Boží Tělo v Brně
Ve čtvrtek 7. června jsem se (jako jeden z tuctu „Jihočechů“) zúčastnil oslav slavnosti Božího Těla v Brně-Černovicích. Mše na dvoře hlavní základny Kněžského bratrstva sv. Pia X. v České republice a následného průvodu se zúčastnilo více než 200 věřících. Během mše 10 dětí přistoupilo k prvnímu svatému přijímání a zaznělo kázání otce Stritzka na téma úcty k eucharistickému Kristu a nebezpečnosti, nepřijatelnosti a záludnosti „nového mešního obřadu“.
Nemyslím, že je v mých silách přiblížit nádhernou atmosféru celé události, odkazuji vás tedy alespoň na stručnou zprávu na stránkách Institutu sv. Josefa, galerii fotek pana Jana J. Vorky (z níž pochází i ta zde použitá) a samotné kázání otce Stritzka, které tímto doporučuji k vyslechnutí:
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=NzV8doEWnUc]
Ignác Pospíšil
Přísný, kárající otec sklízí úctu a respekt, otec dávající vroucnost, sklízí lásku. Církev potřebuje lidi milující boha.
Bůh je obojím a vyžaduje obojí. Milující otec své děti napomíná a trestá, je-li to zapotřebí.
Mladé lidi, nenajde církev, pokud se jí budou bát, oni hledají…… většinou objímající lásku, a mohli by ji nalézt v rukou Božích.
Každý člověk hledá objímající lásku,ale je nutné si uvědomit,že my nevíme co ta láska je,narozdíl od Boha.Proto Ježíš řekl mladíkovi který se ho ptal,co má dělat,aby dosáhl věčného života-zachovávej přikázání.Ale když toto dnes řeknete mladým nebo starým,většinou vám odpoví,že nikoho nezabili a že jsou v pohodě.Ale Bůh má poněkud vyšší nároky na člověka než jedno přikázání.Jenže lidé-mladí nebo staří-dnes nechtějí nikoho poslouchat.A tomu by se měla církev přizpůsobit?Je na rozhodnutí každého jednotlivce,zda najde objímající Lásku.
Nevíme, co je láska?!
Ježkovy voči.
Co se od vás, paní Bézová, ještě dozvíme?!
Bůh je láska, mimochodem.
A láska je též vědomé chtění dobra druhému.
Už se fakt proberte a nepište blbosti.
Není vědět jako vědět. Jaká je Boží láska, nevíme, ale matně tušíme. Mnozí světci potvrzují, že je velký rozdíl mezi mezi vědomostmi z katechizmu a zkušeností Boží lásky, která vede i k poznání hlubin vlastní slabosti.
1K12,3 Jen pod vlivem Ducha svatého může někdo říci: Ježíš Kristus je Pán!
Hamishi,jestli víte kdo je Bůh a co je láska,tak se za mě prosím modlete a neponižujte mě.Já se také modlím za Vás a všechny pány zde.Boha-Lásku poznávám právě z usilování o život podle desatera.Nevím,jaké jiné dobro bych mohla druhým přát,než pochopení téhož.
Michale, kteří světci zpochybňovali katechismus v souvislosti se zkušeností, kterou měli s Boží láskou?
To by mne docela zajímalo, protože Boží láska se projevuje právě tím, že nám o sobě dává mnohé vědět. Což je, mimo jiné, obsaženo právě v katechismu.
Hamiši,já přece nezpochybňuji katechismus.Nemyslela jsem že nevíme v intelektuální rovině co je láska,ale že nevíme,který náš skutek byl opravdu vykonaný z lásky.Proto taky nikdo neví,jestli bude spasen,proto taky existuje desatero a jeho výklad církví.Nepodsouvejte mi neustále,že zpochybňuji katechismus.Zpochybňuji jen lidské činy a motivy,z kterých vycházejí.
Vůbec nejde o zpochybňování katechizmu. Je v něm zachyceno rozumové zobecnění zkušenosti, kterou měli lidé s Boží láskou (ať přímo nebo zprostředkovaně přes lidi). Ale tento odraz není totožný se zachycenou zkušeností, podobně jako např. návod na plavání není totožný s plaváním. Je možné tyto popisy číst, ale neumět plavat.
Nenašel jsem přesný citát, ale sv.Terezie z Avily zhruba píše, že je velký rozdíl, dotkne-li se Boží láska člověka, a vlastním úsilím o lásku. V tomto smyslu se vyjadřuje mnoho autorů. Samozřejmě to není návod k nicnedělání.
Když Ježíš sv.Faustynu vybídl, aby sama něco napsala o Božím milosrdenství, vyjádřila obavy, aby nepřeháněla. Dostala odpověď, že nemůže přehánět, protože B.milosrdenství je větší, než cokoli co může napsat.
Michale,díky,to o Faustýně je opravdu moc pěkně řečeno.
Prosím vás,můžete mi někdo vysvětlit česky-bez cizích slov kterým nerozumím,v čem je nová liturgie špatná?V čem se tak odlišuje nový obřad od starého?V mém okolí to nikdo neví,nebo nechce vědět.Alespoň nějaký odkaz nebo něco,ráda bych to pochopila.Mě je jasné,že potřebuji Boha,který má nároky,právě takového jediného jsem schopna milovat.
Na http://www.ecclesia-tv.cz/cirkevni-krize viz odkazy č. 16-21.
https://tina.signaly.cz/1006/interview-o-dvou-formach
Pax et bonum
Jan
List Benedikta XVI. biskupům k vydání apoštolského listu o volném užití latinského misálu z roku 1962 (7.července 2007):
.
„Samozřejmě, že k životu plného společenství patří, že také kněží z komunit, které se drží starobylého způsobu, nemohou ze zásady odmítat celebrovat podle nových knih. Nebylo by totiž slučitelné s uznáním hodnoty a svatosti nového ritu jeho úplné odmítání.“
To je problém Jeho Svatosti. Je-li něco skandalosní a škodlivé, nemá to právo na existenci. NOM je zamlžující, protestantizující, hominizující a proto nemá právo na existenci.
Při vší úctě, děkujeme, že jste připomněl, s kým že to Římě mons. Fellay jedná o „zásnubách“.
http://crux.lightbb.com/t1256-komentao-eleison-256#52536
Copak to je za kalendář, že se Boží Tělo slavilo 8. května?
Sorry, to je Gregoriánský kalendář modifikovaný o mé přepracování… 🙂
Vedete zde učené disputace, ateismus zatím ovládá zemi, lidé odmítají jakoukoliv zmínku o církvi a víře, nevědí nic o bohu, nikdo jim nic neřekl a nic je nenaučil, odkud mají vzít víru? A věřící ( pokud ), se handrkují.
O bohu, nebo o Bohu?
Lidé na Církev a Pána Boha kašlou právě proto, že jim s prominutím leze do zadnice za každou cenu. Pružná jako pendrek a slizká jak hlemýžď.
Že Bůh je můžou poznat ze stvoření rozumem. Já na to přišel zhruba v 10 letech, bez katechese.
Ateismus ovládá zemi? To byste mu hodně fandil. U nás je hodně rozšířená modloslužba, což pro Církev není zas tak špatné, protože v té spoušti přece jen září, i když se někteří „věřící“ snaží stáhnout do bahna.
Je jistě záslužné, když starou babku učí někdo češtině, daleko záslužnější by však bylo, vyučovat mladé lidi náboženství, slušnosti a pokoře.
Jejde, a co takhle pokora a moudrost starých? Uznat vlastní chybu vám moc nejde, viďte?