Nové právní předpisy o hracích automatech 2023

  1. Automaty Giant S Gold Online Jak Vyhrát: Mějte na paměti, že Americas Bookie je web na černé listině a je třeba se mu vyhnout
  2. Automaty Eagle Bucks Online Jak Vyhrát - Hráči raději hrají s webovými stránkami, které nabízejí zdravou a pravidelnou dávku bonusů a nabídek
  3. Online Casino Platba Boleto: Volatilita na tomto slotu je střední

Stáhnout kasino sloty zdarma 2023

Automaty Hazardowe
A profesionální hokej je kariéra s kolegy a šéfy, kteří se musí vyrovnat, stejně jako na jakémkoli jiném pracovišti
čísla Loto
Jeho velikost závisí na politice konkrétního zařízení pro hazardní hry a na druhu nabízeného bonusu
Herní podlaha kasina nabízí výběr video automatů, rulety a pokerových variací

Živé kasino automaty zdarma bez registrace

Automaty Buffalo King Online Zdarma
Hraní bez zpoždění, plynulost platby, mnoho možných praktických a rychlých akcí, to je mnoho výhod aplikace
Luxury Casino 50 Free Spins
To se začalo měnit koncem roku 2023
Zet Casino Bonus Za Registraci

Dernerův otevřený dopis biskupům

Vladimír Derner (KDU-ČSL), náměstek hejtmana Královéhradeckého kraje, napsal Otevřený dopis českým a moravským biskupům, v němž nesouhlasně reaguje jejich Slovo biskupů k situaci ve společnosti. Neznám příliš pana Dernera a patrně se s ním v mnoha věcech neshodnu, nicméně s jeho textem v podstatě souhlasím.

Související články:

Michal Kretschmer: Poznámka ke Slovu biskupů k situaci ve společnosti

37 Responses to Dernerův otevřený dopis biskupům

  1. Bohumil Šourek napsal:

    Je to sice poněkud otevřenější než „Slovo biskupů…“, ale přesto výzva zůstává v obecné rovině. Nikdo neví, jak z toho ven?

    • Petra Bézová napsal:

      Naše předlouhatánská tahanice nad Slovem biskupů se o to snažila,ale výsledek se asi nedostaví.Je snažší druhé kritizovat než si přiznat,ža za současnou situaci si tak trochu můžeme malým odporem proti zlu především v sobě.Vše vždy zůstane v obecné rovině,pokud se lidé necítí osloveni.Ani biskupové nejsou Všemohoucí a se situací nemohou mnoho udělat.Změna začíná u mě,ale to už jsem tu říkala.Takže kdo může pochopit,pochop.

      • cinicius napsal:

        Ach jo, jako kolovrátek a stále stejně zaslepené… Vážená dámo, se změnou se sice vždy musí začít u sebe, ale téměř nikdy to nestačí.

        Nehledě k tomu, že malý odpor proti zlu je i to, když biskupové obhajují neobhajitelné asociální a nespravedlivé reformy tím, že je označí za nevyhnutelné. Malý odpor proti zlu je i to, když toto jejich selhání věřící přejdou mlčením.

        Reformy samozřejmě jsou potřebné. Ale to destruktivní zlodějské řádění, které předvádí současná vláda, to nejsou žádné potřebné reformy.

        Já chápu, že biskupové jsou vděční za restituce, které se rýsují na obzoru (což je vládě třeba pochválit), ovšem jejich vděčnost by měla mít jisté meze. Nehledě k tomu, že jen Bůh ví, zda k restitucím skutečně dojde…

      • Michal napsal:

        @C: Záleží na tom, jak se Slovo biskupů čte. Píšou, že reformy jsou nezbytné, ale ne výslovně to, že obhajují jejich konkrétní podobu, jak zase píšete Vy. Pasáž, kde politikům „připomínáme jejich zodpovědnost za každého jednotlivého občana a povzbuzujeme je, aby měli odvahu vzepřít se pokušení sobeckého zneužívání moci a nezájmu o potřebné“ lze chápat jako diplomatickou výtku k podobě reforem.
        Považovat své pochopení textu za jeho jediný správný výklad značně ztěžuje věcnou diskuzi.

        • cinicius napsal:

          Uvážíme-li kontext, není pochyb o tom, že text vznikl jako podpora vlády a jejích reforem a právě těm vyjadřuje jasnou podporu. Bez ohledu na případná vrátka, která se v něm dají za pomoci mikroskopu najít.

      • Petra Bézová napsal:

        Politika je stále ještě doménou mužů a proto asi věci jsou tak jak jsou.Když si někdo vytvoří názor,není možné ho přesvědčit o opaku-viz pan cinicius.Já Vám to nevyčítám,ale já si udělala názor jiný a ten tady obhajuji.Která vláda kdy bude lepší a udělá lepší reformy,když lidé přemýšlí zcela sobecky?Kdo se dostane nahoru,toho to semele.Je to mašinérie moci a bude to tak stále,dokud se nezmění základna ,ze které politici vycházejí.Jak mohu druhým vyčítat jejich selhání když sama často selhávám?To je to,na co se tu snažím upozornit.Jak chcete vést biskupy k zodpovědnosti,když sami se chováme nezodpovědně?Je potřeba změnit základnu,naučit se spoléhat na Boha,dárce všeho dobra pro člověka.Jediný člověk který důvěřuje v Hospodina může udělat divy nejen s Církví,ale i se společností.Dej Bůh abychom se takovými stali právě my.

      • Bohumil Šourek napsal:

        Za vlastní selhání zodpovídáte sobě a nedá se tak omlouvat selhání politiků, kteří dobrovolně přijali i vyšší odpovědnost svým voličům. Stejně tak nelze tímto způsobem omlouvat biskupy, kteří rovněž přijali vyšší stupeň odpovědnosti. Ano, souhlasím, že je třeba spoléhat na Boha, ale to vůbec neomlouvá vlastní pasivitu, Ano, je potřeba změnit základnu, ale jak si tuto základnu představujete Vy? Shodneme se? Já např. vidím správnou základnu v opuštění bezbožné republiky.

      • Petra Bézová napsal:

        Prosím?V opuštění bezbožné republiky?Tak takové nápady jsem měla v 17 letech,pak jsem usoudila,že lepší je se snažit o dobro tam,kde mě Bůh postavil a kde mám nějaký úkol.Proto jsem šla do kláštera,abych se za svůj národ modlila,což ovšem nebyla má cesta,proto jsem odešla a vdala se ,ale za svůj národ se modlím stále a snažím se ve víře vychovat další generaci,své děti.Těžko druhým přičítat vinu,když jejich nejvyšší hodnotou jsou peníze a pro ty jsou schopni udělat vše.Své biskupy hájím proto,že oni mi ukazují jinou cestu než cestu k penězům a světu,cestu do vlastního nitra.Že přitom sami nejsou dokonalí nevadí,přece jenom za ně cítím odpovědnost a modlím se i za jejich víru,aby byla větší a pevnější.Základna se tedy podle mě nachází ve vlastním nitru,kde přebývá Bůh,který má být základem našeho směřování k dobru.

      • Paul Max napsal:

        Vážená dámo, biskupové dnešních dnů bohužel nehájí ani zájmy Církve, ani zájmy spravedlnosti. O morálním vzoru bych raději pomlčel. Ekonomická devastace Církve dlouhých 20 let účinného neřešení restitucí je vinou rovněž pánů biskupů.
        Jako otec se musí starat o svou rodinu, biskup se musí postarat o diecézi, farář pak o svou farnost. Prostředky ke spravedlnosti nutno hledat kdekoliv, třeba i u světského soudu. Bezzubá nomácká vypatlanost a tolerance, či aggiornamento v praxi, jak by řekl klasik, dovedla biskupy k rezignaci na vymáhání spravedlnosti nejen pro Církev, nýbrž i pro obyčejný lid. Asociální reformy dnešní vlády nejsou žádné reformy, nýbrž prachsprosté ožebračování poctivě pracujících. Je-li možné rozkrádat beztrestně státní majetek pány poslanci (chráněné imunitou), je nanejvýš cinické chtít po obyčejných lidech další zvyšování daní. Až stát zamezí únikům a tunelům samotnými republikánskými zlodějskými poslanci, kmotry a politiky, může mít pak možná morální právo žádat větší daně po svých občanech.
        Pokud chcete dobře vychovat svoje děti, určitě je nevychovávejte pro zmar současné bezbožné respubliky.

      • Bohumil Šourek napsal:

        Poněkud jsme si, vážená Petro, neporozuměli. je v tom na vině moje nejednoznačná formulace, takže se to pokusím napravit. „Opuštěním republiky“ jsem ani v nejmenším neměl na mysli emigraci, ale „opuštění republiky jakožto systému“. Jako křesťanka zajisté souhlasíte s tím, že republika je bezbožný systém?

      • Petra Bézová napsal:

        Tak to souhlasím,já jsem se k republice nikdy ani vnitřně nepřidala,takže ji nemusím opouštět.Myslím,že ani biskupové se k ní vnitřně nepřidali,ačkoliv některé kroky se tak dají vykládat,když máte jednostranný pohled.A to je bohužel pohled většiny z vás.Proto nevím,zda politika zůstane doménou mužů.Osobně jsem pro to,aby zůstala,ale když vidím,jak to vedete,jak nejste schopni jiných pohledů než svých,když vidím nedostatek milosrdenství i k vlastním biskupům,kteří vás vedou k dobru,aniž vy si to uvědomujete,tak tady opravdu nemůžu mlčet.Ale že by mě to bavilo,se říct nedá.Změňte své chování a ženy vám rády přeněchají politiku.Svých starostí s dětmi máme dost.Ale to se nejdříve musíte stát duchovními osobami i ve svém laickém stavu,uvědomovat si svoji vlastní bídu a důvěřovat v Boha,že mám moc vás změnit.Mojí náplní života se to už stalo,protože svoji ubohost znám.A jsem vděčná svým biskupům za to,že mi ukazují cestu k Bohu.Jestli si vy myslíte,že znáte lepší cestu,prosím,běžte po ní.Já jinou neznám.Vaše církevní spory kdo je NOM a kdo ne mě vůbec nezajímají.

      • Bohumil Šourek napsal:

        Rozumím tomu dobře, že radíte poslouchat vlastní biskupy, ať už dělají (viditelně) cokoliv? Z čeho usuzujete, že si neuvědomuji svoji vlastní bídu? jsem vděčen biskupům, kteří ukazují cestu k Bohu, ale bohužel jsou i tací, kteří nás vedou do pekla; nebo chcete říci, že ti, kteří mluví příznivě o sňatcích homosexuálů, kteří se nestaví proti umělým potratům, tak nás taky vedou k Bohu, jenom si to neuvědomujeme? Nebo chcete tvrdit, že takoví neexistují? Možná Vás nezajímají spory kolem NOM, pak si ale nestěžujte, když jim nerozumíte. Ve skutečnosti jde totiž o spor zásadní povahy.
        Jak chcete odolávat ďáblu, když o něm nic nevíte?
        Nebo si myslíte, že ďábel neexistuje?

      • Petra Bézová napsal:

        Poslyšte,já nic nevím o církevních sporech,protože ani nevím,kde se dozvědět nezkreslené informace.Nevím o biskupech,kteří by podporovali to,co vy píšete a nejsem ani povolaná to řešit.Jestli vy se povolaní k tomu cítíte,tak to ještě nemusí být k dobru věci.Já když odešla z kláštera,taky jsem se cítila být povolaná k tomu potírat celibát,ale jaksi jsem díky kněžím a biskupům z toho vyrostla.Tak nechápu vaše útoky.Cíkŕkev nevedu a nemůžu s tím nic dělat,maximálně se modlit za své pastýře,což dělám.Že existuje ďábel a peklo je jasná věc,tak jako to že existuje Bůh a nebe.Ale to neznamená,že bych peklo někomu přála.Změna církve a světa začíná u mě v tom,že se mám snažit žít s Bohem ve svém všedním životě,dělat vše před jeho tváří a Duch Boží mi při tom ukazuje správnou cestu.Vede mě do srdce církve a vysvětluje mi
        věci,které potřebuji znát.Nepotřebuje k tomu mnoho knih a slov.

    • Bohumil Šourek napsal:

      Zkuste si prostudovat třeba http://www.vendee.cz. Ovšem rozhodnutí o tom, jestli se jedná o nezkreslené informace, už je na Vás.

      Jinak já se necítím povolán k ničemu. V zájmu vlastního svědomí se prostě snažím žít poctivě a v pravdě; zjistím-li, že se od pravdy uhýbá, snažím se sám neuhnout. Nesnažím se napravovat svět, neútočím na Církev – i když jsem si vědom, že označení pravého stavu věcí je mnohými chápáno jako útok. Doufám, že někteří chápou. Fakt je, že jsem spíše racionálně zaměřený člověk, takže se názorově profiluji studiem a četbou – když si však vytvořím názor, obvykle ho už nepotřebuji měnit. Např. zjištění, že katolická církev po 2. vatikánském koncilu zbloudila. Vyslovím-li to, jde o útok?

      • Petra Bézová napsal:

        Jistě ne,můžete mít v tomto pravdu.Stránky jsem si pročetla a věřím že jsou napsány v dobrém duchu.Člověk už je takový,že vše dobré ničí.Ale není dobré na druhé útočit s tím,že jejich víra není ta pravá,jak se mi toho dostalo od některých pánů zde.Já miluji svoji církev,která mi dala křest a jiné svátosti a nemůžu za to,že se udál koncil.Ano,církev by mohla být lepší,ale to záleží i na nás,jaká bude.Koncil se stal a není možné to vzít zpět,ale je možné se z toho poučit.Musíme milovat i tuto zraněnou podobu církve a snažit se o její nápravu ve svém životě.Mě krize církve hluboce bolí,v mém rodě byli vždy kněží svatého života-alespoň jsou tak popisováni druhými,a i jeden arcibiskup.Nepřeji si nic jiného,než návrat lidí k víře,ale záleží i na způsobu,kterým to děláme.

  2. ivka napsal:

    Diskuze s Petrou Bézovou mi připomíná spor, jestli bylo dříve vejce nebo slepice.
    Je dobře, že politika je- a doufám že zůstane- doménou mužů!

    • Petra Bézová napsal:

      Nepřeji si nic jiného. ale jste to vy muži,kdo se neumíte nechat vést Duchem svatým,který působí skrze biskupy.

  3. Petra Bézová napsal:

    Ale abych nebyla tak negativní,ještě chci poznamenat,že váš stav naprostého znechucení politikou a církví znám.Prožila jsem ho asi před dvěma lety.Vzpoměla jsem si tehdy na slova jednoho kněze z olomoucké diecéze,který konvertoval ke křesťanství od pravoslaví,kde už byl předtím vysvěcen.Ten jednou řekl:Lidé nerozjímají nad knihou Genezis a proto mají tolik problémů.Začala jsem tedy rozjímat nad touto knihou a opravdu mi to pomohlo.Už nejsem tak kritická k duchovním,přestože jsem předtím velmi mnoho byla.Kdyby to někdo z vás chtěl zkusit…

    • Bohumil Šourek napsal:

      Pravoslaví je rovněž křesťanství.

      • Petra Bézová napsal:

        Já to vím,ale nemám čas to po sobě kontrolovat,protože mám i jiné povinnosti,chtěla jsem napsat ke katolictví.

        • Bohumil Šourek napsal:

          Možná je čas příčinou i Vašeho povrchního/uspěchaného postoje k duchovním, kteří se nechovají jako katoličtí duchovní… Nebo myslíte, že ostatní diskutující nevědí, co s volným časem a jsou bez povinností?

      • Petra Bézová napsal:

        Až budete mít dospívající děti,které vás potřebují,tak pochopíte.Já bych si teda nadálku netroufla hodnotit vaše postoje,myslím že případné chyby v komunikaci se dají v klidu přejít a není nutné druhé opravovat.Soudit,proč se někteří nechovají tak jak mají není mým úkolem.Hlavně aby člověk byl zodpovědný za ty,kteří mu byli svěřeni,což je v mém případě manžel a děti.Naprosto nemám autoritu k tomu,abych soudila duchovní a vůbec žádného člověka.Můžu jen ukazovat cestu těm,kteří o to stojí.Ale k tomu potřebuji sama vedení,které mi poskytuje církev .Kdo vede vás nevím.

      • Bohumil Šourek napsal:

        Nemusíte duchovní soudit, ale také jim nemusíte podléhat ve všem, co někteří z nich dnes vyvádějí. Jakou jinou autoritu k tomu potřebujete než Ježíše, který po nás vyžaduje život v pravdě?
        I já mohu jen ukazovat cestu a nemohu Vás na ni cpát násilím. Mne vede hlavně mé svědomí, dvoutisíciletá církevní tradice a lidé, kteří z ní neustoupili.

      • Petra Bézová napsal:

        Máte to dobré,když máte svědomí,které vás vede.Já už jsem se několikrát spálila,když jsem se řídila svým svědomím.Potřebuji totiž i Ducha svatého,ne jen Ježíše.Moje židovské kořeny sahají dál než 2000 let církve a často mě oslovuje Starý zákon hlouběji než Nový.K tomu ovšem potřebuji světlo Ducha,abych to správně pochopila.Takže nebojte,že bych kněžím moc podléhala,já jsem spíš ta,co se s nimi hádá.Nicméně ve svém biskupovi vidím vnitřním zrakem přebývat Pravdu.Proto se za něho taky modlím,aby se jí otvíral.

    • jjstodola napsal:

      Komunismus paroduje Církev. Církev zná vyznání hříchů, komunismus sebekritiku. Kdo mluví v Církvi o sebekritice, provádí parodii na druhou.

      • jjstodola napsal:

        „Já si myslím, že jeho tak prostě k té své jeho činnosti, že přišel, požádal aby byl uvolněn z funkce , že je to i kus, řekl bych sebekritiky, že je třeba aby to dělal někdo jiný. “ (Milouš Jakeš)
        http://www.ujdeto.cz/lyrics/milos-jakes/text-projevu-na-cervenem-hradku-cz/

      • MichalD napsal:

        Ale jasně, v této rovině máte pravdu. Já jsem ale na tento blog neodkazoval kvůli nešťastnému použití zprofanovaného slova, ale proto, že jsou tam zajímavé citace, které by mohly paní Petře trochu ozřejmit, jak je to s tím uzdravováním církevní krize „zdola“ a s nekritizovatelností biskupů. Já vím, že by se k tomu daly najít lepší zdroje, ale toto byl zrovna čerstvý článek … tak, tímto končím svoji sebekritiku, soudruzi.

    • Petra Bézová napsal:

      To je opravdu dost dobré.Ale kdo má posuzovat,jaký papež opravdu je?Pro mě je svědectvím toho,že v církvi je Duch Boží,že naši biskupové nás prosí o modlitbu.Já jsem velmi kritická k církvi,ale ta kritika se obrací především proti mě.To já musím prosit Boha,aby se nade mnou smiloval a ukázal mi správnou cestu,protože kvůli mým hříchům mnozí jdou do pekla.jak můžu chtít po papeži a biskupech aby se obrátili,když já sama pro své obrácení nic nedělám?Bratři,asi máte pravdu,jsem opravdu dost povrchní.Měla bych se nad sebou víc zamýšlet.Díky za upozornění,modlete se za mě,jako se já modlím za vás.

  4. Nenapadlo Vás, napsal:

    Pane cinicius, že trochu nenápadně rozvracíte už tak dost chatrnou jednotu? Z toho se nepřátelé musí radovat. Nepřidává jim to další hlasy? I po formální stránce píšete docela podivně. Je to dnes vlastně běžné. Jenže náboženství je také o kultuře.

    • cinicius napsal:

      Nyslím, že z některých typů jednoty má Satan ještě větší radost, než z některých rozkolů. Taková jednota ve zlu na cestě do Pekla, ta se mu musí strašně líbit. A čím jiným je takováto zištná podpora zločinných „reforem“?

      • Petra Bézová napsal:

        Pane Ignáci,buďiž už jednou provždy jasno,že já nepodporuji reformy této vlády,ale slovo biskupů,které se snaží ukazovat lidem morální hodnoty v těžké sociální situaci,kterou jsme všíchni pomohli vytvořit.Jak známo,teprve lidé v krizi začnou přemýšlet nad opravdovými hodnotami a nad smyslem života.

        • cinicius napsal:

          Promiňte, ale podpora zločinných „reforem“ této vlády je prvním bodem tohoto prohlášení biskupů. Což samozřejmě velice relativizuje následující pokus o připomínání oněch morálních hodnot…

      • Petra Bézová napsal:

        Můžete mít pravdu,i když si myslím,že prohlášení nebylo myšleno jen pro katolíky a ti druzí nemají tak citlivé svědomí,aby tam dovedli rozeznat to co Vy.Druzí z toho můžou mít užitek,protože je tam řeč o morálních hodnotách,o kterých se jinak v médiích moc nemluví.

  5. Reo napsal:

    Myslím, že Ignáci reaguješ (stejně jako p. Derner) na slovo biskupů poněkud přeježeně. Text chápu jinak než-li Derner. Jinak viz Michal 26/05/2012 v 09:54

    Za druhé z Dernerova textu jako by plynulo – viník se nám snaží naordinovat kapky na léčbu nemoci již sám způsobil. Ecce : tato léčba nemůže být správná. Tedy reformy nejsou správné proto, že reagují na krizi kterou způsobil člověk – Ecce proč bychchom situaci asi léčili. kdyyž ji někdo způsobil…

    problém je problém, tím, že zjistíme, že je zaň zodpovědný někdo konkrétní se nezmění podstata problému.

    Když moje sestra (nedej Bože a nikdy by to neudělala) by ukradla, prohospodařila nebo rozbila rodinný majetek, neznamená to že nejsem v krizi (nejsem v krizi – udělala to přece „ona“), neznamená to, že budu v nouzi a neznamená to, že budu muset pekelně šetřit …. a ikdyž moje důvěra v ní by mohla být velmi otřesena, stejně tak není vyvráceno, že to může být i ona, kdo bude mít pravdu, když si dovolí říct, že mi nezbyde nic jiného, než že také budu muset štřit (bylo by to od ní drsné, cynické a drzé i zlé, ale fakticky ne nepravdivé)

    Když dnešní politici budou navrhovat ty či ony reformy, je irelevantní – z hlediska řešení, jestli způsobili příčinu nebo ne (to je relevantní vzhledem k trestu, který by na ně měl dopadnout). Není relevantní posuzovat z hlediska logické pravdivosti výroku, který vyjde z jejich úst.

    Když vás někdo okrade, budete muset šetřit nebo získat ukradenou věc zpátky. Je správné když vám tuto radu dá přítel. Tuto radu by vám mohl dát policista, ta věta bude stejně pravdivá i z úst onoho zloděje (jen bude doprovázena extrémně cynickou okolností – pravdivost výroku je ale irelevantní k řečníkovi).

    Pan Derner se rozvášňuje nad tím že politici něco způsobili a nyní zas (jiní) politici lidem říkají, že to lidé budou muset řešit (dopadne to na masy obyčejných). (symbolem budiž věta: Při tomto všem asistovali mnozí politici, kteří nám dnes ordinují léčbu problému..)

    Bohužel, demokracie má svá úskalí, jak víme již od Platóna… Ale v tomto systému lidé při vší omezenosti tohoto principu jsou jediní zodpovědní za to koho si zvolili. Když už nastal problém z viny politiků, je irelevantní říkat, že nastat neměl… to problém nezažene pryč a neodstraní důsledky z života lidí, kteří si ty politiky zvolili.

    Řekové například nemohou vinit Němce z toho, že jim nechtějí půjčit a přímo darovat více ze svého. Problém nevznikl u Němců, ale ani u nich-Řeků nevznikl kvůli tomu, že by Řekové pracovali málo nebo byli méněcenní, vznikl jen díky nezodpovědné reprezentaci kterou si Řekové zvolili. Ale sorry, nikdo jiný než oni právě v tomto bodě zodpovědný není, jen Řeci sami, neboť toto je váha a síla voleb samých (už v tom mají koneckonců mnohatisíciletou tradici – viz. neuvěřitelnnou: https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Arginusae#Trial_of_the_generals).

    A tak je to i u nás.
    Reformy jsou špatné, protože by bylo celkově lépe s nimi, než-li bez nich nebo jsou spíše dobré, protože bez nich by bylo ještě hůře než bez nich. To je jediný faktor podle něhož je rozumné jakékoli státnické rozhodnutí soudit.

    Petr Skůpa
    alias Reo

  6. Václav napsal:

    Naši předkové říkávali ševče, drž se svého kopyta. Proto si myslím že by se pan Derner měl držet své politiky a přemýšlet o tom jak to dělat lépe.

Napsat komentář: Bohumil Šourek Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *