Medžu máš naprostou pravdu. Uvidíme, kterým směrem se Světlo bude dále ubírat…

      • Petra Bézová napsal:

        Ach Topajíku, Váš komentář míchá všechno dohromady. Nakonec mi ještě vyčtete, že jsem žena a že si dovoluji tady psát, když nesdílím Vaše názory. Co je podle Vás emancipace a jak se taková žena projevuje? To jako tak, že nepoužívá mozek, který dostala od Boha? Co mi to neustále podsouváte, že proti něčemu bojuji? Já jen říkám co si myslím a vy s tím evidentně máte problém. Vy vůbec máte problém s autoritou, že? Skováváte se za liturgii a všem kteří s vámi nesdílí vaši ideologii podsouváte nesmysly. Opravdu se začněte ovládat. Já proti ničemu nebojuji, kromě mužů, kteří mi odpírají právo na autoritu Církve a papeže a to jste , milý zlatý, Vy. Tak už si to konečně uvědomte.
        ad Teofil. Děkuji za radu, už se stalo.

      • topajík napsal:

        LB: o dobrou vůli u mne není nouze. Ale u Vás mám pochybnosti. Myslím, že při troše dobré vůle byste neměl z cinicia tahat informace, které slušný člověk do veřejné diskuzi nežádá. A při ještě jedné se dá pochopit, že aktuální tištěné Světlo půjde za nějaký čas dolů. Jde o stejný vývoj jako u KT, kterému se dnes hovorově říká – jistě ne bezdůvodně – katolický blesk. Pocta ovšem patří dr. Štulovi, že se ve svém pokročilém věku nevzdal vyhazovu a pokračuje v katolickém duchu dále. Od nové redakce Světla MCM to nelze očekávat ani při 10t dobré vůle. 😉

      • topajík napsal:

        Když už je ten diskuzní had tak dlouhý, snad snese ještě tohle, i když jsem to psal už jinde:

        Petra Bézová napsal:
        19/02/2013 v 21:34
        Ach Topajíku, Váš komentář míchá všechno dohromady.
        @ ano – snažím se tak maximálně šetřit prostor.

        Nakonec mi ještě vyčtete, že jsem žena a že si dovoluji tady psát, když nesdílím Vaše názory. Co je podle Vás emancipace a jak se taková žena projevuje?
        @ Podle katolického učení je emancipace hříšná. Vzdělaná katolická žena má totiž žít v maximálně možné míře plně po vzoru Panny Marie, která dokonce ani do školy nechodila, protože byla od malička v Božím chrámu a učila se žít s Bohem. Přesto jí „nevzdělanost“ nijak neublížila, protože žila s Bohem a v Bohu. (Tím ovšem nikdo neříká, že nemáte mít třeba VŠ vzdělání.) Na Vašich komentářích je vidět, že autoritu Panny Marie těžce neuznáváte a toto neuznávání autority ventilujete do ostatních lidí včetně mne. Katolický totiž znamená především být mariánský a jednat jako Panna Maria.

      • Petra Bézová napsal:

        Milý Topajíku, děkuji za pouční, pane dokonalý. Pro mě být katolický znamená především uznávat autoritu Církve a nechat se vést v morálních otázkách, o což se snažím i pod vlivem listu biskupa. Pannu Marii osobně neznám, čili nemohu napodobovat, růženec se však pravidelně modlím, možná by neškodilo, pane dokonalý, zaměřit se více na sebe a nepoučovat. Zatím jsem si nevšimla, že by mě vaše komentáře k nějakému většímu dobru dovedly, proto když chcete druhé vést, musíte odstranit především své chyby.

      • Lukáš Biskupický napsal:

        Topajíku, teď se jistě urazíte. Ale působíte jako tradicionalistický Hujer, jste nejlepší a vše víte nejlépe, vše je Vám jasné. A přitom neumíte polemizovat bez toho, aniž byste se do ostatních osobně nenavážel – snad nejvíc je to vidět ve Vašich povýšeneckých komentářích k Petře Bézové.

      • topajík napsal:

        Mýlíte se, Lukáši. Já nevím nic. A pokud Vám připadá katolická pravda, kterou se snažím řídit a sdělovat „vhod i nevhod“, povýšenecká, hledal bych na Vašem místě chybu jinde, než u topajíka. „Když máš křivou hubu, netluč do zrcadla, když ti ji ukázalo.“ To přísloví se vztahuje na všecky lidi, tedy i na mne. Akorát s tím rozdílem oproti Vám, že já do katolického zrcadla už několik roků z Boží a ničím nezasloužené milosti, netluču – Deo gratias. Doporučuji Vám to stejné, abyste svému jménu dělal katolickou čest. Být nositelem tak úžasného a vznešeného jména je velká Boží milost. Myslím to upřímně, fér a nepovýšenecky. A pokud Vám obyčejný a nicotný prach topajík připadá povýšenecký, co budete dělat při Božím soudu, až budete volán k zodpovědnosti za svoji věrnost Boží Církvi a jejímu učení…?

      • topajík napsal:

        Petra Bézová napsal:
        21/02/2013 v 05:52
        Milý Topajíku, děkuji za pouční, pane dokonalý. Pro mě být katolický znamená především uznávat autoritu Církve
        @ tomu uvěřím, až přestanete svoje nadřízené napodobovat v napadání katolické Tradice i poctivých katolíků.

        a nechat se vést v morálních otázkách,
        @ to je vidět hned na tomto ironickém komentáři. Jestli jsem něco chtěl, tak rozhodně ne provokovat, ne Vás a ne k ironii.

        o což se snažím i pod vlivem listu biskupa. Pannu Marii osobně neznám, čili nemohu napodobovat,
        @ škoda. To je třeba věc, kterou bych se ani nechlubil, protože souvisí s katolickou morálkou. A žít podle Panny Marie je bezpečná cesta k věčné spáse.

        růženec se však pravidelně modlím, možná by neškodilo, pane dokonalý, zaměřit se více na sebe a nepoučovat.
        @ v posvátném Růženci je právě celý život Panny Marie. Je tedy logicky nemožné se ho dobře modlit a Pannu Marii neznat.

        Zatím jsem si nevšimla, že by mě vaše komentáře k nějakému většímu dobru dovedly,
        @ to je ale, milá Petro, 50:50 – moje i Vaše vina. :-)))

        proto když chcete druhé vést, musíte odstranit především své chyby.
        @ Přeji Vám totéž. A ještě mnohem víc – utéct ze sebe = svého „já“ k Bohu a zbavit se zátěžových emocí. Osvobozuje to duši.

      • Petra Bézová napsal:

        Topajíku, vůbec Vám nerozumím. Já zde hledám pravdu, a jestli Vy ji znáte, tak sem nepište. tady se pravda nedá sdělovat. Tady se dá pouze hledat. Majitelé pravd patří jinam. Nevím, co jsem vám udělala, ani nevím, jak jsem urazila katolické nadřízené, vy určitě můj nadřízený nejste, nejste ani biskup ani papež, připadáte mi spíše jako schizofrenik. Pro mě je důležitá autorita, která mě vede k dodržování Desatera, za to, že autoritu potřebuji v roli biskupa se nestydím. Vy pro mě nejste ničím, takže mě urazit nemůžete. Hlas Boží vnímám skrze biskupa a papeže a děkuji Bohu za to, že mám takového biskupa, jakého mi dal. Teď prosím jen za to, aby mi dal i papeže, kterého si budu vážit. Respektujte moji nedokonalost a budu si vážit i Vás.

      • topajík napsal:

        Petra Bézová napsal:
        21/02/2013 v 16:15

        Topajíku, vůbec Vám nerozumím.
        @ to vidím. A nevidím ani snahu porozumět.

        Já zde hledám pravdu, a jestli Vy ji znáte, tak sem nepište. tady se pravda nedá sdělovat. Tady se dá pouze hledat.
        @ Proč mi předepisujete, co mám a nemám dělat? Jste nějakou mluvčí DaH? Vy tady nehledáte. Vy tady ordinujete katolíkům, jak mají uvažovat.

        Majitelé pravd patří jinam. Nevím, co jsem vám udělala, ani nevím, jak jsem urazila katolické nadřízené, vy určitě můj nadřízený nejste, nejste ani biskup ani papež, připadáte mi spíše jako schizofrenik.
        @ Znáte vůbec význam slova schizofrenik? Já mám v otázkách víry jasno. Kam patří podle Vás majitelé Božích pravd? Třeba „Na kříž s ním! Na kříž s ním! Na kříž s ním!“?

        Pro mě je důležitá autorita, která mě vede k dodržování Desatera, za to, že autoritu potřebuji v roli biskupa se nestydím.
        @ to já taky potřebuji. Ale neomodernisté hlásají, že Desatero Božích přikázání jsou jenom taková doporučení a že např. masturbace není hříšná, protože to je přirozená potřeba těla. A když člověk Desatero nedodržuje, tak se nad ním Bůh smiluje a vezme ho do Nebe. Dokonce mi jedna příbuzná říkala, že člověk může hřešit celý život, po smrti přijde před Boha Přitom to je jasné opovážlivé spoléhání na Boží milosrdenství.

        Vy pro mě nejste ničím, takže mě urazit nemůžete.
        @ urážky si vymýšlíte ve své fantazii. Jinak děkuji za definici, co pro Vás znamená Váš bližní. Pro mne jste tu znamenala jednu chvíli ušlechtilou duši

        Hlas Boží vnímám skrze biskupa a papeže a děkuji Bohu za to, že mám takového biskupa, jakého mi dal.
        @ tady soudíte lidi, že si upravují Boha podle svých představ a sama to děláte nejvíc. Duchovní hiearchie už dlouho nežije na ryzích katolických základech. Proto se za ni modlím a obetuji. Jenže to Vy nemůžete vidět kvůli alergii na vše, co je katolické.

        Teď prosím jen za to, aby mi dal i papeže, kterého si budu vážit.
        @ jaký by to měl být, když Vám katolicita nevoní?

        Respektujte moji nedokonalost a budu si vážit i Vás.
        @ Tu jsem celou dobu respektoval a vysloužil jsem si jenom Vaše pohrdání.

      • topajík napsal:

        Zůstala mi nedospaná věta:

        Dokonce mi jedna příbuzná říkala, že člověk může hřešit celý život, po smrti přijde před Boha, najednou zjistí, že hřešil, olituje to a jde direct do Nebe. Přitom to je jasné opovážlivé spoléhání na Boží milosrdenství a pitomost, protože do Nebe vede pouze pěstování ctností. Znáte, Petro, pojem ctnost?

      • Petra Bézová napsal:

        Jsem ráda, topajíku, že jste se už probral. Já nejsem ušlechtilá duše, jsem hříšník, jako Vy. Tak si mě nezbožšťujte. Projektujete si do druhých své touhy, a pak je z toho tady zmatek. Kdo je pro mě můj bližní? Blžní je ten, kdo je mi blízko, což Vy nejste, protože Vás neznám. Takže si neurážejte. Vy jste si nevysloužil mé pohrdání, vy sám mnou pohrdáte, když neveřím, jako věříte vy, pane pravověrný. Zkuste být tolerantní k těm ,kteří by chtěli být katolíky, a i díky takovým reakcím, jaké zde předvádíte, nejsou. Já nejsem mluvčí nikoho, ale Vy zde jste mluvčí Boha, což mi opravdu vadí. Máte od něho pověření soudit Církev, kněze, i mě?

      • Petra Bézová napsal:

        Mimochodem chci ještě opravit Váš špatný pohled, do nebe nevede jen ctnost, ale také lítost nad valstními hříchy. je docela možné, že toto si Bůh cení více, než pěstování ctnosti pro ni samu. Viz podobenství o fariezovi a celníkovi v chrámě, viz lotr na kříži, který litoval, viz slova Ježíše- v nebi je větší radost nad jedním hříšníkem, který se obrátí, než nad 99 spravedlivými, kteří obrácení nepotřebují. Bůh, topajíku, není právník, ale Otec.

      • topajík napsal:

        „Mimochodem chci ještě opravit Váš špatný pohled, do nebe nevede jen ctnost, ale také lítost nad valstními hříchy.“

        Je těžko uvěřitelné, jak ironická chytačka za slova a vytrhovačka z kontextů jste, protože jste (úmyslně?) nevzala v potaz moje vyjádření na téma potřeby řádné zpovědi a kajícnosti, prázdných zpovědnic a hojné účasti na hostině, na kterou NOM degradoval Mši Svatou. A to rozhodně není nějak zvlášť lichotivé pro NOM předsedající, kteří kající pobožnosti zcela vymýtili z běžné katolické praxe a kteří plesají, když jdou lidé houfně k přijímání. Akorát se z nich skoro nikdo nezamýšlí, jestli lidé nepřijímají svatokrádežně v těžkém hříchu. Ale to je podle Vás patrně v pořádku. No, každopádně Vám děkuji za ukázku mentality biskupských poradních žen. Dříve se biskupové radili s Duchem Svatým… ale tenkrát ženy v Církvi mlčely. 😉

      • Petra Bézová napsal:

        Topajíku, nejsem poradce biskupa, ale jeho ovce, kterou vede zatím lépe, než to dělají biskupové v Německu. Škoda, že jste tak zraněný, že to nedokážete vidět. Já mluvím jen proto, abych hledala to, co mi muži světa odpírají. Neberte mi to právo, které mi dává Ježíš Kristus.

      • topajík napsal:

        Ještě jedna věcička mi trošku unikla:
        „Bůh, topajíku, není právník, ale Otec.“
        @ Bůh je milující Otec a spravedlivý soudce. (S tím právníkem jste už svoji ironii hodně přepískla.)

      • Petra Bézová napsal:

        Topajíku, jak vám dokázat, že Vás mám ráda? Jsem všechno, jen ne ironická. Proč mi nevěříte?

      • topajík napsal:

        Škoda, že jste tak zraněný, že to nedokážete vidět. Já mluvím jen proto, abych hledala to, co mi muži světa odpírají.
        @ Každý člověk je zraněný. Jenže Vaše osobní zranění Vás neopravňuje k osočování, napadání a ponižování internetových diskutujících, které neznáte. Když jsem Vám nedávno napsal, že máte špatnou zkušenost s muži, vysmála jste se mi.

        Neberte mi to právo, které mi dává Ježíš Kristus.
        @ Netuším, o jakém právu, které Vám teoreticky upírám, hovoříte. Vše, co řekl Ježíš Kristus, ukládala Panna Maria do svého srdce a mlčela. Vůbec nechápu, proč si sama sobě ubližujete a nechcete Pannu Marii následovat na nejbezpečnější cestě ke spáse. Utrpení může člověka zakotveného v Bohu přetavit v něco lepšího. Ale – bohužel – i v něco horšího.

  2. Hamish napsal:

    Švihák má pravdu!

    • topajík napsal:

      Jistě. To víme.

      • Hamish napsal:

        Plurál maiestaticus?

      • topajík napsal:

        To nevím – já jen, že tu občas někdo píše něco o zbytečných a nicneříkajících příspěvcích 😀

      • Hamish napsal:

        Uniká mi souvislost.
        Je snad švihákův příspěvek „zbytečný a nicneříkající“? Pokud ano, proč souhlasíte s mým tvrzením, že má pravdu?
        Pokud není, jak souvisí tato vaše poznámka s výše napsaným?
        Mimochodem, to vaše nutkání reagovat na všechno a na všechny je…jak jen to říci…dost ubíjející.

      • topajík napsal:

        Ani ne – jen ta Vaše připomínka. Když ji udělá někdo jiný, tak máte plno off-topic keců a blábolů na jeho adresu. Tak jsem chtěl jen zkusit, jak to funguje opačně. :-))) Funguje.

  3. honzah napsal:

    V souvislosti se svátkem sv. Petra Damianiho jeden zajímavý starší článek

    http://dielnasj.blogspot.cz/2012/04/normal-0-21-false-false-false-sk-x-none.html

Napsat komentář: Teofil Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *